Gå til innhold

Dusje med barna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pappa eller ikke, overgrep skjer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Antoinette skrev:

Pappa eller ikke, overgrep skjer.

Så ingen fedre kan dusje eller være nakne med sine barn fordi alle menn er potensielle overgripere? Eller hva er poenget ditt?

• Liker 12
Skrevet

Når jenta nærmer seg pubertetet er det på tide at hun får vaske seg selv på badet ALENE. 

Poenget mitt er å sjekke opp i dette og de på Barnehuset vet hvordan man skal gå frem for å gjøre det rette. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, Antoinette skrev:

Jeg ville kontaktet Barnehuset og forhørt meg der om hva du bær gjøre.

En 8 år gammel jente i skolealder og en voksen mann i dusjen sammen. Hell NO!!!

Nei, dette var poenget ditt.

Det er slett ikke uvanlig at åtteåringer trenger hjelp i dusjen for å bli ordentlig rene. Jeg har hatt fire av de. De har også dusjet med Pappaen sin. Eller "en mann" som du foretrekker å kalle det....

Endret av MapleSirup
  • Liker 13
Skrevet
34 minutter siden, MapleSirup skrev:

Nei, dette var poenget ditt.

Det er slett ikke uvanlig at åtteåringer trenger hjelp i dusjen for å bli ordentlig rene. Jeg har hatt fire av de. De har også dusjet med Pappaen sin. Eller "en mann" som du foretrekker å kalle det....

Jeg hjelper 7-åringen min. Men da står jeg på utsiden av dusjen, og så hjelper å vaske litt om det trengs. Og så hjelper jeg med sjamponeringen. Jeg trenger da ikke kle meg naken selv og gå inn sammen med han for å hjelpe til. Tar av meg sokkene og drar opp ermene, eneste.

Anonymkode: 04061...702

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Antoinette skrev:

Når jenta nærmer seg pubertetet er det på tide at hun får vaske seg selv på badet ALENE. 

Poenget mitt er å sjekke opp i dette og de på Barnehuset vet hvordan man skal gå frem for å gjøre det rette. 

Det merkes ofte veldig lett når barnet er kommet i puberteten og de ikke ønsker at mor/far skal se alt mer. Hadde du reagert om det var en mor som dusjet med sin 8 åring?

Jeg dusjer ikke med mine egne barn, men om både barn og foreldre er ok med dette, så er vel det greit? 

Anonymkode: d3c08...5ed

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ikke at "nærmer seg puberteten" er noe argument for en åtteåring. Hvor går grensen mellom "barn" og "nærmer seg puberteten"? Det er da individuelt.

Barn setter gjerne slike grenser selv. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hjelper 7-åringen min. Men da står jeg på utsiden av dusjen, og så hjelper å vaske litt om det trengs. Og så hjelper jeg med sjamponeringen. Jeg trenger da ikke kle meg naken selv og gå inn sammen med han for å hjelpe til. Tar av meg sokkene og drar opp ermene, eneste.

Anonymkode: 04061...702

Men det handler ikke om denne spesifikke 8-åringen og hennes pappa. At du er ukomfortabel med å være naken er nemlig din personlige grense, den får du ikke påtvinge noen som helst annen enn deg selv. Om du "trenger" være naken eller ikke er irrelevant. Det er kun om du og dine barn er komfortabel som er relevant. Om naboen synes det er mer praktisk å være naken så er det naboens sak.

ts: jeg vil tro du jevnlig har tatt opp dette med grenser med barna dine? Yngstemann er jo gammel nok til å ha fått hørt regla noen ganger, den begynner man gjerne med når barnet begynner i barnehage. Dersom dere både har snakket og øvd på intimgrenser i type 6 år og du oppfatter henne som at hun forstår dem så ville jeg nok ha tatt en prat med minstemann igjen og fått historien på nytt. Deretter kan og bør du ta en prat med eldstemann om livet generelt. Det bør en jo stadig vekk.

ps: et barn på 8 "nærmer" seg like lite puberteten som en 24-åring "nærmer" seg 30. Ekke relevant. Ikke vær ekle bare fordi media liker å selge klickbait-saker og dere tror det betyr at verden er fæl.

Anonymkode: 74a63...e8d

• Liker 5
Skrevet

Det må være helt helt opptil barnet og foreldren.  Hvis ingen av de har noe problem med det er det helt greit. At samfunnet i stadig økende grad seksualiserer all nakenhet og spesielt med blanede kjønn betyr ikke at familien, venneflokken, idrettslaget, o.s.v. behøver å gjøre det samme.

Anonymkode: 3cbef...9e3

• Liker 6
Skrevet

Som naturist har jeg vært naken med egne foreldre og egne barn langt opp i voksen alder. Hvis man er vant med at det ikke har noe med sex å gjøre så blir det ikke seksuelt. Hvis noen vil forgripe seg er en truse, badebukse eller bukse ingen hindring.

Anonymkode: 3cbef...9e3

• Liker 8
Skrevet

Synes 8 år er i grenseland. Glad jeg slapp å dusje med foreldrene mine når jeg var rundt den alderen.

Anonymkode: f80f8...266

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk mensen da jeg fylte 10. Ville aldri falt meg inn å dusje sammen med en gutt på 8 år, ikke en datter på 8 heller. De er store. Selvfølgelig kan de få veiledning og hjelp, men jeg skal være påkledd. 

Anonymkode: d7169...5bd

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mensen da jeg fylte 10. Ville aldri falt meg inn å dusje sammen med en gutt på 8 år, ikke en datter på 8 heller. De er store. Selvfølgelig kan de få veiledning og hjelp, men jeg skal være påkledd. 

Anonymkode: d7169...5bd

Men at du ikke føler deg komfortabel med det betyr vell ikke at ingen andre skal få lov?  Så lenge alle er OK med ordningen er det ikke noe galt med det.  De fleste kommer til et punkt der de ikke lenger ønsker å være nakne sammen med familiemedlemmene sine, men ikke alle.  Og hvis ingen av de involverte partene har et problem med det, så ser jeg virkelig ikke hvorfor tilfeldige mennesker på internett skal bry seg.

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, Antoinette skrev:

Jeg ville kontaktet Barnehuset og forhørt meg der om hva du bær gjøre.

En 8 år gammel jente i skolealder og en voksen mann i dusjen sammen. Hell NO!!!

Hva er grunnen til at du seksualiserer forholdet mellom far og datter? Her er det du og dine forkastelige holdninger som er problemet.

Skrevet

Beklager ....men ÆSJ!  Voksne folk skal ikke dusje alene med barna sine som er 8år.  Hårreisende.  

Anonymkode: 8a175...5d9

Skrevet
23 timer siden, MapleSirup skrev:

Jeg forstår ikke at "nærmer seg puberteten" er noe argument for en åtteåring. Hvor går grensen mellom "barn" og "nærmer seg puberteten"? Det er da individuelt.

Barn setter gjerne slike grenser selv. 

Det er jo det barn ikke gjør! Hvordan kan man da si at det finnes overgrep mellom barn og foreldre siden du mener barn setter grenser selv? Jeg har selv vært utsatt for overgrep av far å jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre med det fordi det var ukjent og skummelt. Så NEI barn setter ikke altid grenser selv!! 

Anonymkode: 29a97...342

• Liker 2
Skrevet

Det er normalt å dusje med foreldre frem til en viss alder. Men en 8 år gammel jente som dusjer sammen med far alene, hvor den minste må være i stua alene syns jeg er merkelig. Et barn på 5 år skal absolutt ikke være alene når foreldre er i dusjen. Jeg pleier å ha lillesøster på badet, mens jeg dusjer, for man vet aldri hva et barn kan finne på. Dette burde faren til barna dine vite. 

Syns du skal ta oppdette med jenta på 8 år, og for Guds snakk med far om jenta nekter for det. Barn på 5år lyver sjeldent om slikt.

Skrevet
På 16.12.2016 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Ble først skeptisk da hun ikke fikk lov å komme inn når far og eldstemann dusjet. Men så skrev du at hun fikk lov å komme inn hvis hun måtte på do. Og det hadde hun vel ikke fått lov til om hun kunne risikere å se noe som hun ikke skulle se.

Hun MÅ jo inn om hun skal på do, da kan han ikke nekte henne, så dette måtte han jo finne en løsning på. Om han hadde nektet plent å slippe henne inn om hun måtte på do, så var han jo garantert at hun sladret til moren!

Nei dette syns jeg er rart. Selv kan jeg ikke tenke meg å dele dusj med et barn om det ikke er av praktiske grunner og det er små barn. Det er da mest behagelig å dusje alene? Kan du selv, TS, tenke deg en grunn til at du skulle ville dusje med ditt barn på 8 år?

Anonymkode: ec840...38a

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun MÅ jo inn om hun skal på do, da kan han ikke nekte henne, så dette måtte han jo finne en løsning på. Om han hadde nektet plent å slippe henne inn om hun måtte på do, så var han jo garantert at hun sladret til moren!

Nei dette syns jeg er rart. Selv kan jeg ikke tenke meg å dele dusj med et barn om det ikke er av praktiske grunner og det er små barn. Det er da mest behagelig å dusje alene? Kan du selv, TS, tenke deg en grunn til at du skulle ville dusje med ditt barn på 8 år?

Anonymkode: ec840...38a

Ikke ts, men jeg har barn, jenter, og de er akkurat fem og åtte år. Det er ingen grunn for dem å dusje alene. Av nettopp praktiske grunner dusjer vi ofte om hverandre og sammen.  Femåringen ønsker: å dusje/leke/herje/plaske/kose seg med storesøster, meg eller far. Hun er fornærmet nesten hver morgen når vi har gått i dusjen uten henne. Åtteåringen ønsker: leke med femåring. Dusje/bade med meg eller faren (hvis ikke leke: ingen grunn til å dusje).  Hun har overhodet ikke noen rutine eller ønske om å dusje for å vaske seg, vi må sende henne i dusjen og vaske håret hennes. Da vil hun jo benytte anledningen til å leke, og hvorfor kan ikke lillesøster være med? Så har vi det gående. Jeg ser helt naturlige grunner til at åtteåring trenger en dusj og hårvask, og det er greiest at femåring ser på tv. Så for meg er det ikke rart, jeg dusjer med mitt barn på 8 ukentlig, men det er ikke bra at TS ikke er komfortabel med det, at hun ikke ser praktiske/vanlige grunner til at det er slik hos far. 

Anonymkode: 0f62c...fdd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...