Gå til innhold

Husker dere serien Steg for Steg ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker den, likte den godt :) 

Anonymkode: 0141b...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: 45c2e...a8b

Åh, nå ble jeg nostalgisk. 

Anonymkode: bf080...93e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker det var sykt mye drama når Dana hadde bestemt seg for å ha sex med typen sin når hun var sånn... 23.. men HELDIGVIS kom hun til fornuften og skjønte at hun ikke var klar og blabla :ler: amerikanere :ler:

Anonymkode: 12828...953

Akkurat den samme episoden kommer i omtrent alle amerikanske familieserier når datteren begynner å bli voksen. Gutta har gjerne en komisk episode der de kommer ned i slåbrok ala Playboy etter at bragden er gjennomført. Mens datteren bestemmer at hun ikke er moden nok og takker pent nei. Uansett alder :) Et unntak var Brenda i Beverly Hills, som til slutt gikk hele veien med Dylan. Men selvsagt angret hun da bittert etterpå, og trodde hun var gravid osv. Mens tvillingbroren hennes i serien feide over den ene dama etter den andre, det var jo ingen big deal for en gutt. 

Anonymkode: 2b04a...99b

Skrevet

Cody, ass, tidenes fyr! Alle skulle vært litt mer som han, da tror jeg verden hadde vært et bedre (om enn litt mer dumt) sted :fnise:

Anonymkode: 05f43...157

• Liker 1
Skrevet

Klart jeg husker det, så det på TV senest i går. 

Gjest Eugene Wrayburn
Skrevet (endret)

Jeg likte serien fram til han Jean Luc kom. Mener det var det han het.

Litt synd at den ikke er ute på DVD egentlig.

Endret av Eugene Wrayburn
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Cody, ass, tidenes fyr! Alle skulle vært litt mer som han, da tror jeg verden hadde vært et bedre (om enn litt mer dumt) sted :fnise:

Anonymkode: 05f43...157

Jepp, digga Cody..husker jeg var helt knust når jeg leste at han var psycho mot kona/dama si i virkeligheten. Da flassa glansen fort av gitt!

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Kinno skrev:

Jepp, digga Cody..husker jeg var helt knust når jeg leste at han var psycho mot kona/dama si i virkeligheten. Da flassa glansen fort av gitt!

Enig!

Skrevet

Å tider! Husker jeg så på den serien etter skolen. Den og Beverly hills.

Skrevet

Jeg digget den da jeg var yngre, men jeg så et par episoder på TV 2 Humor for ikke så lenge siden. Herregud for en klein serie det egentlig er. 

Skrevet
13 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Tenker du tolket det slik fordi oversettelsen allerede var "Steg for steg". Det var ingenting i serien som minte om å ta ting steg for steg. Hele serien baserte seg jo på kaoset som oppstod når familiene bodde sammen og utfordringer det ga ved en brå omveltning fra seperate husholdninger til en felles.

Hele oversettelsen av tittelen bærer preg av dårlig engelsk språkforståelse. 

Det er ikke meg du svarer, men jeg skyter inn; hvorfor er steg for steg feil i forhold til step by step? Og i sangen sier de jo step by step, day by day osv

Anonymkode: e04af...f6a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg du svarer, men jeg skyter inn; hvorfor er steg for steg feil i forhold til step by step? Og i sangen sier de jo step by step, day by day osv

Eller, kanskje jeg skjønner det... Fordi den engelske får to betydninger (derav en som kan relateres til stesøsken), mens den norske bare får én (som ikke kan relateres til stesøsken)?

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Og jeg har alltid irritert meg over oversettelsen av tittelen.

"Step by step" henspeiler til step-mother, step-father, step-brother, step-sister etc. og skulle derfor vært "Ste mot/ved/og ste".

Step betyr IKKE steg/trinn i denne sammenhengen. Argh

:sinna:

Så hva skulle de ha kalt den da?

Anonymkode: b5bc2...81a

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Likte dere den eller hatet dere den ?

Anonymkode: 041f5...2b8

Ja:) elsket den:)

Skrevet
9 timer siden, Kinno skrev:

Hæ? Så trist. Var dette når han var med i serien eller senere?

Anonymkode: b5bc2...81a

Skrevet
10 timer siden, Eugene Wrayburn skrev:

Jeg likte serien fram til han Jean Luc kom. Mener det var det han het.

Litt synd at den ikke er ute på DVD egentlig.

Hvem var Jean Luc?

Anonymkode: 0c71f...8c6

Gjest Eugene Wrayburn
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem var Jean Luc?

Anonymkode: 0c71f...8c6

Det var han franske fyren som jobbet med Carol. 

Skrevet
11 timer siden, Kinno skrev:

Har lest ett eller annet sted at det var løgn. At det var motsatt. Hun som var voldelig mot han, men han fikk skylden elns.. Men da var ryktet hans allerede ødelagt..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har lest ett eller annet sted at det var løgn. At det var motsatt. Hun som var voldelig mot han, men han fikk skylden elns.. Men da var ryktet hans allerede ødelagt..

Det er alltid mannens feil vet du.

Anonymkode: 041f5...2b8

Skrevet

Sasha var en stor boler sist jeg så bilde av han

Anonymkode: 548a0...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...