Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det er dødsbra at HD tar opp det med merking av reklame og annonnse, KUDOS!!

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Hjärtat skrev:

For meg var det motsatt, @Miranda16, først da jeg ble trygg på meg selv i den kroppen jeg hadde, klarte jeg å gjøre noe med det og ta tak.

Sånn er det for meg og. Må være trygg på meg selv, ikke føle at jeg MÅ trene og spise for å bli tynn. Tynn må aldri bli et fokus for da blir psyken min helt fucka og vekta går opp istedenfor ned

Jeg må fokusere på å leve sunt og greit på en normal måte, akseptere overvekten min osv for at jeg skal ha det noe greit. Går jeg ned i vekt så er det bra, hvis ikke så aksepterer jeg at jeg er overvektig. 

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, gjestgitt skrev:

Synes det er dødsbra at HD tar opp det med merking av reklame og annonnse, KUDOS!!

Joda. Men hun sa jo akkurat det samme i en like lang snaptirade i forrige uke.

• Liker 7
Skrevet
11 timer siden, Miranda16 skrev:

Du tenker at du må være trygg på deg selv for å sette igang med trening? Jeg tror det det er unntaket fra regelen. Om man er utilpass, trenger man ikke gå inn på et treningssenter

For å si det sånn: når du skal gå ned MANGE kilo, nærmere 80 kilo i mitt tilfelle, hjelper det ikke å bare komme seg på trening. Du må endre omtrent alt i livet ditt, satse alt, og sjansen for å mislykkes på veien føles enorm. Før jeg var trygg på meg selv likte jeg ikke å si høyt at jeg var overvektig (selv om det var åpenbart), og hver gang jeg skulle prøve på nytt holdt jeg det hemmelig for de fleste(hvilket ikke fungerer i lengden), fordi jeg var så redd for å mislykkes og bli konfrontert med det. 

Dette er egentlig helt irrelevant i forhold til HD, ettersom hun erkjenner overvekt osv. osv. Men tror uansett det kan være nyttig for folk å få en annen sannhet enn den de selv sitter med.

Når det kommer til de helseplagene folk sitter her og lister opp, det er så usmakelig. Jeg har fortsatt noen plager selv som _kan_ knyttes til overvekten (bl.a. svettekjertelbetennelse og åreknuter), men som legen min sa, så får friske folk helseplager også. Friske folk kan også ha problemer med knær og ankler, flere venninner av meg får kjøttsår mellom beina når de går i kjoler (hun ene veier 59 kilo hvis det er av interesse) og hvor vidt hun har sjekket seg for om hun er disponibel for diverse sykdommer, det har ikke vi noen verdens ting med! Og det å ikke løpe når man er såpass overvektig, det kalles forebygging. 

Selvfølgelig er det ikke bra å være overvektig, men jeg skjønner virkelig ikke hva dere får ut av det enkelte driver med her nå. 

• Liker 38
Skrevet
21 minutter siden, Hjärtat skrev:

For å si det sånn: når du skal gå ned MANGE kilo, nærmere 80 kilo i mitt tilfelle, hjelper det ikke å bare komme seg på trening. Du må endre omtrent alt i livet ditt, satse alt, og sjansen for å mislykkes på veien føles enorm. Før jeg var trygg på meg selv likte jeg ikke å si høyt at jeg var overvektig (selv om det var åpenbart), og hver gang jeg skulle prøve på nytt holdt jeg det hemmelig for de fleste(hvilket ikke fungerer i lengden), fordi jeg var så redd for å mislykkes og bli konfrontert med det. 

Dette er egentlig helt irrelevant i forhold til HD, ettersom hun erkjenner overvekt osv. osv. Men tror uansett det kan være nyttig for folk å få en annen sannhet enn den de selv sitter med.

Når det kommer til de helseplagene folk sitter her og lister opp, det er så usmakelig. Jeg har fortsatt noen plager selv som _kan_ knyttes til overvekten (bl.a. svettekjertelbetennelse og åreknuter), men som legen min sa, så får friske folk helseplager også. Friske folk kan også ha problemer med knær og ankler, flere venninner av meg får kjøttsår mellom beina når de går i kjoler (hun ene veier 59 kilo hvis det er av interesse) og hvor vidt hun har sjekket seg for om hun er disponibel for diverse sykdommer, det har ikke vi noen verdens ting med! Og det å ikke løpe når man er såpass overvektig, det kalles forebygging. 

Selvfølgelig er det ikke bra å være overvektig, men jeg skjønner virkelig ikke hva dere får ut av det enkelte driver med her nå. 

👏👏👏👏

Lykke til med livsstilsendringen! ❤

Skrevet
55 minutter siden, Njuta skrev:

👏👏👏👏

Lykke til med livsstilsendringen! ❤

Takk, takk😊

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Hjärtat skrev:

Denne burde bli publisert minst en gang om dagen!👏👏☝️

• Liker 5
Skrevet (endret)

Synes ikke det er det minste rart at leserne at leserne får inntrykk av at det er trening isolert sett er hovedårsaken til manglende motivasjon og at det er viljen det står på når hun snakker om dørstokkmila. Dessuten er det litt alt eller ingenting for henne. Hun vet at det er viktig å sette seg små mål i begynnelsen. Et sted må man begynne. Dørstokkmila er ikke unik for henne, man må bare bestemme seg

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Miranda16 skrev:

Synes ikke det er det minste rart at leserne at leserne får inntrykk av at det er trening isolert sett er hovedårsaken til manglende motivasjon og at det er viljen det står på når hun snakker om dørstokk mila. Dessuten er det litt alt eller ingenting for henne. Hun vet at det er viktig å sette seg små mål i begynnelsen. Et sted må man begynne. Dørstokkmila er ikke unik for henne, man må bare bestemme seg

Jeg har lest innlegget ditt flere ganger nå, og klarer ikke helt å sortere hva du vil frem til her. Mulig det er feriehjernen min som er litt treg.

Dørstokkmila er ikke unik for henne, men den er høyere om man ikke er motivert. I forhold til vektnedgang er det lite å hente i trening, i forhold til hvor mye du må jobbe for å gå ned en skarve kilo, så jeg forstår godt at hun ikke kommer seg på trening når hun ikke er motivert, eller har bestemt seg. (for å bruke dine ord) 

Jeg har hatt godtestopp over lengre perioder og fått kommentarer fra normalvektige som "Jeg skjønner ikke at du klarer det, det hadde jeg aldri greid". Og jo, det hadde du greid, men du har ikke motivasjon nok/har ikke bestemt deg. Helene har ikke motivasjon nok, har ikke bestemt seg, og er til og med ærlig om det! Det hjelper henne niks og nada at du sitter her og skriver side opp og side ned om at det bare er å bestemme seg, og at det var det du gjorde. Det må ligge en indre motivasjon bak det hele. 

• Liker 23
Skrevet

Utseende og størrelse på bloggeren har lite for seg. Problemet er vel heller at vedkommende har drevet hetsing, (såkalt "fatshaming" i årevis), uten å vise anger. Jeg synes selvsagt det er herlig at hun nå er pro-plus size, men det er for meg et stort problem at hun ikke har tatt et oppgjør med sin egen (hatefulle) bakgrunn.

Og, nei, hun kan ikke si at hun var "ung og dum" før. Hun var godt inn i 20-årene med både høyskoleutdanning og rikelig med livserfaring den gang da.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Hjärtat skrev:

Dørstokkmila er ikke unik for henne, men den er høyere om man ikke er motivert. I forhold til vektnedgang er det lite å hente i trening, i forhold til hvor mye du må jobbe for å gå ned en skarve kilo, så jeg forstår godt at hun ikke kommer seg på trening når hun ikke er motivert, eller har bestemt seg. (for å bruke dine ord) 

Trening er viktig for vektnedgang. Hvorfor gidder folk å trene hvis hovedmålet er vektnedgang? Man hører mange sier at de går på dietter og ikke skjønner hvorfor de ikke går ned i vekt. Så man også tenke på de mange helsegevinstene det er å trene. Nå tror jeg ikke på at HD ikke trener fordi det er ikke mye å hente vektmessig med å trene.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Severin skrev:

Utseende og størrelse på bloggeren har lite for seg. Problemet er vel heller at vedkommende har drevet hetsing, (såkalt "fatshaming" i årevis), uten å vise anger. Jeg synes selvsagt det er herlig at hun nå er pro-plus size, men det er for meg et stort problem at hun ikke har tatt et oppgjør med sin egen (hatefulle) bakgrunn.

Og, nei, hun kan ikke si at hun var "ung og dum" før. Hun var godt inn i 20-årene med både høyskoleutdanning og rikelig med livserfaring den gang da.

Dette! 

Tror det er grunnen til at mange blir provosert av henne, tross det hun fronter nå (isolert sett) er veldig bra.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Trening er viktig for vektnedgang. Hvorfor gidder folk å trene hvis hovedmålet er vektnedgang? Man hører mange sier at de går på dietter og ikke skjønner hvorfor de ikke går ned i vekt. Så man også tenke på de mange helsegevinstene det er å trene. Nå tror jeg ikke på at HD ikke trener fordi det er ikke mye å hente vektmessig med å trene.

Men hallo! Man kan fint gå ned i vekt uten å trene. Og jeg sier ikke at det ikke finnes andre fordeler med å trene, trener en hel del selv, men det er av andre grunner enn vektnedgang, for der er kostholdet min største hjelp. Og hvorfor folk ikke går ned i vekt på dietter er ikke fordi de ikke trener, det er fordi de spiser mer enn de forbrenner.

Men jeg spør igjen, helt oppriktig: hva føler du at du bidrar med til denne tråden i de siste postene dine? Jeg føler nemlig at det eneste du (og et par andre) driver med nå, er å tråkke på HD.

• Liker 20
Skrevet
12 minutter siden, Kartoffel skrev:

Dette! 

Tror det er grunnen til at mange blir provosert av henne, tross det hun fronter nå (isolert sett) er veldig bra.

Enig med deg og @Severin i dette, det er både forståelig og greit å bli provosert av det, og jeg blir det selv, men front heller den saken, da. Istedenfor å sitte her og skrive om livsstilssykdommene hennes (som blir ren spekulasjon) og om hvor slapp hun er som ikke bare bestemmer seg for å trene.

• Liker 4
Skrevet
51 minutter siden, Severin skrev:

Hva er det hun har gjort tidligere? 

Btw hun har ingen høgskoleutdanning...

Skrevet

Rett skal være rett, hun har en bachelorgrad i antikk historie.

Skrevet
35 minutter siden, Hjärtat skrev:

Enig med deg og @Severin i dette, det er både forståelig og greit å bli provosert av det, og jeg blir det selv, men front heller den saken, da. Istedenfor å sitte her og skrive om livsstilssykdommene hennes (som blir ren spekulasjon) og om hvor slapp hun er som ikke bare bestemmer seg for å trene.

Det har jeg gjort, men det har blitt slettet.. 

Gjest eksiltronder
Skrevet

En av de hyppigste kritikerne i denne tråden har selv skrevet at hun har gått ned mye i vekt, og at livet er så mye bedre i slank kropp enn med overvekt. At alle selfølgelig helst vil være slanke, og at alle som påstår de er lykkelige i egen overvektig kropp er i kraftig fornektelse.  Vedkommende benytter enhver anledning til å rakke med på HD, og kommer med "den eneste riktige sannheten" i omtrent hvert eneste innlegg.

Det blir en smule dobbeltmoralsk i mine ører at denne brukeren skal kritisere HD for at hun har uttalt seg negativt om overvektige for noen år tilbake, all den tid hun selv legger inn daglige mobbeinnlegg i denne tråden.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og innlegg som omhandler kropp

- pavilion,mod

Skrevet

Utrolig hvor mange som er bekymret for helsa til HD...til tross for at hun tydeligvis ikk er deres favorittperson.

Er ikke veldig bra å være undervektig heller...eller røyke/snuse/drikke... Ingen her inne har vel slike laster? Er helseskadelig å gå rundt som kritiske surmegger også😉

• Liker 23
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...