AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Hvorfor er så mange fiendtlig innstilt til barn i Norge? Leser så mange tråder daglig om voksne folk som klager og irriterer seg over små barn og nærmest konkurrerer med de om små ting. Ikke rart det er bare 4 millioner mennesker i landet. Hvorfor skal 6 åringen få mandelen? Hvorfor skal julemiddagen være kl 16 for å ta hensyn til barna? Hvorfor skal ikke hunden min få slikke på barnet ditt så den kan bite den og gi den bakterier? Hvorfor skal jeg gi setet mitt på bussen til barnet ditt? Er det et sånt kald samfunn vi ønsker oss? La oss være snille med barna og la de få være barn. God jul videre! Anonymkode: dfa4c...64e 15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Hjelp, de styrer jo alt i samfunnet allerede, man må jo få lov å si meningen sin på kg. Anonymkode: 6cc80...e7e 19
Maleficenta Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Ikke enig ts. Syns Norge er det landet hvor vi tar mest hensyn til barn . I norge anses jo alt som skadelig for barn. I andre land ses ikke det å drikke alkohol foran barn som skadelig f.eks. Heller blir det ikke sett på som skadelig å legge de etter kl 19 sånn som i norge 20
Gjest Tsunade Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 TS: gjør du deg virkelig opp en mening om hele Norges befolkning (forresten teller den fem millioner, ikke fire) basert på noen sure oppgulp på KG? Et kaldt samfunn, skriver du, mener du det er verre her enn andre steder i verden?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er så mange fiendtlig innstilt til barn i Norge? Leser så mange tråder daglig om voksne folk som klager og irriterer seg over små barn og nærmest konkurrerer med de om små ting. Ikke rart det er bare 4 millioner mennesker i landet. Hvorfor skal 6 åringen få mandelen? Hvorfor skal julemiddagen være kl 16 for å ta hensyn til barna? Hvorfor skal ikke hunden min få slikke på barnet ditt så den kan bite den og gi den bakterier? Hvorfor skal jeg gi setet mitt på bussen til barnet ditt? Er det et sånt kald samfunn vi ønsker oss? La oss være snille med barna og la de få være barn. God jul videre! Anonymkode: dfa4c...64e The Janteloven is strong in this one. Kjære deg - du sikkert synes at alle skal få premier for at de deltok og du vil ikke ha delte fag på skolen uansett at noen barn kjeder seg i hjel fordi de er for smart. Anonymkode: 7c6f4...2a4 8
Gjest Jonasmann Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 (endret) Fordi mange nordmenn er dumme, det er grunnen. Det verste jeg vet med norske foreldre, er at de har glemt at barn trenger disiplin, særlig gutter. De tror at de bare kan vandre og gjøre som de vil, så vil alt bli bra. Nei, det er ikke slikt. De må ha disiplin, og svært streng. De må få sunne holdninger, slik at de kan hjelpe seg selv i livet sitt. Endret 27. desember 2016 av Jonasmann
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 Litt enig. Norske barn bor i barnehagen fra de er 9 mnd. Så er de der 45-55 timer i uken. Foreldre raser hvis bhg stenger to dager i romjulen pga 2-3 barn påmeldt f.eks. Så raser de også når de MÅ ha 3 uker sammenhengende ferie på sommeren. De hater jo å være med sine egne barn. De forstår ikke at disse barna skal hjelpe dem tilbake når de blir gamle. Så ja nordmenn er rare. Masse barn skal dem ha, men være med dem vil de ikke. Anonymkode: 24636...a96 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 I norge dreier jo alt seg om behovet til ungene. Det er ikke sunt! Ingen andre er vistnok viktigerr enn unger. I norge hater vi derimot hunder og andre dyr. Vi dreper hval, skyter ulv og har vel en av verdens mest fiendtlige innstillinger til hunder. Anonymkode: f40ed...1c1 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #9 Skrevet 26. desember 2016 Norge er et av de beste landene å bo i og barnas rettigheter er bedre enn i mange andre land. Det med barnehager er at i norge som jobber begge foreldrene og da er man avhengig av barnehage. Tror nok foreldrene heller ville vært hjemme med barna hvis de kunne. Altså hvis det er så fælt her og nordmenn er så dumme så er det jo bare å flytte til et annet land. Anonymkode: 96a62...768 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 Føler det er helt motsatt. Norge er frelst på barn, alt skal tilrettelegges for barna og deres foreldre. Får ikke barna det som de vil går alt til helvete. Trådene her er vel de som er drita lei å alltid måtte ta hensyn til barna på bekostning av seg selv om og om igjen. (da spesielt barneforeldre som absolutt skal ha fri til jul, nyttår, påske, beste sommerukene osv) Anonymkode: 3ea95...550 17
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #11 Skrevet 26. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Norge er et av de beste landene å bo i og barnas rettigheter er bedre enn i mange andre land. Det med barnehager er at i norge som jobber begge foreldrene og da er man avhengig av barnehage. Tror nok foreldrene heller ville vært hjemme med barna hvis de kunne. Altså hvis det er så fælt her og nordmenn er så dumme så er det jo bare å flytte til et annet land. Anonymkode: 96a62...768 Rart aleneforeldre klarer seg på en inntekt da. Nei ingen må jobbe fullt, men det frister mer med spa, weekend til London med venninner, og to turer til syden hvert år, el- bil og nybygd hus. Ingen vil bo rimligere og derfor må barna bo i bhg. Barn har lengre dager i bhg enn foreldre jobber. Anonymkode: 24636...a96 4
Gjest antbug Skrevet 26. desember 2016 #12 Skrevet 26. desember 2016 Jeg synes merkelig nok det ser ut som det ofte handler om sjalusi. Såkalt voksne folk som ikke tåler at noen får mer enn de får, får lov til noe de ikke får lov til eller får mer oppmerksomhet bare fordi de er mindre og søtere. Det er de som er sentrum i universet og ingen skal få noe de selv ikke får, men de argumenterer selvfølgelig med at barna blir bortskjemte og må settes grenser for. Jeg tror det er sånn de mener det fungerer best: knallhard grensesetting som liten, og ca null grensesetting når man blir voksen
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #13 Skrevet 26. desember 2016 4 timer siden, Tsunade skrev: TS: gjør du deg virkelig opp en mening om hele Norges befolkning (forresten teller den fem millioner, ikke fire) basert på noen sure oppgulp på KG? Et kaldt samfunn, skriver du, mener du det er verre her enn andre steder i verden? Det er ganske vanlig å legge barna sine for tidlig i Norge, noe som igrunnen er bare tull, barna tar ingen skade av å legge seg 9-10 på kvelden. hadde foreldre akseptert det istedet for å legge barna mellom 6-8 om kvelden, så ville barnet våknet om morgenen og ikke om nettene. Det er vel bare i Norge vi driver på med dette tullet. Anonymkode: 0bb58...b56 1
absinthia Skrevet 26. desember 2016 #14 Skrevet 26. desember 2016 Norge er et bra land å være barn i. Man skal ikke mer enn ett par hundre mil unna, så ser man at folk slår barna sine offentlig, litt lengre unna kan til og med fremmede finne på å slå et barn som de mener er i veien, oppfører seg dårlig, er irriterende eller bare fordi de hadde en litt dårlig dag, uten at det får følger. 3
Citpensacola Skrevet 26. desember 2016 #15 Skrevet 26. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler det er helt motsatt. Norge er frelst på barn, alt skal tilrettelegges for barna og deres foreldre. Får ikke barna det som de vil går alt til helvete. Trådene her er vel de som er drita lei å alltid måtte ta hensyn til barna på bekostning av seg selv om og om igjen. (da spesielt barneforeldre som absolutt skal ha fri til jul, nyttår, påske, beste sommerukene osv) Anonymkode: 3ea95...550 Enig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #16 Skrevet 26. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge er et av de beste landene å bo i og barnas rettigheter er bedre enn i mange andre land. Det med barnehager er at i norge som jobber begge foreldrene og da er man avhengig av barnehage. Tror nok foreldrene heller ville vært hjemme med barna hvis de kunne. Altså hvis det er så fælt her og nordmenn er så dumme så er det jo bare å flytte til et annet land. Anonymkode: 96a62...768 Hysjjj nå. Må gå ann å kritisere samfunnet man lever i, uten å bli bedt å flytte. Er født og oppvokst her og er like norsk som deg. Blir så irriterert på sånne som deg. Forresten det var ikke jeg som skrev at nordmenn er dumme. Sånn prat kan vi holde oss for gode forresten. Jeg mener bare at voksne må ha litt mere toleranse for barn, da vi alle har vært barn. Trenger ikke å konkurere om å få mandelen på julaften med en 6 åring liksom. JEEZ! Folk må oppføre seg litt mere voksen og ikke bry seg om bagateller. Anonymkode: dfa4c...64e 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #17 Skrevet 26. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske vanlig å legge barna sine for tidlig i Norge, noe som igrunnen er bare tull, barna tar ingen skade av å legge seg 9-10 på kvelden. hadde foreldre akseptert det istedet for å legge barna mellom 6-8 om kvelden, så ville barnet våknet om morgenen og ikke om nettene. Det er vel bare i Norge vi driver på med dette tullet. Anonymkode: 0bb58...b56 Sant. Er så viktig med egentid og alenetid vet dere. Hvis man er så avhengig av alenetid, så aldri få barn! Egoistiske foreldre legger barna 18.30. Anonymkode: 24636...a96 1
Arkana Skrevet 26. desember 2016 #18 Skrevet 26. desember 2016 Jeg ville ikke lagt for mye vekt på oppgulpet fra Anonyme Brukere her på KG. For å si det slik så er 90% av problemstillingene som framstilles her på KG ting jeg aldri har hørt noen si noe som helst om i RL. Her er folk stort sett ute etter å provosere. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #19 Skrevet 26. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hysjjj nå. Må gå ann å kritisere samfunnet man lever i, uten å bli bedt å flytte. Er født og oppvokst her og er like norsk som deg. Blir så irriterert på sånne som deg. Forresten det var ikke jeg som skrev at nordmenn er dumme. Sånn prat kan vi holde oss for gode forresten. Jeg mener bare at voksne må ha litt mere toleranse for barn, da vi alle har vært barn. Trenger ikke å konkurere om å få mandelen på julaften med en 6 åring liksom. JEEZ! Folk må oppføre seg litt mere voksen og ikke bry seg om bagateller. Anonymkode: dfa4c...64e Hilsen Ts. Anonymkode: dfa4c...64e
absinthia Skrevet 26. desember 2016 #20 Skrevet 26. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske vanlig å legge barna sine for tidlig i Norge, noe som igrunnen er bare tull, barna tar ingen skade av å legge seg 9-10 på kvelden. hadde foreldre akseptert det istedet for å legge barna mellom 6-8 om kvelden, så ville barnet våknet om morgenen og ikke om nettene. Det er vel bare i Norge vi driver på med dette tullet. Anonymkode: 0bb58...b56 Du er tydeligvis noe kunnskapsløs. Om et barnehagebarn står opp klokken 7 om morgenen, bør det nesten være i seng, senest 20.00. Når barn får for lite søvn, blir de ukonsentrerte, får lavere impulskontroll, dårligere humør, lærer mye dårligere og hjernen utvikler seg dårligere. De blir rett og slett dumme av for lite søvn - akkurat som vi voksne. Om man skal legge barna klokken 22, bør de nesten få sove til klokken 9. For barnet vil det ikke utgjøre noen praktisk forskjell om det sover fra 19-06 eller 22-09, bare det får sine timer med søvn. I andre land er det forresten vanlig at barna legger seg litt etter at det blir mørkt, om jeg skulle ha praktisert dette, måtte barna mine gått i hi deler av vinteren og hadde ikke trengt å sove på sommeren. I andre land er det også vanlig at barn ikke får klatre i trær, at de ikke får være ute når det regner, at de må bli matet av en voksen til de er tre år, fordi de kan komme til å grise. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå