Gå til innhold

Avgiftsøkningen på bensin og diesel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns du om den nye økningen av diesel og bensin? Merker du noe? Bruker du bilen mindre?

Hva fylte du for sist?

 

Jeg har sett høye priser. Bryr meg ikke så veldig, må bare godta det. Pleier å fylle torsdag morgen eller mandag når det er billig. 12.55 betalte jeg i dag. Bensin lå på 15.55.

Må bruke bilen mye, for bor utenfor en liten by. Tar 10min inn til byen (ingen bommer). 70kr en vei md buss. Går ikke buss til jobb som er 2,5mil fra hjemmet mitt. Skole og bhg ligger sånn at jeg må kjøre dit. Går ikke buss dit heller. (Da måtte jeg byttet buss 2 ganger, noe som hadde tatt mye tid og kostet 140kr til sammen. )

Anonymkode: e822c...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bilen som før, bryr meg ikke.

Jobber på bensinstasjon, og dagene etter nyttår er det helt utrolig mange som har fylt for 50-80 kroner. Ser for meg at de starter fyllingen, legger merke til prisen og stopper. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende. Vil ikke hjelpe på bilkjøring. Bor sånn til at vi må bruke bil. 

Det er de som ikke bor i byene som merker dette godt. Politikere tror fortsatt at om de legger på avgifter, så forsvinner problemene.

Anonymkode: f6fd0...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor slik at jeg må kjøre bil, kjipt å kjøpe diesel til 15kr litern, men må man så må man. Var heldig å få diesel i går kveld til 13.48 (som jeg absolutt måtte ha), noe kjipt selvfølgelig å se at prisen ved ankomst var nede på 12.09. 

Nå kjører ikke jeg veldig mye, men fyller når jeg kjører til og fra Oslo (Arendal - Oslo) annenhver uke, og fyllingen på vei ned holder som regel med god margin til neste langkjøring. 

Poenget; Å fylle til en pris på 15kr L annenhver uke ser jeg på som ok, men stive priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bilen som før, og merker ingenting. Drivstoff er billig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får det igjen på dyrere transport, og det er ikke eneste liten dritt vi kjøper som ikke er blitt transportert, og produsert😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her prisen opp fra 14 kr til 15,50 pr liter med 95 blyfri. Det merkes. Men når man bor ett sted uten gode kollektivtilbud, har man rett og slett ikke valg. Må fremdeles kjøre samme lengde til butikk, bhg og jobb. Og skal vi til familie så er det fremdeles samme avstand.

Nei, skal man bare være asosial da for å slippe å bruke bensin??

Anonymkode: f1af8...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke bil, så får passe på å kjøpe diesel de dagene det er billig. Her har vi lokale priskriger i tillegg, så er jo lov å håpe at det hjelper litt. Er det priskriger andre steder og?

Anonymkode: e822c...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irrelevant egentlig, fylte bensin for 13.70 på mandag, fastprisstasjonen her tar 14.58, og jeg husker jo tider hvor bensin kostet 16kr og mer for bare noen år siden. Ved 16000km/år utgjør økningen nå kanskje en tusenlapp eller to; merkes ikke.

Anonymkode: e33fc...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Irrelevant egentlig, fylte bensin for 13.70 på mandag, fastprisstasjonen her tar 14.58, og jeg husker jo tider hvor bensin kostet 16kr og mer for bare noen år siden. Ved 16000km/år utgjør økningen nå kanskje en tusenlapp eller to; merkes ikke.

Anonymkode: e33fc...98c

Hvis økningen skal gjøre så mye må du bruke lastebil som bruker flere liter på mila. Du går sannsynligvis i pluss på bil isolert sett, og i null samlet sett.

Anonymkode: 5bc8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer økonomisk bedre ut så jeg er forbøyd.

Anonymkode: 5bc8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mer rettferdig enn bomavgifter... Nå må de som kjører mest betale mest. Med bomavgifter så kan 10meter utgjøre 30 kr...

Anonymkode: 74914...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns du om den nye økningen av diesel og bensin? Merker du noe? Bruker du bilen mindre?

Hva fylte du for sist?

 

Jeg har sett høye priser. Bryr meg ikke så veldig, må bare godta det. Pleier å fylle torsdag morgen eller mandag når det er billig. 12.55 betalte jeg i dag. Bensin lå på 15.55.

Må bruke bilen mye, for bor utenfor en liten by. Tar 10min inn til byen (ingen bommer). 70kr en vei md buss. Går ikke buss til jobb som er 2,5mil fra hjemmet mitt. Skole og bhg ligger sånn at jeg må kjøre dit. Går ikke buss dit heller. (Da måtte jeg byttet buss 2 ganger, noe som hadde tatt mye tid og kostet 140kr til sammen. )

Anonymkode: e822c...dd9

Bryr deg ikke?  Det er ikke bare høyere utgifter på kjøring vi får, konsekvensene er at alt blir dyrere når drivstoffprisene øker,  alt fra mat til byggevarer.

Anonymkode: d4fe5...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irrelevant egentlig, fylte bensin for 13.70 på mandag, fastprisstasjonen her tar 14.58, og jeg husker jo tider hvor bensin kostet 16kr og mer for bare noen år siden. Ved 16000km/år utgjør økningen nå kanskje en tusenlapp eller to; merkes ikke.

Anonymkode: e33fc...98c

Du merker det nok, når du neste gang går inn i butikken og handler, da blir det mer enn et par tusenlapper i året som er resultatet av økte drivstoffpriser. 

Men siden du ikke merker det, så trenger du jo ikke mase om høyere lønn. 

Anonymkode: d4fe5...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer seriøst å selge bensinbilen min til fordel for en dieselbil merker jeg 🙄 Har alltid kjørt diesel og vært storfornøyd. Nå sist ble jeg påvirket av alle som snakket ned diesel og kjøpte bensin. Angrer som en hund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg vurderer seriøst å selge bensinbilen min til fordel for en dieselbil merker jeg 🙄 Har alltid kjørt diesel og vært storfornøyd. Nå sist ble jeg påvirket av alle som snakket ned diesel og kjøpte bensin. Angrer som en hund.

Dyrere på verksted med dieselbil, så det totale regnskapet på diesel vs bensin vil man ikke komme så mye bedre ut. 

Koster det 5000 kr mer i året på verksted med en dieselbil så kan du regne ut hvor mye bensin du får for 5000 kr.

Forsikring er vel også dyrere med en dieselbil. 

Anonymkode: d4fe5...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrere på verksted med dieselbil, så det totale regnskapet på diesel vs bensin vil man ikke komme så mye bedre ut. 

Koster det 5000 kr mer i året på verksted med en dieselbil så kan du regne ut hvor mye bensin du får for 5000 kr.

Forsikring er vel også dyrere med en dieselbil. 

Anonymkode: d4fe5...e0e

Det kommer vel helt ann på hvilken bil man velger. Mine dieselbiler har aldri kostet stort å ha på verksted. Billige deler osv. Forsikringen har også vært langt billigere enn på det bensinsluket jeg kjører nå, og drivstoff forbruket laaaaaangt lavere. Det er vel positive og negative ting med begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Det kommer vel helt ann på hvilken bil man velger. Mine dieselbiler har aldri kostet stort å ha på verksted. Billige deler osv. Forsikringen har også vært langt billigere enn på det bensinsluket jeg kjører nå, og drivstoff forbruket laaaaaangt lavere. Det er vel positive og negative ting med begge deler.

Generelt så er det dyrere med dieselbil,  ihvertfall moderne biler, fra rundt år 2000, gamle dieselbiler uten filtre, sensorer etc pga utslippene er klart billigere å eie. 

Personlig vil jeg ikke ha dieselbil, men det handler mer om smak :)

Anonymkode: d4fe5...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Generelt så er det dyrere med dieselbil,  ihvertfall moderne biler, fra rundt år 2000, gamle dieselbiler uten filtre, sensorer etc pga utslippene er klart billigere å eie. 

Personlig vil jeg ikke ha dieselbil, men det handler mer om smak :)

Anonymkode: d4fe5...e0e

De dieselbilene jeg har hatt har vært av en eldre modell (før 2002), så hvordan de nyere er skal jeg ikke uttale meg om. For all del, jeg er storfornøyd med bensinbilen! Men overgangen fra en bil som brukte ca 0,5l diesel på mila til en bil som lett blåser over literen om man ikke kjører som en gammel bestemor på søndagstur når bensinen koster over 16 kroner er drøy 🙈

Personlig liker jeg best diesel, men det er sikkert fordi at det er det jeg er vandt til :) I min verden mangler det noe når bilen ikke kakler som en gammel traktor 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

De dieselbilene jeg har hatt har vært av en eldre modell (før 2002), så hvordan de nyere er skal jeg ikke uttale meg om. For all del, jeg er storfornøyd med bensinbilen! Men overgangen fra en bil som brukte ca 0,5l diesel på mila til en bil som lett blåser over literen om man ikke kjører som en gammel bestemor på søndagstur når bensinen koster over 16 kroner er drøy 🙈

Personlig liker jeg best diesel, men det er sikkert fordi at det er det jeg er vandt til :) I min verden mangler det noe når bilen ikke kakler som en gammel traktor 😂

Enig i at det er dyrt med bensin,  kjører avensis med automatisk og ikke akkurat billig å kjøre med.

Jeg kjører diesel også, men da i en annen førerkort klasse :)

Anonymkode: d4fe5...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...