Gå til innhold

Har man krav på bostøtte når barn ikke bor hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke annen inntekt enn bostøtte, bidrag og barnetrygd. Kjæresten min hjelper meg inntil jeg får en jobb. Nå er ungen min snart 18 og da mister jeg jo barnetrygd og bidrag. Vil bostøtten også forsvinne?

Anonymkode: 55953...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest farfalla

Jeg ville tro at du fikk bostøtte om inntekten din er veldig lav. Men nye regler skal gå utifra den faktiske lønnen per mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen kan søke om videre bidrag, og skaffe seg en jobb. 

Anonymkode: 86056...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungen kan søke om videre bidrag, og skaffe seg en jobb. 

Anonymkode: 86056...7ae

Var ikke det jeg spurte om

Anonymkode: 55953...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, farfalla skrev:

Jeg ville tro at du fikk bostøtte om inntekten din er veldig lav. Men nye regler skal gå utifra den faktiske lønnen per mnd.

Takk for svar. Håper jeg får den. Klarer meg ikke uten den

Anonymkode: 55953...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bostøtten er i husstandens samlede inntekt (og antall personer boende der). Den avhenger ikke av den sivile statusen eller enslig forsørger-status.

Vil tro at dersom du fikk bostøtte med ungen boende hjemme, så gjør du nok det fremdeles.

Du kan jo lese om innteksgrensene her: http://husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/

Klikk nederst på siden i den kommunen du bor i for å se inntektsgrensene i ditt område.

 

Og her er kalkulator: https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html

Anonymkode: 225aa...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke annen inntekt enn bostøtte, bidrag og barnetrygd. Kjæresten min hjelper meg inntil jeg får en jobb. Nå er ungen min snart 18 og da mister jeg jo barnetrygd og bidrag. Vil bostøtten også forsvinne?

Anonymkode: 55953...590

Bostøtte er en beregning av inntekten til alle i husstanden/boligen og antall personer i boligen. 

Har du oppgitt ved bostøttesøknad at der er barn og en kjæreste i boligen det søkes bostøtte for? Og hva du bruker av penger til å leve for, altså inntekten din? 

Beregning av inntekt for å få bostøtte varierer og etter hvor du bor. 

Anonymkode: 373bf...29d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 13.1.2017 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Bostøtte er en beregning av inntekten til alle i husstanden/boligen og antall personer i boligen. 

Har du oppgitt ved bostøttesøknad at der er barn og en kjæreste i boligen det søkes bostøtte for? Og hva du bruker av penger til å leve for, altså inntekten din? 

Beregning av inntekt for å få bostøtte varierer og etter hvor du bor. 

Anonymkode: 373bf...29d

Kjæresten bor ikke sammen med meg, ja har oppgitt hva jwg får og det er bare bostøtte, bidrag og barnetrygd

Anonymkode: ae5c8...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arabella skrev:

Har du ikke lønnet arbeid? Er du ufør?

Nei jeg har ikke inntekt, ikke krav på arbeidsledighetsstrygd heller pga jeg er selvstendig næringsdrivende. Nå kan jeg ikke jobbe pga plager så derfor har jeg søkt aap. Og har dermed pr dags dato ikke inntekt, og kjæresten min hjelper meg så jeg klarer meg i hverdagen

Anonymkode: ae5c8...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke inntekt, ikke krav på arbeidsledighetsstrygd heller pga jeg er selvstendig næringsdrivende. Nå kan jeg ikke jobbe pga plager så derfor har jeg søkt aap. Og har dermed pr dags dato ikke inntekt, og kjæresten min hjelper meg så jeg klarer meg i hverdagen

Anonymkode: ae5c8...1bc

Du burde heller søke sosialhjelp fremfor å få kjæresten til å hjelpe deg. 

Anonymkode: 3bb45...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde heller søke sosialhjelp fremfor å få kjæresten til å hjelpe deg. 

Anonymkode: 3bb45...769

Hvorfor det? Han tjener mye og vil hjelpe meg

Anonymkode: ae5c8...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...