AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #41 Skrevet 15. januar 2017 Selvfølgelig er smitten stor. 40-90 unger samlet i ett hus. Selvsagt florerer bakterier og virus. De fleste tåler det, men noen blir syke og. Tar du vaksine så kan du bli slakk av den og. 50-50 sjanse her. Anonymkode: 1c80a...b57 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #42 Skrevet 15. januar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er smitten stor. 40-90 unger samlet i ett hus. Selvsagt florerer bakterier og virus. De fleste tåler det, men noen blir syke og. Tar du vaksine så kan du bli slakk av den og. 50-50 sjanse her. Anonymkode: 1c80a...b57 Influensavaksinen har sjelden særlig bivirkninger Litt slakk tåler jeg å bli. Jeg var forkjølet og hadde halsvondt i høst, men det stopper ikke meg til å leve et vanlig liv. Greier også å trene med laget selv om jeg er forkjølet. Men feber og nedsatt allmenntilstand er noe annet, da kan jeg verken reise bort eller delta på treningsleir. Anonymkode: fff16...a76
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #43 Skrevet 15. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg passer på å alltid vaske hendene etter å ha gjort noe i barnehagen, særlig før måltider osv., og i tillegg ikke ha for mye nærkontakt med barna enn nødvendig (altså ikke gi klemmer og lignende). Bare leke normalt med dem, ikke noe veldig nær kontakt. Er jeg godt sikret, da? Vi skal jo ha oppgaver når vi har praksis (blant annet observasjoner og tolkninger av disse i etterkant), men jeg regner med det blir en del lek også, siden det er ekstra stas når det kommer unge studenter hos dem, er jo noe annet enn de "kjedelige" barnehagetantene Anonymkode: fff16...a76 Dersom du ikke skal ha nørkontakt med ungene, men derimot avvise de når de vil sitte på fanget, trenger trøst etc. så stryker du praksisen. Anonymkode: 6e1bd...4f5 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #44 Skrevet 15. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student innenfor helsefag, og skal litt senere i vinter ha tre uker praksis i barnehage, altså være der hver dag fra mandag-fredag disse ukene. Like etter denne praksisperioden skal jeg på en viktig treningsleir med fotball-laget mitt. Det jeg er redd for, er at det skal være økt sjanse for å bli syk (influensa etc.) når man er i barnehage? Hører ofte om at småbarnsfamilier blir syke, barnehageansatte blir syke osv., fordi det er så lett å bli smittet i et slikt miljø. Jeg kan IKKE risikere å bli syk før/under treningsleiren, og begynner å bli veldig skeptisk. Hva bør jeg gjøre for å unngå å bli smittet og syk? Annet enn å vaske hender ordentlig og slike "vanlige ting" (som jeg alltid gjør uansett)? Anonymkode: fff16...a76 Slutt å tenk på at du kan bli syk. Er man livredd for å bli syk, eller er sikker på at man blir syk, og spriter hender og vasker og vasker seg, og går bare og tenker på det, så vil man antagelig bli syk. Jeg jobber i barnehage, har gjort det i mange år. Jeg er aldri redd for å bli smittet og syk. tenker ikke på det, og tar imot det jeg får, og det er ikke stort. Som oftest bare litt forkjølelse (som ikke fører til fravær) i ny og ne. Og det er mange år mellom hver gang jeg ligger i influensa eller har omgangssyke. Slapp av, og praktiser vanlig renslighet. Anonymkode: d2815...447
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #45 Skrevet 15. januar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke skal ha nørkontakt med ungene, men derimot avvise de når de vil sitte på fanget, trenger trøst etc. så stryker du praksisen. Anonymkode: 6e1bd...4f5 Det er ikke å leke med barna praksisen går ut på, det handler om observasjon av ulike ting som er relevant innenfor studiet vårt og analysere dette i en oppgave i ettertid. Men naturligvis vil det bli noe lek osv. også, siden det sikkert er gøy med studenter som kommer på besøk i tre uker. Jeg har ikke tenkt å avvise barna og late som om de ikke finnes. Selvfølgelig skal de få trøst hvis de er lei seg. Men jeg skal være bevisst på å unngå masse klemming og ellers veldig nær kontakt. De kan fint få sitte på fanget om de vil det, men ikke hoste og nyse på meg og lignende. Å være bevisst på denne måten gjør ikke at jeg stryker i praksisen. Anonymkode: fff16...a76 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #46 Skrevet 15. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg passer på å alltid vaske hendene etter å ha gjort noe i barnehagen, særlig før måltider osv., og i tillegg ikke ha for mye nærkontakt med barna enn nødvendig (altså ikke gi klemmer og lignende). Bare leke normalt med dem, ikke noe veldig nær kontakt. Er jeg godt sikret, da? Vi skal jo ha oppgaver når vi har praksis (blant annet observasjoner og tolkninger av disse i etterkant), men jeg regner med det blir en del lek også, siden det er ekstra stas når det kommer unge studenter hos dem, er jo noe annet enn de "kjedelige" barnehagetantene Anonymkode: fff16...a76 Du kan ikke jobbe i barnehage uten å ha kroppskontakt med barna. Regner med du får noen kjærlige snørrete klemmer også, Og barna trenger også et fang å sitte på. Skal du vaske/sprite hender hele tiden, må jo huden din gå i oppløsning. Normal håndhygiene og sunn fornuft, og avslappet holdning til sykdom holder lenge. Anonymkode: d2815...447 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #47 Skrevet 15. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å tenk på at du kan bli syk. Er man livredd for å bli syk, eller er sikker på at man blir syk, og spriter hender og vasker og vasker seg, og går bare og tenker på det, så vil man antagelig bli syk. Jeg jobber i barnehage, har gjort det i mange år. Jeg er aldri redd for å bli smittet og syk. tenker ikke på det, og tar imot det jeg får, og det er ikke stort. Som oftest bare litt forkjølelse (som ikke fører til fravær) i ny og ne. Og det er mange år mellom hver gang jeg ligger i influensa eller har omgangssyke. Slapp av, og praktiser vanlig renslighet. Anonymkode: d2815...447 Ja, det kan være at jeg overdramatiserer Har du tatt vaksinen? Ellers er jo du i et sånt miljø omtrent hver dag, så da tåler du jo det fordi kroppen har blitt vant med det. Det er jo noe annet for oss som kommer til en barnehage og så vidt har vært der siden jeg selv var på den alderen, som begynner å bli rundt tjue år siden. Anonymkode: fff16...a76
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #48 Skrevet 15. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke å leke med barna praksisen går ut på, det handler om observasjon av ulike ting som er relevant innenfor studiet vårt og analysere dette i en oppgave i ettertid. Men naturligvis vil det bli noe lek osv. også, siden det sikkert er gøy med studenter som kommer på besøk i tre uker. Jeg har ikke tenkt å avvise barna og late som om de ikke finnes. Selvfølgelig skal de få trøst hvis de er lei seg. Men jeg skal være bevisst på å unngå masse klemming og ellers veldig nær kontakt. De kan fint få sitte på fanget om de vil det, men ikke hoste og nyse på meg og lignende. Å være bevisst på denne måten gjør ikke at jeg stryker i praksisen. Anonymkode: fff16...a76 Så du skal kaste de ned fra fanget ditt, da, dersom de begynner å hoste eller nyse, eller en kos utvikler seg til et skikkelig bløtkyss på kinnet? Anonymkode: 6e1bd...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #49 Skrevet 15. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du skal kaste de ned fra fanget ditt, da, dersom de begynner å hoste eller nyse, eller en kos utvikler seg til et skikkelig bløtkyss på kinnet? Anonymkode: 6e1bd...4f5 Nei, jeg har evnen til å bevisst unngå alt for nær kontakt uten å kaste barna ned fra fanget mitt. Og jeg tviler på at noen av barna begynner å kysse på en totalt fremmed jente. I så fall får jeg bare si at jeg selv er litt småpjuskete og ikke bør være i for nær kontakt med barna, så jeg kan smitte dem. Dessuten er det ikke min oppførsel i praksis denne tråden handler om, den handler om smittefaren for sykdom når man er i barnehage i flere uker i strekk Anonymkode: fff16...a76
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #50 Skrevet 15. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan være at jeg overdramatiserer Har du tatt vaksinen? Ellers er jo du i et sånt miljø omtrent hver dag, så da tåler du jo det fordi kroppen har blitt vant med det. Det er jo noe annet for oss som kommer til en barnehage og så vidt har vært der siden jeg selv var på den alderen, som begynner å bli rundt tjue år siden. Anonymkode: fff16...a76 Nei. Bruker ikke å ta influensavaksine, men du kan jo gjøre det om du føler for det. La meg si det slik, enten kan du ta vaksinen, eller så er det bare å slappe av og praktisere normal hygiene og ikke tenke så mye på sykdom. Tenker det går bra,jeg . Det er ikke alle nye som blir syke i ett sett. Kast nå ikke bort tiden og energien på å frykte framtiden. Da får du det jo ikke noe morsomt. Anonymkode: d2815...447 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #51 Skrevet 15. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Bruker ikke å ta influensavaksine, men du kan jo gjøre det om du føler for det. La meg si det slik, enten kan du ta vaksinen, eller så er det bare å slappe av og praktisere normal hygiene og ikke tenke så mye på sykdom. Tenker det går bra,jeg . Det er ikke alle nye som blir syke i ett sett. Kast nå ikke bort tiden og energien på å frykte framtiden. Da får du det jo ikke noe morsomt. Anonymkode: d2815...447 Jeg frykter ikke framiden Men bedre å være føre var enn etter snar. Anonymkode: fff16...a76 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå