Nowayback Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #21 Skrevet 21. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har jo skrevet mange innlegg om det her. Hva har du gjort frem til nå for å få det bedre? Det hadde vært interessant å få vite. Anonymkode: 41047...42b Har prøvd å tenke positivt, og har vært sosial. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #22 Skrevet 22. desember 2016 19 timer siden, mann_86 skrev: Har prøvd å tenke positivt, og har vært sosial. Det er veldig fint at du er sosial! Jeg tvinger meg selv fordi jeg vet jeg har godt av det, også tenker jeg både at jeg ikke må være ute kjempelenge, og at det er ok å bare ha det helt greit. Det er uansett bedre enn å være hjemme, og det bryter den onde sirkelen mange deprimerte er i. Å tenke positivt hjelper ikke så mye for min del, da jeg ikke klarer å reelt tro på meg selv. Jeg måtte ha hjelp av en psykolog og gikk privat da det offentlige har så lang venteliste. Har gått ca 8 ganger og så langt er jeg veldig fornøyd. Nå har jeg faktisk meldt meg på en ny aktivitet etter jul, det var utenkelig for 8-10 uker siden. Anonymkode: e4c81...67e
Gjest chisandra Skrevet 22. desember 2016 #23 Skrevet 22. desember 2016 (endret) På 21. desember 2016 den 13.11, Honnikorn skrev: Ah, men livet min venn, er det som foregår hver dag! En kopp varm kaffe på morgenen, en varm dusj, bål i skogen en sommerkveld. Ikke lønn, kule jobber og utopiske perfekte forhold. Livet er vanskelig, javel, men man velger selv hva man legger i det å ha et fint liv. Jeg har ikke barn (kan ikke få) , jeg tjener slett ikke mye og jeg har ikke eget hus. Men jeg gir beng! Jeg holdt på å dø en gang. Det endret alt. Jeg finner noe å glede meg over hver dag, bare små ting! En time på sofaen med noe på TV, at det snør vakre snøkrystaller, regnværsdager på sommeren. I stede for å irritere meg over at det bare er dritt på tv, at vinteren er lang og mørk og at sommeren regner vekk. Blir jeg nedfor så går jeg, lange turer, korte turer, teltturer. Sliter meg ut i motbakkene for å gå lett i nedforbakkene. Du må finne ut hva som er viktig i ditt liv. Er det masse penger eller at man faktisk har penger i det hele tatt? Er det å ha venner man kan dele med eller et haltende forhold med drama og styr? (Ikke at alle forhold er slik altså, men mange er faktisk det. Bare ikke utad) . Har man tak over hodet, en trygg tilværelse og mat i magen er man heldigere en mesteparten av jorden befolkning. Du er født med vinnerloddet i hånden og gullhår i rævva! Så begynn å sette pris på det... Her har du skrevet noe som vi alle bør lese. Endret 22. desember 2016 av chisandra
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #24 Skrevet 23. desember 2016 det blir bedre, jeg har vert der du er ts, jeg er 22 da men . med barn og sønnen er i fosterhjem!!! er i lykkelig forhold men ting har virkelig ikke gått min veg. bf er de slutt med for lenge siden. Anonymkode: 82ffe...bdf
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. desember 2016 #25 Skrevet 23. desember 2016 Det ser ut som at du mener at livet dreier seg om å få og ha, å karve til seg mest mulig. Hva med å gi og dele. Det trenger ikke å dreie seg om materielle ting. Men å gi håp og glede for andre.
Blod Skrevet 23. desember 2016 #26 Skrevet 23. desember 2016 På 21.12.2016 den 12.48, mann_86 skrev: Da legger du ord i munnen på meg. Du kan ikke svare for meg.. Så du ser ingenting i livet utenom familie? Selv de som har familier ser andre gleder i livet... ikke ta det negativt da, jeg mener det ikke sånn. Selvfølgelig kan jeg ikke svare for deg, jeg prøver bare å fortelle deg at det er mer til livet enn bare familie
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #27 Skrevet 23. desember 2016 Du sammenligner deg selv med andre. Første trinn å slutte med. Hvem er DU? Vær stolt av deg selv. Du er bitt av offerrolle-bakterien, det tar en del tid og energi å kvitte seg med basselusker. Jo lenger du har vært i den, jo lenger tid tar det å komme seg ut av. Gi aldri opp. Ingen har rett til å fortelle deg noe eller holde deg nede. Men hold deg unna mennesker litt og bygg deg selv opp, ta ansvar mentalt og fysisk. Anonymkode: 91df3...e19
Nowayback Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #28 Skrevet 23. desember 2016 6 timer siden, Blod skrev: Så du ser ingenting i livet utenom familie? Selv de som har familier ser andre gleder i livet... ikke ta det negativt da, jeg mener det ikke sånn. Selvfølgelig kan jeg ikke svare for deg, jeg prøver bare å fortelle deg at det er mer til livet enn bare familie Fotball, drikke øl..
