Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #21 Skrevet 23. desember 2016 4 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev: Om det blir krig i Norge har mistet alt, drar du til Sverige eller Australia? Disse folkene som kommer er menn i militær alder og kommer fra mellomklassen ifra afrika og mellom østen de er alt annet enn flyktinger. Nå snakker du til en som har levd hele sitt voksne liv i militæret. Jeg ville ha blitt. Alt annet var et eksempel. Faen, at jeg ikke lærer. Jeg kan ikke starte tråder.
ElinX0Xpoliti Skrevet 23. desember 2016 #22 Skrevet 23. desember 2016 3 minutter siden, Lanista1984 skrev: Nå snakker du til en som har levd hele sitt voksne liv i militæret. Jeg ville ha blitt. Alt annet var et eksempel. Faen, at jeg ikke lærer. Jeg kan ikke starte tråder. Hææ?
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #23 Skrevet 23. desember 2016 Akkurat nå, ElinX0Xpoliti skrev: Hææ? Hææ, hva? 1
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #24 Skrevet 23. desember 2016 Jeg trodde KG utgjorde et mangfold, men etter i kveld får jeg inntrykk av at de fleste er til høyre for meg. Det var tider hvor jeg ikke trodde det var mulig. 1
ElinX0Xpoliti Skrevet 23. desember 2016 #25 Skrevet 23. desember 2016 7 minutter siden, Lanista1984 skrev: Hææ, hva? Du svare ikke på spørsmålet. 1
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #26 Skrevet 23. desember 2016 Akkurat nå, ElinX0Xpoliti skrev: Du svare ikke på spørsmålet. Men, kjære vene. Kan du ikke stille spørsmålet, da? 1
ElinX0Xpoliti Skrevet 23. desember 2016 #27 Skrevet 23. desember 2016 3 minutter siden, Lanista1984 skrev: Men, kjære vene. Kan du ikke stille spørsmålet, da? ok takk for deg da. Siden du er ikke seriøs, eller tuller bare så er det ikke noen poeng å forsette. 1
Trolltunge Skrevet 23. desember 2016 #28 Skrevet 23. desember 2016 17 minutter siden, WubWub skrev: Jeg ville ikke flyktet ditt i første omgang. Flyktninger i Marokko har det oftere vanskeligere der enn landene de flyktet fra. Marokko har flere flyktninger enn de fleste land , fordi mange kommer dit på vei til Europa. Mange ønsker ikke å bli der, men lever slik som dette nord i landet i årevis , mens de leter etter mulighet til å komme seg videre til Europa . Men Europa vil ikke ha dem , og pålegger Marokko å passe på at de ikke drar videre. Det er en håpløs situasjon , både for Marokko og disse menneskene. De som bestemmer seg for å bli i Marokko klarer seg ofte bedre. Marokko stopper ingen fra å bli, eller etablere seg med jobb og familie. Så lenge de forsørger seg selv lar de alle bli en del av befolkningen. Med jevne mellomrom gir de "immunitet" til alle uten papirer , og gir dem papirer. De blir da offisielle borgere av Marokko. De som lever i skogen slik er imidlertid ikke interessert i det. De vil til Europa ! Marokko er kun et transitland for dem. Så nært Europa , men likevel så umulig. Jeg synes på mange måter Marokko er mer humant angående flyktninger som kommer enn det land i Europa er. De gir ikke dem boliger og penger (det deles ut mat), men lar alle få sjansen til å bli borgere av landet. Ved flere moskeer passer de også barn for flyktninger, slik at mor og far kan lete etter jobb. For målet er at de skal bli selvforsynt. Tenk hvor mange flere vi i Europa kunne ha hjulpet om vi hadde samme system . Og dessuten ville det ikke ha blitt så mange økonomiske "flyktninger", fordi de visste at de måtte jobbe seg opp fra ingenting. Det ville likevel være attraktivt for reelle flyktninger, som må flykte, pga krig og forfølgelse .
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #29 Skrevet 23. desember 2016 Akkurat nå, ElinX0Xpoliti skrev: ok takk for deg da. Siden du er ikke seriøs, eller tuller bare så er det ikke noen poeng å forsette. Du har jo ikke stilt noe spørsmål?
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #30 Skrevet 23. desember 2016 (endret) Jeg har vokst opp i Brooklyn! Faren min døde da jeg var syv av mafia. Jeg ble mobbet på norsk skole til jeg lærte norsk flytende. Jeg har levd hele mitt liv militæret. I US Navy. Jeg kan fortelle om ulempene med skandinavisk naivitet rund innvandring. Jeg kan se det fra utsiden når jeg er på jobb. Jeg elsker Norge. Men noe av det jeg elsker ved Norge, finnes ikke her på KG. Nemlig toleranse. Det finnes. Jeg vet at islamister finnes. Hele mitt liv er bygd opp rundt å lære deres svakheter. Og kunne opptre forsiktig, så ikke de finner mine. Jeg hater til tider islam! Jeg er ikke større enn å si det. Men det stopper meg ikke fra å være en ok person som forstår at folk er folk? Edit: Kanskje man må lære det den harde veien for å forstå. Endret 23. desember 2016 av Lanista1984
PeeWee Skrevet 23. desember 2016 #31 Skrevet 23. desember 2016 1 time siden, Lanista1984 skrev: Hvor ironisk er det ikke om vi er nødt til å stå skolerett for å få bo i Marokko? Når man tenker hvordan det har gått med folkene som lever i landene som har mottatt masse innvandrere fra Europa, så tviler jeg sterkt på at noe land noengang i fremtid vil tillate europeiske masseinnvandring. 3
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #32 Skrevet 23. desember 2016 2 minutter siden, PeeWee skrev: Når man tenker hvordan det har gått med folkene som lever i landene som har mottatt masse innvandrere fra Europa, så tviler jeg sterkt på at noe land noengang i fremtid vil tillate europeiske masseinnvandring.
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #33 Skrevet 23. desember 2016 4 minutter siden, PeeWee skrev: Når man tenker hvordan det har gått med folkene som lever i landene som har mottatt masse innvandrere fra Europa, så tviler jeg sterkt på at noe land noengang i fremtid vil tillate europeiske masseinnvandring. Nei, vi ble vel aldri noen hit i f.eks. Amerika. Selv om det i dag er forglemt.
Leavemealone Skrevet 23. desember 2016 #34 Skrevet 23. desember 2016 4 timer siden, Lanista1984 skrev: Utvandring brukes mest om de store flyttinger på 1800- og tidlig på 1900-tallet, særlig til tynt befolkede oversjøiske land. Man regner at 59 mill. mennesker utvandret 1846–1932, derav 51 mill. fra Europa. 51 millioner reiste FRA Europa. De ønsket å bli velkomne dit de dro. De fleste reiste til Amerika. Et land hvor jeg er født. De færreste opplevde det som en ny verden med muligheter. De fleste opplevde det kanskje verre enn fra hva de dro fra. Men gjennom hardt arbeid og trolig gudstro, klarte de allikevel å slå seg opp og finne en levevei. Et sted hvor ingen skulle tru at noen kunne bu. Og sakte men sikkert kom troen på at dette landet kunne bringe de et håp. Og en dag når en eventuell istid kommer fordi Golfstrømmen vinker sakte og elegant farvel, fordi det kommer så mye brevann og ødelegger den, så vil isen legge seg over Europa. Hvor ironisk er det ikke om vi er nødt til å stå skolerett for å få bo i Marokko? Hvor fremmedfiendtlige vil vi være akkurat den dagen? Forskjellene er jo at vi faktisk har noe å tilby. Vi har masse kunnskap til å gjøre Marokko til et bra land, noe de aldri ville klare alene. Du klarte vel ikke å se noe så enkelt vel?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #35 Skrevet 23. desember 2016 Se denne så forstår dere hvorfor man må hjelpe folk der de er! Anonymkode: ed7f5...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #36 Skrevet 23. desember 2016 3 timer siden, Lanista1984 skrev: Jeg trodde KG utgjorde et mangfold, men etter i kveld får jeg inntrykk av at de fleste er til høyre for meg. Det var tider hvor jeg ikke trodde det var mulig. uff der ser du Du kan ikke starte tråder om innvandring, heller ikke utvandring for det er en gjeng her som... ja, er sterk imot innvandring. Anonymkode: 7537f...f9b 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #37 Skrevet 23. desember 2016 Det går ikke an å snakke fornuft til denne hjernevaskede gjengen skjønner du, som bare gjentar det samme om og om igjen i hver bidige tråd. Så alle de fornuftige brukerne som hadde noe konstruktivt å komme med til slutt lot dem snakke med seg selv og forlot debattene. Anonymkode: 7537f...f9b 3
jabx Skrevet 23. desember 2016 #38 Skrevet 23. desember 2016 5 timer siden, Lanista1984 skrev: Og en dag når en eventuell istid kommer fordi Golfstrømmen vinker sakte og elegant farvel, fordi det kommer så mye brevann og ødelegger den, så vil isen legge seg over Europa. Neste istid vil være lenge, lenge etter vår levetid. Alt du skriver er irrelevant. 1
jabx Skrevet 23. desember 2016 #39 Skrevet 23. desember 2016 4 timer siden, Lanista1984 skrev: Og du skal forklare alt dette når det står millioner og presser for å komme inn? Og alle disse millionene skal komme til Norge?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #40 Skrevet 24. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å snakke fornuft til denne hjernevaskede gjengen skjønner du, som bare gjentar det samme om og om igjen i hver bidige tråd. Så alle de fornuftige brukerne som hadde noe konstruktivt å komme med til slutt lot dem snakke med seg selv og forlot debattene. Anonymkode: 7537f...f9b Ja, det er slik det går når man prøver å diskutere med de som har blitt hjernevasket til å tro at den typen innvandring og asylinstitutt vi har i dag er bra for landet. Det gjentas de samme argumentene opp og i mente uten at det vises snev av refleksjon over dokumentasjonen som fremlegges som viser det motsatte, så til slutt gir folk rett og slett opp fordi innvandringsforskjemperene ikke makter å føre en rederlig debatt bygget på fakta, og mot rent føleri blir det vanskelig å diskutere, så da forlater til slutt de fornuftige brukerene debattene. Anonymkode: 894c4...247 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå