Nowayback Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 (endret) . Endret 12. mars 2017 av mann_86
Mari Y Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 31 minutter siden, mann_86 skrev: Skrev her for et par mnd siden, da en kompis av meg hadde fått kjæreste. Jeg ble fysisk dårlig av sjalusi og misunnelse, og jeg så ikke annet en dritt i mitt eget liv. Alle andre får alt til; jeg får ikke NOE til. Det er slik jeg føler, men også fakta. Det er reelle fakta, når man ser på utdannelse, jobb og familieliv. Jeg har ikke noe positivt i mitt liv, som ikke alle andre har enda mer av. Det føles bare helt jævlig. Jeg får høre at jevnaldrende har 50.000 utbetalt i mnd, har giftet seg og skal ha barn. Fikk nettopp beskjed om at ei venninne skal ha barn. Får ikke andre følelser rundt det enn at det er kjipt, og jeg blir misunnelig. Jeg orker ikke tankene på at alle andre mestrer livet lett som en plett, mens jeg har gjort dumme valg jeg aldri har kommet ut av. Er fremdeles begravd dypt nede i gjørma.. Ingen utsikter til kjæreste, barn, god økonomi eller jobb.. Jobbmarkedet er umulig, og jeg har aldri følt meg god i noen jobber jeg har hatt. Jeg har faktisk ingen egenskaper, og burde vært ufør. Det er slik jeg føler det. Livet er ikke for alle; alle passer ikke inn noe sted. Noen er uheldig stilt fra naturens side, og har en rekke negative, arvelige egenskaper som ikke man kan gjøre noe med. Jeg tror ikke psykolog eller medikamenter hjelper. Medikamenter gjør mer skade enn nytte. Snart er det jul, og det er sikkert koslig for dem som har barn osv.. Men ellers er det jo bare en deprimerende høytid, hvor ensomheten og håpløsheten bare blir enda større enn den allerede er. Kjipt, kjipt, kjipt.. Du kan kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Har du utdanning? Søker du mange jobber?, også ikke relevante for utdanningen din? Anonymkode: 59ed6...55d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, Blod skrev: Livet er mer enn familie Hva er livet? Anonymkode: 9b1f5...b1c 2
Summers Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Du må kontakte psykolog! Og husk du er bare 30 år. Uansett hva slags dumme valg du har tatt så har du fortsatt mulighet til å få kjæreste, barn, jobb, osv. Men klart at om du ikke prøver å få et bedre liv så kommer ikke ting til å ordne seg. Klart det kommer til å bli tøft, men sånne "er det bare". Sett opp mange delmål(sammen med psykologen din) også får dere sette opp en progresjon du kan klare. Og hvis det virkelig er helt håpløst så får du finne en annen måte å realisere livet ditt på. Men du er jo alt for ung til å gi opp nå. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Det er da ingen mening med livet Men tenk om dette er alt vi får, og at vi bare blir ingenting etterpå? Best å nyte det som best vi kan. Finn deg en hobby...spis noe godt...reis et sted. Du treffer sikkert en dame på veien. Anonymkode: 0e8e6...188 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 9 timer siden, mann_86 skrev: Skrev her for et par mnd siden, da en kompis av meg hadde fått kjæreste. Jeg ble fysisk dårlig av sjalusi og misunnelse, og jeg så ikke annet en dritt i mitt eget liv. Alle andre får alt til; jeg får ikke NOE til. Det er slik jeg føler, men også fakta. Det er reelle fakta, når man ser på utdannelse, jobb og familieliv. Jeg har ikke noe positivt i mitt liv, som ikke alle andre har enda mer av. Det føles bare helt jævlig. Jeg får høre at jevnaldrende har 50.000 utbetalt i mnd, har giftet seg og skal ha barn. Fikk nettopp beskjed om at ei venninne skal ha barn. Får ikke andre følelser rundt det enn at det er kjipt, og jeg blir misunnelig. Jeg orker ikke tankene på at alle andre mestrer livet lett som en plett, mens jeg har gjort dumme valg jeg aldri har kommet ut av. Er fremdeles begravd dypt nede i gjørma.. Ingen utsikter til kjæreste, barn, god økonomi eller jobb.. Jobbmarkedet er umulig, og jeg har aldri følt meg god i noen jobber jeg har hatt. Jeg har faktisk ingen egenskaper, og burde vært ufør. Det er slik jeg føler det. Livet er ikke for alle; alle passer ikke inn noe sted. Noen er uheldig stilt fra naturens side, og har en rekke negative, arvelige egenskaper som ikke man kan gjøre noe med. Jeg tror ikke psykolog eller medikamenter hjelper. Medikamenter gjør mer skade enn nytte. Snart er det jul, og det er sikkert koslig for dem som har barn osv.. Men ellers er det jo bare en deprimerende høytid, hvor ensomheten og håpløsheten bare blir enda større enn den allerede er. Kjipt, kjipt, kjipt.. Skjønner at du har det vanskelig. Men tror virkelig du trenger å jobbe med holdningene dine. Du må ønske og tro på at du kan få det bedre for å faktisk få det bedre. Så enkelt og så vanskelig er det. Å sammenlikne seg med andre er naturlig, men ikke givende når du ender opp med å bli fysisk dårlig av det. Så tillat deg selv å føle som du gjør, men ikke dyrk det. Følelsen av misunnelse kan gi deg en pekepinn på hva du ønsker deg i livet. For at du skal oppnå det selv en dag, så må du faktisk tro på at det er mulig og gjøre noe med det. Det er ikke bare