Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
38 minutter siden, Butternut skrev:

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har alltid trodd at hun har er minst 175 cm høy..:huh: Mulig det er måten hun tar bildene på.  Ellers er jeg også spent på å høre mer om 10KM hun skulle løpe i vår/sommer.

Hvor høy er hun da?

Videoannonse
Annonse
Gjest gundagrynte
Skrevet
33 minutter siden, charmisss skrev:

Hvor høy er hun da?

169-170 iflg henne selv..

Skrevet (endret)
2 timer siden, Cornucopia skrev:

Å kose seg med venninner og alkohol en gang iblant er ikke problemet her. Problemet er alt det andre HD koser seg med hver eneste dag, diett eller ei.
Hadde hun holdt seg til diett ellers i uken, gjerne noen uker i strekk først, ville ikke en enkel jentekveld ha vært et stort avvik i forhold til målet.
Det HD driver med ellers i uka, derimot er jo nettopp det som setter en stopper for målet hun har satt seg. Med mindre målet er å opprettholde status quo.

Hvis man tar utgangspunkt i det hun sier, uansett hva vi tror, så følger hun en diett. Når jeg tenker diett er at man følger en kostholdsplan fra en dato til en annen. Hun er utdannet kostholdveileder og hun vet at alkohol inntak ikke kan regnes som endel av en kostholdsplan for vektreduksjon. Alkohol er kaloribombe på lik linje som sjokolade eller chips

Min definisjon av diett innenfor en tidsavgrenset periode ikke å kose seg i helgen, med alkohol og godteri, sorry. 

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Skrevet (endret)
8 timer siden, Miranda16 skrev:

Veldig koselig at hun kommer sammen med venninner, men å  innta alkohol ødelegger jo hele dietten fordi det er utrolig mye kalorier i det!  Går jo an å gå ut, uten å drkke

Men hun spiser jo ikke usunn nattmat, pluss det er viktig å kose seg når man først drikker. Så da er det vel innafor da:opplyser: 

Endret av Butternut
Skrevet
10 minutter siden, Butternut skrev:

Men hun spiser jo ikke usunn nattmat, pluss det er viktig å kose seg når man først drikker. Så da er det vel innafor da:opplyser: 

Synes hun bør slutte å fronte "Treningsglede, livsstil og sunn balanse". Treningssglede?  Ekstremt opp og ned. Hun snakker mest manglende treningsglede enn å ha den. Sunn balanse? Jeg definerer ikke at kostholdet hennes er balansert, langt der i fra.  Livsstil; "refererer til måten et menneske ut fra egne valg forholder seg til eget levesett. Trodde en sunn livsstil var å være konsekvent hva kosthold og trening angår?

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, gundagrynte skrev:

169-170 iflg henne selv..

Ja, det er vel hun som vet det eller!? :huh: 

:laugh:

Gjest gjest- silje
Skrevet

Greit at alkohol ikke er innafor på diett, men hun hadde jo ganske ok resultater denne uken med -4 cm på magen. Det er bra!

Om hun valgte å redusere kcal i maten eller øke treningsmendgen for å kunne drikke litt vin, får da være opp til henne - det trenger ikke å sees på som en utskeielse, hvis hun beregnet det inn i sitt planlagte kcal inntak for den dagen.

Ellers så synes jeg "mini" dietter, eller dietter er temmelig tåpelig. Greit nok de som jobber aktivt for å bygge muskler, må gjerne litt opp og så ned igjen i vekten for å forme kroppen slik de vil, og da gjerne tyr til en minidiett. Men for slike som skal ta av mye (HD), så er det vel ingen som anbefaler strenge dietter lengre? Da det har jo vist seg at ikke er holdbart i lengden. Det er jo en grunn til at det er mer og mer snakk om til livsstilsendring (istedenfor slankekur/dietter), slik at man kan tilpasse kostholdet etter hva som passer en best da det er dette som er lettere å holde over tid.

Skrevet
2 minutter siden, gjest- silje skrev:

Greit at alkohol ikke er innafor på diett, men hun hadde jo ganske ok resultater denne uken med -4 cm på magen. Det er bra!

Om hun valgte å redusere kcal i maten eller øke treningsmendgen for å kunne drikke litt vin, får da være opp til henne - det trenger ikke å sees på som en utskeielse, hvis hun beregnet det inn i sitt planlagte kcal inntak for den dagen.

Ellers så synes jeg "mini" dietter, eller dietter er temmelig tåpelig. Greit nok de som jobber aktivt for å bygge muskler, må gjerne litt opp og så ned igjen i vekten for å forme kroppen slik de vil, og da gjerne tyr til en minidiett. Men for slike som skal ta av mye (HD), så er det vel ingen som anbefaler strenge dietter lengre? Da det har jo vist seg at ikke er holdbart i lengden. Det er jo en grunn til at det er mer og mer snakk om til livsstilsendring (istedenfor slankekur/dietter), slik at man kan tilpasse kostholdet etter hva som passer en best da det er dette som er lettere å holde over tid.

4 cm på en uke? Det synes jeg er mye

Gjest gundagrynte
Skrevet
32 minutter siden, loffen skrev:

Ja, det er vel hun som vet det eller!? :huh: 

:laugh:

Ja og oss som har lest bloggen..:skratte:

Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Hvis man tar utgangspunkt i det hun sier, uansett hva vi tror, så følger hun en diett. Når jeg tenker diett er at man følger en kostholdsplan fra en dato til en annen. Hun er utdannet kostholdveileder og hun vet at alkohol inntak ikke kan regnes som endel av en kostholdsplan for vektreduksjon. Alkohol er kaloribombe på lik linje som sjokolade eller chips

Min definisjon av diett innenfor en tidsavgrenset periode ikke å kose seg i helgen, med alkohol og godteri, sorry. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror vi er uenige?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Cornucopia skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror vi er uenige?

Å kose seg med venninner og alkohol en gang iblant er ikke problemet her. Problemet er alt det andre HD koser seg med hver eneste dag, diett eller ei.
Hadde hun holdt seg til diett ellers i uken, gjerne noen uker i strekk først, ville ikke en enkel jentekveld ha vært et stort avvik i forhold til målet.

Prøvde å forklare det; Diett i mine er at man kutter så mye ned på kalorier som man kan, og alkohol bør i mine øyne unngås som alt annet sukker og fett. Er du klar over hvor mye sukker det er i alkohol?

Trodde poenget med diett var å være helt konsekvent med inntak av kalorier og fett, ellers bør hun unngå å kalle det diett, for det er det langt fra.

Skrevet (endret)

@Miranda16 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du tror vi er uenige.

Endret av Cornucopia
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Cornucopia skrev:

@Miranda16 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du tror vi er uenige.

Glem det

Skrevet

Er det bare jeg som syns det ser utrolig rart/creepy ut å ha et påklistra smil mens en snakker. Typ hele tiden? Ref. Snapchat.

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, slipset skrev:

Er det bare jeg som syns det ser utrolig rart/creepy ut å ha et påklistra smil mens en snakker. Typ hele tiden? Ref. Snapchat.

Det var en stund jeg syntes hun kunne bli en god buktaler, for iblandt beveger hun ikke munnen når hun snakker :fnise:

• Liker 7
Skrevet

HVORFOR må hun alltid "stå på tærne" med den ene foten hele tiden? Merker det begynner å irritere meg. Har faktisk ikke tenkt så mye over det før i det siste :fnise:

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, toothfairy skrev:

HVORFOR må hun alltid "stå på tærne" med den ene foten hele tiden? Merker det begynner å irritere meg. Har faktisk ikke tenkt så mye over det før i det siste :fnise:

Irriterer meg hensynsløst også!

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
Den 10.4.2016 at 19.30, Miranda16 skrev:

4 cm på en uke? Det synes jeg er mye

Ikke på èn uke...2 uker....

Skrevet
Den 11. april 2016 at 13.16, toothfairy skrev:

Hun har sagt at det gjør henne tynnere på bilder 😅 Men jeg vil ikke påstå det akkuratt 🙄

• Liker 2
Gjest Endaen
Skrevet
4 minutter siden, Rosasko skrev:

Hun har sagt at det gjør henne tynnere på bilder 😅 Men jeg vil ikke påstå det akkuratt 🙄

Like latterlig som Caroline Berg Eriksens insistering på å kun tas bilder av fra én side, syns det er merkelig at de ikke ser hvor dumt det virker når ALLE bilder er i samme pose. Men mulig CBE har blitt litt flinkere til å variere, har ikke vært inne på bloggen hennes på leeeeenge.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...