Gå til innhold

Jeg er veldig stresset 3.januar skal byggene på vanlig klasse

Monikakoziara

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg heter Monika og jeg bor i Norge ett år. Før juleferie ferdig jeg på mottak klasse. Så 3. januar etter juleferie jeg skal byggene på vanlig klasse. Jeg er stresset at lærer og de andre skal ikke forstår meg når jeg skal snakke norsk også jeg vett ikke hvordan er det egentlig på vanlig klasse. Dere som vett hvis dere kan forklare til meg litt takk 😕😕

Endret av Monikakoziara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil alltid være noen som ikke forstår alle like godt, slik er det, men min erfaring, så burde du ikke bekymre deg. Jo mer tid du tilbringer med nordmenn og andre som snakker norsk, vil det etterhvert komme av seg selv. I begynnelsen vil folk ha kanskje noe vanskligheter med å forstå hva du sier, men du skriver forståelig nok til at du blir forstått. 

Om du har tilgang på tv, så se på NRK. Mannen min har lært seg norsk godt nok ved å være oppmerksom på hva andre sier, og spørre mye. Det sies at vi er veldig stille mennesker, men still disse i klassen spørsmål - så ofte du kan. 

I en norsk klasse vil ting skje på norsk, men systemet skal være godt nok til at du kan få læreren på tomannshånd i noen minutter dersom det er noe du ikke forstår.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for å spørre hvis du ikke forstår. Det blir sikkert vanskelig de første ukene, men ikke gi opp. Det kommer til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...