Prinsesse788 Skrevet 5. januar 2018 #6421 Skrevet 5. januar 2018 Hun delte nedsidene tidligere også. Kanskje de bare var sjeldnere? Det er ingen hemmelighet at vektoppgang/nedgang/oppgang gjør noe med den psykiske og fysiske helsen. Dette er gammel forskning men: https://forskning.no/forebyggende-helse-slanking-immunforsvaret-stub/2008/02/jo-jo-slanking-kan-gjore-deg-syk Og ingen jeg kjenner er så mye syk som HD, det er vel hanglende omtrent en gang i uken. 4
arnoyb Skrevet 5. januar 2018 #6422 Skrevet 5. januar 2018 Akkurat nå, Prinsesse788 skrev: Hun delte nedsidene tidligere også. Kanskje de bare var sjeldnere? Det er ingen hemmelighet at vektoppgang/nedgang/oppgang gjør noe med den psykiske og fysiske helsen. Dette er gammel forskning men: https://forskning.no/forebyggende-helse-slanking-immunforsvaret-stub/2008/02/jo-jo-slanking-kan-gjore-deg-syk Og ingen jeg kjenner er så mye syk som HD, det er vel hanglende omtrent en gang i uken. Joda men jeg sikta til alle de dårlige vinklene og usensurerte som blir dokumentert på bla. snap. Om hun er ofte syk eller ikke er da ikke det samme som om man er lykkelig eller ikke. Kan ikke helt skjønne hvorfor vi skal tro at hun lyger når hun sier at det å leve så feil som hun gjorde da hun gikk ned, spes med alt for lite næring, hvorfor det skulle være løgn. 2
Prinsesse788 Skrevet 5. januar 2018 #6423 Skrevet 5. januar 2018 Men @arnoyb - det var ikke om hun var lykkelig eller ikke vi diskuterte. Du mener hun ser gladere ut, jeg motsa deg det og sa at det ser falskt ut. Selvsagt kan hun være lykkelig, men faktum er at det ser falskt ut når det hele tiden feiler henne noe fysisk. Hadde ikke vært lett for noen å opprettholde positiviteten, det er derfor jeg ikke kjøper det. 6
Superrosa Skrevet 5. januar 2018 #6424 Skrevet 5. januar 2018 56 minutter siden, arnoyb said: Joda men jeg sikta til alle de dårlige vinklene og usensurerte som blir dokumentert på bla. snap. Om hun er ofte syk eller ikke er da ikke det samme som om man er lykkelig eller ikke. Kan ikke helt skjønne hvorfor vi skal tro at hun lyger når hun sier at det å leve så feil som hun gjorde da hun gikk ned, spes med alt for lite næring, hvorfor det skulle være løgn. Jeg syntes hun er syk hele tiden både nå og tidligere, uansett vekt og livsstil - too be honest. Men jeg må innrømme at jeg føler hun overdramatiserer hennes "dårlige" vaner når hun gikk ned i vekt, for det unnskylder mer hennes vektoppgang igjen, at prosjektet var "doomed to fail" uansett. Det er jeg ikke enig i, jeg tror hun var innpå noe ihvertfall, mer enn hun er nå. Jeg tror ikke kostholdet hennes var så fælt som hun vil ha det til den gang, annet enn den korte perioden hun skulle rase ned i vekt til bryllupet på veldig like kcalorier. Hun sier hun er mye sunnere nå enn noengang tidligere, men det er jo fysisk umulig med den vektoppgangen hun har hatt. Er ikke snakk om 10 kose-kg. Og de mange nedturene hun har mentalt og fysisk... Det er ikke normalt. Og om noen mener det er normalt, så betyr det at du mest sannsynligvis ikke har det veldig godt med deg selv og må snakke med noen som kan sortere tankegangen din litt. Jeg har personlig aldri lagt meg på senga og begynt å gråte over kroppen min, uansett vekt i flere timer, gjentatte ganger. Det går så imot hennes krampeaktige forsøk på å være "awesome og så glad i meg selv og kroppen min". Jeg tror hun og mannen er på en bedre plass en før, det syntes jeg viser ganske godt igjennom hennes sosiale medier. 12
filifjonka Skrevet 5. januar 2018 #6425 Skrevet 5. januar 2018 (endret) 1 hour ago, Superrosa said: Jeg syntes hun er syk hele tiden både nå og tidligere, uansett vekt og livsstil - too be honest. Men jeg må innrømme at jeg føler hun overdramatiserer hennes "dårlige" vaner når hun gikk ned i vekt, for det unnskylder mer hennes vektoppgang igjen, at prosjektet var "doomed to fail" uansett. Det er jeg ikke enig i, jeg tror hun var innpå noe ihvertfall, mer enn hun er nå. Jeg tror ikke kostholdet hennes var så fælt som hun vil ha det til den gang, annet enn den korte perioden hun skulle rase ned i vekt til bryllupet på veldig like kcalorier. Hun sier hun er mye sunnere nå enn noengang tidligere, men det er jo fysisk umulig med den vektoppgangen hun har hatt. Er ikke snakk om 10 kose-kg. Og de mange nedturene hun har mentalt og fysisk... Det er ikke normalt. Og om noen mener det er normalt, så betyr det at du mest sannsynligvis ikke har det veldig godt med deg selv og må snakke med noen som kan sortere tankegangen din litt. Jeg har personlig aldri lagt meg på senga og begynt å gråte over kroppen min, uansett vekt i flere timer, gjentatte ganger. Det går så imot hennes krampeaktige forsøk på å være "awesome og så glad i meg selv og kroppen min". Jeg tror hun og mannen er på en bedre plass en før, det syntes jeg viser ganske godt igjennom hennes sosiale medier. Bare den som er misfornøyd har behov for å være så awsome og glad i seg selv, vi andre har et litt mere harmonisk, avbalansert og nøkternt forhold til oss selv. Endret 5. januar 2018 av filifjonka 11
Papirfly Skrevet 5. januar 2018 #6426 Skrevet 5. januar 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Papirfly, mod.
Kartoffel Skrevet 5. januar 2018 #6427 Skrevet 5. januar 2018 4 timer siden, Superrosa skrev: Jeg syntes hun er syk hele tiden både nå og tidligere, uansett vekt og livsstil - too be honest. Men jeg må innrømme at jeg føler hun overdramatiserer hennes "dårlige" vaner når hun gikk ned i vekt, for det unnskylder mer hennes vektoppgang igjen, at prosjektet var "doomed to fail" uansett. Det er jeg ikke enig i, jeg tror hun var innpå noe ihvertfall, mer enn hun er nå. Jeg tror ikke kostholdet hennes var så fælt som hun vil ha det til den gang, annet enn den korte perioden hun skulle rase ned i vekt til bryllupet på veldig like kcalorier. Hun sier hun er mye sunnere nå enn noengang tidligere, men det er jo fysisk umulig med den vektoppgangen hun har hatt. Er ikke snakk om 10 kose-kg. Og de mange nedturene hun har mentalt og fysisk... Det er ikke normalt. Og om noen mener det er normalt, så betyr det at du mest sannsynligvis ikke har det veldig godt med deg selv og må snakke med noen som kan sortere tankegangen din litt. Jeg har personlig aldri lagt meg på senga og begynt å gråte over kroppen min, uansett vekt i flere timer, gjentatte ganger. Det går så imot hennes krampeaktige forsøk på å være "awesome og så glad i meg selv og kroppen min". Jeg tror hun og mannen er på en bedre plass en før, det syntes jeg viser ganske godt igjennom hennes sosiale medier. Nettopp! Som Filifjonka sier under her også, de fleste andre har et mer nøkternt og avbalansert forhold til deg selv. Hos henne svinger det mellom elsk og hat. Det får meg til å lure på om svingningene virkelig er så store, eller om hun egentlig hater kroppen sin og prøver hardt å overbevise seg selv og andre om det motsatte. Ikke godt å si. Men det kan umulig være godt å ha det sånn uansett 7
Gjest Gillians Skrevet 6. januar 2018 #6428 Skrevet 6. januar 2018 Det er ganske utrolig å faktisk måtte jobbe med nyttårsforsettene sine. Herregud, det er ikke så komplisert! Nå er hun allerede langt ute i januar uten å ha "fått på plass" nyttårsforsettene sine ennå. Jeg skjønner ikke hvorfor hun må gjøre alt så mye vanskeligere enn det er. Og hun burde jo virkelig bare ta mannens forslag, de var enkle og konstruktive og pekte virkelig på ting hun burde lære seg å fikse.
Butternut Skrevet 6. januar 2018 #6429 Skrevet 6. januar 2018 Et kjapt søk i arkivet viste at både årsskiftene 2016 og 2017 bar preg av full forvirring rundt eget kosthold og trening. Nyttårsforsetter om at nå skulle hun gjøre ditt og datt, lister, foodprep osv osv, gled inni et slitsomt tankekjør som endte med overspisingsinnlegget som var både ærlig og bra skrevet. Hun må virkelig finne ut hvor nøyaktig denne skoen trykker, ellers kommer hun seg aldri ut av det. Jeg vet hva jeg personlig hadde gjort; slettet bloggen, slettet meg fra SOME, slettet meg fra alt og fokusert kun på meg selv og min egen personlige helse, fått skikkelig profesjonell hjelp, nye interessert istedenfor å ta selfies døgnet rundt, sluttet å være avhengig av andres tilbakemeldinger og bare skjerpet meg. Av og til trenger man bare et realt spark bak, hvis ikke all putesyingen fungerer, innse sin egen latskap og bortforklaringer og bare komme seg videre for sin egen del. Man klarer alt hvis man bare VIL det nok og hvis man har helse til det. (heia heia!) 14
Kartoffel Skrevet 6. januar 2018 #6430 Skrevet 6. januar 2018 14 minutter siden, Gillians skrev: Det er ganske utrolig å faktisk måtte jobbe med nyttårsforsettene sine. Herregud, det er ikke så komplisert! Nå er hun allerede langt ute i januar uten å ha "fått på plass" nyttårsforsettene sine ennå. Jeg skjønner ikke hvorfor hun må gjøre alt så mye vanskeligere enn det er. Og hun burde jo virkelig bare ta mannens forslag, de var enkle og konstruktive og pekte virkelig på ting hun burde lære seg å fikse. Reagerte på det samme. Dette kom kort tid etter hun sa at hun hadde lært av tidligere feil ved å gjøre nyttårsforsettene altfor detaljerte... 5
Gjest Gillians Skrevet 6. januar 2018 #6431 Skrevet 6. januar 2018 Jeg heier på Helene og vil at hun skal få orden på livet sitt, men det er jo så frustrerende å se hun gjøre de samme feilene og ender opp med de samme problemene om og om og om igjen...
Gjest Beatbox Skrevet 6. januar 2018 #6432 Skrevet 6. januar 2018 1 time siden, Gillians skrev: Jeg heier på Helene og vil at hun skal få orden på livet sitt, men det er jo så frustrerende å se hun gjøre de samme feilene og ender opp med de samme problemene om og om og om igjen... Det er ikke vanskelig å forstå at hun er klikkoman...dønn avhengig av klikk/likes. Tror ikke hun vet hvem og hva hun er uten disse bekreftelsene fra følgerne og hun føler kanskje at hun har for mye å tape ved å * melde seg ut av internett * en lang periode. En annen sak er at det er mange måter å få sympati og gjøre seg selv interessant på...
