Gå til innhold

DAB i bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toyota bytter ikke ut radioene, men kan installere ulike adapterløsninger.

* To modeller til 999 kroner og 1999 kroner passer alle biler. Adapteren henter strøm fra sigarettenneren og sender DAB-lyden videre som radiobølger til FM-radioen. Bilradioen mottar lyden som en vanlig FM-stasjon, og DAB-adapteren kan lagres som et forvalg på bilradioen. Skjermen på adapteren viser kanal, låt og programinformasjon.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/dab/to-millioner-biler-er-uten-dab/a/23887937/

Noen som kjenner til disse adapterne?  Hvis disse kobles til sigarettenneren, hvordan skal man få ladet mobilen mens adapteren er koblet til? 

Anonymkode: 08992...044

De er det dårligste valget, for akkurat den over føringen mellom adapter og radio med FM signaler, gir noe skurr har jeg lest. Men er det eneste løsningen må det bare bli slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eneste løsningen for min del,  hvis jeg vil beholde original radioen.  tragisk er det uansett,  og de burde heller latt FM leve.  Nå er det ikke sikkert at jeg velger adapter. Klarer meg fint uten radio også. Får jo også inn AM radio tålig greit. 

Anonymkode: 08992...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eneste løsningen for min del,  hvis jeg vil beholde original radioen.  tragisk er det uansett,  og de burde heller latt FM leve.  Nå er det ikke sikkert at jeg velger adapter. Klarer meg fint uten radio også. Får jo også inn AM radio tålig greit. 

Anonymkode: 08992...044

Undersøk om de kan sette inne en egen boks i AUX tilkobling bak på elsisterende radio. Har ikke selv AUX, men muligheten er visst der på alle FM-radioene til VW.

Anonymkode: ecc1c...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...