Gå til innhold

Pomsky

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis Ts vil ha kontakt med den ABen som har pomsky synes jeg h*n skal få stå frem med brukernavn selv :) Men det tør h*n vel ikke 😂

Anonymkode: b1199...76d

• Liker 2
Skrevet

Er du 10år? For du skriver som om du skulle vært 10år.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Ts vil ha kontakt med den ABen som har pomsky synes jeg h*n skal få stå frem med brukernavn selv :) Men det tør h*n vel ikke 😂

• Liker 2
Skrevet

Dagens.. :fnise: Alle brukere her er vel anonyme? Er nok ikke mange her som har fult navn på KG. Regner med TS heller ikke har fult navn her inne.

Tør du å ta av anonym nå da? Kanskje ikke, men du er vel anonym uansett. 

Anonymkode: 42bc3...95d

Skrevet

Typisk 13åringer å skrive. Hvorfor er det ikke aldersgrense her?

Trodde folk var mer voksne på KG, men oppfører seg mindre voksent en 13åringer til tider. Ble faktisk lei meg over hvor mange tullinger det er her inne, så jeg kommer ikke til å sitte her inne lenger. Bare flaut å være medlem av KvinneGuiden.

Anonymkode: 1dffd...776

• Liker 3
Skrevet

Dagens.. :fnise: Alle brukere her er vel anonyme? Er nok ikke mange her som har fult navn på KG. Regner med TS heller ikke har fult navn her inne.

Tør du å ta av anonym nå da? Kanskje ikke, men du er vel anonym uansett. 

Hvis du vil ha kontakt med en bruker med akkurat den rasen må du jo stå frem med nick da, ditt brød :fnise: Jeg har ikke behov for verken kontakt med noen eller å stå frem med nick ;)

• Liker 1
Skrevet

Typisk 13åringer å skrive. Hvorfor er det ikke aldersgrense her?

Trodde folk var mer voksne på KG, men oppfører seg mindre voksent en 13åringer til tider. Ble faktisk lei meg over hvor mange tullinger det er her inne, så jeg kommer ikke til å sitte her inne lenger. Bare flaut å være medlem av KvinneGuiden.

Bare stikk du, no problemo! :nordvesta:

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si det er så mange hunder i medium størrelser man kan bruke til trekk. 

Husky er en medium størrelse, og pomskyen blir mindre. Pomskyen har trekkhund blod i seg. Jeg har også elghund, den kan brukes til å trekke med og funker helt greit. Men merker det er mange hunderaser som ikke er gode til å bruke til trekk, om den ikke har egenskaper til det. 

Anonymkode: 358b6...418

Islandsk fårehund, lapphundene, lapsk vallhund (blir kanskje litt stor igjen), buehund o.s.v. Pomskyen skal vel ikke trekke mtp størrelsen, hvis de blir veldig små tenker jeg? Man kan ikke akkurat bruke en sheltie til trekk. Men mine lille lapphund på 14 kg drar meg på ski, uten problemer.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten nok penger til pomsky, toll osv. Pengene er da ikke det jeg stresser med og bruker uteolig mye penger på hundene mine fra før av. Ville bare vite pris av nyskjerrighet, var veldig spent på hva den blandingen ville koste. Kunne trodd nesten 40.000 jeg, haha.  

Alle slike designer raser koster mye, de har skjønt at folk vil ha fancy blandinger og tar dermed godt betalt, er jo bare å se på Drøbak hundehotell, der bruker de jo hunder gang på gang, langt over anbefalt menge valpekull :/

Skrevet
På 20. desember 2016 den 23.56, AnonymBruker skrev:

De er ikke et resultat av naturlig seleksjon nei, det kalles ikke naturlig når man avler på dem.

Og dagens rasehunder er like mye et resultat av avl på utseende som disse designerblandingene. Kan nevne golden retriver, schæfer, mops, bulldog, ridgeback, basset, dachs etc etc... http://topdocumentaryfilms.com/pedigree-dogs-exposed/

jeg er ikke noe for designerhunder, men veldig veldig mange rasehunder er like ille.

Og det er ikke bare avl som ødelegger dem, men også denne vanvittige mengden med vaksiner med haugevis av bivirkninger som man helt ukritisk sprøyter i dem uten noen som helst vurdering av risiko vs. helsefordeler. Personlig mener jeg at dette er grunnen til at blandingshunder var friskere før, man vaksinerte så og si aldri blandingsvalper før man solgte eller ga dem bort, mens rasehund-oppdrettere var mere "ansvarlige" og vaksinerte. Nå vaksineres alt, hvert år eller hvert tredje år fra de er noen uker gamle til de dør.

Anonymkode: 2076c...984

Personlig mener jeg at dette er noe det største våset jeg noen gang har lest.

vedrørende pomsky (disse designernavnene byr meg imot...!) er jeg ikke bekymret for at de skal ligne husky og være "krevende", men at de skal ligne pomeranian! Mange av dem har et grusomt gemytt. Jeg ville ikke hatt en slik blanding for alt i verden, det er ren bingo. Særlig i andre generasjon!

Anonymkode: 5434b...9b2

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig mener jeg at dette er noe det største våset jeg noen gang har lest.

vedrørende pomsky (disse designernavnene byr meg imot...!) er jeg ikke bekymret for at de skal ligne husky og være "krevende", men at de skal ligne pomeranian! Mange av dem har et grusomt gemytt. Jeg ville ikke hatt en slik blanding for alt i verden, det er ren bingo. Særlig i andre generasjon!

Anonymkode: 5434b...9b2

Pomskyen er noe for seg selv. Den har jernhelsen og det fantastiske temperamentet til huskyen, det eneste pomerian bidrar med er visst at de blir litt mindre... :fnise:

Anonymkode: 276d5...c95

Skrevet

Pomskyen er noe for seg selv. Den har jernhelsen og det fantastiske temperamentet til huskyen, det eneste pomerian bidrar med er visst at de blir litt mindre... :fnise:

Og det kan du garantere fordi... Du ikke har peiling på genetikk? 😂

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det kan du garantere fordi... Du ikke har peiling på genetikk? 😂

Jeg har peiling på genetikk, men innlegget mitt var ironisk :) Jeg har gjentatte ganger i tråden prøvd å komme med mer seriøse svar, ang gener, men TS vet så innmari mye bedre, så da endte jeg opp med ironi. Driver med oppdrett av katt selv, og vet selvsagt at avkom får gener fra begge foreldre, og det er heller vanskelig å velge hvilke gener som kommer fra hvert foreldredyr. F.eks bare helse fra far, størrelse og temperament fra mor... 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Ann Christin skrev:

Islandsk fårehund, lapphundene, lapsk vallhund (blir kanskje litt stor igjen), buehund o.s.v. Pomskyen skal vel ikke trekke mtp størrelsen, hvis de blir veldig små tenker jeg? Man kan ikke akkurat bruke en sheltie til trekk. Men mine lille lapphund på 14 kg drar meg på ski, uten problemer.

Alle slike designer raser koster mye, de har skjønt at folk vil ha fancy blandinger og tar dermed godt betalt, er jo bare å se på Drøbak hundehotell, der bruker de jo hunder gang på gang, langt over anbefalt menge valpekull :/

Som sagt og nevnt tidligere så vil jeg ha hund med trekkhund blod i seg :) 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har peiling på genetikk, men innlegget mitt var ironisk :) Jeg har gjentatte ganger i tråden prøvd å komme med mer seriøse svar, ang gener, men TS vet så innmari mye bedre, så da endte jeg opp med ironi. Driver med oppdrett av katt selv, og vet selvsagt at avkom får gener fra begge foreldre, og det er heller vanskelig å velge hvilke gener som kommer fra hvert foreldredyr. F.eks bare helse fra far, størrelse og temperament fra mor... 

Og du tror en Husky er som en katt eller?

Ja gemytt og lynne pleier å være 50% fra begge foreldrene. Men det her er HUSKY, de er mer dominerende. Det blir selvsagt noe annet om du blander en buhund med en lapphund, da er sjansen 50% på begge, det her er en husky-hund vi prater om, sjansen er større på huskyen. Huskyen har også veldig sterke instinkter. 

Om du blander en chihuahua og en pomeranian er det like stor sjans fra begges sider, eller om du parrer en chihuahua og en buhund er det like stor sjanse de vil enten arve fra mor eller far.

Det jeg prøver å si er at Huskyen er MER dominant enn andre hunder, og derfor vil valpene mest sannsynlig bli som huskyen, en ivrig og energisk krevende hund med sterke instinkter. Vi som har hatt blaningskull med husky vet selvsagt dette selv, men du vet det vel bedre fordi du ikke har hatt slike kull eller? 

Hvor mange pomskyer tror du ikke kommer til å bli like krevende som husky, som trenger mye stimuli og mye turer som huskyen krever? 

Det er selvsagt ikke slik at ALLE i valpekullet blir som huskyen, men f. Eks pleier det å være slik at kanskje 3 av 8 valper ikke blir som husky. 

Aldri opplevd at alle i valpekullet har blitt som sin far, men opplevd at alle har blitt som sin mor. Og ja dette var mitt valpekull som skrivd tidligere. Flere med denne huskyblandingskullene har opplevd det samme. 

Sjeldent en med husky-valpekull f eks får valpekull der ALLE valpene får gemytt/lynna til kun elghunden, men ofte man hører meste parten har fått husky sitt. 

Kjenner til flere som har blandingshund av andre raser som f.eks scheæfer blandet med retriver, da er det 50% (likestor sjans) for at de blir som far eller mor. 

Veldig dumt om folk skal tro en huskyblandings valp sikkert ikke er som en husky (som trenger mye stimuli både fysisk og psykisk, vil begynne å trekke, er ivrig/energisk, har sterke instinkter, krever å jobbe hardt og mye turer) og kjøper en slik blanding, så får man en veldig krevendehund som man ikke forventet seg, så blir huskyen omplassert. 

Slikt er noe alle burde være klar over, som kjøper seg  huskyblanding. 

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til helse så er det 50% at de kan få sykdommer fra begges foreldre, men spesielt gemytt og lynna er veldig dominerende hos huskyen. 

Jeg sier ikke at det ikke kan skje at valpene vil arve fra det motsatte, for har opplevd noen fåtall i valpekullet ikke har arvet gemytt/lynna til huskyen. 

Faren er en rolig hunderase, og moren er ivrig. Alle valpene i det kullet ble ivrige osv som huskyen.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fantastiske tempramentet?

Huskyen er en helt fantastisk hund, kjempe snille hunder. ;) 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsen kan de arve fra begges foreldre ;) Lite å arve fra huskyen akkurat på den fronten da, for Huskyen har nå god helse med sjeldent sykdommer, men pomsky kan få helseproblemene pomerianian har. Derfor kjempe viktig å sjekke pomeranians stamtavle ;) 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet

Ja, du har peiling på katt, hva gjør du på denne diskusjonsiden da?

Jeg er helt enig i TS. De fleste hunder, så si alle som jeg vet bortsett fra husky, er det like stor sjans å arve fra begge, men polarhunden Husky er veldig dominerende men betyr fremdeles ikke at de ikke kan arve fra "ikke-husky-hunden", men det er ikke det TS sier, at de ikke kan, hun sier de er veldig dominerende og mest sannsynlig arver lynna og gemytt fra huskyen, har selv kjøpt en valp fra blandingskull med husky i seg og sett på mange huskyblandingskull da jeg tidligere var på jakt etter en perfekt hund som passet meg. Har hørt det samme fra erfarne husky-eiere som har hatt blandingskull med husky, at de er veldig dominerende (Der valpene kun har arvet gemyttet og lynna til huskyen). De sa selvsagt at dette er ikke noe som skjer alle hunderaser, for det er normalt å ha like stor sjans å arve fra begges foreldre, kun opplevd slikt hos huskyen, så er jo ikke vanlig. Har også hatt 3 valpekull på den ene 7 år gamle Huskyen min og opplevd lynne og gemytt er veldig dominerende hos de (Altså stor sjans de arver fra huskyen).

"Fantastisk temperament" du kan da ikke uttale deg for en hunderase du ikke kjenner til :fnise::P

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 3
Skrevet

Beklager om jeg skrev hun, om du ikke er kvinne TS, men regner med det siden det er KG. :P Regner med de fleste som skriver her er kvinner egentlig.

Skrevet

Regner også med at kattedamen er ei kvinne.:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...