Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #521 Del Skrevet 18. november 2017 7 timer siden, O.G. skrev: Nå nei, hun der burde ikke jobbe i BV. Kjenner du henne godt siden du kan si noe slikt? Og hva er det i så fall som gjør at hun ikke vil være egnet? Du vet at det er en ganske lang vei å bli ferdig utdannet: - hun må bestå eksamener for generell studiekompetanse - hun må bestå 3 års høyere utdanning med flere eksamener og praksisperioder der alt hun gjør blir vurdert nøye. Man kan ikke bare komme med en slik særdeles ufin uttalelse uten å begrunne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. november 2017 #522 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) 2 timer siden, hobbykokken skrev: Hvorfor mener du Det? 4 minutter siden, The ceiling lamp skrev: Kjenner du henne godt siden du kan si noe slikt? Og hva er det i så fall som gjør at hun ikke vil være egnet? Du vet at det er en ganske lang vei å bli ferdig utdannet: - hun må bestå eksamener for generell studiekompetanse - hun må bestå 3 års høyere utdanning med flere eksamener og praksisperioder der alt hun gjør blir vurdert nøye. Man kan ikke bare komme med en slik særdeles ufin uttalelse uten å begrunne før jeg kommer med min. Synes heller personen som hevdet hun kunne jobbe i BV skal begrunne uttalelsen. Endret 18. november 2017 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #523 Del Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, O.G. skrev: Synes heller personen som hevdet hun kunne jobbe i BV skal begrunne uttalelsen. Alle som har innfridd kompetansekravene for barnevernspedagogikkutdanningen kan bli barnevernspedagoger. Det er DU som sier at hun ikke bør bli det. Derfor er det DEG jeg spør. Hva er vitsen med å spy ut ufine kommentarer som du ikke engang begrunner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. november 2017 #524 Del Skrevet 18. november 2017 10 minutter siden, The ceiling lamp skrev: Alle som har innfridd kompetansekravene for barnevernspedagogikkutdanningen kan bli barnevernspedagoger. Det er DU som sier at hun ikke bør bli det. Derfor er det DEG jeg spør. Hva er vitsen med å spy ut ufine kommentarer som du ikke engang begrunner? Jeg får ikke lov til å ha ei mening om at Jessi pr i dag viser ikke egenskaper som tilsier at hun ikke bør jobbe i BV uten å bli beskyldt for å være ufin. Helt sykt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #525 Del Skrevet 18. november 2017 3 minutter siden, O.G. skrev: Jeg får ikke lov til å ha ei mening om at Jessi pr i dag viser ikke egenskaper som tilsier at hun ikke bør jobbe i BV uten å bli beskyldt for å være ufin. Helt sykt det der. Det som er sykt er at DU kommer med en så krass uttalelse uten å begrunne det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 18. november 2017 #526 Del Skrevet 18. november 2017 Jeg tenkte at det var en måte å jobbe med mennesker i en utfordrende situasjon, hvor man trenger kortere utdanning enn om man blir psykolog, og at det er mer gjennomførbart siden hun bor rett ved høgskolen som tilbyr faget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #527 Del Skrevet 18. november 2017 13 minutter siden, hobbykokken skrev: Jeg tenkte at det var en måte å jobbe med mennesker i en utfordrende situasjon, hvor man trenger kortere utdanning enn om man blir psykolog, og at det er mer gjennomførbart siden hun bor rett ved høgskolen som tilbyr faget. Skjønner hva du mener. Men de fleste studiesteder har fine leiligheter og barnehager for barnefamilier. Er man motivert er det ikke vanskelig å studere selv om man har barn. I tillegg er det ofte godt miljø i slike "studentbyer" og mange får venner for livet. Dersom J er motivert for psykologstudiet og har/får gode nok karakterer til å komme inn så klarer hun sikkert studiet like godt som noen annen.Det vanskeligste er kanskje å "ta løs". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 18. november 2017 #528 Del Skrevet 18. november 2017 Hun må vel først skaffe seg studiekompetanse, noe de fleste bruker tre år på ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 18. november 2017 #529 Del Skrevet 18. november 2017 Jenta har kun gjennomført ungdomsskolen. Litt tidlig å snakke om høgskole/universitetsstudier enda vel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. november 2017 #530 Del Skrevet 18. november 2017 2 timer siden, The ceiling lamp skrev: Det som er sykt er at DU kommer med en så krass uttalelse uten å begrunne det! Hvordan da? Det er ingenting ved det hun viser av seg selv som tilsier at hun bør være nær unger sånn egentlig. DEt nytter jo ikke å tenke på at bilder av ungene kan brukes til så mangt, når man i neste innlegg poster bilder av nesten nakne unger. Sånt bør jo faktisk bli en BV sak i seg selv det. Ei sånn kjerring som Jessica bør jo ikke stilles i en posisjon hvor hun skal fortelle andre foreldre hvordan de bør gjøre med ungene sine. Da møter hun hurtig seg selv i døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #531 Del Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, O.G. skrev: Hvordan da? Det er ingenting ved det hun viser av seg selv som tilsier at hun bør være nær unger sånn egentlig. DEt nytter jo ikke å tenke på at bilder av ungene kan brukes til så mangt, når man i neste innlegg poster bilder av nesten nakne unger. Sånt bør jo faktisk bli en BV sak i seg selv det. Ei sånn kjerring som Jessica bør jo ikke stilles i en posisjon hvor hun skal fortelle andre foreldre hvordan de bør gjøre med ungene sine. Da møter hun hurtig seg selv i døra. Takk, der kom en begrunnelse for utsagnet, det var bare det jeg var interessert i. Vi er ikke enige, men det trenger vi ikke å være for å diskutere Jeg mener at dersom J ønsker å ta seg en slik utdanning så vil hun, som jeg skrev i første innlegg der jeg siterte deg, måtte gå gjennom en prosess i 4-5 år som vil gi henne de rette holdningene og verkrøyene for å gjøre en god jobb. Det er ingen som blir bv.ped sånn helt ut fra intet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. november 2017 #532 Del Skrevet 18. november 2017 24 minutter siden, The ceiling lamp skrev: Takk, der kom en begrunnelse for utsagnet, det var bare det jeg var interessert i. Vi er ikke enige, men det trenger vi ikke å være for å diskutere Jeg mener at dersom J ønsker å ta seg en slik utdanning så vil hun, som jeg skrev i første innlegg der jeg siterte deg, måtte gå gjennom en prosess i 4-5 år som vil gi henne de rette holdningene og verkrøyene for å gjøre en god jobb. Det er ingen som blir bv.ped sånn helt ut fra intet. Vel, hun må starte på videregående først uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 18. november 2017 #533 Del Skrevet 18. november 2017 44 minutter siden, The ceiling lamp skrev: Takk, der kom en begrunnelse for utsagnet, det var bare det jeg var interessert i. Vi er ikke enige, men det trenger vi ikke å være for å diskutere Jeg mener at dersom J ønsker å ta seg en slik utdanning så vil hun, som jeg skrev i første innlegg der jeg siterte deg, måtte gå gjennom en prosess i 4-5 år som vil gi henne de rette holdningene og verkrøyene for å gjøre en god jobb. Det er ingen som blir bv.ped sånn helt ut fra intet. Hun må altså først skaffe seg studiekompetanse (3år), etterpå kan hun studere. Jenta har knapt nok fullført grunnskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #534 Del Skrevet 18. november 2017 26 minutter siden, O.G. skrev: Vel, hun må starte på videregående først uansett. 5 minutter siden, orfeus skrev: Hun må altså først skaffe seg studiekompetanse (3år), etterpå kan hun studere. Jenta har knapt nok fullført grunnskolen. Jeg skreiv 4-5 år. Det er ikke nødvendig å gå fulle år for å få studiekompetanse - samt 3 år på høyskole/universitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. november 2017 #535 Del Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, The ceiling lamp skrev: Jeg skreiv 4-5 år. Det er ikke nødvendig å gå fulle år for å få studiekompetanse - samt 3 år på høyskole/universitet. Fordi det gjorde du da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 18. november 2017 #536 Del Skrevet 18. november 2017 Jeg syntes ikke hun burde jobbe i barnevernet. Noen holdninger kan ikke læres, og når hun selv velger å selge privatlivet til barna sine for penger i kassa, så syntes ikke jeg hun eier det moralske kompasset som kreves for å arbeide såpass mye med skjønn. Dessuten har hun jo vist gjennom bloggen sin at hun har utrolig vanskeligheter med å ikke få viljen sin, eller at noen er uenig med henne, og i en slik jobb burde du tåle å få tilsnakk og faktisk høre etter hva som blir sagt istedenfor å komme med taler om hvorfor det du gjør er rett. Dette er jo selvfølgelig noe som kan endre seg med årene, men per nå syntes jeg ikke Jessica viser noen egenskaper som tilsier at hun passer til hverken psykolog eller barnevernspedagog. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #537 Del Skrevet 18. november 2017 6 minutter siden, mjauritz skrev: Jeg syntes ikke hun burde jobbe i barnevernet. Noen holdninger kan ikke læres, og når hun selv velger å selge privatlivet til barna sine for penger i kassa, så syntes ikke jeg hun eier det moralske kompasset som kreves for å arbeide såpass mye med skjønn. Dessuten har hun jo vist gjennom bloggen sin at hun har utrolig vanskeligheter med å ikke få viljen sin, eller at noen er uenig med henne, og i en slik jobb burde du tåle å få tilsnakk og faktisk høre etter hva som blir sagt istedenfor å komme med taler om hvorfor det du gjør er rett. Dette er jo selvfølgelig noe som kan endre seg med årene, men per nå syntes jeg ikke Jessica viser noen egenskaper som tilsier at hun passer til hverken psykolog eller barnevernspedagog. Kan du utdype litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 18. november 2017 #538 Del Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, The ceiling lamp skrev: Kan du utdype litt? Hvis du har lest kommentarfeltet hennes når hun får en kommentar som ikke er utelukkende positiv, så skjønner du hva jeg mener. Hun kommer med en lang preken tilbake om hvorfor hun har rett. Jeg fant et eksempel i farten:http://mammasom16.blogg.no/1510600958_barna_vre_fr_ikke_julegaver_i_r.html#comment Hvordan hun svarer Trulte i kommentarfeltet vitner ikke akkurat om respekt for andres meninger om ting. Jeg skjønner at Trulte her kommenterte på Jessica sitt valg, men dette er et valg Jessica selv har valgt å skrive om og kan da ikke bare forvente å positiv respons? Hva med om hun jobber i bv eller psykiatrien og møter på mennesker som virkelig ikke deler hennes verdisyn, skal hun preke dem også ned for at de er uenige? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 18. november 2017 #539 Del Skrevet 18. november 2017 10 minutter siden, mjauritz skrev: Hvis du har lest kommentarfeltet hennes når hun får en kommentar som ikke er utelukkende positiv, så skjønner du hva jeg mener. Hun kommer med en lang preken tilbake om hvorfor hun har rett. Jeg fant et eksempel i farten:http://mammasom16.blogg.no/1510600958_barna_vre_fr_ikke_julegaver_i_r.html#comment Hvordan hun svarer Trulte i kommentarfeltet vitner ikke akkurat om respekt for andres meninger om ting. Jeg skjønner at Trulte her kommenterte på Jessica sitt valg, men dette er et valg Jessica selv har valgt å skrive om og kan da ikke bare forvente å positiv respons? Hva med om hun jobber i bv eller psykiatrien og møter på mennesker som virkelig ikke deler hennes verdisyn, skal hun preke dem også ned for at de er uenige? Tja, jeg synes ikke det der var så ille ... men jeg må innrømme at jeg aldri har lest i kommentarfeltet tidligere. Med tanke på at hun er ung og ikke engang har fullført videregående synes jeg ikke hun tydelig ekskluderer seg for fremtidig utdanning og arbeid i helsevesen/barnevern. Tvert i mot synes jeg ofte det via bloggen har kommet frem at hun har endel gode holdninger og tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. november 2017 #540 Del Skrevet 19. november 2017 10 timer siden, mjauritz skrev: Jeg syntes ikke hun burde jobbe i barnevernet. Noen holdninger kan ikke læres, og når hun selv velger å selge privatlivet til barna sine for penger i kassa, så syntes ikke jeg hun eier det moralske kompasset som kreves for å arbeide såpass mye med skjønn. Dessuten har hun jo vist gjennom bloggen sin at hun har utrolig vanskeligheter med å ikke få viljen sin, eller at noen er uenig med henne, og i en slik jobb burde du tåle å få tilsnakk og faktisk høre etter hva som blir sagt istedenfor å komme med taler om hvorfor det du gjør er rett. Dette er jo selvfølgelig noe som kan endre seg med årene, men per nå syntes jeg ikke Jessica viser noen egenskaper som tilsier at hun passer til hverken psykolog eller barnevernspedagog. Det at hun blir som en treåring når hun ikke får viljen sin er nok greia til at mange kødder med henne i kommentarfeltet på bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg