Gå til innhold

Hvordan lever du livet ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjør du for deg selv? 

Alder?

Hvordan er din hverdag? Og hvordan lever du livet ditt ifh til din alder?

Anonymkode: 12ebd...a43

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alder?

Jeg er mann 40

Jobber i barnehage

Bor i en borettslagsleilighet sammen med kone og tenåringssønn. Eldstedatteren er flyttet ut og bor for seg selv.

Liker å bo på en nøktern og fornuftig måte og har ikke materielle verdier. Liker å ha orden rundt meg og rydder med jevne mellomrom på loft og kjeller. 

Foretrekker å sykler til jobb og skal selge bilen til våren. 

Ellers er jeg glad i å dyrke ting, få ting til å gro. Gleder meg til å etablere beboerhage i borettslaget til våren. 

Hverdagen går mest til å gå på jobb, komme hjem, spise middag og trives best med en serie fra netflix eller noe. 

Tror jeg har et ganske så normalt liv som 40 åring....

Anonymkode: 7ff3c...fa8

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alder?

Hva med deg?

Anonymkode: 7ff3c...fa8

Skrevet

Er TS. Er en person som vet ikke hvordan jeg skal leve mitt liv. Eller hvordan andre lever livet!

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Er 30. Singel. Bor I eget nybygget hus. Jobber med vanskeligstilte ungdommer, trives godt. For tiden sykmeldt, har vært mye syk i det voksne liv. Liker å være utendørs og drive med friluftsliv. 

Håpet å få til flere reiser og mer jobbing i 2017. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alder?

Jeg har blitt 32. Resten er historie.

Skrevet

30

våkner, drikker kaffe, spiller, sover

Anonymkode: 73390...d8f

Skrevet

Svarene mine ville blitt veldig ulike alt etter om jeg svarer nå, eller hadde prøvd ut anonym-knappen.

Det sier kanskje litt.

• Liker 4
Skrevet

Kvinne 26, bor i en leid leilighet, bruker dagene på jobb, venner og sønnen min. Blir også en del fest de helgene jeg ikke har ham. Trives. :nigo:

Anonymkode: 5015e...049

Skrevet

*

Skrevet

43 år, singel, bor i borettslag, har hund, liker friluftsliv, går tur i fjell og mark. Har hoppet av forbruksamfunnet til en viss grad, men nå er jeg i en situasjon der jeg har det meste jeg tenger, så det går lenge mellom nytt innkjøp. Er bevisst på hva jeg spiser, er ganske sunn, og også bevisst på hva jeg kjøper at de ikke inneholder farlige stoffer for kropp og miljø.Leser endel og holder meg oppdatert på verden og samfunn. Slapper av med netflix/HBO/youtube og ordinær tv-sending om det er noe kjekt der.

Anonymkode: ebf6d...13d

Skrevet

Kvinne 37 år, bor i en storby sør i Europa, samboer, frivillig barnløs, frivillig dyreløs. Har akkurat skiftet yrke for å få mer fritid. Bruker mest mulig tid på reising, ski, dykking og venner. Har liten leilighet og kjøper kun det nødvendigste, bruker penger på opplevelser.

Anonymkode: 0c62d...5e5

Skrevet

Kvinne 24, bor sammen med mannen i mitt liv i en 70kvm i Oslo (sameier, kjøpte sammen for 3 år siden). Deler boligen med 2 huskatter og fire angorakaniner. Jeg spinner ull, strikker, nålebinder, vever og annet diverse håndverk. Fulltidsansatt i transportbransjen, jobber med eksport av matvarer. Han er ingeniørstudent, nettopp fått jobbtilbud i kryptering- og satelittbransjen. Han spiller mye spill og ellers ser vi serier og går mange turer sammen. Drømmer om boblebad på terrassen, sparer til det akkurat nå, så det blir ikke mye luksus fremover. :)

Anonymkode: 5a1fe...419

Skrevet

Kvinne 21 år, bor i et lite hus med hunden min, er student, eier huset, har bil. Trives med livet, men skulle gjerne hatt meg en kjæreste. Foreldre og andre slektninger bor 2 timer unna med bil, så det hender det blir litt ensomt. Ferdig utdannet om 1 og et halvt år. 

Jeg fester lite (noe som sikkert ses på som uvanlig for min alder). Bruker mest tid og penger på hus og hund. Er ikke så veldig glad i å reise, så jeg bruker mine midler på å skape den fremtiden jeg vil ha. Noe som kanskje også er litt uvanlig når man er så ung. Jeg er veldig fremtidsrettet og vet nøyaktig hvor jeg vil være om 5 år. Da skal jeg bo med samboeren (som jeg ikke har enda) min i et relativt stort hus på landet. Vi skal ha en stor hage og minst en hund, gjerne flere. Vi skal begge være ferdig utdannet. Vi skal bruke noen år på å tjene opp penger og eventuelt reise litt hvis vi føler behovet for det da.

det eneste jeg faktisk er veldig usikker på er om jeg vil ha barn, men vi får ta det når den tid kommer.

men det er ikke alltid ting blir som man tror. Må jo for eksempel skaffe meg en kjæreste før dette blir aktuelt 😂

Anonymkode: a0bd8...749

Gjest En dråpe i havet
Skrevet

27 år

Student vernepleie

Bor i en leid hybelleilighet

En vanlig hverdag foregår omentrent slik: Våkner opp dusjer så litt frokost, tannpuss osv så kjører jeg til universitetet og deltar på undervisningen. Så kjører jeg hjem, slenger meg i godstolen og vaser litt med pc`n. Deretter jobber jeg litt med skolearbeid for så å ordne middag. Senere får jeg kanskje besøk av medstudenter, så avhengig om jeg får besøk eller ikke blir dagen forskjellig.

Hvordan jeg lever livet i forhold til andre på min alder hmm? Tenker at andre kanskje trener mer enn meg, de drar på byen/fester mer enn meg. Og er som regel ferdig med studietiden og er i jobb. Men merkelig nok er snittalderen på klassen 25/26 år så jeg føler egentlig ikke at jeg ligger så langt etter når det kommer til studie :wink:.

Skrevet

Vanligvis går det mye i diverse kulturtilbud i byen. Pluss at jeg hører mye på musikk. I tillegg jobber jeg, selvsagt. 

Anonymkode: 3efca...983

Skrevet
På 28.12.2016 den 19.16, Daryl Dixon skrev:

Er 30. Singel. Bor I eget nybygget hus. Jobber med vanskeligstilte ungdommer, trives godt. For tiden sykmeldt, har vært mye syk i det voksne liv. Liker å være utendørs og drive med friluftsliv. 

Håpet å få til flere reiser og mer jobbing i 2017. 

Jobber du på institusjon? Bare av nysgjerrighet. 

Skrevet

Jente 21, bor i kollektiv sammen med en venninne. Studerer et ganske krevende studie, femåring, går litt opp og ned, men trives stort sett, og går bra. I avstandsforhold med kjæresten min, det går også litt opp og ned, men vi har det veldig fint når vi er sammen, og jeg håper vi kommer til å takle avstanden. Helgene går stort sett til fest, eller litt jobbing, elsker deltidsjobben min. Har fått en fin vennegjeng på studiet, og har også mange venner på hjemstedet. Prøver å trene litt når jeg kan, meeen er egentlig litt lat. Jaja, når jeg leser dette, så tenker jeg vel at jeg er ganske priviligert :)

Anonymkode: 87e6c...fdd

Gjest Daryl Dixon
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du på institusjon? Bare av nysgjerrighet. 

Ja.

Skrevet

Jeg er 30 år, studerer 100 % og jobber 35 %. Helsevesenet. Bor med mann og et barn i rekkehus som vi/banken eier. Mannen jobber 100 % og har en times reisevei hver vei. Dagene mine består av skole/jobb og ta meg av barnet. Når jeg har fri sitter jeg på kg, Facebook, netflix eller styrer i huset. Mannen min er snill og flink, men sliter litt psykisk og har lite energi, så vi har våre opp og nedturer. Vi har ikke sex (pga han klarer/vil ikke). Vi vil begge ha et barn til, men er ikke helt klare pga det var så tøft sist gang. Vi er begge avhengig av mye søvn og egentid. Vi har få venner, skulle  gjerne hatt noen vennepar, og han skulle hatt flere kamerater. Jeg får meg relativt greit venninner, men orker ikke å være så mye sosial. Familien min er helt grei, mens hans er mer komplisert. Ingen av besteforeldrene er noe særlig interessert  å passe barnet vårt. Så vi har lite hjelp, eller besøk. 

Jeg er fornøyd med livet mitt. Det handler mest om hvordan man har det inni seg, ikke hvor mye orden man har i livet sitt. Man må finne den rytmen som passer seg selv. Og gjøre de tingene som en selv finner meningsfylt. 😊

Anonymkode: de140...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...