Gjest ricecrispies Skrevet 6. januar 2018 #6433 Skrevet 6. januar 2018 På 5.1.2018 den 7.24, SKE87 skrev: De første 3-4-5-6 mnd sover man bra ja (ikke alle så klart). Så snur det.... da begynner baby å være våken flere timer i døgnet😅 Nå rører du fælt
Superrosa Skrevet 7. januar 2018 #6434 Skrevet 7. januar 2018 Drage søker seksuell bekreftelse, ref siste sengesnap. Hva er deres mening om den type oppmerksomhetsbehov fra fremmedfolk når man er i et forhold? Hadde ei gift venninne av meg lagt ut en slik snap på MyStory hadde jeg personlig spurt henne om alt er bra i heimen eller ei. Hadde hun vært singel hadde jeg fatta det litt mer, men ikke som "lykkelig gift" hvor mannfolket mest sannsynligvis er i andre rommet eller i senga vedsiden av 28
loffen Skrevet 7. januar 2018 #6435 Skrevet 7. januar 2018 Ble litt satt ut av den puppesnappen nå ja. 😳 Jeg er ikke så interessert i andre damers bryst, tror jeg må avfølge henne. 9
MarianneE Skrevet 7. januar 2018 #6436 Skrevet 7. januar 2018 5 timer siden, loffen skrev: Ble litt satt ut av den puppesnappen nå ja. 😳 Jeg er ikke så interessert i andre damers bryst, tror jeg må avfølge henne. Ja, jeg slettet henne kjapt pga slikt. Det og generelt mas... 7
Wenda Skrevet 7. januar 2018 #6437 Skrevet 7. januar 2018 6 timer siden, Superrosa skrev: Drage søker seksuell bekreftelse, ref siste sengesnap. Hva er deres mening om den type oppmerksomhetsbehov fra fremmedfolk når man er i et forhold? Hadde ei gift venninne av meg lagt ut en slik snap på MyStory hadde jeg personlig spurt henne om alt er bra i heimen eller ei. Hadde hun vært singel hadde jeg fatta det litt mer, men ikke som "lykkelig gift" hvor mannfolket mest sannsynligvis er i andre rommet eller i senga vedsiden av Jeg ser ikke det voldsomme bekreftelsesbehovet som du ser. Hun lå med dyna ganske godt trekt opp. Man så ikke puppene engang. Og hva som er greit å legge ut er mellom hun og mannen. Selv om du ikke syns det er greit så er det ingen som skal bestemme om det er greit for andre par. Jeg og min mann er lykkelige, men han syns det bare er deilig om jeg viser meg frem. Folk er forskjellige og alle forhold er forskjellige 6
~Mocca~ Skrevet 7. januar 2018 #6438 Skrevet 7. januar 2018 Jeg tenkte akkurat det samme, at den dynen var strategisk plassert slik at puppen viste. Det er ikke mange dager siden hun også la ut en snap om at hun trengte silikon eller brystløft i den nye toppen, hvorpå hun visualiserte dette ganske tydelig. Det er så trist å se at hun trenger så mye oppmerksomhet rundt dette. Men historien hennes tatt i betraktning så skjønner jeg jo hvor det kommer fra. Skulle ønske hun klarte å se at en pause fra dette jaget etter oppmerksomhet og bekreftelser hadde gjort henne godt. Hun gjorde det veldig bra under den drastiske vektnedgangen, men det virker ikke som hun klarer å gjennomføre det igjen med det presset som følger med den oppmerksomheten hun har nå. 3
Wenda Skrevet 7. januar 2018 #6439 Skrevet 7. januar 2018 Hvorfor så mye hysteri rundt dette med at mannen gjør det meste hjemme? Hva er forskjellen på det og slik det er i de fleste hjem hvor kvinnen gjør det meste hjemme? For det er det sistnevnte som er mest normalt, uansett hvor mye man hyler om likestilling. Om det fungerer for dem at han er mest huslig so what? Kanskje han trives greit med det? 14
Levina Skrevet 7. januar 2018 #6440 Skrevet 7. januar 2018 (endret) 9 minutter siden, Wenda skrev: Hvorfor så mye hysteri rundt dette med at mannen gjør det meste hjemme? Hva er forskjellen på det og slik det er i de fleste hjem hvor kvinnen gjør det meste hjemme? For det er det sistnevnte som er mest normalt, uansett hvor mye man hyler om likestilling. Om det fungerer for dem at han er mest huslig so what? Kanskje han trives greit med det? Han ønsker selv at hun skal klare å betjene disse maskinene hjemme, det har han selv skrevet i det " humoristiske" innlegget. Tror det er lite sannsynlig at en mann som også er i jobb, synes det er helt greit å ha en kone som gjør såpass lite hjemme. Hun klarer ikke engang å gå ut med søpla. Endret 7. januar 2018 av Levina 5
Fremhevede innlegg