Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Gillians
Skrevet
2 minutter siden, monstergospel skrev:

Og der kom snap om ingen trening i går eller i dag.. Men i morgen! 

Hun er verdens mest forutsigbare menneske! 

Jeg tipper; mulig trening i morgen, om ikke så er det pga hun er syk/utslitt etter denne varetellingen på mandag/tirsdag som hun har brukt som unnskyldning hele uken.

Etter treningen i morgen er det helg, så da er det lov å kose seg! (Med tre burgere pepsi Max og masse smågodt f eks) "Syk" søndag og sliten etter varetellingsuken så orker ikke trene da. 

På an igjen på mandag, smoothie og trening! Tirsdag, sliten/lei/deppa så ikke trening, vært flink og spist sunt da, forteller hun iallefall følgerne. 

Onsdag: motivasjonsbilde på insta om å elske seg selv som man er, sprettrumpe og sixpack er ikke alt! Dette pga hun har en stor sprekk og vil føle seg bedre. 

And so it goes..

Ja, det er litt trist, og slitsomt bare å være vitne til denne karusellen. Skulle virkelig ønske at hun fikk tak på det, men det går jo i en evig runddans. Jeg har sagt det før, men det er fortsatt like sant, det beste hun nok kunne ha gjort hadde vært å droppe sosiale medier og konsentrere seg om livet sitt. Tenk all den tiden også blogg, etc tar, det er tid hun kunne ha brukt på trening, lage mat fra bunnen, osv. Kostholdet hennes er jo alt annet enn inspirerende og fullt av halvfabrikata. 
Tror veldig mange lesere har falt av og fortsatt faller av nå, det er jo ingen utvikling, bortsett fra at det har blitt mindre trening og mer "mote". 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, monstergospel skrev:

Jeg tipper; mulig trening i morgen, om ikke så er det pga hun er syk/utslitt etter denne varetellingen på mandag/tirsdag som hun har brukt som unnskyldning hele uken.

Etter treningen i morgen er det helg, så da er det lov å kose seg! (Med tre burgere pepsi Max og masse smågodt f eks) "Syk" søndag og sliten etter varetellingsuken så orker ikke trene da. 

På an igjen på mandag, smoothie og trening! Tirsdag, sliten/lei/deppa så ikke trening, vært flink og spist sunt da, forteller hun iallefall følgerne. 

Onsdag: motivasjonsbilde på insta om å elske seg selv som man er, sprettrumpe og sixpack er ikke alt! Dette pga hun har en stor sprekk og vil føle seg bedre. 

And so it goes..

Vi er vell alle forutsigbar, bare lettere å se det i andre.  Men hva er godt nok for dere? Om hun nå trener to ganger denne uka og to neste, spiser greit 4 av sju dager osv. Er ikke det ei forbedring? Er ikke d greit nok i starten? Selv om det blir for mye usunt, det er jo en start...

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, arnoyb skrev:

Vi er vell alle forutsigbar, bare lettere å se det i andre.  Men hva er godt nok for dere? Om hun nå trener to ganger denne uka og to neste, spiser greit 4 av sju dager osv. Er ikke det ei forbedring? Er ikke d greit nok i starten? Selv om det blir for mye usunt, det er jo en start...

Det er helt det samme for anonyme brukere på kg hva hun foretar seg. Det er bare så slitsomt å være vitne til. Hun gjør det helt feil. Hun er besatt av mat/utseendet/kroppsfokus. Og hun går jo bare opp i vekt.

Hun burde fått seg noe HELT annet å tenke på. Da tror jeg hun automatisk hadde gått ned i vekt. 

Så kunne hun begynt med trening senere.

• Liker 8
Skrevet

Hun sier det er viktig å ikke gå for hardt ut, og sa derfor at å trene 3 ganger i uka var det hun skulle begynne med. Men å gå fra 0 til 3 er ganske mye. Maten er jo det som har mest å si for vektnedgang, trening blir uansett mest for helsa og andre positive bivirkninger. Så selv om hun tror hun begynner i "det små" er min oppfattelse det motsatte. Fra 1. januar var det trening 3 ganger i uka, supersunn mat, podcast om livsstilsendring osv. Hun biter over for mye på en gang! Fokuser på posjonsstørrelser og regelmessige måltider så er mye gjort og vekta går garantert nedover! Så kan trening komme etterhvert. 

