Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Beatbox said:

Folk som har det så dårlig med seg selv mentalt bør IKKE få barn syns jeg...Barn fortjener foreldre som er mer stabile.

Det gjelder jo "bare" livsstilsvalg, for noen er barn det som skal til for å faktisk få mer rutine i hverdagen da de har ansvar over sunn livsstil for noen andre :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Beatbox skrev:

Folk som har det så dårlig med seg selv mentalt bør IKKE få barn syns jeg...Barn fortjener foreldre som er mer stabile.

Stemningsleie hennes skifter mye i forhold til de fleste. "Tror jeg ligger på sofaen idag" 2 timer senere.... "Klar for klessalg!" . Ler i det ene øyeblikket og griner i det neste,

Å jobbe med hodet mener jeg derfor er det viktigste dersom hun vurderer å få barn. Stabilitet.  Hvis hun ikke klarer gjennomføre helt enkle hverdagslige ting, hva med et barn oppi det?

Hun har det best med rutiner sier hun, men det er en evig runddans å få det til. Det er kjempeviktig at et barn har dette

Sterk og sunn er også en fordel. Være et godt forbilde. Et lite barn krever mye fysisk. Jeg sier ikke at man må ha vaskebrett og løpe 5 km hver dag for å få barn, men å være usunn og ha dårlig helse er ikke en fordel. 

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
9 minutter siden, Miranda16 skrev:

Stemningsleie hennes skifter mye i forhold til de fleste. "Tror jeg ligger på sofaen idag" 2 timer senere.... "Klar for klessalg!" . Ler i det ene øyeblikket og griner i det neste,

Å jobbe med hodet mener jeg derfor er det viktigste dersom hun vurderer å få barn. Stabilitet.  Hvis hun ikke klarer gjennomføre helt enkle hverdagslige ting, hva med et barn oppi det?

Hun har det best med rutiner sier hun, men det er en evig rundDans å få det til. Det er kjempeviktig at et barn har dette

Sterk og sunn er også en fordel. Være et godt forbilde. Et lite barn krever mye fysisk. Jeg sier ikke at man må ha vaskebrett og løpe 5 km hver dag for å få barn, men der hun er nå er ikke sunnhet og det har hun jo sagt selv. 

Tør ikke engang tenke på hvordan hennes psyke vil bli dersom hun f.eks får et kolikk-barn og blir fratatt nattesøvnen over lengre tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Beatbox skrev:

Tør ikke engang tenke på hvordan hennes psyke vil bli dersom hun f.eks får et kolikk-barn og blir fratatt nattesøvnen over lengre tid....

Kolikk eller ikke, man kan se lagt etter søvn de første månedene og god søvn vil jeg tro er viktig i hennes situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Gillians skrev:

Å drive å spekulere i om Helene vil klare å bli en god mor eller ikke syns jeg virkelig er unødvendig.

Det har ingenting med om hun vil bli en god mor eller ikke, men at hun burde få ting mer på plass før hun går til det skrittet. Hun sier selv at hun har mye å jobbe med.

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det et tema nå? Har hun i det hele tatt pratet åpent om at de prøver? Jeg har mine tvil til HD, men denne diskusjonen om barn og hennes evne til å være mor synes jeg er helt unødvendig

Endret av gjestgitt
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gjestgitt skrev:

Hvorfor er det et tema nå? Har hun i det hele tatt pratet åpent om at de prøver? Jeg har mine tvil til HD, men denne diskusjonen om barn og hennes evne til å være mor synes jeg er helt unødvendig

Det kommer noen drypp av og til at hun tenker på å få barn. Man trenger da ikke legge ut opplysninger om at man prøver. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
1 time siden, Miranda16 skrev:

Kolikk eller ikke, man kan se lagt etter søvn de første månedene og god søvn vil jeg tro er viktig i hennes situasjon.

Jeg har aldri sovet så mye som etter at jeg gikk ut i mammapermisjon (lille er 3 mnd). Alle barn er forskjellige :)

Og gjett hva? Jeg er en god mamma, selv om jeg er feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, Halloi skrev:

Dere som forsvarer Helene (og forsåvidt Helene selv) burde vite at ikke alle er enige. Hvertfall ikke på et anonymt diskusjonsforum. Dere lurer på hva kritikerne hennes egentlig gjør her på dette forumet? Hva gjør dere her? Vi diskuterer alle Helene og det hun legger frem via media. Det har vi like mye rett til å gjøre, som det dere har. 

Enten om vi er kjempefan, om hun er vår guilty pleasure, eller noe midt i mellom, så er vi alle med på å bidra til at Helene fortsatt får oppmerksomhet. Og det er jo hun glad i. 

Hadde det ikke vært for kritikerne så hadde hun vært glemt. Hun får konkrete og konstruktive råd, tips og tilbakemeldinger, noe som gjør at hun kan ha noe å strekke seg etter, og utvikle seg som blogger og menneske.

Endret 3 timer siden av Halloi

Takk for at noen sier det jeg tenker! Denne brukerdebatten ødelegger for en seriøs debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gillians skrev:

Å drive å spekulere i om Helene vil klare å bli en god mor eller ikke syns jeg virkelig er unødvendig.

Enig

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Gillians skrev:

Å drive å spekulere i om Helene vil klare å bli en god mor eller ikke syns jeg virkelig er unødvendig.

Enig, og det er ikke bare unødvendig, det er ufattelig stygt! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes iallefall at H virker gladere nå enn hva hun gjorde for for noen år siden, selv om hun da var tynnere, trente mye og regelmessig. Hun virker til å være på et bedre sted mentalt. 

En annen ting er at hun og mannen virker lykkelige sammen, stabilt ekteskap med mye humor. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, eksiltronder skrev:

Jeg har aldri sovet så mye som etter at jeg gikk ut i mammapermisjon (lille er 3 mnd). Alle barn er forskjellige :)

Og gjett hva? Jeg er en god mamma, selv om jeg er feit!

De første 3-4-5-6 mnd sover man bra ja (ikke alle så klart). Så snur det.... da begynner baby å være våken flere timer i døgnet😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snublet inn i denne tråden for første gang, skremmende lesning i spekulasjoner rundt hennes evne til å bli mor (?!). Får vondt i magen av tematikken her inne.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ingenting om hvilken evner hun kommer til å få som mor!!! 

Jeg håper for hennes del at hun ikke vil slite med å bli gravid, da det er vektkrav i det offentlige for å få hjelp til assistert befruktning. 

Men hun ser jo ut til å få bedre kontroll på måltidene sine, og det er jo en stor del av jobben ved livsstilendring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, skruf skrev:

Jeg synes iallefall at H virker gladere nå enn hva hun gjorde for for noen år siden, selv om hun da var tynnere, trente mye og regelmessig. Hun virker til å være på et bedre sted mentalt. 

En annen ting er at hun og mannen virker lykkelige sammen, stabilt ekteskap med mye humor. 

Der er jeg uenig. Gladere, kanskje, men heller falskere enn noen gang. Alt virker oppstilt og kunstig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Prinsesse788 skrev:

Der er jeg uenig. Gladere, kanskje, men heller falskere enn noen gang. Alt virker oppstilt og kunstig.

Der er jeg uenig. Hun deler hverdagen, både det som ser bra ut å det som ikke ser bra ut. Det gjorde hun ikke før! Hun er glad noen ganger, sliten, trist osv. Før var det oppstilte bilder å ingen snakk om at hun og mannen kunne ha vanskelige perioder. Synes hun virker menneskelig nå, å når man ser tilbake på slik hun var på for lite kcal og for mye trening virker det som en fasade over en hverdag som ikke var bra og med ensidig fokus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...