Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Hei, for en måned siden var jeg på fest hos noen venner. Jeg var med en jente som skulle ``passe`` på meg, vist det skulle skje noe. For det var også andre gutter der..Det som det endte opp med var at jeg ble så full at jeg ikke klarte å ha kontroll over meg selv, jeg husker ingen ting og alt er helt mørkt. Det som er at det var 2 gutter der som jeg kjente, og han andre viste jeg bare hvem var. De hadde tydeligvis hatt et veddemål om å få meg først til sengs..Noe jeg fant ut ETTER at alt hadde skjedd. Altås jeg ble så full og var lei meg fra før pgr jeg hold på med en gutt, men vi ble enige om å bare være venner, så jeg synes det var litt vanskelig, så jeg drakk. Etter hvert begynnte de å mase på meg om å ha sex med han enne gutten..Jeg hadde sakt fra startren av til veninna mi at hun skulle passe på meg, og at noe sånt ikke skulle skjer..Men det gjorde hun ikke, for hun bare lot det skje. Men da kom det noen andre venner av meg, og henne passet på meg. Hun hadde fortalt alt til meg dagen etterpå, jeg ble ikke akk glad. Pgr det hun fortalte til meg, var at. Jeg var så full at jeg ikke klarte å ha kontroll over meg selv eller hva jeg ville og ikke ville, de guttene og flere gutter på den festen hadde maset så mye på den festen at jeg hadde hatt sex med han ene gutten.. Det var en kompis av han gutten som hadde spurt meg om jeg ville ha sex med han, og da hadde jeg sakt, Nei. Men de maste og maste og pussha meg så mye, dytta meg inn på rommet med han gutten sånn at jeg var alene med han, at jeg til slutt hadde sakt ja.. ( Jeg har vært gjennom et overgrep før, så jeg sliter veldig med å si nei..) Jeg kan kun huske 2 sek fra den kvelden vi hadde sex..Noe jeg synes er veldig ubehaglig..Pgr jeg vet veldig godt at jeg egt ikke ville, og jeg hadde tydeligvis sjansen til å si nei, men jeg følte et stort press. Veninna mi prøvde å hente meg på rommet, men kompisene og de fleste på den festen stengte henne ute fra det rommet. Jeg synes det egt er litt vanskelig å tenke på nå. For jeg vet så godt at, vist jeg hadde vært meg selv, så hadde jeg IKKE gjort det der i det hele tatt. Og når jeg hadde kommet meg hjem, våknet det brått på morgen og jeg viste ikke hvor jeg var med en gang ( Jeg var hjemme) Men jeg hadde glemt at jeg hadde kommet meg hjem. Og hun veninna mi som passet på meg, hun sa til meg at hun aldri hadde sett meg sånn før, og at hun ble beskymret over meg. Jeg kan huske jeg drakk 3 shooter fra morgan ( 35%) noe jeg fant ut noen dager etter festen, og alt etter 20% tåler ikke jeg. Det er, er at jeg vet ikke om jeg kan kalle dette ufrivillig sex eller ikke, pgr jeg hadde sakt ``Ja` Etterhvert, men det var etter alt det presset, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha tenkt så langt at jeg var så full at jeg ikke klarte å styre min egen kropp. Hun ene veinna mi, kalte dette for voldtekt, noe jeg ikke vil si er riktig eller ikke så si. Jeg holder nå på med han gutten igjen, og alt er bra mellom oss, men han det ikke det at jeg har hatt sex med han på den festen, men jeg føler han bør vite det selvom vi bare var vennner i den perioden og selvom jeg egt ikke villle ha sex med han gutten. Og jeg sa/ spurte han gutten ofte om vi kunne gå ut til de andre, og fant på unnskyldninger som for å prøve å komme ut, men han sa bare ``Kan vi ikke være her litt til?`` Men det jeg lurer på er. -Hva synes du jeg burde gjøre? - Er dette i overgrep/voldtekt?
Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Hadde sotter veldig stor pris på svar, haster egt litt. Har tenkt på dette en stund, skal fortelle han det i dag. Men da tenger jeg hjelp fra dere.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Huff Har opplevd noe lignende selv. Gutter som har veddet på hvem som kunne få tatt jomfrudommen min, sjenket meg full, fått meg til sengs og befølt meg over hele kroppen under klærne. Heldigvis hadde jeg en venninne som virkelig passet på meg og stoppet det hele. Er i likhet med deg usikker over om det kan bli kalt overgrep eller ei. Anonymkode: ba0c8...023
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Jeg har sett endel av voldtektstrådene her på KG, og de kan bli veldig stygge. Du er bare 17 år. Om det du opplevde kan kalles voldtekt eller ei, er ikke jeg den rette til å bedømme. Men det høres uansett fryktelig vondt ut for deg, og skjønner godt at du går og tenker på dette. Slik jeg forstår det, har du vært utsatt for overgrep tidligere. Fikk du noe hjelp for det da? Jeg ville isåfall ha oppsøkt de(n) samme du pratet med da. Ellers er det Dixie, senter mot incest og seksuelle overgrep og eventuelt fastlege du kan prate med. Anonymkode: ed529...a62 4
Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 15 minutter siden, Meg99 skrev: Hadde sotter veldig stor pris på svar, haster egt litt. Har tenkt på dette en stund, skal fortelle han det i dag. Men da tenger jeg hjelp fra dere. .
Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff Har opplevd noe lignende selv. Gutter som har veddet på hvem som kunne få tatt jomfrudommen min, sjenket meg full, fått meg til sengs og befølt meg over hele kroppen under klærne. Heldigvis hadde jeg en venninne som virkelig passet på meg og stoppet det hele. Er i likhet med deg usikker over om det kan bli kalt overgrep eller ei. Anonymkode: ba0c8...023 Jaa Synd at det finnes sånne gutter, de tenker ikke over konsenvensene til den andre eller seg selv. Du er heldig der, som hadde en så god veninne at det ble stopp
Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett endel av voldtektstrådene her på KG, og de kan bli veldig stygge. Du er bare 17 år. Om det du opplevde kan kalles voldtekt eller ei, er ikke jeg den rette til å bedømme. Men det høres uansett fryktelig vondt ut for deg, og skjønner godt at du går og tenker på dette. Slik jeg forstår det, har du vært utsatt for overgrep tidligere. Fikk du noe hjelp for det da? Jeg ville isåfall ha oppsøkt de(n) samme du pratet med da. Ellers er det Dixie, senter mot incest og seksuelle overgrep og eventuelt fastlege du kan prate med. Anonymkode: ed529...a62 Jaa, har tenkt veldig mye på det. Var først i dag jeg begynnte å søke rundt på nettet om det er i noe form for overgrep eller voldtekt. Det er en dårlig opplevelse, det er det. Jaa, jeg fikk hjelp etterhvert. Jeg har en sykolog jeg snakker med, men tør ikke å snakke med henne om dette. Så tenkte at jeg heller kunne være anonym på nettet, og kanskje se om jeg fikk noe svar på det der Tusen takk for hjelpen, og svar
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 Stakkars deg du er nesten bare et barn enda. Snakk med psykologen du. Du trenger ikke å skamme deg. De er der for å hjelpe deg. Snakk med din mor også om du kan. Du får ta lærdom av det som hendte deg og aldri mer drikke deg så full at du mister kontrollen over deg selv. Hvis du ønsker å få det godt i livet så er det viktig for deg å lære deg å beskytte deg selv og å sette grenser for din egen skyld og aldri mer la noen andre få tråkke over dem. Det er din kropp og du som bestemmer over den derfor har ingen andre rett til å krenke deg, overkjøre deg ,eller tråkke over dine grenser og integritet. Så i mine øyne så har du nok vært utsatt for et overgrep fordi du under et sterkt gruppe press og gav etter for noe du ikke ønsket da du var ute av stand til å si nei, og sette grenser og ta vare på deg selv. Jeg synes at du skal søke hjelp å snakke ut om det som skjedde, for det er så lett å havne i sårbare situasjoner når en er trist og lei seg. Derfor er det viktig å bygge karakter og ha grenser. Du får prøve å tilgi dem som skadet deg og gå videre i livet når du får bearbeidet alt det vonde. Husk at man må også tilgi deg selv for alt det dumme man gjør og fokusere på det gode i livet. Det gjelder oss alle sammen. Selv om det skjer vonde ting så er det likevel framtid og håp. Så det kommer nok til å gå bra for deg også. Anonymkode: b97c5...346
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 Dersom kompisene måtte stå dørvakt for å nekte venninna å komme inn, så er det vel ikke helt stuerent. Da vet de selv at det er galt Anonymkode: 23c59...085 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #10 Skrevet 22. desember 2016 2 timer siden, Meg99 skrev: Jaa, har tenkt veldig mye på det. Var først i dag jeg begynnte å søke rundt på nettet om det er i noe form for overgrep eller voldtekt. Det er en dårlig opplevelse, det er det. Jaa, jeg fikk hjelp etterhvert. Jeg har en sykolog jeg snakker med, men tør ikke å snakke med henne om dette. Så tenkte at jeg heller kunne være anonym på nettet, og kanskje se om jeg fikk noe svar på det der Tusen takk for hjelpen, og svar Hva med å skrive det på en lapp som du leverer til psykologen, eller si at du synes det er vanskelig? Kanskje det kan ta noe av brodden av det å snakke om det med psykologen? Og så vil jeg råde deg til å ikke bli for opphengt i å få en merkelapp hva det du opplevde kalles, men heller fokusere på hvordan du har reagert i ettertid, hva det har gjort med deg, og hva du kan gjøre for å få det bedre. Her kan psykologen hjelpe deg. Jeg synes ikke og tror ikke at du trenger å tilgi for å komme deg videre. Men du må finne din egen vei. Anonymkode: ed529...a62 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #11 Skrevet 22. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett endel av voldtektstrådene her på KG, og de kan bli veldig stygge. Du er bare 17 år. Om det du opplevde kan kalles voldtekt eller ei, er ikke jeg den rette til å bedømme. Men det høres uansett fryktelig vondt ut for deg, og skjønner godt at du går og tenker på dette. Slik jeg forstår det, har du vært utsatt for overgrep tidligere. Fikk du noe hjelp for det da? Jeg ville isåfall ha oppsøkt de(n) samme du pratet med da. Ellers er det Dixie, senter mot incest og seksuelle overgrep og eventuelt fastlege du kan prate med. Anonymkode: ed529...a62 "veldig stygge" er en overdrivelse, men de har en tendens til å komme med den harde sannheten om det som skjedde, noe mange ikke tåler da de kun er ute etter støtte av typen "ja, du har blitt voldtatt". Jeg synes dette høres ut som en voldtekt da du var helt totalt ute av stand til å gjøre rede for deg selv eller for hva som skjedde. Du sa også nei og ville ikke i lang tid før du til slutt sa ja, men siden du var såpass neddopet som du var så er ikke denne typen "ja" gyldig. Du burde prate med noen om dette og kanskje vurdere anmeldelse. Anonymkode: 80b63...742
Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #12 Skrevet 22. desember 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars deg du er nesten bare et barn enda. Snakk med psykologen du. Du trenger ikke å skamme deg. De er der for å hjelpe deg. Snakk med din mor også om du kan. Du får ta lærdom av det som hendte deg og aldri mer drikke deg så full at du mister kontrollen over deg selv. Hvis du ønsker å få det godt i livet så er det viktig for deg å lære deg å beskytte deg selv og å sette grenser for din egen skyld og aldri mer la noen andre få tråkke over dem. Det er din kropp og du som bestemmer over den derfor har ingen andre rett til å krenke deg, overkjøre deg ,eller tråkke over dine grenser og integritet. Så i mine øyne så har du nok vært utsatt for et overgrep fordi du under et sterkt gruppe press og gav etter for noe du ikke ønsket da du var ute av stand til å si nei, og sette grenser og ta vare på deg selv. Jeg synes at du skal søke hjelp å snakke ut om det som skjedde, for det er så lett å havne i sårbare situasjoner når en er trist og lei seg. Derfor er det viktig å bygge karakter og ha grenser. Du får prøve å tilgi dem som skadet deg og gå videre i livet når du får bearbeidet alt det vonde. Husk at man må også tilgi deg selv for alt det dumme man gjør og fokusere på det gode i livet. Det gjelder oss alle sammen. Selv om det skjer vonde ting så er det likevel framtid og håp. Så det kommer nok til å gå bra for deg også. Anonymkode: b97c5...346 Jaa, jeg får snakke med sykologen min. 2 overgrep på nesten 2 år er ikke lett..Er jo bare 17 år. Trodde jeg var sterk nok til å si nei nå, men var vist ikke det når jeg var så full som jeg var. Enig med deg, jeg har nok mye å lære når det kommer til å bestemme over min egen kropp og beksytte meg selv. Jeg er ikke så flink til det, men nå bør jeg ganske sette ned foten og sette grenser for meg selv før jeg havner i værre ting. Tusen takk for hjelpen og svar, jeg setter veldig stor pris på det
Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #13 Skrevet 22. desember 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom kompisene måtte stå dørvakt for å nekte venninna å komme inn, så er det vel ikke helt stuerent. Da vet de selv at det er galt Anonymkode: 23c59...085 Det er sant, vet ikke helt hva de tenkte jeg men. Jeg sa nei en gang og de respekterte det tydeligvis ikke og maste på meg til jeg sa ja. Da må de være desperate..
Gjest Meg99 Skrevet 22. desember 2016 #14 Skrevet 22. desember 2016 Tusen takk for hjelpen og svara setter veldig stor pris på det Men jeg vet at dere kanskje ikke kan si noe konkret svar om dette, men synes dere at detter er noe i form for overgrep / voldtekt? Og burde jeg fortelle mamma og pappa om dette?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #15 Skrevet 22. desember 2016 JA! det er et overgrep, og JA du må fortelle det til noen. Anonymkode: 60afe...c42 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #16 Skrevet 23. desember 2016 Synes du bedriver noe ansvarsfraskrivelse.. det er ikke venninnen sin oppgave å passe på deg fordi du har planer om å bli drita, må gå an å passe på seg selv Resten forstod jeg nesten ikke, ble bare vanskeligere og vanskeligere å lese, veldig dårlig formulert. Anonymkode: 19b38...f04 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #17 Skrevet 23. desember 2016 6 timer siden, Meg99 skrev: Tusen takk for hjelpen og svara setter veldig stor pris på det Men jeg vet at dere kanskje ikke kan si noe konkret svar om dette, men synes dere at detter er noe i form for overgrep / voldtekt? Og burde jeg fortelle mamma og pappa om dette? Jeg vil se på dette som et overgrep ja, men om du skal si det til foreldrene dine er nesten noe du må tenke på selv. Hva tjener / taper du på å si det / ikke si det, og lignende ting er noe du kan tenke over før du tar beslutningen din. Anonymkode: 80b63...742 1
Gjest Meg99 Skrevet 23. desember 2016 #18 Skrevet 23. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du bedriver noe ansvarsfraskrivelse.. det er ikke venninnen sin oppgave å passe på deg fordi du har planer om å bli drita, må gå an å passe på seg selv Resten forstod jeg nesten ikke, ble bare vanskeligere og vanskeligere å lese, veldig dårlig formulert. Anonymkode: 19b38...f04 I min venne gjeng er det normalt at passer på hverandre, ikke fordi vi har planer om å bli drita men fordi vi skal være der vist det skjer noe, det er hvertfall en regel vi har rundt mine venner. Jeg hadde heller ikke planer om å bli drita, men i en alder av 17 år, så er det normalt å drikke litt. Men jeg ble tilbudt veldig mye alkohol, og jeg klarer ikke å si nei, og jeg vet ikke om jeg bøe shenka ned etterhvert som jeg ble så full at jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. Jeg har drukket mange ganger før, men da har jeg hatt kontroll.. Men dette var siste gangen jeg skal drikke med folk jeg ikke omgås med så ofte, trodde jeg kunne stole på de. Vet det kan være vanskelig å lese, men jeg vet ikke hvordan jeg kan skrive det på måte som alle forstår.
Gjest Meg99 Skrevet 23. desember 2016 #19 Skrevet 23. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: JA! det er et overgrep, og JA du må fortelle det til noen. Anonymkode: 60afe...c42 Hvordan skal jeg fortelle det? Jeg holder det meste inni meg, og at dette blir andre gang at jeg forteller foreldrene mine at jeg har vært gjennom et overgrep/ voldtekt, er ikke lett.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #20 Skrevet 23. desember 2016 På Thursday, December 22, 2016 den 9.45, Meg99 skrev: Jaa Synd at det finnes sånne gutter, de tenker ikke over konsenvensene til den andre eller seg selv. Du er heldig der, som hadde en så god veninne at det ble stopp Sier hun som drakk seg så drita at hun ikke klarte ta egne avgjørelser. Dette kalles ansvarsfraskrivelse. Ikke voldtekt. Ikke anmeld dette Anonymkode: 8803e...28f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå