Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som kan svare på hvorfor Helene har et så mye travlere liv enn andre som trener? Jeg mener har hun jobber vel ikke mer enn andre. Flyr hun på mange møter i forbindelse med samarbeidspartnere, annonsører hva blogg angår? Ikke har hun barn. Er jeg dum eller mangler empati fordi jeg ikke forstår?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest gundagrynte
Skrevet
13 minutter siden, Miranda16 skrev:

Er det noen som kan svare på hvorfor Helene har et så mye travlere liv enn andre som trener? Jeg mener har hun jobber vel ikke mer enn andre. Flyr hun på mange møter i forbindelse med samarbeidspartnere, annonsører hva blogg angår? Ikke har hun barn. Er jeg dum eller mangler empati fordi jeg ikke forstår?

Mange måter å gjøre seg og sitt liv interessant på....Tror ikke hun har det så travelt som det hun påstår..og du er verken dum eller mangler empati. For det er mye ved hennes liv som doesn`t make sense..for å si det sånn.

Skrevet

Synes hun jobber hele tiden jeg. Har vel en typisk uetablert-PT arbeidsdag, med noen fritimer imellom saltimer og PT-timer. Type jobbe fra 6-10 fri til 16 og jobbe til 20-21-22.

Men hva er det du mener hun ikke har tid til da?

Skrevet
8 minutter siden, neiognei skrev:

Synes hun jobber hele tiden jeg. Har vel en typisk uetablert-PT arbeidsdag, med noen fritimer imellom saltimer og PT-timer. Type jobbe fra 6-10 fri til 16 og jobbe til 20-21-22.

Men hva er det du mener hun ikke har tid til da?

Hun poster hver uke at hun ikke har fått fulgt opp fastsatt timeplan. Hvis hun har litt ustrukturert timeplan så nr 1: hun dersom hun har flere gruppetimer så ville jeg tro hun får trent endel, men hun snakker svært sjelden om disse timene. 2; Hun befinner seg på et treningssenter og har ikke reisevei. 3; Som jeg sier, så hun ikke barn som må bringes, hentes, lage middag til, legges osv.  

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, gundagrynte skrev:

Mange måter å gjøre seg og sitt liv interessant på....Tror ikke hun har det så travelt som det hun påstår..og du er verken dum eller mangler empati. For det er mye ved hennes liv som doesn`t make sense..for å si det sånn.

Jeg tror jeg synes det hadde vært litt pinlig å legge ut i det vide og brede om en gjennomførbar treningsplan, og som hun uke etter uke ikke klarer å gjennomfører- Hun har selv valgt å ringkaste for hele verden at hun mislykkes gang på gang. Nei jeg hadde vært flau. Hva med å sette seg mindre mål da hvis hun er så travel?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Av det lille jeg har fått med meg om HD, så har hun altså flyttet fra Oslo til ny, fast jobb som PT på et treningssenter i en Østfoldby. Slik jeg ser det, mer forutsigbarhet i hverdagen, fordi all jobb foregår på ett sted - treningssenteret der hun jobber.
De færreste PT'er klarer å fylle opp alle timene sine per dag, derav mye tid til egentrening og videreutvikling, og for HDs del - selfies og blogg, samt online coaching. Hvis det er slik at hun ikke klarer å følge noen plan, så a) har hun ingen plan b) har en plan men klarer ikke å følge den selv c) har kjeften full, som man sier på dialekt. 

Dette er forøvrig gjennomgangstemaet når det gjelder HD, så all ære til de som holder liv i tråden og bidrar med klikk til en blogg som av ellers naturlige årsaker hadde implodert grunnet manglende progresjon.

Endret av Cornucopia
Fjernet KGs slitsomme og uvelkomne sitering
  • Liker 5
Skrevet

Hun har jo ikke noe fokus på å gå ned i vekt nå om dagen er det jo helt innenfor at hun ikke rekker å følge egen treningsplan? Vet ikke....

Skrevet

Tråden ryddet for latterliggjøring

Nordvesta, mod.

Skrevet
24 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun har jo ikke noe fokus på å gå ned i vekt nå om dagen er det jo helt innenfor at hun ikke rekker å følge egen treningsplan? Vet ikke....

Hun er vel enda på diett? Er forøvrig intressert i flere oppskrifter eller matplan for litt inspirasjon jeg. 

Skrevet

Tror ikke man får inspirasjon eller matplan til vektnedgang ved å følge HDs opplegg på bloggen, altså. Da ville jeg heller anbefalt å bruke en halvtime med en veileder fremfor en kommersiell blogg der målet er å få deg til å følge bloggen - ikke egen progresjon. Oppskrifter er vel heller ikke HDs sterkeste side.

• Liker 1
Gjest Lysestake
Skrevet

Logikken i det siste blogginnlegget hennes om ting som ikke går som planlagt er noe av det dummeste jeg har lest på en stund og vitner om helt horribel selvinnsikt.

Når hun har null gjennomføringsevne for alle planer hun setter seg, alltid utsetter alt hun skal gjøre og alltid har 100 nye unnskyldninger for hvorfor hun ikke har gjort det hun har planlagt så er faktisk ikke kilden til problemet hennes DE ANDRE SOM PÅPEKER AT HUN IKKE FÅR DET TIL.

Det er ikke normalt å feile på 95% av alle planer og prosjekter og opplegg man prøver seg på, det er ikke normalt å gå på diett i en og en halv dag før første sprekk, vanlige mennesker har faktisk evne til normal gjennomføring av utførte planer, og det er ikke på noe som helst vis NORMALT å være så vinglete, ukonsekvent og slurvete som hun er i alt hun foretar seg. Hun tror antageligvis oppriktig at det er sånn verden fortoner seg for andre mennesker også, men vanlige mennesker står faktisk opp om morgenen, gjør av og til ting de ikke har så lyst til fordi det lønner seg i lengden, og sutrer ikke så jævlig over at livet som EN PERSON HELT ALENE I FAST STABIL JOBB er så kaotisk at hun ikke vet hvordan hun skal få orden på tilværelsen.

Herregud.

Gjest Endaen
Skrevet

Noe er veldig feil når man bruker så masse tid på å planlegge ukene sine og så aldri får det til! Dette er for øvrig noe jeg stusser over med flere bloggere, skrive ukeplan osv, hvem gjør det? Jeg er frilanser og må også legge opp dagene mine sånn som Helene, men jeg har jo et hode hvor jeg lagrer de planene. Tror dette med å skrive planer ikke er så positivt, hun ser bare alt hun ikke får til. Virker som om hun har ufattelig vondt i viljen. Og hun har unnskyldninger for alt og det er alltid andre som er slemme og urimelige. 
HVor har hun snakket om overspising, forreste?

Skrevet
34 minutter siden, Endaen skrev:

Noe er veldig feil når man bruker så masse tid på å planlegge ukene sine og så aldri får det til! Dette er for øvrig noe jeg stusser over med flere bloggere, skrive ukeplan osv, hvem gjør det? Jeg er frilanser og må også legge opp dagene mine sånn som Helene, men jeg har jo et hode hvor jeg lagrer de planene. Tror dette med å skrive planer ikke er så positivt, hun ser bare alt hun ikke får til. Virker som om hun har ufattelig vondt i viljen. Og hun har unnskyldninger for alt og det er alltid andre som er slemme og urimelige. 
HVor har hun snakket om overspising, forreste?

På instagram nå nylig. Skjønner heller ikke greia med bloggere som på død og liv må skrive ukeplan for alt de foretar seg, det er jo den dokumenteringen av alt mulig som tar opp hele tiden deres. 

• Liker 1
Gjest Endaen
Skrevet
11 minutter siden, Butternut skrev:

På instagram nå nylig. Skjønner heller ikke greia med bloggere som på død og liv må skrive ukeplan for alt de foretar seg, det er jo den dokumenteringen av alt mulig som tar opp hele tiden deres. 

Ja, ikke sant!

Skrevet

Det at hun ikke trener mellom pt-timene sine kommer av at hun ikke liker å være svett og udelikat til neste pt-kunde (noe hun selv har uttalt i kommentarfeltet sitt).. så hvis man har kunder fra si kl 0900-1200 og deretter neste tre timer etter så vil hun da få 3 timer med dødtid siden hun ikke vil ha egentrening ila de tre timene. 

