Gå til innhold

Sykt barn, hysterisk mor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det er så ille som du beskriver vil de kontakte barnevernet. Har barnet vært syk ved fødsel eller som spedbarn? Dette har mye å si. Kanskje det har skjedd noe en gang eller to som gjør at mor blir ekstra stressa og usikker når far er borte. 

Jeg kjenner meg litt igjen i dette, men vi er ikke så ofte hos legen lenger. Vi fikk et barn hvor det var en del oppstartsproblemer og sykdom veldig tidlig, dette gjorde at jeg ble veldig urolig. Barnet ble sykt flere ganger som spedbarn og sliter fortsatt med vesentlig mye mer sykdom enn jevnaldrende. Jeg blir fort urolig når det er tegn på sykdom for det har vært veldig tøft. 

Anonymkode: bb22b...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Münchausen by Proxy?

Anonymkode: d9d69...451

Skrevet

Joda, kjenne flere hysteriske kjerringer som er inn og ut av legevakten hver uke. Det værste var at dette kvinnemennske sendte falsk bekymringsmelding til BV for oss :O Slike mennesker fortjener ikke livets rett... huff kjenner det gjør direkte ondt når jeg tenker på det. Men det er vel noe i ordtaket "På seg selv kjenner man andre"

Anonymkode: b36be...93d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, kjenne flere hysteriske kjerringer som er inn og ut av legevakten hver uke. Det værste var at dette kvinnemennske sendte falsk bekymringsmelding til BV for oss :O Slike mennesker fortjener ikke livets rett... huff kjenner det gjør direkte ondt når jeg tenker på det. Men det er vel noe i ordtaket "På seg selv kjenner man andre"

Anonymkode: b36be...93d

Så du mener at de som ikke mener det samme som deg, skal dø?

Anonymkode: d9d69...451

Skrevet

Jeg tenker at det høres ofte ut, men samtidig er det utrolig vanskelig for å andre å vite og bedømme hvorvidt et barn er sykt eller ikke... Det er jo foruroligende at hun drar med seg sykt barn på besøk til andre, men da får man bli flink til å si fra om at det ikke er greit og de som får besøk får også si fra om at syke barn er ikke greit på besøk. 

Vi hadde en vinter med våre tvillinger da vi var hos legen sikkert hver uke og rimelig ofte hos legevakten uten at vi ble tatt på alvor før vi bare et nesten bevisstløst barn inn... VÅre er utrolig energiske og selv med 40 i feber, så klarte ikke engang en lege å "se" at de var syk, ble bare avvist med at de så jo så spreke ut (på nivå med normale barn, veldig uvanlig for våre....) og litt snørr og hoste var heeeelt normalt. I uker og månder i strekk, de våknet fordi de hostet så om natten de fikk knapt puste, men likvel ble vi avvist som hysteriske foreldre for ungene så jo så spreke ut!! Jaja, vi overlevde, men det innebar en sykehusinnleggelse og bytte av fastlege. Mange så/ser nok på oss som hysterisk foreldre etter det, men det får bare være. Jeg har blitt flinkere til å stå på mitt hos legen av det, slik at de faktisk hører etter og bruker mer enn 10 sekunder før de stiller noen diagnose..

Anonymkode: fc3b9...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...