Gå til innhold

hva betyr dette? (familieinnvandring)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her det en tekst: 

Hvis ektefelle til, samboer med eller barn av referansepersonen søker om familieinnvandring

Er dette det samme som: Min mor er referanseperson og jeg er sønnen som skal gifte meg. (??) 

 

For å få kona mi til Norge må man som referanseperson (altså jeg) ha klart to ting: 

-bolig og minsteinntekt på 306 700 brutto . 

min minsteinntekt er 290.000,- brutto (noe som jeg ikke har oppfylt krav på) 

men jeg har bolig, jeg og min mor bor sammen og boligen er på begges navn. Siden jeg ikke oppfyller kravet på minsteinntekten, kan jeg da bruke min mor som referanseperson? hun er uførepensjon. hvis vi begge er med på legge sammen? vile dette gå greit? 

Anonymkode: 900bf...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke nå lenger.  Nye regler.  Det går på DEG som referansepersonen siden dere er gift.   Og de er veldig VELDIG strenge på dette.  Teksten om barn av referansepersonen er feks en som flyttet her men vil ha barna sitt her også.  

Anonymkode: 393ac...1ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Som sagt så er bruttolønnem min 290.000 mens minstekravet er 306.700. Jeg er fast ansatt i kommunen siden 2013. Lønnen stiger hvert andre år.  Har egen bolig, mor og jeg bor sammen, hun er uførepensjon med 180.000 brutto i året. Og er deleier av huset. Ser de på alt dette? Litt kjedelig at jeg er kun 16.700 kr unna i året for å fylle kravet 😔 Håper de vil godkjenne dette. 

Anonymkode: 900bf...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Som sagt så er bruttolønnem min 290.000 mens minstekravet er 306.700. Jeg er fast ansatt i kommunen siden 2013. Lønnen stiger hvert andre år.  Har egen bolig, mor og jeg bor sammen, hun er uførepensjon med 180.000 brutto i året. Og er deleier av huset. Ser de på alt dette? Litt kjedelig at jeg er kun 16.700 kr unna i året for å fylle kravet 😔 Håper de vil godkjenne dette. 

Anonymkode: 900bf...551

Glem det. Du oppfyller ikke det viktigste kravet. Nemlig inntekt. 306 700,- er et absolutt krav. De vil IKKE godkjenne dette. Grensen er satt og de må naturligvis av byråkratiske grunner holde denne. Bare ring og hør med de så får du det inn med teskje.

Hilsen en som også søker familiegjenforening..

Anonymkode: b82bf...37e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å forsørge en person til med den lønna? Hva med barn? Jeg regner med at dere vil ha det etterhvert. Selv syns jeg kravet på minstelønna er for lavt. 

Anonymkode: ccf1e...a40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS-  Nei, hvem som eier boligen din har NULL med dette å gjøre.  Det har med at du må ha en minste lønn for å forsørge henne frem til hun får sin egen jobb - som er ikke så lett disse dagene og kan ta tid.  Det tar også tid å behandle søknadene.  De vil ikke importere navere (ikke hvite, hardtarbeidende naverer da...kanskje hun skal krype over grensene i Storskog...da blir hun møt med åpne armer og Nav konto klar). 

Jeg stusser over at du har giftet deg med en og ikke sjekket reglene?  Mulig dere trenger å bo i et EOS land først, hun får opphold der, så kan dere deretter flytter til Norge pga EØS avtaler.   

Anonymkode: 393ac...1ba

Endret av lillesky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å forsørge en person til med den lønna? Hva med barn? Jeg regner med at dere vil ha det etterhvert. Selv syns jeg kravet på minstelønna er for lavt. 

Anonymkode: ccf1e...a40

Dette!
Husk at du skal forsørge to personer med den inntekten. Den du skal ha inn i landet har jo ikke rett på noen ytelser fra NAV eller andre instanser, så om h*n ikke kommer i jobb umiddelbart er det du som skal sørge for alt av utgifter på denne personen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg lever på 211000 i året. Det er ikke fett, men det går helt greit. 

Det er jo helt for jævlig at en som er ansatt i kommunen ikke skulle få familiegjenforening pga. for lav inntekt! 

Du kunne jo kanskje få kona hit på besøksvisum, bruke din mot som garantist? UDI viser skjønn i saker med uføre. Du får sjekke om det er mulig. Så kan dere søke når kona de er her. 

Eller så må du få deg en godt betalt jobb den siste uka av 2016 slik at du kommer akkurat over grensen på ligninga!

Anonymkode: c5d7d...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg lever på 211000 i året. Det er ikke fett, men det går helt greit. 

Det er jo helt for jævlig at en som er ansatt i kommunen ikke skulle få familiegjenforening pga. for lav inntekt! 

Du kunne jo kanskje få kona hit på besøksvisum, bruke din mot som garantist? UDI viser skjønn i saker med uføre. Du får sjekke om det er mulig. Så kan dere søke når kona de er her. 

