Gå til innhold

Korken til frostvæske beholderen er borte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.  Jeg er en veldig klønete jente på 20 år som skulle fylle frostvæske på bilen min i går og glemte å sette på korken til beholderen og det merket jeg ikke før nå. Noen som har peiling på bil som kan svare meg på om det er farlig å kjøre uten kork på beholderen? Beklager at jeg spør så mye. Korken finner jeg ikke igjen. På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 991e9...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du ikke finne på å gjøre! Fordi, det er trykket som byger seg opp når motoren blir varm, som sørger for at det ikke koker.

Har du sett etter ned mellom alle steder, og under bilen om det kan være noen av de stedene? For som sagt; IKKE KJØR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Det må du ikke finne på å gjøre! Fordi, det er trykket som byger seg opp når motoren blir varm, som sørger for at det ikke koker.

Har du sett etter ned mellom alle steder, og under bilen om det kan være noen av de stedene? For som sagt; IKKE KJØR!

Takk for svar. Uff da. Jeg som har kjørt flere mil før jeg oppdaget det. Da får jeg låne en annen bil på jobb i morgen. Er det vanskelig å få tak i nytt lukk? Ha en fin kveld! Godt nyttår til deg! 😊

Anonymkode: 991e9...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Try2 skrev:

er det radiatoren vi snakker om eller er det spylerveskebeholder?

Det er lukket til kjølevæske beholderen. 

Anonymkode: 991e9...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Uff da. Jeg som har kjørt flere mil før jeg oppdaget det. Da får jeg låne en annen bil på jobb i morgen. Er det vanskelig å få tak i nytt lukk? Ha en fin kveld! Godt nyttår til deg! 😊

Anonymkode: 991e9...bda

Ja jeg har sett overalt.  Finner den ikke. La meg under bilen for å se også.  Men finner den ikke. Kan frostvæske fryse når det ikke er lukk på? 

Anonymkode: 991e9...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Uff da. Jeg som har kjørt flere mil før jeg oppdaget det. Da får jeg låne en annen bil på jobb i morgen. Er det vanskelig å få tak i nytt lukk? Ha en fin kveld! Godt nyttår til deg! 😊

Anonymkode: 991e9...bda

Du må nok på et merkeverksted, og i værste fall må det bestilles. Men det er litt rart motorn ikke har kokt for deg, men du unngått køkjøring kan det nok kanskje gå bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har sett overalt.  Finner den ikke. La meg under bilen for å se også.  Men finner den ikke. Kan frostvæske fryse når det ikke er lukk på? 

Anonymkode: 991e9...bda

Nei, fryse gjør den ikke. Tåler nok ned mot -35 om det er halvblanda med vann😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Nei, fryse gjør den ikke. Tåler nok ned mot -35 om det er halvblanda med vann😀

Jeg kjøper ferdigblandet. Den skal tåle 20 minusgrader. 

Anonymkode: 991e9...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Du må nok på et merkeverksted, og i værste fall må det bestilles. Men det er litt rart motorn ikke har kokt for deg, men du unngått køkjøring kan det nok kanskje gå bra;)

Jeg bor på landet. Så kø kjøring blir det ikke mye av. Okei. Så det må bestilles ja. Jeg får kjøre den til verkstedet i morgen. Det går ikke and og sette gaffateip der lukket skal sitte? 

Anonymkode: 991e9...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper ferdigblandet. Den skal tåle 20 minusgrader. 

Anonymkode: 991e9...bda

Ferdigblandet og kun -20! Er du helt sikker på at vi ikke snakker om spylerveske? Jeg har kun sett frostveske som konsentrat, men mulig det finnes. Vanligvis anbefales det rundt -35 på motorens kjøleveske.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på landet. Så kø kjøring blir det ikke mye av. Okei. Så det må bestilles ja. Jeg får kjøre den til verkstedet i morgen. Det går ikke and og sette gaffateip der lukket skal sitte? 

Anonymkode: 991e9...bda

Originalt kan et slikt lokk koste en del. Jeg ville søkt på nettet. "Lokk ekspansjonstank bilmodell" (ikke "lukk");)

Gaffateip gjør liten nytte da lokket skal være helt tett for å tåle trykket i ekspansjonstanken.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var denne korken plast eller metall? Og sitter den på en beholder av plast eller metall? 

 

Anonymkode: d095d...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2017 den 19.26, Mons skrev:

Ferdigblandet og kun -20! Er du helt sikker på at vi ikke snakker om spylerveske? Jeg har kun sett frostveske som konsentrat, men mulig det finnes. Vanligvis anbefales det rundt -35 på motorens kjøleveske.

Originalt kan et slikt lokk koste en del. Jeg ville søkt på nettet. "Lokk ekspansjonstank bilmodell" (ikke "lukk");)

Gaffateip gjør liten nytte da lokket skal være helt tett for å tåle trykket i ekspansjonstanken.

 

Kanskje TS kjører rundt med spylervæske på radiatoren? 

Anonymkode: be23d...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Ts her.  Nei. Det er frostvæske og du får ferdigblandet frostvæske. Og verkstedet sier den tåler -20 grader. Har fått ordnet lukk på frostvæske beholderen nå. Verkstedet hadde det inne som jeg fikk gratis av han. 

Anonymkode: 991e9...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Ts her.  Nei. Det er frostvæske og du får ferdigblandet frostvæske. Og verkstedet sier den tåler -20 grader. Har fått ordnet lukk på frostvæske beholderen nå. Verkstedet hadde det inne som jeg fikk gratis av han. 

Anonymkode: 991e9...bda

For et useriøst verksted,  er det noe frostvæske skal tåle så er det kulde langt under 20 min.

Anonymkode: 3791a...de3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...