I Grosny Skrevet 23. desember 2016 #29 Skrevet 23. desember 2016 På 21.12.2016 den 1.53, mann_86 skrev: Du er litt nedi gjørma nå. Legg en plan. Små framskritt. Etter hvert som tusen bittesmå framskritt faller på plass så opplever du mer og mer mestring. Du kan begynne med lett trening. Når du har trent tre dager i uka i ett halvt år sp kjenner du at det fysiske fungerer bedre. Det i seg selv er en framgang som gir overskudd. Søvn og kosthold må også prioriteres. Du kan begynne å lære deg noe lønnsomt og/ elller nyttig.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #30 Skrevet 23. desember 2016 På 21.12.2016 den 22.15, mann_86 skrev: Har prøvd å tenke positivt, og har vært sosial. Men hvor mye sosial har du vært? En gang hver tredje uke er ikkje å være sosial veit du. Anonymkode: 07322...6af
Nowayback Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #31 Skrevet 23. desember 2016 2 timer siden, I Grosny skrev: Du er litt nedi gjørma nå. Legg en plan. Små framskritt. Etter hvert som tusen bittesmå framskritt faller på plass så opplever du mer og mer mestring. Du kan begynne med lett trening. Når du har trent tre dager i uka i ett halvt år sp kjenner du at det fysiske fungerer bedre. Det i seg selv er en framgang som gir overskudd. Søvn og kosthold må også prioriteres. Du kan begynne å lære deg noe lønnsomt og/ elller nyttig. Jeg trener faktisk en del allerede, og har begynt med styrketrening. Når det gjelder å få partner har utseende mye å si, så jeg satser på å få bra kropp etterhvert. Frem til nå har jeg hatt "løpekropp", men jeg vil heller se litt trent ut. Søvn og kosthold er det verre med. Spesielt kosthold. Blir mye salt, sukker og hurtigmat. Får gjøre noe med det etter nyttår. 1
Nowayback Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #32 Skrevet 23. desember 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor mye sosial har du vært? En gang hver tredje uke er ikkje å være sosial veit du. Anonymkode: 07322...6af Jeg veit det.. Har en sosial jobb, så jeg prøver å være flinkere til å snakke med folk der. 2
I Grosny Skrevet 23. desember 2016 #33 Skrevet 23. desember 2016 (endret) 9 minutter siden, mann_86 skrev: Jeg trener faktisk en del allerede, og har begynt med styrketrening. Når det gjelder å få partner har utseende mye å si, så jeg satser på å få bra kropp etterhvert. Frem til nå har jeg hatt "løpekropp", men jeg vil heller se litt trent ut. Søvn og kosthold er det verre med. Spesielt kosthold. Blir mye salt, sukker og hurtigmat. Får gjøre noe med det etter nyttår. Da er du på sporet. Framgangen kommer, men det tar tid. Løpekropp er forresten ikke dårlig. Det er godt å kjenne at man har en kropp som fungerer. Utseendet ditt holder allerede nå i massevis, med tanke på damer. Problemet ditt er nok heller utstrålingen som ikke har kommet høyt nok opp på den positive siden. Foreløbig. Gjør mer av ting du trives med, gjør ting som gir godfølelse. Med godfølelsen kommer utstrålingen. Mangler du entusiasme for noe, så bare dur på allikevel. Entusiasmen kommer etter hvert. Sukker kan du rett og slett slutte med. Det er enkelt å halvere saltbruken også. Ett superlettvint mattips, hvis du liker sashimi. Del opp Salmalaks, smak til med syltet ingefær. Kok asparges i ca 3 minutter. Vips-så har du kvalitetsmat kjappere enn du får sagt Fjordland. Endret 23. desember 2016 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #34 Skrevet 23. desember 2016 10 minutter siden, mann_86 skrev: Jeg veit det.. Har en sosial jobb, så jeg prøver å være flinkere til å snakke med folk der. Det er bra, et sted må man begynne. Lurt å presse seg selv litt og gjøre sosiale ting selv om det er ubehagelig der og da så får en det så mye bedre i det lange løp. Det sosiale har en tendens til å gå seg mer og mer til når man faktisk går ut og begynner å bli mer aktiv blant folk. Tror du må overse den ubehagelige følelsen du får og prøve å klistre på deg et smil. Anonymkode: 07322...6af
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #36 Skrevet 23. desember 2016 50.000 utbetalt i måneden? Vel, jeg kan bare fortelle deg at ikke mange får denne summen i måneden hvis 86 er 1986 er året du er født i. Jeg hadde ihvertfall ikke blitt deprimert over å ikke være en av de som ikke får denne summen utbetalt i måneden for det er mange som ikke gjør det. Anonymkode: ea5c0...d39
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #37 Skrevet 23. desember 2016 Vel, man høster som man sår. Er på samme alder som deg selv, og har et par venner som får utbetalt betydelig mer enn det du nevner. Forskjellen på meg og dem? De har jobbet ræva av seg helt fra ungdomsskolen, VGS og videre på 5-6 års høyere utdanning. Vi snakker studier det er klin umulig for folk flest å komme inn på, for å så studere 12-14 timer, hver dag, for å få topp karakterer. Er jeg misunnelig? Såklart. Er jeg bitter og mener det er urettferdig? Overhodet ikke. Jeg valgte å kaste bort ungdoms/20-årene på å være slabbedask. Det får jeg igjen for nå. Hva har så du gjort? Hvordan valgte du å leve ungdomstiden/20-årene, som gjør det relevant å sammenligne deg selv med disse folkene? Anonymkode: b0eb9...1b1 2
Nowayback Skrevet 24. desember 2016 Forfatter #38 Skrevet 24. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, man høster som man sår. Er på samme alder som deg selv, og har et par venner som får utbetalt betydelig mer enn det du nevner. Forskjellen på meg og dem? De har jobbet ræva av seg helt fra ungdomsskolen, VGS og videre på 5-6 års høyere utdanning. Vi snakker studier det er klin umulig for folk flest å komme inn på, for å så studere 12-14 timer, hver dag, for å få topp karakterer. Er jeg misunnelig? Såklart. Er jeg bitter og mener det er urettferdig? Overhodet ikke. Jeg valgte å kaste bort ungdoms/20-årene på å være slabbedask. Det får jeg igjen for nå. Hva har så du gjort? Hvordan valgte du å leve ungdomstiden/20-årene, som gjør det relevant å sammenligne deg selv med disse folkene? Anonymkode: b0eb9...1b1 Det har også med flaks og uflaks å gjøre. Så klart jeg også kunne vært en av dem med 5-6 års utdannelse. Valgene jeg har tatt har basert seg på gjentatte negative opplevelser som har ført til tanker om at jeg ikke duger. Det har ført til dumme valg. Hvordan jeg har reagert på forskjellige negative opplevelser i livet kan jeg ikke for. At jeg ikke hadde mennesker rundt meg som så den negative utviklingen i ungdommen, kan jeg heller ikke for. Det bare skjedde. Noen er mer sårbare enn andre, og noen trekker mer uheldige kort her i livet. Folk liker å tro at alle stiller likt, men det gjør man faktisk ikke. 2
Nappetass1 Skrevet 24. desember 2016 #39 Skrevet 24. desember 2016 6 minutter siden, mann_86 skrev: Det har også med flaks og uflaks å gjøre. Så klart jeg også kunne vært en av dem med 5-6 års utdannelse. Valgene jeg har tatt har basert seg på gjentatte negative opplevelser som har ført til tanker om at jeg ikke duger. Det har ført til dumme valg. Hvordan jeg har reagert på forskjellige negative opplevelser i livet kan jeg ikke for. At jeg ikke hadde mennesker rundt meg som så den negative utviklingen i ungdommen, kan jeg heller ikke for. Det bare skjedde. Noen er mer sårbare enn andre, og noen trekker mer uheldige kort her i livet. Folk liker å tro at alle stiller likt, men det gjør man faktisk ikke. Ja og nei. Du fremstiller deg som det evige stakkars offeret som tar null ansvar for sitt eget liv. Bitterhet over andres suksess vil bare føre deg lenger ned. Må også legge til at de fleste av de med dårlige kort, meg selv inkludert, klarer og gå videre med livet sitt. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #40 Skrevet 24. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, man høster som man sår. Er på samme alder som deg selv, og har et par venner som får utbetalt betydelig mer enn det du nevner. Forskjellen på meg og dem? De har jobbet ræva av seg helt fra ungdomsskolen, VGS og videre på 5-6 års høyere utdanning. Vi snakker studier det er klin umulig for folk flest å komme inn på, for å så studere 12-14 timer, hver dag, for å få topp karakterer. Er jeg misunnelig? Såklart. Er jeg bitter og mener det er urettferdig? Overhodet ikke. Jeg valgte å kaste bort ungdoms/20-årene på å være slabbedask. Det får jeg igjen for nå. Hva har så du gjort? Hvordan valgte du å leve ungdomstiden/20-årene, som gjør det relevant å sammenligne deg selv med disse folkene? Anonymkode: b0eb9...1b1 Hva har de du kjenner studert? Anonymkode: fda9d...8b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå