Gå til innhold

Hva er for mange hunder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

høres mer ut som noe annet her. Bare bra hunder har tilgang til hager, om man jobber så kan hunden løpe fritt ut av huset. Dyreplageri å la de være sperret i buret i mange timer fram til man kommer hjem. Sånne mennesker burde ikke hatt lov å ha hund i det hele tatt.

Selv om man har hage betyr det ikke at man er latsabb og ikke går tur. Vi hjemme her er frilufts mennesker, er på fjellet med hundene, fisketur med hundene, pilketur, skitur osv osv., og når vi er hjemme så er vi også i hagen med hundene å steller til osv, har alt i orden, og da er hundene også fritt i hagen, når vi ikke er hjemme, eller i selskap så kan de løpe inn og ut i hagen, eller om vi jobber. Og det er supert hunder har det slikt. 

Tror du vi sitter å kikker på hunden vår i vinduet som har lyst å være med ute å stelle i hagen? 

Dere som bor i trange leiligheter høres nå veldig sjalue ut på andre med områder, eller er det for å legge skylden på andre som gir hunden det bra, for å gi hunden et dårlig liv? 😂

Anonymkode: 80bf9...cc1

Det er helt klart oftere latsabb eiere i hus i ja!! Rimelig patetisk å tro du er bedre fordi har hus😂. Skal jeg følge din tankerekke, jeg har både flere hus og leiligheter loser!

Skjerp deg. 

Anonymkode: 21869...f42

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor holder det ikke med de du har allerede? 

Du vet ikke hvordan det blir med kjæresten om et år - alt kan skje, da blir det krangle om hvem skal få hunden. Hvis dere skal flytte sammen må du også tenke på de hundene du har allerede.  

Anonymkode: e619b...61e

Jeg hadde ikke skaffet meg hund med en som jeg trodde det ville bli slutt med, jeg vet ikke hvordan forhold du har til dine menn osv siden du kommer med den tanken. Men jeg og han har vært sammen i mange lange år, vi krangler ikke og har et perfekt forhold, ganske tvil på at noe vil ødelegge dersom både jeg og han er imot utroskap, ikke liker å krangle, begge har samme interesser og ja vi er et perfekt match :)  så ikke bland inn forholdet, men ja skjønner hva du mener, men det forholdet her er ikke som alle andres :) 

om det itillfelle hadde skjedd hadde vel han latt meg ha hunden, men tviler nå veldig på at det skjer :) 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt klart oftere latsabb eiere i hus i ja!! Rimelig patetisk å tro du er bedre fordi har hus😂. Skal jeg følge din tankerekke, jeg har både flere hus og leiligheter loser!

Skjerp deg. 

Greia her er at folk angriper de som bor på småbruk, og påstår at de ikke går tur, er det da uaktuelt å si det samme tilbake?

Høres jo mer ut som sjalusi siden så fort man nevner småbruk eller stor eiendom så påstår folk at man ikke går tur. 

Dessuten så kjenner jeg flere latsabber i leiligheter som burde gått mer på turer med hundene sine. 

Hadde folk latt være å slenge dritt om andre fordi de har småbruk så kanskje folk ikke hadde slengt dritt om de i leilighet også. Må tenke litt begge veier også vettu, men noen som ikke klarer det ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ArtyFarty skrev:

Det er ikke lengden på beina som avgjør hvordan en hund fungerer på tur. 

Det jeg også tenkte. Kjenner noen som hadde en pomeranian mix, vi gikk 4 timer med han, men lot være å gå lengre siden han virket så alt for sliten stakkars, så bærte han litt men han ville gå selv også så lot han. Men han kunne gått lengre om han ville tror jeg :) 

dreveren vi har hjemme derimot er umulig å ta med på tur, latsabb, alltid vært. Moren min måtte til og med gå på turer alene uten hund før når vi bare hadde 1 hund. Om hunden ville på tur så var det kun for å få moren min hjem igjen, gikk 2-3 min så ville hunden hjem. Men nå som det er flere hunder her så vil dreveren faktisk gå turer. Men vil ikke gå for langt da. 

det varierer nok fra hund til hund, tror ikke alltid størrelse har noe å si. liten hund kan være god turkamerat;)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Liinneee skrev:

Jeg tenker at når du allerede har fem hunder spiller enda en hund fra eller til ikke så stor rolle

Joda, en ekstra kan faktisk ødelegge hele dynamikken i en flokk om den ikke kommer ovens med de andre, eller de (en eller flere) ikke kommer overens med den.

Anonymkode: 759f0...c0d

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, en ekstra kan faktisk ødelegge hele dynamikken i en flokk om den ikke kommer ovens med de andre, eller de (en eller flere) ikke kommer overens med den.

Ojja ja det har du kanskje rett i :erter:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er noe med det også! :P 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
På 4. januar 2017 den 3.27, Portvinpiken skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du diskutere? For i denne tråden snakker vi jo IKKE om dårlig hundehold hvor hundene er innestengt over lang tid, ikke får turer osv.

Jeg tror du må ta på deg lesebrillene ;-). Hvis det er vanskelig å forstå hva jeg mener med hage så blir det jo veldig problematisk å kunne diskutere noe som helst. Hvordan i all verden får du det til å bli at jeg mener jo mindre hage desto bedre?

