Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo en kjent sak at enkelte overvektige presser seg inn i plagg som er for små,sånn at det går akkurat. Men om den onepiece skal være superbaghy synes jeg ikke har sååå mye å si. Den er nok kanskje ikke så comfy da..

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Det er jo en kjent sak at enkelte overvektige presser seg inn i plagg som er for små,sånn at det går akkurat. Men om den onepiece skal være superbaghy synes jeg ikke har sååå mye å si. Den er nok kanskje ikke så comfy da..

Det er nok heller motsatt. Overvektige bruker ofte klær som er for store i frykt for at klærne skal være for små. I tillegg er det ofte en vrangforestilling at man virker mindre i litt for store klær. Jeg jobber med dette sjøl. Jeg vet.

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, MarianneE skrev:

Det er nok heller motsatt. Overvektige bruker ofte klær som er for store i frykt for at klærne skal være for små. I tillegg er det ofte en vrangforestilling at man virker mindre i litt for store klær. Jeg jobber med dette sjøl. Jeg vet.

Det er sant at de fleste bruker større klær,men nå skrev jeg "enkelte".

Disse "enkelte" er folk som ikke innser hvor store de er og som feks sier at de bruker str L når de egentlig burde bruke XXL..Denne bloggeren har jo lagt ut bilder av seg selv i klær som sitter helt feil FORDI det er feil størrelse.

• Liker 9
Skrevet

Når man bruker klær som er "løse" for å skjule litt, så står det veldig på snittet om man fremstår som større eller mindre :)
Dragen har fått det for seg at man ser slankere ut med inntilsittende klær, der er jeg ikke helt enig fordi hun tar null hensyn til snitt og hvor det strammer og hvor det blir løsere. Etter at hun bestemte seg for å bli stormote blogger syntes jeg hun fremstår som større pga helt feil valg av klær. 

• Liker 10
Skrevet

Det er vel så enkelt at hun ikke forstår hvorfor snitt har betydning. Hun/man kan ikke mote bare fordi hun/man jobber i en klesbutikk.

• Liker 8
Skrevet
21 timer siden, Superrosa skrev:

Syns det er kleint hvordan hun presser seg nedi klær hun ikke passer. Siste nå var Unicorn Onepiece, de skal jo egentlig vare megabaggy. En stormote blogger som ikke klarer å kle seg i korrekte størrelser, gjelder også finklær... 

original.png

Er dette noe å kritisere da? Hva så om denne onepiecen man kun bruker hjemme sitter stramt på hun. Slik modellene viser frem klær i kataloger og på bilder er jo veiledende. De fleste klær sitter strammere på meg enn på modellen. Herlighet. Kritiser det som er noe å kritisere. Dette var et ikke-problem..

• Liker 16
Skrevet
9 minutter siden, Maydis8 said:

Er dette noe å kritisere da? Hva så om denne onepiecen man kun bruker hjemme sitter stramt på hun. Slik modellene viser frem klær i kataloger og på bilder er jo veiledende. De fleste klær sitter strammere på meg enn på modellen. Herlighet. Kritiser det som er noe å kritisere. Dette var et ikke-problem..

Ja, fordi jeg refererte også at hun presser seg nedi for små klær generelt, og hun prøver å fremstå som en stormote blogger. Hvor hun ikke klarer å kle seg selv ihht størrelser som faktisk passer hennes figur og størrelse. 

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Superrosa skrev:

Ja, fordi jeg refererte også at hun presser seg nedi for små klær generelt, og hun prøver å fremstå som en stormote blogger. Hvor hun ikke klarer å kle seg selv ihht størrelser som faktisk passer hennes figur og størrelse. 

Men er det noe å kritisere? Hva vet vel du om hun presser seg ned i klær? Var du der når hun kledde på seg? Hva med når tynne jenter presser seg inn i enda strammere kjoler? Da er det ingen som sier noe? Synes hun ser fin ut med skjørt og bluse, bukse også. Det er ikke alltid alt er like fint, men hva vil du hun skal gå med? Posete klær? La nå dama kle seg som hun vil, prøve seg fram og lære. Kritiser heller noe som er verdt å kritisere. Dette er tullete!

• Liker 13
Skrevet
28 minutter siden, Maydis8 said:

Men er det noe å kritisere? Hva vet vel du om hun presser seg ned i klær? Var du der når hun kledde på seg? Hva med når tynne jenter presser seg inn i enda strammere kjoler? Da er det ingen som sier noe? Synes hun ser fin ut med skjørt og bluse, bukse også. Det er ikke alltid alt er like fint, men hva vil du hun skal gå med? Posete klær? La nå dama kle seg som hun vil, prøve seg fram og lære. Kritiser heller noe som er verdt å kritisere. Dette er tullete!

Ja, om en kostholdsveileder gir feil kostholdsråd så er det like kritikkverdig som en moteblogger som ikke klarer å kle seg? 

Nei jeg var ikke der når hun kledde seg, men jeg ser bildene fra bloggen og også modellbildene fra kjøpssiden... Vi er ikke blinde liksom. Man ser jo når plagg står på spreng. Hun er fin i det meste - når hun har på seg plagg som faktisk passer? Rart du ikke forstår det konseptet :)

Jeg kritiserer om tynne jenter også kler seg i størrelser som ikke passer, de er likestilt til Dragen de. Men dette er Dragetråd. 

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Superrosa skrev:

Ja, om en kostholdsveileder gir feil kostholdsråd så er det like kritikkverdig som en moteblogger som ikke klarer å kle seg? 

Nei jeg var ikke der når hun kledde seg, men jeg ser bildene fra bloggen og også modellbildene fra kjøpssiden... Vi er ikke blinde liksom. Man ser jo når plagg står på spreng. Hun er fin i det meste - når hun har på seg plagg som faktisk passer? Rart du ikke forstår det konseptet :)

Jeg kritiserer om tynne jenter også kler seg i størrelser som ikke passer, de er likestilt til Dragen de. Men dette er Dragetråd. 

Ja, for alle som ikke er enig i dine uttalelser forstår ikke "konseptet". Anbefaler deg p holde deg på et gret diskusjonsnivå. Bå viser jo bare Helene frem at også store kvinner kan gå i fargerike og fine klær. Det er ikke mye hun har på seg som står på "spreng" som du så fint skal ha det til. Hva hun gjør med kosedressen hjemme er opp til Helene selv - ingen andre. En kosedress har ikke noe med mote å gjøre, regner med du forstår det konseptet?

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Maydis8 said:

Ja, for alle som ikke er enig i dine uttalelser forstår ikke "konseptet". Anbefaler deg p holde deg på et gret diskusjonsnivå. Bå viser jo bare Helene frem at også store kvinner kan gå i fargerike og fine klær. Det er ikke mye hun har på seg som står på "spreng" som du så fint skal ha det til. Hva hun gjør med kosedressen hjemme er opp til Helene selv - ingen andre. En kosedress har ikke noe med mote å gjøre, regner med du forstår det konseptet?

Om du syntes det er fint betyr det ikke at plagget passer, er det som kommenteres :P 
Jeg diskuterer Drage som moteblogger - syntes det er et greit diskusjonsnivå. 

Gjentatte ganger går hun med for små jakker, for små kjoler (både med snitt og lengde og størrelse i seg selv). Jeg kommenterte tidligere at det gjelder ikke bare kosedressen, det var bare et eksempel som du henger deg opp i :) Kosedress går fint under mote det også, ref tidligere Onepiece bølgen. Alle kategorier med klær kan være mote selvfølgelig :P 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Maydis8 skrev:

«Hva med når tynne jenter presser seg inn i enda strammere kjoler» 

- det er like tåpelig, uansett størrelse på personen, å ikke kle seg etter sin form og figur.

- hun legger ut, antagelig for som du sier «å prøve seg frem og lære», så hvorfor tror du at alle vil hylle valgene hennes? Naturligvis vil man finne kritikere.

Dette er ikke ensbetydende med at jeg mener som du påstår: at hun er stygg.

• Liker 5
Skrevet

Spent på om hun har begynt å trene igjen jeg😊 

• Liker 1
Gjest Gillians
Skrevet
23 minutter siden, Hilde444 skrev:

Spent på om hun har begynt å trene igjen jeg😊 

Hun har vel sagt hun har begynt, men at hun vil holde det for seg selv en stund. Jeg tolker derimot det som at det ikke er særlig mye, hun pleier jo å skrive veldig fort om ting hun gjør.

Skrevet (endret)
1 time siden, Gillians skrev:

Hun har vel sagt hun har begynt, men at hun vil holde det for seg selv en stund. Jeg tolker derimot det som at det ikke er særlig mye, hun pleier jo å skrive veldig fort om ting hun gjør.

Hun har denne gang ikke sagt noe om å holde det for seg selv, snarere tvert imot, både på blogg, privat snap og sunn fokus. Der har hun sagt at hun vil dele reisen

Blogginnlegg 2/1

"Jeg går dog ikke igang med trening idag, selv om det kanskje ville vært naturlig for mange. Idag har vi varetelling på jobb, og det betyr jobb fra tidlig morgen til sent sent ikveld. Nå må dere misforstå meg rett, man kan selvsagt trene til tross for det, men jeg vet også at man fort blir ekstra sliten den første uka man skal igang igjen med trening."

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Skrevet

Går det ikke an å kommentere på bloggen hennes? Ser at hun ikke har hatt noen kommentarer på en stund. Virker rart når hun har såpass mange lesere. 

Skrevet

Synes hun har blitt ekstremt dårlig til å oppdatere bloggen. Jeg mistenker at hun gjør det med vilje for å få flere klikk inn på bloggen hver dag, så klart sier jeg dette uten å vite at det er noe sannhet i det.

Gjest Beatbox
Skrevet
2 timer siden, Kartoffel skrev:

Går det ikke an å kommentere på bloggen hennes? Ser at hun ikke har hatt noen kommentarer på en stund. Virker rart når hun har såpass mange lesere. 

Pr idag iflg Blogglisten.no så var det 1613 lesere....

Gjest Gillians
Skrevet
12 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun har denne gang ikke sagt noe om å holde det for seg selv, snarere tvert imot, både på blogg, privat snap og sunn fokus. Der har hun sagt at hun vil dele reisen

Blogginnlegg 2/1

"Jeg går dog ikke igang med trening idag, selv om det kanskje ville vært naturlig for mange. Idag har vi varetelling på jobb, og det betyr jobb fra tidlig morgen til sent sent ikveld. Nå må dere misforstå meg rett, man kan selvsagt trene til tross for det, men jeg vet også at man fort blir ekstra sliten den første uka man skal igang igjen med trening."

Men i hele desember skrev hun at hun akkurat nå ville holde treningen for seg selv. Men er det en ting vi vet er at det skifter raskt i Helenes tilværelse. Virker utrolig slitsomt, ikke rart hun sliter.

Skrevet

Og der kom snap om ingen trening i går eller i dag.. Men i morgen! 

Hun er verdens mest forutsigbare menneske! 

Jeg tipper; mulig trening i morgen, om ikke så er det pga hun er syk/utslitt etter denne varetellingen på mandag/tirsdag som hun har brukt som unnskyldning hele uken.

Etter treningen i morgen er det helg, så da er det lov å kose seg! (Med tre burgere pepsi Max og masse smågodt f eks) "Syk" søndag og sliten etter varetellingsuken så orker ikke trene da. 

På an igjen på mandag, smoothie og trening! Tirsdag, sliten/lei/deppa så ikke trening, vært flink og spist sunt da, forteller hun iallefall følgerne. 

Onsdag: motivasjonsbilde på insta om å elske seg selv som man er, sprettrumpe og sixpack er ikke alt! Dette pga hun har en stor sprekk og vil føle seg bedre. 

And so it goes..

• Liker 29
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...