Gå til innhold

Pomsky


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du drar frem at det er graden av innbildt som er årsaken. Det er feil. Alle tisper er utsatt for risiko i denne fasen av syklusen, uavhengig av hvor hardt rammet de er av innbildt. Om tispa er så lite affisert av sin innbildt at en eier ikke merker at den er innbildt så er risikoen for livmorbetennelse like stor som hos en tispe som er hardt rammet med melk og liksomvalper.

Anonymkode: 393b8...0c9

Livmorbetennelse kan man få uansett, det jeg sier er at innbilt svangerskap KAN føre til livmorbetennelse det også. Kjære vene les da. 

Anonymkode: 358b6...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23. desember 2016 den 7.33, Kimmenkim skrev:

Både husky og pomeranian har god gemytt og god lynne. De er lette å dressere, hvor det kommer fra at det blir en aggresiv blanding som er vanskelig å dressere er da et annet spørsmål jeg da lurer på hvor folk får fra, og hvor de har kilder til det. Hvordan hunden blir kommer helt an på hvordan eieren oppdrar. 

Husky er en hund med sjeldent sykdommer, sosial og vennlig familiehund, som trenger mye mosjon og stimuli både fysisk og psykisk, de er også allergivennlige. Pomeranian er en vennlig hund som er sosial og lett å få kontakt med, de er allergivennlige, og kan ha sine kneproblemer.

De negative sidene med Pomsky er helseproblemer fra Pomeranian. Pomeranian kan uansett ha sykdommer selv om den er renraset eller en blandingshund. At dette blir en bra blanding tviler jeg ikke på, men det må være en hund som tilpasser akkurat deg og dine behov, dersom du ikke er glad i turer, så skaffer du deg selvfølgelig ikke Pomsky. Det er selvfølgelig stor størrelseforskjell på Pomeranian og Husky, men det finnes også hunderaser der de har blandet stor og liten hund før, for å få en mindre hund.

Pomeranians lynne:  Leken, Vennlig, Utadvendt, Aktiv, Intelligent, Selskapelig

Huskyens lynne:  Leken, Mild, Glad, Klok, Rampete, Viljesterk

Om man vil skaffe seg en Pomsky, så må det være mennesker som elsker mye turer, trekke, kløving, hjernetrim.

Huskyen har sterke instinkter, som jakt og trekking, disse instinktene forsvinner bare ikke. Derfor er det veldig viktig at man tenker seg godt igjennom før man skaffer seg en Pomsky. 

Man kan ikke forvente seg en lat selskapshund av denne blandingen, men en veldig aktiv hund.

 

👍👍

Anonymkode: 358b6...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livmorbetennelse kan man få uansett, det jeg sier er at innbilt svangerskap KAN føre til livmorbetennelse det også. Kjære vene les da. 

Anonymkode: 358b6...418

Jeg leser jeg, og prøver å korrigere det du skriver. Om du ikke forstår, så kanskje det kan bidra til å rette opp andres misforståelse i alle fall.

1. Alle tisper får innbildt, men det varierer i hvilken grad.
2. Innbildt har ingenting med livmorbetennelse og gjøre.
3. Tispenes syklus gjør dem mer utsatte for livmorbetennelse etter løpetid og frem mot den tiden de får innbildt, men det er ikke relatert til i hvilken grad de blir rammet av innbildt.

Anonymkode: 393b8...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2016 den 18.18, AnonymBruker skrev:

De anbefaller ikke valpekull, de anbefaller STERILISERING, de sier det er sunt for tispa å ha hatt et valpekull i livet sitt, og igjen hvem sa det direkte FOREBYGGER livmorbetennelse og innbilt svangerskap? Livmorbetennelse kan komme senere i livet uansett pga bakterier, innbilt svangerskap skjer uansett, det ligger i naturen, men da mindre sjans for livmorbetennelse av en ekstrem innbilt svangerskap. 

Må vel gjenta det igjen; Om ei tispe innbiller seg drektighet gang på gang i en høy grad, så kan det føre til livmorbetennelse, og derfor bra tispa har hatt kull så innbillingen ikke blir i en høy grad, men det anbefales heller å sterilisere. 

Anonymkode: 358b6...418

Javel, hvis en veterinær sier det er sunt for tispa å ha hatt et valpekull i livet sitt så mener jeg fortsatt at denne veterinæren trenger å lese seg opp. Dette er en gammel myte som man har gått bort ifra. Jeg hadde skiftet veterinær raskt dersom de anbefalte meg å ha kull på tispa mi i løpet av livet hennes.

Anonymkode: f8972...bd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...