AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Vi har en drever, og tre elghunder og en husky. Jeg så en sjelden blanding av en liten hunderase som ikke krevde så mye. Dreveren er 12 år gammel. Den ene elghunden er 6år. Er 6 hunder for mange? Dreveren er liten i størrelse, og denne hunden jeg kikket på nå er liten i størrelsen. En sjelden blanding med noe slags chihuahua i. Hva tenker dere? Anonymkode: 80bf9...cc1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Jeg eier forsåvidt en elghund helt alene, de to andre elghundene er kun mammas og pappas. den ene dreveren og den ene huskyen er alles. Anonymkode: 80bf9...cc1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Men tenker med tanke på 6 hunder i en eiendom. Anonymkode: 80bf9...cc1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Håper noen vil si meningen sin? Anonymkode: 80bf9...cc1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Jeg hadde tenkt å skrive at 3 er for mye, men hvis du har seks fra før av... Yikes. PS: det tar gjerne litt lenger tid enn 4 minutter før noen svarer i tråden. Ikke nødvendig å spamme. Anonymkode: f4668...818 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har 6 hunder av små raser i hus, går helt fint og de har det veldig kjekt sammen. Anonymkode: 53594...240 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Jeg tenker at det er ikke hundens størrelse det kommer an på, da det egentlig ikke er nevneverdig mindre arbeid med en liten hund enn med en stor. Anonymkode: 9da36...b60 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tenkt å skrive at 3 er for mye, men hvis du har seks fra før av... Yikes. PS: det tar gjerne litt lenger tid enn 4 minutter før noen svarer i tråden. Ikke nødvendig å spamme. Anonymkode: f4668...818 Har 5, men blir seks med en liten til. Den blir ikke bare min, kjæresten også, så blir å bytte på annen hver uke. Anonymkode: 80bf9...cc1
Gjest Sorbus Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Har du sjekket med kommunen der du bor? I følge lov om hundehold har kommunen rett til å fastsette hvor mange hunder man kan ha på en eiendom. Det er uvesentlig hvem som eier hundene, hvis de bor på samme sted. Personlig kan jeg ikke forstå hvordan noen har tid til å følge opp så mange hunder, hvis man har et normalt liv med jobb etc. De skal trenes både fysisk og mentalt, de skal ha pelsstell. Kos... Jeg bor på bygda, og her er det en del mennesker som er av den oppfatning at elghunder er en forlenget del av låveveggen eller hundegården. De taes kun ut når det er jakt. Jeg håper hundene dine har et annet liv... En hund er heller ikke gratis, så man bør ha god økonomi hvis man skal ha 6 hunder!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 2 timer siden, Sorbus skrev: Har du sjekket med kommunen der du bor? I følge lov om hundehold har kommunen rett til å fastsette hvor mange hunder man kan ha på en eiendom. Det er uvesentlig hvem som eier hundene, hvis de bor på samme sted. Personlig kan jeg ikke forstå hvordan noen har tid til å følge opp så mange hunder, hvis man har et normalt liv med jobb etc. De skal trenes både fysisk og mentalt, de skal ha pelsstell. Kos... Jeg bor på bygda, og her er det en del mennesker som er av den oppfatning at elghunder er en forlenget del av låveveggen eller hundegården. De taes kun ut når det er jakt. Jeg håper hundene dine har et annet liv... En hund er heller ikke gratis, så man bør ha god økonomi hvis man skal ha 6 hunder! Nei ikke sånt liv med hundene her 👍 Vi har god økonomi og stor eiendom og bor på byda 😊 Alltid noen som er hjemme med hundene, men greia er antallet 🤔 Anonymkode: 80bf9...cc1 3
Portvinpiken Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 Svaret på spørsmålet vil være helt forskjellig avhengig av hvem du spør. De aller fleste har 1 hund og synes 2 høres for mye ut. Spør du en hundekjører vil 6 -7 hunder være lite. Jeg mener det avhengier av hvilke fortusetntinger man selv har; tid, lyst, økonomi osv. Størrelsen på eiendommen synes jeg er mindre viktig fordi jeg regner med at hundene ikke bare skal være der. 2
Gjest Coolaid Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg eier forsåvidt en elghund helt alene, de to andre elghundene er kun mammas og pappas. den ene dreveren og den ene huskyen er alles. Anonymkode: 80bf9...cc1 1. Seriøst ment.
happiest Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 Det kommer vel an på. Vet mange har f.feks flere huskyer fordi de kan bo ute (og de har gooood uteplass til de) og f.eks bruker de til hundekjøring. Jeg har selv to hunder og synes det fungerer fint. Valgte hund ut i fra størrelse også fordi den aldri kan vite om de plutselig trekker og da må jeg faktisk ha muligheten for å kunne holde begge. Har dere plass? Går hundene godt i lag sammen? Klarer dere å ta alle hundene på tur samtidig / flere turer, slik at alle får nok mosjon? Får alle mye oppmerksomhet og kjærlighet? Har dere råd?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #15 Skrevet 3. januar 2017 Husk at mange småhundraser krever like mye fysisk og mental trening som store hunder. Du skriver at hunden du ser på er chihuahua-blanding. Chihuahua er en krevende rase, som blir umulig dersom den ikke får lange turer og nok mental trening. Du skriver at hunden skal bo annenhver uke hos deg og kjæresten. Det vil ikke fungere før hunden er ferdig med valpeperioden, med mindre du ønsker en hund som er nervøs og uregjerlig. Anonymkode: 9f793...8e0 3
FantasDick Skrevet 3. januar 2017 #16 Skrevet 3. januar 2017 Jeg synes flere enn 3 begynner å ligne på hoarder-tendenser, med mindre man driver med f.eks hundekjøring. 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #17 Skrevet 3. januar 2017 1 er for mye. Med mindre du jakter eller jobber i politiet og det er din tjenestehund. Anonymkode: 544d4...b5d
ArtyFarty Skrevet 3. januar 2017 #19 Skrevet 3. januar 2017 Det kommer jo helt an på hundeholdet ditt. Antallet i seg selv er ikke interessant, men hva du kan aktivisere og ta skikkelig vare på.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #20 Skrevet 3. januar 2017 1 time siden, Portvinpiken skrev: Svaret på spørsmålet vil være helt forskjellig avhengig av hvem du spør. De aller fleste har 1 hund og synes 2 høres for mye ut. Spør du en hundekjører vil 6 -7 hunder være lite. Jeg mener det avhengier av hvilke fortusetntinger man selv har; tid, lyst, økonomi osv. Størrelsen på eiendommen synes jeg er mindre viktig fordi jeg regner med at hundene ikke bare skal være der. Uteområder har mye å si for hunder også. Hjelper ikke at man kun går turer. Jeg syntes hunder skal få løpe i en stor hage (småbruk) om de selv vil. Hjelper ikke om man bor i en blokk med kun parkering når man har hund, syntes jeg. Anonymkode: 80bf9...cc1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå