Gå til innhold

Hjelp!! Lang kjøretur med små barn.........!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen som helt sånn i siste liten har noen gode råd for å gjøre en lang kjøretur i bil litt mindre slitsomt for de små (og store). Vi har barn på 2 og 4 år, og skal kjøre 70 mil (på to dager, men likevel..) Har bilen full av musikk og opplesing på CD, ellers litt leker som de liker. Men er veldig åpen for gode forslag til leker, osv. Vi kjører i morgen.... noen derute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Å... jeg kjenner meg så godt igjen. MEN: tror ikke du trenger å engste deg... Vi kjørte nettopp nesten 70 mil selv på to dager - riktignok med en på 5 og en på 1,5 år, men det gikk MYE bedre enn vi begge hadde trodd. Det vi gjorde var at vi passet på å stoppe med cirka 1,5 times mellomrom. Kan gjerne bli ofte - men tror nok det gjorde susen. Da fikk barna leke litt - så var alt greit når vi skulle kjøre videre. I tillegg satt vi på cd`er med barnesanger - det funker alltid bra hos oss!

LYKKE TIL - OG GOD TUR!!

Cicci :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Jeg kan ikke med hånden på hjertet forstå de som orker å kjøre sånn om natten... greit nok at barna sover, men hallo!!!! Hva med foreldrene neste dag? Trøtt, sur, lei, gira barn osv... Litt av en måte å starte ferien på spør du meg.

Nei - la barna være tilstede under turen - og ta heller en ekstra overnatting underveis!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jaja det er sikkert bedre at barna er sure, gretne og leie enn de stakkars foreldrene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan huske da jeg var liten, synes jeg bilbingo var toppen!

Kanskje en aktivitet for den litt eldre generasjon som 4år+, men koselig er det uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...