Jeg vet heller ikke hvorfor du spør om jeg har hage. Det har jeg ikke sagt noe som helst om.

Jeg vet ikke - men du vet vel at det finnes blokker og leiligheter over alt i dette landet? Ikke bare i Oslo? Men selv i Oslo har du mange som er klint inntil skogen. Med bedre turområder enn der jeg vokste opp i stor villa med stor hage i Oslo. Når vi luftet hundene da jeg bodde der, så måtte vi rett ut i områder uten noen som helst skog.

Og at hunder må slippes løse i en hage etter hver tur høres jo merkelig ut. Ja, fint om de kan det - men om hundene har behov for å løpe fra seg enda mer etter en god tur i langline eller løs i skogen når de kommer hjem, så har vel turen i utgangspunktet ikke vært så veldig bra sånn sett.

Jeg vet ikke hva slags raser du har eller om din bakgrunn med hund. Men om du vet litt om hundens naturlige atferd, vet du også at det er litt tullete å si at 5 timer tur om dagen ikke er nok for en hund i leilighet. Herlighet. Dette blir litt for dumt.

Hele poenget mitt er at det er fremdeles ikke hvor man bor - men hva man GJØR sammen med hunden som er mest viktig. En hund i kjetting på en gård har det IKKE bedre enn en hund i leilighet i Oslo sentrum som får turer og aktiviteter hver dag.

Veldig enig med deg. Jeg bor i Oslo og har en hund som er vokst opp på landet. Hunden viste tegn til å ha hatt lite menneskelig kontakt da den ikke forsto ord som mat for eksempel. Den hadde veldig tynnslitt pels på halsen etter å ha stått bundet i kjetting. Nå koser hunden seg i vår leilighet i Oslo. Den går tur tre ganger daglig i skogen som vi har rett utenfor døra, og sover godt innendørs eller koser seg i fanget når den er inne. Seks hunder i leilighet derimot hadde nok vært i meste laget for naboene.

Anonymkode: 7e477...b3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig med deg. Jeg bor i Oslo og har en hund som er vokst opp på landet. Hunden viste tegn til å ha hatt lite menneskelig kontakt da den ikke forsto ord som mat for eksempel. Den hadde veldig tynnslitt pels på halsen etter å ha stått bundet i kjetting. Nå koser hunden seg i vår leilighet i Oslo. Den går tur tre ganger daglig i skogen som vi har rett utenfor døra, og sover godt innendørs eller koser seg i fanget når den er inne. Seks hunder i leilighet derimot hadde nok vært i meste laget for naboene.

Hundene mine er rundt mennesker hele tiden, forstår alt av ord som mat, gå ut, kom her, gå ned, rull, gå tur, dusje/bade osv osv. De vet faktisk forskjellen på dusj og bade (bade er ute for de) :)👍 Masse mennesker rundt her også! Har stort område så hundene har tilgang til å løpe ut å kose seg når som helst på døgnet. :) vi hentet den ene omplasseringshunden fra oslo, han tenkte at hunden ville trives best med stor hage og stor tilgang til skogsområder som vi har.. Han er iallfall superfornøyd med plassen vi har her. Hunden skulle først til noen andre her i Oslo, på prøve, men han hentet hunden å kom heller hit, han angra ikke iallfall! ☺️👍 Bor rett ved skogen, og har enormt stor hage, som da vil nesten bli som "småbruk" ;)   Turer og stor hage med basseng til hundene er perfekt :) 👍

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig sosialisering og stimuli vil det kalles :)  Ikke alle er flinke med hundene sine ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greia her er at folk angriper de som bor på småbruk, og påstår at de ikke går tur, er det da uaktuelt å si det samme tilbake?

Høres jo mer ut som sjalusi siden så fort man nevner småbruk eller stor eiendom så påstår folk at man ikke går tur. 

Dessuten så kjenner jeg flere latsabber i leiligheter som burde gått mer på turer med hundene sine. 

Hadde folk latt være å slenge dritt om andre fordi de har småbruk så kanskje folk ikke hadde slengt dritt om de i leilighet også. Må tenke litt begge veier også vettu, men noen som ikke klarer det ;) 

Syns du skal ta til deg hva folk som ser og har sett rimelig slett hundehold spesielt på små gårdsbruk.

At du blander inn sjalu er rimelig stusslig.😂 Diu mener ikke å tro det er en bragd i Norge å sitte å sulle på et småbruk langt opp i gokk? Det er tilgjengelige for de aller fleste om de ønsker det , så den skal du bokstavelig lengre ut på landet med.  Det jeg bestemt mener er at leilighet, hus ,liten gård etc har lite å si for om en gir hunder  et fantastisk liv.

Tilstedevære, tid, trim, lek er det som betyr noe.

Hunden jeg foster for øyeblikket var så "heldig " å bo på gård. Den har stått alene ute 80%av tiden siden valp! Arr fra kjetting på halsen. Det er flere idioter som holder til på bygda som har et kynisk syn på dyr. Beklager, er dessverre sant. Mange er selvfølgelig gode også, bare så det er sagt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...