Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, Miranda16 skrev:

Litt ironisk at han sier; "Vinkling is important" når HD tar tar en selfie til Snap

Sånn er det jo for så og si alle. Uansett vekt eller utseende så vil man jo ta bilde fra sin beste vinkel...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Wenda skrev:

Sånn er det jo for så og si alle. Uansett vekt eller utseende så vil man jo ta bilde fra sin beste vinkel...

Det er bare slik at hun hardnakka holder på at fokuset hennes ikke er det. Jeg prøvde poengtere dette du sier i en kommentar på bloggen, men det ble selvfølgelig avfeid med at hun  ikke bryr seg i hva andre mener. Man ser jo ganske lett at bilder blir tatt i en spesiell vinkel

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Skrevet

Nei men selv om ikke fokuset nødvendigvis ligger så innmari hardt i hvordan vinkelen er så vil man likevel ta seg best ut

Jeg gir blaffen i om noen ser min bilring på bilde, men tar jeg en selfie så vil jeg jo uansett se best mulig ut. Ikke nødvendigvis tynnest mulig, men best mulig

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, Miranda16 skrev:

Det er bare slik at hun hardnakka holder på at fokuset hennes ikke er det. Jeg prøvde poengtere dette du sier i en kommentar på bloggen, men det ble selvfølgelig avfeid med at hun  ikke bryr seg i hva andre mener. Man ser jo ganske lett at bilder blir tatt i en spesiell vinkel

Hvorfor henge du deg opp i det? Det er vel mulig å fremsnakke et positivt kroppsbilde, samtidig som man poserer på bilder?

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, Ellevill skrev:

Hvorfor henge du deg opp i det? Det er vel mulig å fremsnakke et positivt kroppsbilde, samtidig som man poserer på bilder?

Noen er veldig opptatt av at alt HD gjør er galt..

• Liker 11
Skrevet
13 minutter siden, Ellevill skrev:

Synes det er litt selvmotigende, samtidig som hun arresterer andre vinkler bildene på samme måte, ja,ja

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Synes det er litt selvmotigende, samtidig som hun arresterer andre vinkler bildene på samme måte, ja,ja

Jeg har ikke sett henne arrestere andre for hvordan de vinkler sine bilder, men jeg vil påpeke at det er stor forskjell på å prøve å ta bilde fra "sin beste side" og det å ta bilde hvor man ser tynnest mulig ut (enkelte bilder av random folk på IG er jo tatt på en sånn måte at normalvektige folk ser ekstremt undervektige ut)

Jeg har derimot sett HD skrive et blogginnlegg om hvordan man med enkle grep kan se bedre ut på bilder, men ikke på en unaturlig måte slik mange andre gjør

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Hvor mange bilder har HD retusjert? 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg har ikke sett henne arrestere andre for hvordan de vinkler sine bilder, men jeg vil påpeke at det er stor forskjell på å prøve å ta bilde fra "sin beste side" og det å ta bilde hvor man ser tynnest mulig ut (enkelte bilder av random folk på IG er jo tatt på en sånn måte at normalvektige folk ser ekstremt undervektige ut)

Jeg har derimot sett HD skrive et blogginnlegg om hvordan man med enkle grep kan se bedre ut på bilder, men ikke på en unaturlig måte slik mange andre gjør

Vel, det er vanskelig å diskutere når man ikke kan bruke visse ord, men jeg tror ikke henne på  det du påpeker i øverste avsnitt.  Det med vinkler for å se best mulig ut gjelder på alle områder. Vi får bare være enig i å være uenige

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Skrevet

Det er bare "tre ord" som beskriver siste innlegg, fornektelse, fornektelse fornektelse

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for kommentarer om kropp og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

I siste innlegg er hun knallfin!! Digger at vi ser LITT anderledes positur og at hun ikke prøver å skjule alt for mye !!!

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror at jeg og HD er ganske like hva angår spisemønster, benektelse og utfordringer. Jeg er sukkeravhengig. Jeg er ikke en av de som kan unne meg litt, da spiser jeg alt søtt, fett, salt jeg kan komme over. Og den sprekken kan vare inntil en hel uke. Og da er det et sant helvete å komme inn i rutiner igjen, en uke med influensa symptomer etter en sånn sprekk.  Løsninga ble vektklubb  (vg) og sjeldent godteri. Veldig sjeldent. Registrer alt jeg spiser i den appen, og det har gitt resultater så lang. Man blir mer bevisst på hva man spiser, kutter ut dressing og andre svakheter. Så langt er jeg fra 96 til 75 på er år, og det er uten trening. Jeg bare registrer i vektklubb appen, og det har resultert i null tankekjør, for jeg har oversikten og vet at jeg går ned når jeg følger det jeg skal. Koster 100 kr i mnd og det er såååå verdt det😁

• Liker 13
Skrevet (endret)

Helene Drage har blogget om kroppen sin i mange år, så da er det kanskje ikke så rart at enkelte kommenterer. Problemet er nok måten kommentarene blir formulert på, når det hele blir litt ovenfra og ned.

Nå legger ikke jeg ut bilder av kroppen min på nettet, men hadde jeg gjort det så hadde jeg sikkert fått kommentarer og hadde måttet regne med det også. Jeg tror hun først og fremst blogger på grunn av et behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Jeg synes hun er tøff som står frem med historien sin og er sikker på at det er mange som kjenner seg igjen i prosessen hennes.

Endret av Kelsi
  • Liker 10
Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvorfor hun ikke skriver om overspisingslidelse, Den vanligste spiseforstyrrelsen, og noe mange av hennes lesere sikkert kjenner seg igjen i. Dette hadde jo vært ærlig og interessant å lese om, og relevant 

• Liker 21
Skrevet
27 minutter siden, Hurlumjei skrev:

Det jeg ikke forstår er hvorfor hun ikke skriver om overspisingslidelse, Den vanligste spiseforstyrrelsen, og noe mange av hennes lesere sikkert kjenner seg igjen i. Dette hadde jo vært ærlig og interessant å lese om, og relevant 

Fordi det er som med andre spiseforstyrrelser - man skjønner ikke at man har det/benekter det lenge. 

I fare for å utlevere meg selv grundig nå: Jeg har vært gjennom omtrent hele spekteret med spiseforstyrrelser. Begynte med at jeg droppet frokost og matpakke, anoreksien gikk såpass langt at jeg mistet mensen. Det var trøblete å spille håndball når jeg hele tiden gikk i svart og fikk blodtrykksfall, men i stedet for å legge inn litt mer mat, tok jeg en tablett med druesukker når jeg kjente at jeg begynte å bli litt svimmel. I stedet for å ende opp der f.eks. Ingeborg Senneseth var, med livstruende anoreksi, endret mine spiseforstyrrelser seg. Via å spise lite og kjempesunt, med full kontroll over enhver liten kalori som kom inn i kroppen min til bulimi. Og med bulimi kommer overspising. Nå har jeg rimelig kontroll, men man blir aldri egentlig frisk fra spiseforstyrrelser. 

Jeg vil tro at det er pga spiseforstyrrelser at HD klarte å gå ned så vanvittig mye på så kort tid, da overspising ble overført til treningsnarkomani og ekstremt regime ift kaloritelling. Når hun da faktisk klarte å ta tak i dette, burde hun ha oppsøkt hjelp. Men i stedet har overspisingsmonsteret tatt over igjen.

• Liker 17
Skrevet

Forsøkte en gang å hyggelig og pent kommentere at hun burde oppsøke riktig hjelp for spiseforstyrrelsene sine, og fikk bjeff og kjeft tilbake. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Hurlumjei skrev:

Forsøkte en gang å hyggelig og pent kommentere at hun burde oppsøke riktig hjelp for spiseforstyrrelsene sine, og fikk bjeff og kjeft tilbake. 

Mener du at alle som er overvektige har spiseforstyrrelser? 

Skrevet
13 minutter siden, Hurlumjei skrev:

Ja huff stakkars deg liksom...

• Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, cerruti skrev:

Mener du at alle som er overvektige har spiseforstyrrelser? 

Det har jeg ikke skrevet, eller ment.;) 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...