Gå til innhold

Rehersal dinner - hva gjør man i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, MÅ man adoptere absolutt alle amerikanse skikker som finnes? USA er et tegneserieland, deres kommende president er en idiot, og dette skal vi kopiere på alle mulige vis. Det er helt sykelig.

Anonymkode: a977d...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, MÅ man adoptere absolutt alle amerikanse skikker som finnes? USA er et tegneserieland, deres kommende president er en idiot, og dette skal vi kopiere på alle mulige vis. Det er helt sykelig.

Anonymkode: a977d...877

Du leste ikke HI hvor det stod presisert at jeg skal gifte meg med en amerikaner eller? Ja, vi lever litt etter begges kultur i vårt forhold. Vi feirer til og med thanksgiving! Grøss og gru.

Anonymkode: 7dffc...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/18/2017 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvorfor det kalles rehersal dinner, jeg har vært med på mang en rehersal. Jeg vet at selve øvingen ikke er vanlig i Norge, men jeg trodde, og har nå fått mange fine svar på, at man ofte samles litt mer casual kvelden før. Synes riktignok det er rart at det ikke er noen "øving" i Norge, jeg skal også ha bridesmaids og han skal ha groomsmen, men vi får vel bare øve på egenhånd da.

Det @LittleBabyBlue sa hørtes også veldig koselig ut, og jeg har vært med i noen bryllup hvor det har blitt gjort sånn. Tenker å gjøre det samme selv, leie hotellrom til meg og jentene, så kan gutta være hjemme hos oss den kvelden. 

Takk for mange gode forslag, grilling hørtes igrunnen veldig bra ut :) 

Anonymkode: 7dffc...c64

Hello- det var ikke rettet mot deg - var helt klar over at du viste hvordan dette gjøres i USA. Slapp av. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, MÅ man adoptere absolutt alle amerikanse skikker som finnes? USA er et tegneserieland, deres kommende president er en idiot, og dette skal vi kopiere på alle mulige vis. Det er helt sykelig.

Anonymkode: a977d...877

Stakkars deg - ser at du glemte å ta medisinen din i dag.  Du får nok tid til det hvis du slutter å henge fra moren dins pupp.  

Anonymkode: 9c2fe...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en siste ting. Dere adoptere ting fra USA fordi de fleste av oss er oppegående folk som har det skikkelig gøy og nyte livet, kontra dere kjedelig, kalde, selv-opptatte nordmenn

Anonymkode: 9c2fe...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og en siste ting. Dere adoptere ting fra USA fordi de fleste av oss er oppegående folk som har det skikkelig gøy og nyte livet, kontra dere kjedelig, kalde, selv-opptatte nordmenn

Anonymkode: 9c2fe...ed4

Er du amerikaner i Norge? 

Stakkars deg som må bo her med oss kjedelige, kalde og selvopptatte nordmenn da.... 

Anonymkode: 0af91...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du amerikaner i Norge? 

Stakkars deg som må bo her med oss kjedelige, kalde og selvopptatte nordmenn da.... 

Anonymkode: 0af91...3e5

Ja, det er jeg.  Valgt å bo her og elsker det her.  De fleste i omkretsen min er snille, omtenksomme, herlige folk  og for det meste er livet mitt her veldig bra..... men den andre, skittent, dårlig delen av livet her er alle kommentarer jeg høre stadig om amerikanere.  Som alle 300.000.000 amerikanere er plikt lik og alt som kommer fra USA er teit, kjipt, overfladisk osv.  Er så dritt lei - nei - folk adoptere ting fra USA fordi de synes det er riktig og gøy for dem.  Så om en ønsker en rehearsal dinner eller babyshower eller å gå knask eller knepp istedenfor julebukk skal ikke dere skylder på oss! Ta dere sammen.  

Anonymkode: 9c2fe...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke vanlig å ha slikt her i landet. Hvorfor spise bryllupsmiddagen før en skal gifte seg?

Anonymkode: f2e87...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2017 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvorfor det kalles rehersal dinner, jeg har vært med på mang en rehersal. Jeg vet at selve øvingen ikke er vanlig i Norge, men jeg trodde, og har nå fått mange fine svar på, at man ofte samles litt mer casual kvelden før. Synes riktignok det er rart at det ikke er noen "øving" i Norge, jeg skal også ha bridesmaids og han skal ha groomsmen, men vi får vel bare øve på egenhånd da.

Det @LittleBabyBlue sa hørtes også veldig koselig ut, og jeg har vært med i noen bryllup hvor det har blitt gjort sånn. Tenker å gjøre det samme selv, leie hotellrom til meg og jentene, så kan gutta være hjemme hos oss den kvelden. 

Takk for mange gode forslag, grilling hørtes igrunnen veldig bra ut :) 

Anonymkode: 7dffc...c64

Hvorfor skulle det være en øving for et typisk norsk bryllup, hva er det man skulle øve på? Legger meg ikke oppi den amerikanske skikken, det er det at du stusser på hvorfor vi ikke har det jeg lurer på.

Anonymkode: 6d882...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jeg.  Valgt å bo her og elsker det her.  De fleste i omkretsen min er snille, omtenksomme, herlige folk  og for det meste er livet mitt her veldig bra..... men den andre, skittent, dårlig delen av livet her er alle kommentarer jeg høre stadig om amerikanere.  Som alle 300.000.000 amerikanere er plikt lik og alt som kommer fra USA er teit, kjipt, overfladisk osv.  Er så dritt lei - nei - folk adoptere ting fra USA fordi de synes det er riktig og gøy for dem.  Så om en ønsker en rehearsal dinner eller babyshower eller å gå knask eller knepp istedenfor julebukk skal ikke dere skylder på oss! Ta dere sammen.  

Anonymkode: 9c2fe...ed4

Ikke trekk alle over en kam da, jeg har intet problem med statene eller amerikanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...