AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Likte dere den eller hatet dere den ? Anonymkode: 041f5...2b8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 Step by step! Selvfølgelig husker jeg den. Så alltid på det når jeg kom hjem fra skolen Likte serien jeg. Anonymkode: 2c587...3f2
Dr. A. Kula Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Og jeg har alltid irritert meg over oversettelsen av tittelen. "Step by step" henspeiler til step-mother, step-father, step-brother, step-sister etc. og skulle derfor vært "Ste mot/ved/og ste". Step betyr IKKE steg/trinn i denne sammenhengen. Argh 13
LeilaS Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Ja, jeg var skikkelig forelsket i Brandon Hyggelig serie
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 Step by Step husker jeg, likte den veldig godt.
Kinno Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 55 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Og jeg har alltid irritert meg over oversettelsen av tittelen. "Step by step" henspeiler til step-mother, step-father, step-brother, step-sister etc. og skulle derfor vært "Ste mot/ved/og ste". Step betyr IKKE steg/trinn i denne sammenhengen. Argh Hm nja...kan jo være sånn det var ment..jeg har alltid tolket det som steg for steg, at familiene var veldig forskjellige og kom ikke så godt overens med hverandre i starten så derfor tar de det step by step, day by day. Å herregud jeg har tolket en sit-com😳 4
hjertesukka Skrevet 20. desember 2016 #10 Skrevet 20. desember 2016 Husker jeg likte den veldig godt på den tiden. Vet ikke om jeg hadde likt den like godt i dag.
Dr. A. Kula Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 44 minutter siden, Kinno skrev: Hm nja...kan jo være sånn det var ment..jeg har alltid tolket det som steg for steg, at familiene var veldig forskjellige og kom ikke så godt overens med hverandre i starten så derfor tar de det step by step, day by day. Å herregud jeg har tolket en sit-com😳 Tenker du tolket det slik fordi oversettelsen allerede var "Steg for steg". Det var ingenting i serien som minte om å ta ting steg for steg. Hele serien baserte seg jo på kaoset som oppstod når familiene bodde sammen og utfordringer det ga ved en brå omveltning fra seperate husholdninger til en felles. Hele oversettelsen av tittelen bærer preg av dårlig engelsk språkforståelse. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 Husker det var sykt mye drama når Dana hadde bestemt seg for å ha sex med typen sin når hun var sånn... 23.. men HELDIGVIS kom hun til fornuften og skjønte at hun ikke var klar og blabla amerikanere Anonymkode: 12828...953 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Tenker du tolket det slik fordi oversettelsen allerede var "Steg for steg". Det var ingenting i serien som minte om å ta ting steg for steg. Hele serien baserte seg jo på kaoset som oppstod når familiene bodde sammen og utfordringer det ga ved en brå omveltning fra seperate husholdninger til en felles. Hele oversettelsen av tittelen bærer preg av dårlig engelsk språkforståelse. Det er jo et ordspill at det betyr begge deler? Dessuten.. "Ste mot ste"? Anonymkode: 12828...953 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Åh husker denne serien godt. Jeg kunne ikke fordra hun derre jåledama. Hva het hun igjen? Så ufattelig dum! Anonymkode: c6318...09b 1
Dr. A. Kula Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo et ordspill at det betyr begge deler? Dessuten.. "Ste mot ste"? Anonymkode: 12828...953 Ja, på engelsk blir det et ordspill. Men det er dårlig forståelse å oversette til "Steg for steg" da det er sekundær betydningen. Det klinger riktignok bedre med "steg for steg" enn "ste med ste". Den engelske proposisjonen kan ha flere betydninger, og det var derfor jeg brukte flere. Mot er ikke opplagt men fungerer.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 Jeg tolket det alltid som steg for steg pga tittellåta. Step by step, day by day. Anonymkode: ed2ff...cc8 6
Knutsk Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 (endret) 3 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Og jeg har alltid irritert meg over oversettelsen av tittelen. "Step by step" henspeiler til step-mother, step-father, step-brother, step-sister etc. og skulle derfor vært "Ste mot/ved/og ste". Step betyr IKKE steg/trinn i denne sammenhengen. Argh Feil. Det betyr begge deler. Når ein skal omsetja noko slikt må ein velja. Eg tykkjer dei valde rett. Kva med King of Queens? Er du frå deg av sinne av di dei kalla den Kongen av Queens i staden for Kongen av dronninger? Endret 20. desember 2016 av Knutsk
Dr. A. Kula Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 13 minutter siden, Knutsk skrev: Feil. Det betyr begge deler. Når ein skal omsetja noko slikt må ein velja. Eg tykkjer dei valde rett. Kva med King of Queens? Er du frå deg av sinne av di dei kalla den Kongen av Queens i staden for Kongen av dronninger? Er er usamd. Les kva eg skriv! Eg skriv tydeleg at det gjeld i det høve og utelukkar ikkje at step og er det.same.som steg. Og eg forklarer kvifor det er slik. Det er ikkje noko med tittelen "King of Queens" (eller serien den er namnet på) som gjer det naturleg å forklara Queens med dronninger. Eg skjønar ikkje samanlikninga.
Knutsk Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 (endret) 13 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Er er usamd. Les kva eg skriv! Eg skriv tydeleg at det gjeld i det høve og utelukkar ikkje at step og er det.same.som steg. Og eg forklarer kvifor det er slik. Det er ikkje noko med tittelen "King of Queens" (eller serien den er namnet på) som gjer det naturleg å forklara Queens med dronninger. Eg skjønar ikkje samanlikninga. Les teksten av kjenningsmelodien til serien. "Step by step, day by day". Step by step hev to tydingar på engelsk, men det er umogleg å omsetja begge til norsk. Ein lyt velja, og eg meiner dei valde rett. Ste for ste..? Ingen ville skjønt noko. King of Queens er eit ordspel, ein er både konge av bydelen Queens samt konge over dronningar, all den tid "queen" betyr dronning. På norsk fungerer ikkje det same ordspelet, og ein lyt velja. Kongen av Queens betyr berre konge av bydelen Queens og ikkje kongen over dronninger, slik det gjer på engelsk. Endret 20. desember 2016 av Knutsk 1
Gjest Axl Rose Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 Husker jeg var småforelska i Al. Så digget jeg Cody, han var den kuleste i hele serien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå