Prinsesse788 Skrevet 28. desember 2017 #6341 Skrevet 28. desember 2017 Dette er ørtåførti gang hun poster denne grå genseren med magebelte. Hun har en lang vei å gå dersom hun skal satse på moteblogg for mindre inspirasjon skal man lete lenge etter. 10
Ellevill Skrevet 28. desember 2017 #6342 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, tutsi123 skrev: Helt riktig,jeg bare påpekte at dette ikke er særlig smart.Og er det med bruk av kredittkort og forbruksgjeld,så er det jo i realiteten ikke "egne tjente penger" før gjelden er innfridd. Da er vel ingenting man har gjeld på egen eiendom. Uansett hvilken finansieringsmåte. Så lenge man betaler ned på egen gjeld, skjønner jeg ikke poenget ditt. Nei, uvettig bruk av kredittkort er ikke lurt. Det vet vi. Men så lenge ikke vi har faktiske opplysninger om HDs finansielle situasjon, er dette meningsløst å trekke frem. Og hadde vi visst det, hadde det vel uansett - for meg iallfall - vært uinteressant da det ikke vedkommer meg. For alt vi vet er hun gjeldsfri i dag eller har kanskje fordoblet gjelden? So? 9
Miranda16 Skrevet 28. desember 2017 #6343 Skrevet 28. desember 2017 (endret) 47 minutter siden, Ellevill skrev: Da er vel ingenting man har gjeld på egen eiendom. Uansett hvilken finansieringsmåte. De aller fleste misligholder ikke et boliglån og rentekostnadene kan ikke sammenlignes med kredittkort. Mens nedbetaling av boliglån er sparing er å misligholde kredittkort eller forbrukslån med skyhøye renter på kredittkort er som å kaste sedler på bålet. Det jeg ikke skjønner er alt det treningstøyet hun klikker hjem, som hun aldri bruker. Når hun selger klær på Snap er det flere ting som er merket; Brukt 1 gang, ikke brukt osv. Etter min mening er det bortkastet penger. Nei, det blir ikke lettere å komme seg ut på trening ved å ha 10 fargesprakende tights. Det sitter i hodet Dette med nettshopping er en superkort tilfredstillelse. Det er som å spise feks en sjokolade. Godt i 5 minutter Dersom jeg hadde satt meg selv i økonomisk uføre en gang, så hadde tenkt, trenger jeg dette? Trenger jeg en tights til når jeg har 3 liggende i skapet.? Trenger jeg en makeup til tusenvis av kroner når jeg får kjøpt lignende til en brøkdel av prisen? Endret 28. desember 2017 av Miranda16 4
Ellevill Skrevet 28. desember 2017 #6344 Skrevet 28. desember 2017 (endret) 1 time siden, Miranda16 skrev: De aller fleste misligholder ikke et boliglån og rentekostnadene kan ikke sammenlignes med kredittkort. Mens nedbetaling av boliglån er sparing er å misligholde kredittkort eller forbrukslån med skyhøye renter på kredittkort er som å kaste sedler på bålet. Det jeg ikke skjønner er alt det treningstøyet hun klikker hjem, som hun aldri bruker. Når hun selger klær på Snap er det flere ting som er merket; Brukt 1 gang, ikke brukt osv. Etter min mening er det bortkastet penger. Nei, det blir ikke lettere å komme seg ut på trening ved å ha 10 fargesprakende tights. Det sitter i hodet Dette med nettshopping er en superkort tilfredstillelse. Det er som å spise feks en sjokolade. Godt i 5 minutter Dersom jeg hadde satt meg selv i økonomisk uføre en gang, så hadde tenkt, trenger jeg dette? Trenger jeg en tights til når jeg har 3 liggende i skapet.? Trenger jeg en makeup til tusenvis av kroner når jeg får kjøpt lignende til en brøkdel av prisen? Jeg VET da forskjell på boliglån og forbrukslån. Og hva renter, misligholdelse og nedbetaling er. Tuller du? For øvrig: uansett størrelse på renter er all gjeld kreditt. Det er ikke poenget i det hele tatt. Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Så lenge ikke hennes økonomiske situasjon er et tema på bloggen, skjønner ikke jeg hvorfor et det skal diskuteres. Ei heller om det skal diskuteres om klær blir kjøpt på kredittkort? Ellos f.eks. sponser henne jo, så hun får BETALT for å tilsendt klær. Alt som diskuteres rundt eventuelle kredikortkjøp og eventuell fremtidige mislighold, vedkommer oss ikke og blir kun spekulasjoner. ps! Vet ikke hvorfor en setning fikk større font-størrelse. Får ikke fikset det med telefonen. Endret 28. desember 2017 av Ellevill 8
Miranda16 Skrevet 28. desember 2017 #6345 Skrevet 28. desember 2017 Når folk bruker sammenligner boliglån med forbrukslån eller kredittkort gjeld som man ikke betjener så kan ikke det sammenlignbart. Kom igjen! 2
Ellevill Skrevet 28. desember 2017 #6346 Skrevet 28. desember 2017 Du skjønner at eiendom ikke behøver å bety fast eiendom, men også andre ting og løsøre man har eiendomsrett til? Jeg tror denne diskusjonen med deg er litt meningsløs om du har en egen definisjon på eiendom, og fokuserer kun på det. 3
Levina Skrevet 28. desember 2017 #6347 Skrevet 28. desember 2017 (endret) Jeg vet ikke hvor mye hun shopper eller ikke og hvorfor hun gjør det. Men, hun har tidligere skrevet om overspising og nevnt flere ganger hvordan hun bruker suselyder av støvsuger og føner for å få tanker unna. Hun har virkelig noen utfordringer på flere plan. Hun sier hun er også opptatt av helse, men i praksis så sliter hun. Synes hun ofte skriver at hun er syk og sliten og har mye å gjøre, og at hun kunne ønske døgnet hadde 30 timer. Så er det andre innlegg der hun ligger på sofaen med føner og titter på serier eller spiller. Jeg oppfatter bloggen hvor det er flust av selvmotsigelser, ut fra dagsformen. Når hun viser frokost som består av hvitt brød og bacon og søte makroner i tillegg, så sier det mye. Jeg ser hun foretrekker hvit brød med smør når hun har vist sin hotell frokost også. Håper hun klarer å ta tak i sin egen helse eller får hjelp, fordi dette er ikke sunt og håper hun klarer dette i 2018. Det at hun mener hun har det så bra nå, tror jeg ikke på, det er så mye man kan lese mellom linjene. Hvorfor trøstespiser man? Når det gjelder økonomi, så er det mer vanlig for et ektepar med jobb og som har vært gift noen år, at man eier sin egen leilighet eller hus. Hvorfor de ikke gjør det, vet jeg ikke noe om. De hadde jo også utfordringer med å kjøpe seg en bruktbil. Det er ikke alle som får lån av ulike grunner. Endret 28. desember 2017 av Levina 12
Ellevill Skrevet 28. desember 2017 #6348 Skrevet 28. desember 2017 (endret) Igjen: Er det interessant eller annet enn spekulasjoner å diskutere en bloggers økonomiske situasjon enn så lenge denne bloggeren ikke selv tar opp dette som tema i bloggen? Hva i all verden interesserer det noen om hun leier eller eier? Det er i høyeste grad hennes og mannens sak. Å spekulere i sånt er jo bare slarving. Endret 28. desember 2017 av Ellevill 11
Papirfly Skrevet 28. desember 2017 #6349 Skrevet 28. desember 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon. Papirfly, mod.
Nettroll Skrevet 1. januar 2018 #6351 Skrevet 1. januar 2018 17 minutter siden, tutsi123 skrev: Godt Nytt År .Gir det mening? Hæ? Hva mener du nå? 1
tutsi123 Skrevet 1. januar 2018 #6352 Skrevet 1. januar 2018 3 minutter siden, Nettroll skrev: Hæ? Hva mener du nå? Et mislykket forsøk på å være morsom 2
Kartoffel Skrevet 1. januar 2018 #6353 Skrevet 1. januar 2018 Hun var så glad for at det var et nytt år OG mandag. En ny start!!! Ref. Snap. På podcasten blant annet har hun snakket om hvor tullete det er å skulle vente til ny mandag/nytt år for å begynne "på nytt". Jeg blir forvirret av alle disse selvmotsigelsene hennes jeg. Selv startet jeg å endre livsstil midt i uka tidligere i høst. Og har kost meg med måte hele jula. Skulle ønske hun også kunne innse at det er balanse som er nøkkelen, hele året gjennom. Hun snakker jo selv om hvor viktig det er, men det hun viser er jo det helt motsatt! Enten smoothies og food prep eller kjøpepizza og stor godtebolle. Practise as you preach, Helene. 17
~Mocca~ Skrevet 1. januar 2018 #6354 Skrevet 1. januar 2018 Jeg er spent på hvor hun er om ett år. Håper 2018 er hennes år.. 8
Papirfly Skrevet 1. januar 2018 #6355 Skrevet 1. januar 2018 Tråden er ryddet for omtale av kropp. Papirfly, mod.
~Mocca~ Skrevet 1. januar 2018 #6356 Skrevet 1. januar 2018 (endret) Er det ikke veldig stive priser hun selger klærne sine for? 150kr for en singlet fra KT, som nok ofte selges ny for 99kr? Hun må jo legge de ut for den prisen hun vil, bare jeg som blir litt forundret over at hun anser sine brukte klær som så mye verdt. 🤔 Jeg ville lagt det ut for halvparten av hva hun legger det ut for, men det er vel en annen sak. 🤪😄 Og så må jeg si meg mektig imponert over at hun husker hvor mange ganger hun har brukt mye av klærne. 😂 Endret 1. januar 2018 av ~Mocca~ 16
tutsi123 Skrevet 1. januar 2018 #6357 Skrevet 1. januar 2018 19 minutter siden, ~Mocca~ skrev: Er det ikke veldig stive priser hun selger klærne sine for? 150kr for en singlet fra KT, som nok ofte selges ny for 99kr? Hun må jo legge de ut for den prisen hun vil, bare jeg som blir litt forundret over at hun anser sine brukte klær som så mye verdt. 🤔 Jeg ville lagt det ut for halvparten av hva hun legger det ut for, men det er vel en annen sak. 🤪😄 Og så må jeg si meg mektig imponert over at hun husker hvor mange ganger hun har brukt mye av klærne. 😂 Jeg har tømt klesskapet ifbm vektnedgang,og klærne la jeg i 6 svartsekker og gav til Fretex.Er glad i klær og hadde mye som var pent brukt,og håper andre kan ha nytte av dem.Men hver sin smak,jeg kunne aldri i verden tenke på å selge klærne mine,og ihvertfall ikke til stive priser. 6
filifjonka Skrevet 2. januar 2018 #6358 Skrevet 2. januar 2018 Merkelig hvordan HD alltid har armen mot kamera i samme vinkel når hun lar seg avbilde i profil, alltid. 3
Superrosa Skrevet 2. januar 2018 #6359 Skrevet 2. januar 2018 Syns det er kleint hvordan hun presser seg nedi klær hun ikke passer. Siste nå var Unicorn Onepiece, de skal jo egentlig vare megabaggy. En stormote blogger som ikke klarer å kle seg i korrekte størrelser, gjelder også finklær... 13
Rosasko Skrevet 2. januar 2018 #6360 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, Superrosa skrev: Syns det er kleint hvordan hun presser seg nedi klær hun ikke passer. Siste nå var Unicorn Onepiece, de skal jo egentlig vare megabaggy. En stormote blogger som ikke klarer å kle seg i korrekte størrelser, gjelder også finklær... Den reagerte jeg også på 😳 den står jo seriøst på spreng 🙊 såg ikke noe behagelig ut akkurat... 7
Fremhevede innlegg