Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
20 minutter siden, monstergospel skrev:

Hvorfor sier hun alltid "torsk og brokkoli" diett som eneste diett for å gå ned i vekt, og alltid i en negativ setting. Gud, det irriterer meg. 

Og hun som er kostholdsveileder burde jo vite bedre..spesielt når hun selger slankeprogrammer,  at det finnes ganske mange andre dietter enn torsk og brokkoli.

Endret av Beatbox
Videoannonse
Annonse
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg reagerte ganske negativt på ett av dagens rumpebilder på IG.

Hun skriver at hun trenger ikke Restylane, fettsuging osv. for å være fornøyd.

Jeg blir fornærmet fordi hun ikke respekterer at noen kvinner velger Restylane feks i stedet for filter og posering slik hun selv gjør. Er det negativt å bruke kosmetisk kirurgi, fillers eller andre metoder om det er det jeg trenger for å være fornøyd?

Er det jeg som er for nærtagende eller har hun dårlig holdning overfor alle som ikke velger likt som henne selv? 

Jeg stemmer for at kvinner flest er oppegående nok til å ta sine egne valg på hva de ønsker å gjøre med kroppen sin. 

Helt enig! Så lenge man snakker henne etter kjeften og er hjertens enig i alt hun sier så er det greit, men den holdningen hun viser idèt noen er uenige eller gjør ting på sin måte..da...Men så veldig fornøyd med seg selv syns jeg ikke det virker som at hun er..

Endret av Beatbox
Skrevet (endret)
40 minutter siden, monstergospel skrev:

Hvorfor sier hun alltid "torsk og brokkoli" diett som eneste diett for å gå ned i vekt, og alltid i en negativ setting. Gud, det irriterer meg. 

Helt enig! Jeg har langt i fra like mange kilo for mye som henne, men hadde blitt 67 kg og trives best på rundt 52-56. Kan pga sykdom ikke trene noe særlig for tida (ME), så da bestemte meg for å ta grep om kostholdet nå på nyåret. Det er tross alt MYE lettere å kutte ned på kaloriinntak enn å trene vekk tilsvarende mengde kalorier.

Vet av erfaring at det IKKE funker i lengden å spise ting man egentlig ikke liker og å spise altfor lite, så har egentlig bare gjort noen enkle grep:

• Skrive ned alt jeg spiser i en app. Da blir det MYE vanskeligere å ta "bare en liten sjokoladebit"  eller "bare en pose lakris" hver dag, når man ser hvor sinnsykt mye kalorier det tilsvarer! Jeg "kjedespiste" mye av vane. Har nå satt et kalorimål å forholde meg til hver dag.

( Man trenger ikke gå helt nazi og bruke en time på å telle på millikaloriene, ballpark er greit. Dette kan man selvsagt slutte med når man har kommet inn i gode rutiner.)

• Finne sunne, mettende og gode ting jeg liker å spise. Skyr til frokost hver morgen nå, fordi jeg faktisk synes det er digg!

• Spise jevnt, men ikke for mye. Ha havregryn/banan liggende på jobb til enhver tid, slik at jeg ikke kjøper en sjokolade fra godterimaskina når blodsukkeret går til helvete utpå dagen (noe som skjedde altfor ofte i fjor)

• Spise MYE mer grønnsaker til middag (ovnsbakte/kokte/wokede) og hovedsaklig rent, magert kjøtt eller vegetarretter. (Og slutte å putte 10 liter saus og ost på absolutt alt av middag!) Ta mindre ris/pasta til (selv om jeg elsker det!), og heller pøse på med grønnsaker som løk, squash, paprika osv.

• Mindre halv-/helfabrikata og ferdige brødvarer. Lettere å holde kontroll på hva man får i seg om man faktisk lager det.

• "Cheat day" på lørdager!

Altså, bottom line: Spise mindre og sunnere!

Har allede gått ned nesten 3 kg siden nyttår, og jeg er ikke kostholdsekspert engang. Er ingeniør! 

Har heller ikke konstant dårlig samvittighet for all dritten jeg stapper inn i kjeften lengre! Og blodsukkeret er mye mer stabilt!

Sunn fornuft er alfa omega. Man kommer ikke langt med å hele tiden lage unnskyldninger for seg selv. Alle monner drar!

Edit: Spiser heller ikke slike "sunne" sjokolade-proteinbarer Helene er så fan av til hverdags, da jeg har merket at de gir meg et uhensiktsmessig "sug" på sjokolade og søtt. Synes faktisk det er bedre å ikke spise noe slikt til daglig, for da forsvinner lysten på godteri også!

Virker på Dragen som om det kun finnes to valg: enten "torsk og brokkoli/spiseforstyrrelser" eller "lov å kose seg".

Endret av Rubella
  • Liker 19
Skrevet (endret)
21 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg reagerte ganske negativt på ett av dagens rumpebilder på IG.

Hun skriver at hun trenger ikke Restylane, fettsuging osv. for å være fornøyd.

Jeg blir fornærmet fordi hun ikke respekterer at noen kvinner velger Restylane feks i stedet for filter og posering slik hun selv gjør. Er det negativt å bruke kosmetisk kirurgi, fillers eller andre metoder om det er det jeg trenger for å være fornøyd?

