Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for omtale av kropp, spekulasjoner og svar til dette.

Edie, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Beatbox skrev:

Gidder å vise at det ikke er første gangen hun påberoper seg å være dønn ærlig? Hva er problemet med det? 

Jeg syntes det er viktig å belyse at bloggere snakker i mot seg selv og snakker med vinden. Det er naturlig at mennesker forandrer seg og utvikler seg, men direkte selvmotsigelse er godt at kommer frem.

Vi forventet at bloggere er ærlige og venninner. Samtlige lyver, betales og kommer med direkte usannheter. Man føler seg lurt.

• Liker 6
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg syntes det er viktig å belyse at bloggere snakker i mot seg selv og snakker med vinden. Det er naturlig at mennesker forandrer seg og utvikler seg, men direkte selvmotsigelse er godt at kommer frem.

Vi forventet at bloggere er ærlige og venninner. Samtlige lyver, betales og kommer med direkte usannheter. Man føler seg lurt.

Så enig med deg! Er man in the first place et ærlig menneske behøver man ikke å påpeke så ofte hvor ærlig man er og bruke det som heading /innledning på en del innlegg.

Endret av Beatbox
Skrevet
1 time siden, Maydis8 skrev:

At du gidder...

Tok meg et halvt minutt.  Søkte i arkivet hennes på "tungt" ; )

• Liker 7
Gjest Beatbox
Skrevet
9 minutter siden, Butternut skrev:

Og "sixpack"....

...og sprettrumpe :)

Skrevet

Eg forstår ikkje at "eg har ingen helseproblemer no" er eit gangbart argument med tanke på overvekt. Særlig ikkje ei som er sjuk eller "utslitt" fleire ganger i måneden.

Eg ser det blir gjentatt av fleire, som eit slags "er no dette så farleg". Gjerne av unge kvinner i 20-30åra. Kven er det som trur at sykeleg overvekt gjer seg utslag i STORE helseproblem frå ung alder?

Skrevet (endret)

Fra dagens innlegg :  http://www.helenedrage.no/2017/01/31/hvor-gar-veien-videre/

Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat.

Altså - akkurat det samme hun har prøvd på utallige ganger tidligere. Ingenting nytt der i gården! 

Innlegget er endret:
Det er ikke tillatt å legge ut innhold fra bloggene i form av enten tekst, bilder eller kommentarer, for å kommentere det her. Hvis man ønsker å henvise til noe på en blogg, så bruk lenker. Dette gjelder også innhold fra andre sosiale medier. 
/lillesky (mod)

Endret av lillesky
  • Liker 10
Skrevet
20 timer siden, gjestgitt skrev:

Flott at Helene er ærlig om kampen mot emosjonell spising og livssituasjonen, det kan ikke ha vært lett å publisere det innlegget. Heier på henne selv om jeg er ikkehennes største fan. 

Tekopper: Kan være det blir sårt for henne å skrive at hun ikke klarer å fikse det alene og dermed bør gå eller går til behandling/terapeut? Samtidig ser jeg og at det klart kan være fint å fortelle andre som sliter at det finnes hjelp. 

Det blir jo bare spekulasjon om hvorfor hun ikke gjør ting, men jeg kan si at om hun hadde blogger om det hadde jeg stått klar som en del av heiagjengen. Det er en "reise" jeg gjerne hadde fulgt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tipper Gale hjem-dama sitter foran PC-en og nitrykker hjem nytt interiør :P Plutselig liker hun farger hun også.

Endret av suckers
  • Liker 1
Skrevet (endret)
På ‎31‎.‎01‎.‎2017 den 19.45, Rubella skrev:

Fra dagens innlegg :  http://www.helenedrage.no/2017/01/31/hvor-gar-veien-videre/

Altså - akkurat det samme hun har prøvd på utallige ganger tidligere. Ingenting nytt der i gården! 

Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat.

Det der trur eg er klipp og lim fra forrige "ærlege" innlegg

Endret av Navios
Skrevet (endret)

Kveldens siste snap der hun refererer til seg selv som Lille Flodhest, altså var ikke hu så strålende fornøyd med  seg selv? Nå kommer vel ærligheten som perler på ei snor... :)

Endret av Elisiaflisa
  • Liker 5
Gjest Beatbox
Skrevet
8 minutter siden, Elisiaflisa skrev:

Kveldens siste snap der hun refererer til deg selv som Lille Flodhest, altså var ikke hu så strålende fornøyd med  seg selv? Nå kommer vel ærligheten som perler på ei snor... :)

Forsøk på selvironi eller kanskje sympati-fisketur?

Skrevet
1 minutt siden, Beatbox skrev:

Forsøk på selvironi eller kanskje sympati-fisketur?

Tror det siste ;)

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, Elisiaflisa skrev:

Kveldens siste snap der hun refererer til seg selv som Lille Flodhest, altså var ikke hu så strålende fornøyd med  seg selv? Nå kommer vel ærligheten som perler på ei snor... :)

Hva skjedde med å ikke "snakke seg selv ned" greiene? 

• Liker 2
Skrevet

Synes det ærlige innlegget var bra. 

Alle har jo uansett gjennomskuet denne "elsk deg selv" kampanjen hennes. Ble lite troverdig, og nettopp derfor så mange fikk henne i vranga. 

Men det hun skriver nå er jo noe mange flere kan kjenne seg igjen i. Tror hun tjener på å være ærlig, så slipper hun bli landets nye "sinnablogger".

Skrevet

Ærlighet er bra - og tror mange bloggere hadde fått myyye credo hvis de var mer Ærlighet. Men de er ikke konsekvente, så er lite "jeg innrømmer" - blir nesten litt blast.  Jamen hva med alt det andre du har skrevet og vil ha oss til å tro på da? Var det bare tull det da?

Pluss for Ærlighet, men hun mister likevel troverdighet desverre. 

• Liker 2
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil høre på eller ta til seg noen råd. For eksempel dette med å søke profesjonell hjelp. Det ville vært veldig bra for henne, garantert. Men det avviser hun gang på gang... 

Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
12 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil høre på eller ta til seg noen råd. For eksempel dette med å søke profesjonell hjelp. Det ville vært veldig bra for henne, garantert. Men det avviser hun gang på gang... 

Nei du sier noe. For det står i sterk kontrast til det hun sier om seg selv at hun er *lidenskaplig opptatt av helse, sunn vektnedgang og balanse i hverdagen*...Av ren respekt for seg selv og alle de som sliter med spiseforstyrrelser bør hun både ta til seg rådene og søke profesjonell hjelp..og blogge om det. Virkelig vise at hun er like lidenskaplig opptatt av den psykiske helsen også.

Endret av Beatbox
Skrevet

Det å akseptere og være glad i seg selv betyr ikke at man kan behandle kroppen sin som en søppelsekk.Et ærlig innlegg om spiseforstyrrelsen/overspising var det. Men hadde hun følt seg god nok som hun hele tiden fremmer i sosiale medier så hadde hun ikke behandlet seg selv som en søppelsekk. Jeg tror hun prøver å overbevise seg selv om at det på en måte.. Overspising er et symptom på at noe annet er galt i livet ditt. Noe du ikke takler eller vil unngå. Man kan ikke gå go for å være såpass stor og akseptere det. Det er ikke å være glad i seg selv. Jeg skal love deg at de indre organene sliter

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...