Gjest Yaki Skrevet 24. juli 2017 #5541 Skrevet 24. juli 2017 Velmenende råd fra folk rundt hjelper svært sjelden når man har en spiseforstyrrelse, i alle fall for min del (og mange med meg).
Hummingbird2 Skrevet 24. juli 2017 #5542 Skrevet 24. juli 2017 6 timer siden, Rosalie skrev: Fordi det er som med andre spiseforstyrrelser - man skjønner ikke at man har det/benekter det lenge. I fare for å utlevere meg selv grundig nå: Jeg har vært gjennom omtrent hele spekteret med spiseforstyrrelser. Begynte med at jeg droppet frokost og matpakke, anoreksien gikk såpass langt at jeg mistet mensen. Det var trøblete å spille håndball når jeg hele tiden gikk i svart og fikk blodtrykksfall, men i stedet for å legge inn litt mer mat, tok jeg en tablett med druesukker når jeg kjente at jeg begynte å bli litt svimmel. I stedet for å ende opp der f.eks. Ingeborg Senneseth var, med livstruende anoreksi, endret mine spiseforstyrrelser seg. Via å spise lite og kjempesunt, med full kontroll over enhver liten kalori som kom inn i kroppen min til bulimi. Og med bulimi kommer overspising. Nå har jeg rimelig kontroll, men man blir aldri egentlig frisk fra spiseforstyrrelser. Jeg vil tro at det er pga spiseforstyrrelser at HD klarte å gå ned så vanvittig mye på så kort tid, da overspising ble overført til treningsnarkomani og ekstremt regime ift kaloritelling. Når hun da faktisk klarte å ta tak i dette, burde hun ha oppsøkt hjelp. Men i stedet har overspisingsmonsteret tatt over igjen. Dette er så sant!! Har selv vært i behandling på Modum bad. Og alt du skriver stemmer. Når vi var der tenkte vi at vi (de tynneste) var de sykeste... men egentlig var det tvert om... Bulemikerne og overspiserne var de som slet lengst med å komme ut av "spiseforsryrrelseshelvete"... 7
Sahara_ Skrevet 24. juli 2017 #5543 Skrevet 24. juli 2017 2 timer siden, cerruti skrev: Mener du at alle som er overvektige har spiseforstyrrelser? De aller fleste som spiser seg syk eller nær syk (ekstremt overvektig eller undervektig) har mentale problemer til hvordan de håndterer mat i hverdagen, ja. 17
Kelsi Skrevet 24. juli 2017 #5544 Skrevet 24. juli 2017 Det virker ganske åpenbart at HD har en spiseforstyrrelse. Jeg tror hun trøstespiser og at det derfor kan forklares at hun "har aldri hatt det bedre". Man har det jo bra når man kan spise alt man har lyst på, særlig når maten fyller et slags tomrom. Litt rart å skulle diskutere andres forhold til kropp og mat på et forum, men hun har jo faktisk eksponert seg mye offentlig og kan jo også regnes som en "bloggkjendis". 12
Marthe75 Skrevet 24. juli 2017 #5545 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, cerruti skrev: Mener du at alle som er overvektige har spiseforstyrrelser? Helene skrev tidligere i år at hun lider av overspising. Ergo har hun selv gått ut og bekreftet at hun har en spiseforstyrrelse. Jeg skulle ønske hun skrevet mer om temaet og hvordan det utarter seg for henne. Det tror jeg hun kunne vunnet lesere på. I det siste har hun visst spist alt for lite, men hva da med denne spiseforstyrrelsen? Kanskje hun har fått hjelp for den, og det ville jeg i hvert fall lest om 12
RandiO Skrevet 24. juli 2017 #5547 Skrevet 24. juli 2017 13 timer siden, skruf skrev: Jeg finner det merkelig at det i denne tråden tilsynelatende er innafor å diskutere Helene sin kropp og vekt. Dette hadde ført til heftig moderering og stenging av tråd (og muligens en advarsel eller to til de som kommenterer kropp fra moderator hvis samme diskusjon hadde pågått i en tråd om f.eks Caroline Berg Eriksen). Hadde det vært greit med lignende kommentarer hadde Helene Drage slitt med vekta andre veien? "Nå har hun iallefall gått ned 15kg og må ha en sykelig lav BMII" med tilsvarende før og etter bilder tatt fra bloggen. Diskusjoner vedrørende økonomien hennes synes jeg er lavmål. Økonomi er en privatsak, man trenger ikke spekulere i hvorfor hun leier og ikke eier. 100 % enig med deg. 5
Miranda16 Skrevet 25. juli 2017 #5548 Skrevet 25. juli 2017 (endret) .... Endret 25. juli 2017 av Miranda16
cerruti Skrevet 25. juli 2017 #5549 Skrevet 25. juli 2017 11 timer siden, Kelsi skrev: Det virker ganske åpenbart at HD har en spiseforstyrrelse. Jeg tror hun trøstespiser og at det derfor kan forklares at hun "har aldri hatt det bedre". Man har det jo bra når man kan spise alt man har lyst på, særlig når maten fyller et slags tomrom. Litt rart å skulle diskutere andres forhold til kropp og mat på et forum, men hun har jo faktisk eksponert seg mye offentlig og kan jo også regnes som en "bloggkjendis". Tror du tar veldig feil her. Har du rett i at hun trøstespiser, så har hun det i alle fall ikke bra.
Kelsi Skrevet 25. juli 2017 #5550 Skrevet 25. juli 2017 20 minutter siden, cerruti skrev: Tror du tar veldig feil her. Har du rett i at hun trøstespiser, så har hun det i alle fall ikke bra. Aldri hatt det bedre. "Aldri hatt det bedre" Skjønner du forskjellen på uttrykket med og uten anførselstegn? 12
cerruti Skrevet 25. juli 2017 #5551 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, Kelsi skrev: Aldri hatt det bedre. "Aldri hatt det bedre" Skjønner du forskjellen på uttrykket med og uten anførselstegn? Ja, men det kan også forstås som direkte sitert fra Helene. - Og også av konteksten setningen skrives i. 4
Hurlumjei Skrevet 25. juli 2017 #5552 Skrevet 25. juli 2017 Men kanskje det ville hjelpe om vi alle kommenterte det på bloggens hennes, at vi gjerne som lesere har lyst til å høre mer om spiseforstyrrelsene hennes, at det er et tena mange lesere også kjenner seg igjen i, og det er reelle erfaringer hun har å komme med. 2
Sahara_ Skrevet 25. juli 2017 #5553 Skrevet 25. juli 2017 21 minutter siden, Hurlumjei skrev: Men kanskje det ville hjelpe om vi alle kommenterte det på bloggens hennes, at vi gjerne som lesere har lyst til å høre mer om spiseforstyrrelsene hennes, at det er et tena mange lesere også kjenner seg igjen i, og det er reelle erfaringer hun har å komme med. I utgangspunktet ja, men min erfaring er at alt som kommer inn i kommentarfeltet som ikke er direkte HEIA HEIA kommentar blir tatt imot ufattlig dårlig, uansett hvor saklig det presenteres :/ 3
Ellevill Skrevet 25. juli 2017 #5554 Skrevet 25. juli 2017 3 timer siden, Hurlumjei skrev: Men kanskje det ville hjelpe om vi alle kommenterte det på bloggens hennes, at vi gjerne som lesere har lyst til å høre mer om spiseforstyrrelsene hennes, at det er et tena mange lesere også kjenner seg igjen i, og det er reelle erfaringer hun har å komme med. Tar hun det ikke opp selv, skal iallfall ikke jeg være en del av en organisert "vi kommenterer det på bloggen hennes". 3
Hurlumjei Skrevet 25. juli 2017 #5555 Skrevet 25. juli 2017 3 timer siden, Meadows skrev: I utgangspunktet ja, men min erfaring er at alt som kommer inn i kommentarfeltet som ikke er direkte HEIA HEIA kommentar blir tatt imot ufattlig dårlig, uansett hvor saklig det presenteres :/ Kanskje det er tiø hjelp for henne tenkte jeg...
Rosalie Skrevet 25. juli 2017 #5556 Skrevet 25. juli 2017 1 minutt siden, Hurlumjei skrev: Kanskje det er tiø hjelp for henne tenkte jeg... Naturligvis er det ikke det. Slik jeg leser blogg etc., så er hun i fornektelse ift spiseforstyrrelser. Og mas fra utenforstående (eller noen, egentlig), har aldri hjulpet med mindre man selv har innsett at man har et problem. 4
Gjest Ms. Daisy Skrevet 25. juli 2017 #5557 Skrevet 25. juli 2017 Tenker at det beste for HD måtte være å kutte ut blogg og sosiale medier. Fokusere på seg selv og ikke ha en fasade som hele tiden skal pyntes på.
Nuttery Skrevet 25. juli 2017 #5558 Skrevet 25. juli 2017 Vet ikke helt hva jeg skal si, men dagens antrekk var grovt. Så henne et par ganger ila dagen med min 86 år gamle bestemor og min 60 år gamle mor, som begge var svært satt ut. 6
Wenda Skrevet 25. juli 2017 #5559 Skrevet 25. juli 2017 19 minutter siden, Nuttery skrev: Vet ikke helt hva jeg skal si, men dagens antrekk var grovt. Så henne et par ganger ila dagen med min 86 år gamle bestemor og min 60 år gamle mor, som begge var svært satt ut. Da er dere ganske pripne ass 😂 12
cerruti Skrevet 25. juli 2017 #5560 Skrevet 25. juli 2017 Tror det beste for Helene vil være om denne tråden avsluttes. 9
Fremhevede innlegg