Er det jeg som er for nærtagende eller har hun dårlig holdning overfor alle som ikke velger likt som henne selv? 

Jeg stemmer for at kvinner flest er oppegående nok til å ta sine egne valg på hva de ønsker å gjøre med kroppen sin. 

Egentlig så blir det feil uansett hva hun gjør... Dragen ønsker å være frontfigur for "elsk den kroppen du har", og da ville det blitt temmelig dobbeltmoralsk å fremsnakke bruk av kosmetisk kirurgi, eller? 

Det er lenge siden jeg har engasjert meg i disse trådene, for jeg føler Helene går på tomgang, og da er det lite nytt å diskutere... 

Det går liksom i zizzi og "snunne" alternativer til tomme kalorier. Jeg savner hverdagsmat, hverdagstrim og livsglede. 

det hun gjør best nå, er å få vist frem samtlige zizzi klær på snap :) 

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 6
Skrevet
2 timer siden, monstergospel skrev:

Einaste alternativ til å spise alt ein har lyst på, heile tida, er torsk og brokkoli.

Alle krav ut over "kanskje det ikkje er så lurt å vere sykeleg overvektig" er sixpack-press og urealistiske kroppsforventningar

Alle treningar ut over "dasse rundt på gymmet og kanskje gjere noko ein ikkje synast er alt for slitsomt" er prestasjonspress og skadeleg overtrening.

Med eit slikt bilete av verda er det jo ikkje rart det blir som det blir.

Skrevet (endret)
18 timer siden, Marthe75 skrev:

Egentlig så blir det feil uansett hva hun gjør... Dragen ønsker å være frontfigur for "elsk den kroppen du har", og da ville det blitt temmelig dobbeltmoralsk å fremsnakke bruk av kosmetisk kirurgi, eller? 

Det er lenge siden jeg har engasjert meg i disse trådene, for jeg føler Helene går på tomgang, og da er det lite nytt å diskutere... 

Det går liksom i zizzi og "snunne" alternativer til tomme kalorier. Jeg savner hverdagsmat, hverdagstrim og livsglede. 

det hun gjør best nå, er å få vist frem samtlige zizzi klær på snap :) 

Ikke noe gærnt å vise frem Zizzi klær på snap. :sjenert:  Liker klærne jeg selger jeg da... 😉

Ryddet for spekulasjon i sitert innlegg.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 2
Skrevet

Bare synes mange av disse innleggene hennes blir for krampaktige..som hun prøver å overbevise seg selv.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, MarianneE skrev:

Ikke noe gærnt å vise frem Zizzi klær på snap. :sjenert:  Liker klærne jeg selger jeg da... 😉

Nei, absolutt ikke :)  som jeg skrev, det er det hun gjør best for tiden - og det var ikke negativt ment :) Hun er veldig flink til å promotere butikken, men alt annet i livet hennes går på tomgang for tiden. 

Zizzi har mange fine klær, og Helene er faktisk flink til å vise de frem på seg selv :) 

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, Marthe75 skrev:

Nei, absolutt ikke :)  som jeg skrev, det er det hun gjør best for tiden - og det var ikke negativt ment :) Hun er veldig flink til å promotere butikken, men alt annet i livet hennes går på tomgang for tiden. 

Zizzi har mange fine klær, og Helene er faktisk flink til å vise de frem på seg selv :) 

Tok det absolutt IKKE ille opp! 😊

• Liker 2
Gjest Beatbox
Skrevet

De som har Restylane har da like mye rett i å være fornøyd med seg selv...skrev noen på IG. Vedkommende er nå blokkert! OMG sier jeg bare..

Skrevet

Har hun fjernet restylaneinnlegget på bloggen? Der var et innlegg sant? Eller husker jeg feil..

• Liker 1
Gjest Beatbox
Skrevet
4 minutter siden, Butternut skrev:

Har hun fjernet restylaneinnlegget på bloggen? Der var et innlegg sant? Eller husker jeg feil..

Jepp, det er fjernet!

Skrevet

Spesielt.. det er jo på instagram at debatten går for fullt nå:p husker når hun gikk på torskebrokkolidiett selv jeg..og hakket ned på div folk/bloggere som ikke var bra nok.

• Liker 5
Skrevet

Disse toppene hennes må da bli ødelagte slik som hun strekker i dem...

• Liker 23
Skrevet

Ja, jeg skjønner ikke helt hvorfor grensa skal stoppe ved restylane. Hun har falske vipper, negler og farger håret.

I min verden ville det og fått falske vipper være ganske oppsiktsvekkende. 

Men fint folk tar debatten, jeg syns den er ganske saklig. Og for å være ærlig skulle jeg gjerne gått på torsk&brokkoli diett, men jeg har ikke viljestyrken til å spise bare proteiner og grønnsaker.

Men variert kosthold og jevn trening hjelper også, det går bare endel saktere ☺

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Lol! Lure på ka ho prøve på når ho legge ut snap med TORSK OG BROKKOLI i lunsjboksa si idag 😂😂

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Elisiaflisa skrev:

Lol! Lure på ka ho prøve på når ho legge ut snap med TORSK OG BROKKOLI i lunsjboksa si idag 😂😂

Haha, priceless!

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Elisiaflisa skrev:

Hahahaha! Levende paradoks!

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...