Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Chase skrev:

Litt av problemet for enkelte vil være at hun ikke har klart dette med sunt kosthold og trening, men operasjon. For mange vil hun nok ikke være aktuell som PT og kostholdsveileder. Andre bryr seg nok ikke. 

Skal du lære å spille sjakk foretrekker man ofte en som kan spille sjakk og ikke bare lest seg til det i en bok. Selv om ikke du trenger Magnus Carlsen. 

Vel vel.....i de fleste yrker så lærer man teorien.og noe praksis.  Det blir som å si at alle jordmødre skal ha født egne barn før de tar i mot fødende 😏

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Pæddan skrev:

Vel vel.....i de fleste yrker så lærer man teorien.og noe praksis.  Det blir som å si at alle jordmødre skal ha født egne barn før de tar i mot fødende 😏

Selvfølgelig. Men man ser jo hvor mange som vegrer seg til å ha en mannlig jordmor eksempel (heter det jordfar da??). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Chase skrev:

Litt av problemet for enkelte vil være at hun ikke har klart dette med sunt kosthold og trening, men operasjon. For mange vil hun nok ikke være aktuell som PT og kostholdsveileder. Andre bryr seg nok ikke. 

Skal du lære å spille sjakk foretrekker man ofte en som kan spille sjakk og ikke bare lest seg til det i en bok. Selv om ikke du trenger Magnus Carlsen. 

Nå har vel HD gått ned veldig mye på egen hånd, så hun har vel bevist at hun har klart det med trening og kosthold før. Selv om hun har gått opp har bevist hun har klart det. Og slankeoperasjon krever jobb det også, det gjør seg ikke selv da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lambigirl skrev:

Det er jo derfor hun tar en slankeoperasjon også.

Ja har forstått det 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På PT biten vet vi vell ikke så mye egentlig bortsett fra at hun har lik utdanning som veldig mange andre PTer rundt i landet. Hun stramma jo kroppen veldig bra når hun gikk ned i vekt sist, så der kan hun dokumentere kunnskap til praktisk. En kostholdsveileder er hun vell ikke? Så argumentet med at en slankeoperasjon undergraver hennes kunnskap blir vell litt tynt i min mening. Greit nok at en PT kan om kosthold, men de behøver jo ikke være naturlig syltynne liksom.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, arnoyb skrev:

På PT biten vet vi vell ikke så mye egentlig bortsett fra at hun har lik utdanning som veldig mange andre PTer rundt i landet. Hun stramma jo kroppen veldig bra når hun gikk ned i vekt sist, så der kan hun dokumentere kunnskap til praktisk. En kostholdsveileder er hun vell ikke? Så argumentet med at en slankeoperasjon undergraver hennes kunnskap blir vell litt tynt i min mening. Greit nok at en PT kan om kosthold, men de behøver jo ikke være naturlig syltynne liksom.

Jeg er enig med deg men jeg håper hun er ærlig med dem kundene hun blir pt til men dem fleste vet jo at hun har tatt slanke operasjon. Det kan vere at hun når ut til dem kundene som som har noen ekstra kilo på kroppen fordi hun har vert så åpen om det. 

Jeg reagerer på dem som sier at pt må vere syl tynne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Chase skrev:

Selvfølgelig. Men man ser jo hvor mange som vegrer seg til å ha en mannlig jordmor eksempel (heter det jordfar da??). 

Samtidig er det maaaange mannlige gynekologer/fødselsleger. 

Hvor har du forresten lest at mange vegrer seg for det? 

Endret av neiognei
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chase skrev:

Jeg har aldri spurt noen jordmødrene som assisterte meg om de selv hadde født barn.  Ikke har jeg hørt om noen som har bedt om en annen jordmor på bakgrunn av det heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD har jo gjort en stor jobb med å gå ned i vekt fordi om hun er slankeoperert. Det gjør seg jo ikke selv da heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Tone238 skrev:

HD har jo gjort en stor jobb med å gå ned i vekt fordi om hun er slankeoperert. Det gjør seg jo ikke selv da heller.

Det mener vel alle eller er det noen som har sakt det motsatte? Før en slanke operasjon er det vanlig og gå på en diett for og gå ned x antall kilo og det for at dem vil se om den som skal opereres kommer til og klare det som kommer etterpå. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det mener vel alle eller er det noen som har sakt det motsatte? Før en slanke operasjon er det vanlig og gå på en diett for og gå ned x antall kilo og det for at dem vil se om den som skal opereres kommer til og klare det som kommer etterpå. 

Det virker jo som noen mener hun ikke får nok kunder da som PT når hun ikke har trenet og godt ned med sunt kosthold uten operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det viktigste med en PT tenker jeg er genuin treningsglede. Det synes jeg har vært fraværende hos HD relativt lenge, men håper hun finner tilbake til den. Da jeg hadde PT satte jeg stor pris på at vedkommende deltok på økta, viste god teknikk og at vi i stor grad trente sammen. Og da trengs treningsglede og ok form fra PT-en også :jepp:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 8.1.2019 den 18.15, Inocybe skrev:

Sånn prosentvis av puppestørrelsen er jeg ikke så sikker på HD viser mye mer hud enn andre bloggere med utringet kjole. Siden HDs pupper er relativt store så vil det nødvendigvis bli en del hud når hun viser kløft, men som sagt ikke overbevist om at hun egentlig er så mye mer "naken" enn de med mindre pupper. Sett ut i fra størrelse. 

Det var en ordsammensetning jeg aldri trodde jeg skulle lese i mitt liv! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Rainstorm skrev:

Det var en ordsammensetning jeg aldri trodde jeg skulle lese i mitt liv! :fnise: 

Gleder meg du likte det 😄 Smilte litt selv da jeg skrev det. Neppe noe som blir brukt ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 minutt siden, Inocybe skrev:

Gleder meg du likte det 😄 Smilte litt selv da jeg skrev det. Neppe noe som blir brukt ofte. 

Jeg liker å dekke dem helt til, så slipper jeg å regne på det mener jeg. Blir for dumt hvis puppeeksponeringen min overskrider tillatt prosenttall! :laugh: Dessuten ser jeg nettopp denne hangen til å tro at mer pupp betyr mer prosentvis pupp, men det er jo ikke sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg liker å dekke dem helt til, så slipper jeg å regne på det mener jeg. Blir for dumt hvis puppeeksponeringen min overskrider tillatt prosenttall! :laugh: Dessuten ser jeg nettopp denne hangen til å tro at mer pupp betyr mer prosentvis pupp, men det er jo ikke sånn! 

Det må kunne lages litt skikkelig statistikk på det der. Regner med at toppbloggerne gjerne stiller opp i den mest avkledte gruppen. 🙈

Endret av Inocybe
La til et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har sagt mange ganger at hun har kunnskapen som trengs for å gå ned i vekt, men at det ikke er lett å få det til i praksis. Sist da hun gikk ned så mye sultet hun seg. Hun spiste i følge henne selv langt under 1000 kcal per dag. Og denne gangen har hun gått på en diett i forkant av operasjonen som ikke er anbefalt andre. Så at hun har gått ned i vekt med et sunt kosthold stemmer vel ikke helt.. Er vel innafor å anta at hun også etter operasjonen har fått gode råd fra leger og ernæringsfysiologer, samt gjerne fra andre opererte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Halloi skrev:

Hun har sagt mange ganger at hun har kunnskapen som trengs for å gå ned i vekt, men at det ikke er lett å få det til i praksis. Sist da hun gikk ned så mye sultet hun seg. Hun spiste i følge henne selv langt under 1000 kcal per dag. Og denne gangen har hun gått på en diett i forkant av operasjonen som ikke er anbefalt andre. Så at hun har gått ned i vekt med et sunt kosthold stemmer vel ikke helt.. Er vel innafor å anta at hun også etter operasjonen har fått gode råd fra leger og ernæringsfysiologer, samt gjerne fra andre opererte.

Men for å holde ei lavere vekt må hun spise sunt og mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde følt meg mer komfortabel med å gå til en PT som veier litt mer, eller som har vært overvektig, enn en topptrent og slank person. Jeg hadde følt at vedkommende hadde bedre forutsetninger for å forstå mine utfordringer knyttet til kropp, vekt, trening. Litt mer på bølgelengde. Jeg har gått på livsstilsendringskurs der kursleder aldri har vært overvektig.. da er det vanskelig å føle noen "connection" til dem syns jeg. Har også gått på kurs der kursleder selv hadde strevd (og ikke lykkes fullstendig enda), og det føltes mye mer motiverende. For andre i annen situasjon enn meg kan det være motsatt. Jeg har hatt en PT som var typisk "fotballgutt" som hele tiden snakket om "det skal være vondt!" og "smerten er fettet som gråter fordi det forsvinner" og helt corny ting. Funket ikke for meg i alle fall. Det er nok et godt marked for HD når det gjelder å selge PT-tjenester. Det gir jo mening å fronte seg mot publikummet man har en kobling til.

Endret av Puffin
Redigert fra "flis" for å ikke bruke negativt ladet ord.
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Puffin skrev:

Jeg personlig hadde følt meg mer komfortabel med å gå til en PT som veier litt mer, eller som har vært overvektig, enn en flis. Jeg hadde følt at vedkommende hadde bedre forutsetninger for å forstå mine utfordringer knyttet til kropp, vekt, trening. Litt mer på bølgelengde. Jeg har gått på livsstilsendringskurs der kursleder aldri har vært overvektig.. da er det vanskelig å føle noen "connection" til dem syns jeg. Har også gått på kurs der kursleder selv hadde strevd (og ikke lykkes fullstendig enda), og det føltes mye mer motiverende. For andre i annen situasjon enn meg kan det være motsatt. Jeg har hatt en PT som var typisk "fotballgutt" som hele tiden snakket om "det skal være vondt!" og "smerten er fettet som gråter fordi det forsvinner" og helt corny ting. Funket ikke for meg i alle fall. Det er nok et godt marked for HD når det gjelder å selge PT-tjenester. Det gir jo mening å fronte seg mot publikummet man har en kobling til.

Syns du det er innafor å kalle folk flis? Hadde du syns det hadde vært like greit å kalle Drage for en bolle? Forstår poenget ditt, men syns det blir helt feil å skrive det slik du gjør nå. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...