Merkelig logikk forsåvidt. 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Lysestake skrev:

Logikken i det siste blogginnlegget hennes om ting som ikke går som planlagt er noe av det dummeste jeg har lest på en stund og vitner om helt horribel selvinnsikt.

Når hun har null gjennomføringsevne for alle planer hun setter seg, alltid utsetter alt hun skal gjøre og alltid har 100 nye unnskyldninger for hvorfor hun ikke har gjort det hun har planlagt så er faktisk ikke kilden til problemet hennes DE ANDRE SOM PÅPEKER AT HUN IKKE FÅR DET TIL.

Det er ikke normalt å feile på 95% av alle planer og prosjekter og opplegg man prøver seg på, det er ikke normalt å gå på diett i en og en halv dag før første sprekk, vanlige mennesker har faktisk evne til normal gjennomføring av utførte planer, og det er ikke på noe som helst vis NORMALT å være så vinglete, ukonsekvent og slurvete som hun er i alt hun foretar seg. Hun tror antageligvis oppriktig at det er sånn verden fortoner seg for andre mennesker også, men vanlige mennesker står faktisk opp om morgenen, gjør av og til ting de ikke har så lyst til fordi det lønner seg i lengden, og sutrer ikke så jævlig over at livet som EN PERSON HELT ALENE I FAST STABIL JOBB er så kaotisk at hun ikke vet hvordan hun skal få orden på tilværelsen.

Herregud.

Du får 10 poeng av meg!

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, skruf skrev:

Det at hun ikke trener mellom pt-timene sine kommer av at hun ikke liker å være svett og udelikat til neste pt-kunde (noe hun selv har uttalt i kommentarfeltet sitt).. så hvis man har kunder fra si kl 0900-1200 og deretter neste tre timer etter så vil hun da få 3 timer med dødtid siden hun ikke vil ha egentrening ila de tre timene. 

Merkelig logikk forsåvidt. 

Det finnes ikke garderobe og dusj på dette treningssenteret? :klaske:

• Liker 4
Gjest Lysestake
Skrevet

Så her er logikken:

Sånn er faktisk livet - får ikke gjort ting man får planlagt. Når ting ikke går etter planen den første, åttende eller hundredeogfjerde gangen er det fortsatt ikke PLANEN det er noe i veien med, det er en kombinasjon av

1) Livet som stadig saboterer for den perfekte planen- ikke planen som ikke passer med livet

og 

2) Alle teitingene som ikke skjønner at 99 % av alle planer alle mennesker gjør feiler helt fra start, og det er menneskelig og normalt og det eneste lure å gjøre er å etter man ha feilet en gang til gjøre det som ikke funker. For det viktigste er å reise seg igjen

Og unnskyld meg altså, men et større hån mot fulltidsarbeidende småbarnsforeldre med verv og forpliktelser og syke foreldre og alt mulig kan jeg nesten ikke se for meg, enn noen som har mer enn nok fritid til å ta (og redigere) flere tusen bilder i måneden og ikke har noen problemer med å kjøre Fredrikstad-Oslo flere ganger i måneden for å ta ulike skjønnhetsbehandlinger (Kjent på følelsen av å ha det så travelt at det plutselig har gått et år uten at du har hatt tid til å klippe håret? Hva med Helene, som har tid til å PENDLE for å få rettet det ut?) på en eller annen måte skulle ha det så UTROLIG TRAVELT at hun ikke skulle klare å ikke spise mer enn kroppen forbrenner? 

Hun har en helt oppsiktsvekkende fraværende evne til å få ut fingeren. Det er ganske åpenbart at hver gang hun har hatt det så travelt at hun ikke har rukket å blogge, så handler det egentlig om at hun ikke får gjort de tingene h un planlegger, fordi hun rett og slett ikke kommer i gang i det hele tatt. Mine penger står på et høyt nivå på Candy Crush og utrolig mye bortkastet tid på sosiale medier hver eneste dag. 

Sukk.

Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
47 minutter siden, slipset skrev:

Det finnes ikke garderobe og dusj på dette treningssenteret? :klaske:

Endret av gundagrynte
Skrevet

Hvorfor behøver en å følge HD for inspirasjon og tips? Nettet bugner jo over av oppskrifter, treningstips og treningsblogger, nettsider og kostopplegg. Er jo bare Google, så finner en kjapt ut av det....

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...