Gå til innhold

Sang som får deg til å gråte?


mulle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne (kun tekst her) får meg alltid til å grine hvis jeg hører den på radio. Men nå begynte jeg jammen meg å grine bare av å lese teksten og... jaja.

Kan også lett begynne å grine av Tyven tyven med Dum Dum Boys og Deilig er jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Kan også lett begynne å grine av Tyven tyven med Dum Dum Boys og Deilig er jorden.

Jeg også. Særlig av "Deilig er jorden". Pluss "The story" med Brandi Carlile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Blir fort en tåre i øyekroken av denne, særlig hvis den spilles på en litt dårlig masemamma-dag. Barna synes også den er trist. Merkelig i grunnen, for det er jo ikke egentlig en trist sang, bare veldig ettertenksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner alltid å gråte når jeg hører "Sov lilla syster". En utrolig strerk og rørende sang, som beskriver godt følelsene til oss som har gått igjennom noe slikt.

Har også en annen sang som jeg får tårer av, nemlig denne nydelige sangen (den første ) :http://www.youtube.com/watch?v=fjGvDpa-LzM

Vet ikke hva sangen heter, så hadde blitt glad hvis noen vet :) ?

(er forøvrig en minnevideo for coble-søsknene. En utrolig trist historie. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild
Denne (kun tekst her) får meg alltid til å grine hvis jeg hører den på radio. Men nå begynte jeg jammen meg å grine bare av å lese teksten og... jaja.

Kan også lett begynne å grine av Tyven tyven med Dum Dum Boys og Deilig er jorden.

Snufs... Trist tekst. Fikk tårer i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hedda_*

Det er flere sanger som får tårene fram hos meg - men en av de desidert vakreste jeg hører er

med Sissel Kyrkjebø og Neil Sedaka.

Hun har virkelig en fantastisk stemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Waits - Lullaby

http://www.youtube.com/watch?v=Ja9iENIjU8U

Den får meg ikke alltid til å gråte, men den gjør noe med meg hver gang jeg hører den. Både fordi sangen i seg selv er trist og fin, og fordi den har en personlig betydning for meg.

Fantastisk fin sang, om enn noe sær, men samtidig utrolig enkel og rett fram - noe som gjør den ekstra fin i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt denne sangen før, men da mor og jeg gikk på kino for å se Mamma Mia, så holdt det hardt å holde tilbake tårene når Slipping through my fingers kom. Jeg har ikke barn selv, men nå som voksen så kan jeg relatere den til min egen mor, som en datter.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt denne sangen før, men da mor og jeg gikk på kino for å se Mamma Mia, så holdt det hardt å holde tilbake tårene når Slipping through my fingers kom. Jeg har ikke barn selv, men nå som voksen så kan jeg relatere den til min egen mor, som en datter.

Jeg må innrømme at jeg også gråt under den scenen. Men det var nok pga hele settingen, og ikke kun sangen. Men jo, sangen er utrolig fin. Og jeg føler jeg kan relatere til den jeg og, men helt hvorfor eller på hvilke måter forstår jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iced Earth - I died for you & Sonata Arctica - Tears Of Ice, dei to gir meg tårer i augene kvar gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jag vill alltid elska av Carola.

Samme her. Også Hotel Calefornia, fordi den minner meg om min biologiske far som dessverre ikke er her lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ytterst få sanger som får meg til å faktisk gråte, men vet om en som på enkelte dager kan tvinge frem småvåte øyne når den spilles på full guffe, det er Alex Morph - Walk The Edge (Morph Woody van Eyden Remix) ( http://www.youtube.com/watch?v=GPMswqj5y94 ).

Evt. denne versjonen ( http://www.youtube.com/watch?v=8qOe0utZViY ) for de som liker vokal ) (4:45 og utover)

Fra 1:40 og utover mens man ligger og dagdrømmer, er som å komme til himmelen!^^

Endret av Mr. Jones
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tir n'a noir, som straks bringer minner til besteforeldrene mine

Set the fire to the third bar - snow patrol

just say yes - snow patrol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...