Eller så må du få deg en godt betalt jobb den siste uka av 2016 slik at du kommer akkurat over grensen på ligninga!

Anonymkode: c5d7d...37f

Hva hans mor tjener har NULL betydning og UDI viser ikke skjønn i saker med uføre - de har regler der også med minstekrav- men her er det de som skal søke familiegjenforeningen de ser på, ikke foreldrene eller andre.  

UDI ser på de som søker sin inntekt, ingen andre.  

Anonymkode: 393ac...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg lever på 211000 i året. Det er ikke fett, men det går helt greit. 

Det er jo helt for jævlig at en som er ansatt i kommunen ikke skulle få familiegjenforening pga. for lav inntekt! 

Du kunne jo kanskje få kona hit på besøksvisum, bruke din mot som garantist? UDI viser skjønn i saker med uføre. Du får sjekke om det er mulig. Så kan dere søke når kona de er her. 

Eller så må du få deg en godt betalt jobb den siste uka av 2016 slik at du kommer akkurat over grensen på ligninga!

Anonymkode: c5d7d...37f

Nei, dette funket kanskje før, men ikke nå lenger. 

 

Anonymkode: ccf1e...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎12‎.‎2016 den 8.36, AnonymBruker skrev:

TS-  Nei, hvem som eier boligen din har NULL med dette å gjøre.  Det har med at du må ha en minste lønn for å forsørge henne frem til hun får sin egen jobb - som er ikke så lett disse dagene og kan ta tid.  Det tar også tid å behandle søknadene.  De vil ikke importere navere (ikke hvite, hardtarbeidende naverer da...kanskje hun skal krype over grensene i Storskog...da blir hun møt med åpne armer og Nav konto klar). 

Jeg stusser over at du har giftet deg med en og ikke sjekket reglene?  Mulig dere trenger å bo i et EOS land først, hun får opphold der, så kan dere deretter flytter til Norge pga EØS avtaler.   

Anonymkode: 393ac...1ba

I følge reglene er det slik at hvis udi behandlet søknadene mellom januar og 8 mai 2017 så er minstekravet 253.704,  behandler de etter den perioden så er kravet 306.700. Planen er å sende inn all papirere i utgangen av mars til udi, spørsmålet er om de begynner å se på saken før fristen eller om de legger saken min i hylla blant andre søkere. Jeg vet at behandlingstiden er 8-10 måneder! 

Anonymkode: 900bf...551

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. mai 2016 - ikke 2017.  I fjor - da inntektkrav ble høyere.  

Anonymkode: 393ac...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år mener jeg.  Du MÅ ha minste inntekt av 306.000 nå. 

Anonymkode: 393ac...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge reglene er det slik at hvis udi behandlet søknadene mellom januar og 8 mai 2017 så er minstekravet 253.704,  behandler de etter den perioden så er kravet 306.700. Planen er å sende inn all papirere i utgangen av mars til udi, spørsmålet er om de begynner å se på saken før fristen eller om de legger saken min i hylla blant andre søkere. Jeg vet at behandlingstiden er 8-10 måneder! 

Anonymkode: 900bf...551

Ikke glem at de ser på fremtidig inntekt også. Dvs arbeidskontrakt. Og om den jobben du har nå (og vil ha i fremtiden) ikke overstiger 306 700,- så er du uansett fucked..

Anonymkode: b82bf...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt overrasket, som de andre her, at du ikke sjekket noe om reglene før du ble gift? Flyttet selv til Canada for å være med min mann fordi prosessen for å få han til Norge ble for lang. Jeg var 3000 kr unna minstekravet da, og fikk avslag.

Anonymkode: c5531...983

Endret av Nori
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS sier ingenting om hvor de er fra.

Jeg er litt overrasket, som de andre her, at du ikke sjekket noe om reglene før du ble gift? Flyttet selv til Canada for å være med min mann fordi prosessen for å få han til Norge ble for lang. Jeg var 3000 kr unna minstekravet da, og fikk avslag.

Anonymkode: c5531...983

3000 kr unna pr måned eller 3000 totalt i året? 

Anonymkode: 900bf...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, ennemenne skrev:

Er du innvandrer?

Norske kvinner trenger ikke underkaste seg. I dette landet er vi faktisk likestilte.

Jeg vet, det er et sinnssykt konsept!!

J

Nei, født og oppvokst i Norge og ingen av mine slektninger er heller innvandrere så langt slektstreet når.

Likestilte...pff, tull. 

Anonymkode: 54799...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm rart at gamle pensjonist griser gifter seg med unge thai damer for å bringe de til norge! Vet om en som er ufør (ikke har han stor inntekt hell) som fikk innviglet søknaden, på samme måte som ts her vil!! 

Anonymkode: 900bf...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...