Gå til innhold

Betalingsanmerkning - hva betyr det for fremtiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betalingsanmerkninger...

Varer de evig? Forsvinner de når gjelda er betalt?

Og om de skulle vare evig, betyr det at man aldri kan få seg boliglån ol.?

Før hylekoret starter; NEI, det gjelder ikke meg. Jeg er ganske flink med økonomi, så tar ikke imot noe hat ;)

Anonymkode: b22ec...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer hvis man drar til utlandet og blir der, når man skylder penger til skatteetaten og namnsmannen? 

Anonymkode: d2927...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betalingsanmerkninger forsvinner når gjelden er betalt :) 

Anonymkode: 5169b...515

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere ble betalingsanmerkninger hos inkassobyråene stående i 3 år etter at de var oppgjort. Sånn er det ikke lenger i dag. I dag fjernes de med en gang når de er oppgjort. Gode nyheter for dårlige betalere altså. Du kan ha 100 betalingsanmerkninger i historien din, men så lenge man betaler dem til sist, vil de ikke fremkomme eller synes for de som tar en kredittsjekk på noen.

Personlig synes jeg anmerkningene burde stå en stund. Det ville stagge de dårlige betalerne en del og hindre dem i å opparbeide seg så mange inkassosaker (de blir hindret i å ta opp ny kreditt). Men det var litt på siden av det som ble spurt om... :-)

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis man drar til utlandet og blir der, når man skylder penger til skatteetaten og namnsmannen? 

Anonymkode: d2927...0c3

Dette er gjeld som aldri forsvinner. Den blir stående og rente seg, og blir aldri borte. Staten er den verste kreditoren man kan ha, de gir seg aldri og de SKAL ha pengene sine, de.

Hvorvidt staten har systemer for å forfølge folk som skylder penger helt til utlandet, vet jeg ikke. Men de følger nok med når de vender hjem igjen en vakker dag...

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis man drar til utlandet og blir der, når man skylder penger til skatteetaten og namnsmannen? 

Anonymkode: d2927...0c3

Da løper kravet og vokser seg stort og godt på påde gebyrer og renter, i tillegg forfølges du av kravet så lenge du lever. Stikk hodet i sanden og lat som om alt er ute av syne ute av sinn. 

Anonymkode: 824f6...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du må skjerpe deg og betale regningene dine.

Hilsen Halgeir Kvadsheim

Anonymkode: 6b5b7...484

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dere! Greit å vite at det ikke er som før :) Litt enklere å komme seg på bena for de som endelig kanskje har fått litt orden på livet sitt.

Sitter å ser på Luksusfellen Sverige og kom på at jeg har lurt på dette en stund : )

Anonymkode: b22ec...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sitter å ser på Luksusfellen Sverige og kom på at jeg har lurt på dette en stund : )

 

Får jeg gi deg et tips? Hvis du bruker internett og søker så får du svar på slike ting med en gang. :)

Anonymkode: 45a8f...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg gi deg et tips? Hvis du bruker internett og søker så får du svar på slike ting med en gang. :)

Anonymkode: 45a8f...cd4

Vel, det er ikke alltid så lett å finne ut av sånne ting. Dessuten kan det hende at jeg hadde funnet flere svar om sånn det var før, før det nylig har blitt andre regler.

Jeg har aldri skjønt meg på de som alltid må påpeke at "du finner det på google". Tråder som denne er hva som kommer opp når man googler, så kanskje jeg heller bidrar til at den nye informasjonen er lettere å komme over ;)

Anonymkode: b22ec...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis man drar til utlandet og blir der, når man skylder penger til skatteetaten og namnsmannen? 

Anonymkode: d2927...0c3

flere land jobber sammen, så det kommer an på hvilket land man drar til. I mange land vil namsmannen fortsatt kunne sette fram krav mot nordmenn som er skyldig penger. 

Anonymkode: 466aa...d7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2017 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis man drar til utlandet og blir der, når man skylder penger til skatteetaten og namnsmannen? 

Anonymkode: d2927...0c3

Hørte om en slik fyr, men der var det ubetalte barnebidrag. Det gikk bra veldig lenge, hver gang de fant han flyttet han bare og skaffet seg en ny jobb. Så en dag ble han ufør.....

Anonymkode: e7856...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...