• Liker 16
Skrevet

:fnise: Så teit at jeg ikke egentlig bør svare!  Det er da absolutt ikke bare positivt jeg kommenterer! Jeg synes dere har for mye usaklig kritikk her, å da kommenterer jeg. Mange her inne virker jo bare negativ pga Helene er overvektig og sliter med å komme seg på riktig kjør. Jeg har da kommentert kritisk til Helene flere ganger! Jeg kjenner meg mye igjen i Helene, men jeg kom meg til slutt ut av sirkelen og mener nok derfor at det er feil av dere å slakte hvert forsøk hun gjør for du vet nemlig ikke når det løsner. For meg var det plutselig og på en måte jeg hadde prøvd hundre gang før, det var bare riktig tid. Nå er jeg aktiv, sunn og vekstabil.

Ellers så jobber jeg på kontor, har epost varsler på denne tråen, tråen om VP, Pilotfrue, Anna R. osv. Kommenterer sjeldent for tia men det er vell bare noe som går i perioder evt om det er noe som treffer meg i en tråd.  Er kanskje derfor jeg er kjapp å svare innimellom. (Ikke fortell til min arbeidsgiver :P)  Jeg bor også laaangt unna Fredrikstad, langt i nord mellom Bodø og Tromsø. Mitt brukernavn er mitt etternavn med forbokstaven i fornavn inkludert. Alt for mye info om meg og sikkert brukerdebatt osv, men det blir for teit å slenge ut sånt noe!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, monstergospel skrev:

And so it goes..

Dette er så spot on!!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Dere var ikke måte på hvor motivert hun var for endring på det nye året, og at det var en mandag var jo helt perfekt...Hun må da visst om denne vareopptelling når hun la sine planer. Det som skjer på mandagen, er at hun ligger på sofaen og leser og spiser sjokoladejulenisse. Sier hun har så mye å gjøre, men har tid til å slappe av på sofaen titt og ofte. Jeg forstår det bare ikke, måtte vel klare å stoppe og spise disse julenissene som hun helt sikkert har inntatt en god del av i jula. Hun må virkelig ta tak i helsa si, det sier hun selv, men det blir mye tomme ord. Det at hun er mye sliten og syk viser jo at hun trenger å ta grep. Trodde virkelig at vi kom til å se en ny giv og forandring, men dessverre så virker det ikke positivt. Snart er det helg og inntak av pizza og " kos" som hører til. Sånn fortsetter det.. men hadde vært gøy å sett en forandring. 

Endret av Levina
  • Liker 9
Skrevet
3 timer siden, Gillians skrev:

Men i hele desember skrev hun at hun akkurat nå ville holde treningen for seg selv. Men er det en ting vi vet er at det skifter raskt i Helenes tilværelse. Virker utrolig slitsomt, ikke rart hun sliter.

Jeg konstaterer bare fakta. Viser til snapper

Skrevet (endret)

Hun deler reisen sin og betyr også utfordringene. 

Screenshot_2018-01-04-14-29-16.jpeg

Screenshot_2018-01-04-14-29-49.jpeg

Screenshot_2018-01-04-14-30-01.jpeg

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Gjest Beatbox
Skrevet

Hun blogget en gang under nicket The Goddess of Lies/ VG-bloggen...og fortsetter som The Goddess of Excuses....hun skal ha den!

Skrevet

Er dette virkelig sunn og riktig inspirasjon for noen? ....   Klarer ikke helt å se annet enn "underholdningsverdien" jeg for min del.Men nå er det tid for trening.

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha det som henne egentlig, men hun burde virkelig (!!!) få noe annet å fokusere på enn mat, trening eller ikke trening, poste selfies osv 24/7.. man må jo bli helt besatt av utseede til slutt, og det på en svært negativ måte. Og det er ikke bare henne, nesten samtlige bloggere er sånn. 

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun deler reisen sin og betyr også utfordringene. 

Screenshot_2018-01-04-14-29-16.jpeg

Screenshot_2018-01-04-14-29-49.jpeg

Screenshot_2018-01-04-14-30-01.jpeg

Skjønnhetssnapchatfilteret som smalner ansikt og nese og forstørrer øyne og jevner ut hudtonen er tilbake, ser jeg. ..

• Liker 21
Skrevet (endret)

Dere som forsvarer Helene (og forsåvidt Helene selv) burde vite at ikke alle er enige. Hvertfall ikke på et anonymt diskusjonsforum. Dere lurer på hva kritikerne hennes egentlig gjør her på dette forumet? Hva gjør dere her? Vi diskuterer alle Helene og det hun legger frem via media. Det har vi like mye rett til å gjøre, som det dere har. 

Enten om vi er kjempefan, om hun er vår guilty pleasure, eller noe midt i mellom, så er vi alle med på å bidra til at Helene fortsatt får oppmerksomhet. Og det er jo hun glad i. 

Hadde det ikke vært for kritikerne så hadde hun vært glemt. Hun får konkrete og konstruktive råd, tips og tilbakemeldinger, noe som gjør at hun kan ha noe å strekke seg etter, og utvikle seg som blogger og menneske.

Endret av Halloi
  • Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Halloi skrev:

Dere som forsvarer Helene (og forsåvidt Helene selv) burde vite at ikke alle er enige. Hvertfall ikke på et anonymt diskusjonsforum. Dere lurer på hva kritikerne hennes egentlig gjør her på dette forumet? Hva gjør dere her? Vi diskuterer alle Helene og det hun legger frem via media. Det har vi like mye rett til å gjøre, som det dere gjør. 

Enten om vi er kjempefan, om hun er vår guilty pleasure, eller noe midt i mellom, så er vi alle med på å bidra til at Helene fortsatt får oppmerksomhet. Og det er jo hun glad i. 

Hadde det ikke vært for kritikerne så hadde hun vært glemt. Hun får konkrete og konstruktive råd, tips og tilbakemeldinger, noe som gjør at hun kan ha noe å strekke seg etter, og utvikle seg som blogger og menneske.

Enig i dette. Det som plager meg, og jeg tenker jeg puttes i kategorien "kjempefan" siden jeg ikke er utelukket negativ, er all den usaklige kritikken/trolling/dritt slenging. Vær konstruktiv så får du jo en diskusjon ikke bare sleng ut en latterliggjøring som flere kan slenge seg på å som kan utvikle seg til skikkelig mannskit! Latterliggjøring er ikke noe bedre for diskusjon enn de som du nevner først i ditt innlegg, de du lurer på hva gjør her.

• Liker 3
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Butternut skrev:

Det er ikke uvanlig å ha det som henne egentlig, men hun burde virkelig (!!!) få noe annet å fokusere på enn mat, trening eller ikke trening, poste selfies osv 24/7.. man må jo bli helt besatt av utseede til slutt, og det på en svært negativ måte. Og det er ikke bare henne, nesten samtlige bloggere er sånn. 

Spot on. Fokuset er altfor stort! Og det gjelder absolutt ikke bare henne nei. Flere bloggere og hele "den verdenen" der burde jo bare vende kameraet og nesa litt utover. Den selvdyrkinga er jo virkelig ikke bra eller sunn. Og jeg må nevne at den "jeg er awesome"-greia blir både krampeaktig og i tillegg tenker jeg at alt dette "elsk deg selv"-greiene vitner om hvor utrolig fokusert og opptatt hun er av seg selv!! (Igjen, gjelder ikke bare henne.) De fleste andre går vel ikke rundt og tenker på sånt hele tiden? Man tenker vel på alle mulige andre ting? Jeg er HELT uenig i Helenes strategi, som visstnok er at alt dette er for å få andre til å få det bedre med seg selv. Fokuser på andre ting i livet som virkelig er viktig, DA får du det bedre med deg selv. Det hjelper ikke å stå å si "jeg er awesome" i et speil hele dagen.

Jeg håper faktisk at hun blir gravid jeg. Hun har jo snakket om at hun har vært babysyk lenge, og tror det hadde vært kjempefint for henne å viktigere å fokusere på.

Nå hørtes jeg veldig negativ ut, og jeg mener ikke noe vondt mot Helene. Jeg unner henne virkelig alt godt, derfor blir jeg så oppgitt når jeg ser hvordan ting gjøres helt feil for å angivelig få det bedre med seg selv, både psykisk og fysisk. Og det er det jeg tror de fleste andre her også blir frustrert over. 

Endret av Kartoffel
Skrivefeil
  • Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, arnoyb skrev:

Enig i dette. Det som plager meg, og jeg tenker jeg puttes i kategorien "kjempefan" siden jeg ikke er utelukket negativ, er all den usaklige kritikken/trolling/dritt slenging. Vær konstruktiv så får du jo en diskusjon ikke bare sleng ut en latterliggjøring som flere kan slenge seg på å som kan utvikle seg til skikkelig mannskit! Latterliggjøring er ikke noe bedre for diskusjon enn de som du nevner først i ditt innlegg, de du lurer på hva gjør her.

Men det som du gjerne tenker på som latterliggjøring, er sannsynligvis ikke slikt ment. Vi er en del som har fulgt henne lenge. Vi har hørt de samme unnskyldningene måned etter måned, år etter år. Det går på repeat. Det er mye hun sier som vi kan lese mellom linjene på, fordi vi har fulgt henne såpass lenge at vi nesten vet hva som kommer next. Når det for noen kanskje høres ut som vi latterliggjør, så kanskje er det bare at vi er oppgitt over at hun enda en gang lurer seg selv.

Hun blir stadig gjennomskuet når hun prøver å overbevise leserne sine om at livet er herlig og hun elsker seg selv. Hennes blodfans hyller henne og går i strupen på de som setter spørsmålstegn.. Det gjør også Helene. Hun blir et offer og går i forsvar- og angrepsposisjon. Det hun blir anklaget for stemmer ikke! Så går det en liten stund og hun kommer med et ærlig innlegg der hun innrømmer at hun har gjemt seg bak en maske/fasade, og at hun har hatt en tung periode. Jeg tror ikke det er noen som godter seg over det. Jeg tror nok at selv de største kritikerne hennes genuint håper at hun skal lykkes og virkelig ha det bra med seg selv. Det er nok derfor vi fortsatt engasjerer oss. Vi bryr oss. 

Og ja. Selvfølgelig vil det alltid være noen spydige og unødvendige kommentarer, men det er det kun moderator som kan gjøre noe med (fjerne de). De finnes overalt, og bør ikke ofres oppmerksomhet.

• Liker 9
Gjest Beatbox
Skrevet
46 minutter siden, Kartoffel skrev:

Spot on. Fokuset er altfor stort! Og det gjelder absolutt ikke bare henne nei. Flere bloggere og hele "den verdenen" der burde jo bare vende kameraet og nesa litt utover. Den selvdyrkinga er jo virkelig ikke bra eller sunn. Og jeg må nevne at den "jeg er awesome"-greia blir både krampeaktig og i tillegg tenker jeg at alt dette "elsk deg selv"-greiene vitner om hvor utrolig fokusert og opptatt hun er av seg selv!! (Igjen, gjelder ikke bare henne.) De fleste andre går vel ikke rundt og tenker på sånt hele tiden? Man tenker vel på alle mulige andre ting? Jeg er HELT uenig i Helenes strategi, som visstnok er at alt dette er for å få andre til å få det bedre med seg selv. Fokuser på andre ting i livet som virkelig er viktig, DA får du det bedre med deg selv. Det hjelper ikke å stå å si "jeg er awesome" i et speil hele dagen.

Jeg håper faktisk at hun blir gravid jeg. Hun har jo snakket om at hun har vært babysyk lenge, og tror det hadde vært kjempefint for henne å viktigere å fokusere på.

Nå hørtes jeg veldig negativ ut, og jeg mener ikke noe vondt mot Helene. Jeg unner henne virkelig alt godt, derfor blir jeg så oppgitt når jeg ser hvordan ting gjøres helt feil for å angivelig få det bedre med seg selv, både psykisk og fysisk. Og det er det jeg tror de fleste andre her også blir frustrert over. 

Folk som har det så dårlig med seg selv mentalt bør IKKE få barn syns jeg...Barn fortjener foreldre som er mer stabile.

Skrevet

Jeg synes bare at det hele er fryktelig trist jeg...

• Liker 6
Skrevet
33 minutter siden, Halloi said:

Men det som du gjerne tenker på som latterliggjøring, er sannsynligvis ikke slikt ment. Vi er en del som har fulgt henne lenge. Vi har hørt de samme unnskyldningene måned etter måned, år etter år. Det går på repeat. Det er mye hun sier som vi kan lese mellom linjene på, fordi vi har fulgt henne såpass lenge at vi nesten vet hva som kommer next. Når det for noen kanskje høres ut som vi latterliggjør, så kanskje er det bare at vi er oppgitt over at hun enda en gang lurer seg selv.

Hun blir stadig gjennomskuet når hun prøver å overbevise leserne sine om at livet er herlig og hun elsker seg selv. Hennes blodfans hyller henne og går i strupen på de som setter spørsmålstegn.. Det gjør også Helene. Hun blir et offer og går i forsvar- og angrepsposisjon. Det hun blir anklaget for stemmer ikke! Så går det en liten stund og hun kommer med et ærlig innlegg der hun innrømmer at hun har gjemt seg bak en maske/fasade, og at hun har hatt en tung periode. Jeg tror ikke det er noen som godter seg over det. Jeg tror nok at selv de største kritikerne hennes genuint håper at hun skal lykkes og virkelig ha det bra med seg selv. Det er nok derfor vi fortsatt engasjerer oss. Vi bryr oss. 

Og ja. Selvfølgelig vil det alltid være noen spydige og unødvendige kommentarer, men det er det kun moderator som kan gjøre noe med (fjerne de). De finnes overalt, og bør ikke ofres oppmerksomhet.

Godt sagt.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...