utdannelse, jobb og familieliv som er livet. Det virker som du har endel teorier om at alle mestrer alt, men bare ikke du, og at du ikke kan gjøre noe med din situasjon. Men det kan du! Du kan velge hva du vil fokusere på: Alt du ikke har, eller alt du har. Alt du ikke får til eller alt du får til. Så du har hatt jobber tidilgere- da kan du flytte fokus over på at du faktisk har arbeidserfaring. Det er det mange som ikke har. Eller du har internett, du har en stemme som blir hørt. Om man skal se på de helt grunnleggende tingene. Mener ikke å bagatellisere hvordan du har det, men ønsker å minne deg på at hvis du klarer å kjenne takknemlighet for bare en liten ting eller velge å se etter små øyeblikk av glede i hverdagen, så kan du få det bedre. Klarer du det ikke alene, så kontakt fastlege og gi psykolog en sjanse. Si gjerne første timen at du er skeptisk, så kan dere prate litt rundt det. Anonymkode: ba265...b10 5
Doge Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 (endret) Skjønner hva du føler, mann Endret 21. desember 2016 av Doge 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 Livet ditt blir ikke bedre av å sitte på kg å syte. Se til helvete å kom deg til psykolog og få deg en fritidsinteresse! Anonymkode: 07322...6af 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Du har jo skrevet mange innlegg om det her. Hva har du gjort frem til nå for å få det bedre? Det hadde vært interessant å få vite. Anonymkode: 41047...42b 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 Nå har du skrevet tråder før, og det virker ikke som om du tar til deg råd som blir gitt. Du kaster bort tiden vår Anonymkode: a5b91...5f8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 Du må finne deg selv og noe du trives med! Jeg har gått på tidenes smell jeg og. Ja, flere ganger. Faktisk så var alt så ille at jeg bare måtte le av det selv og. Her gikk alt som kan gå til helvete, rett til helvete, på en gang. Ut av komfortsonen med deg! Gjør noe nytt. Flytt langt vekk om nødvendig. Gjør noe drastisk. Det skal ikke bare være kjekt å komme i mål, men turen dit skal være bra og! Anonymkode: 8911f...6e3
Nowayback Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #14 Skrevet 21. desember 2016 (endret) På 21.12.2016 den 1.17, Blod skrev: . Endret 12. mars 2017 av mann_86
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #15 Skrevet 21. desember 2016 Hva har du gjort for å få det bedre da? Det er omtrent ingen som får ett perfekt liv fallende i hendene sine uten å jobbe for det. Anonymkode: aed94...c3b 1
Honnikorn Skrevet 21. desember 2016 #16 Skrevet 21. desember 2016 Ah, men livet min venn, er det som foregår hver dag! En kopp varm kaffe på morgenen, en varm dusj, bål i skogen en sommerkveld. Ikke lønn, kule jobber og utopiske perfekte forhold. Livet er vanskelig, javel, men man velger selv hva man legger i det å ha et fint liv. Jeg har ikke barn (kan ikke få) , jeg tjener slett ikke mye og jeg har ikke eget hus. Men jeg gir beng! Jeg holdt på å dø en gang. Det endret alt. Jeg finner noe å glede meg over hver dag, bare små ting! En time på sofaen med noe på TV, at det snør vakre snøkrystaller, regnværsdager på sommeren. I stede for å irritere meg over at det bare er dritt på tv, at vinteren er lang og mørk og at sommeren regner vekk. Blir jeg nedfor så går jeg, lange turer, korte turer, teltturer. Sliter meg ut i motbakkene for å gå lett i nedforbakkene. Du må finne ut hva som er viktig i ditt liv. Er det masse penger eller at man faktisk har penger i det hele tatt? Er det å ha venner man kan dele med eller et haltende forhold med drama og styr? (Ikke at alle forhold er slik altså, men mange er faktisk det. Bare ikke utad) . Har man tak over hodet, en trygg tilværelse og mat i magen er man heldigere en mesteparten av jorden befolkning. Du er født med vinnerloddet i hånden og gullhår i rævva! Så begynn å sette pris på det... 12
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #17 Skrevet 21. desember 2016 Du er kun 30, du har alle muligheter til å endre livet. Du kan ta utdannelse om du ikke får jobb. Hva slags dumme valg har du gjort som man ikke kommer utav? Man kan alltid endre løpet. Anonymkode: defef...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #18 Skrevet 21. desember 2016 Kanskje stygt og enkelt svart. Men slutt og synes synd på deg selv! Det hjelper deg ut av situasjonen. Tiden går hele tiden og livet endrer seg derfor hele tiden. Ta grep om du ikke vil ha det som du har. Tøft ja, men nødvendig. Anonymkode: 29770...297 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #19 Skrevet 21. desember 2016 Et vennlig dytt i riktig retning: Anonymkode: ba265...b10 3
GammelKaktus Skrevet 21. desember 2016 #20 Skrevet 21. desember 2016 Vi har alle vårt. Du har ditt og jobbe med som alle andre. Det er som regel ikke slik at man bare ramler inn i det perfekte livet. Man må jobbe med ting for å få en bedring. Ingenting kommer av seg selv. 🤗 Nytt år nye muligheter, jobbe med selvtilliten og holdningene dine så kommer du et par steg videre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå