Gå til innhold

"Har du selskapsdressing?"

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

På MIN egopizza skal det IKKE være ketchup på.

Hver sin smak. Med eller uten ketsjup 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må man slutte å henge seg opp i hvordan andre voksne mennesker spiser maten sin. Det er langt frekkere enn å ty til dressingen. 

Anonymkode: 8770e...fcc

• Liker 1
Skrevet
På 14.12.2016 den 13.28, Aamu skrev:

Ikke for en som ikke liker en klassisk margherita. Da vil jo pizzaen, uten ketchup, være ødelagt. 

Nå var det komboen selskapsdressing+margherita jeg skrev om, sånn for ordens skyld. Men jeg skjønner jo at nyansene ikke er greia di her.

Altså: Det du skriver her styrker jo bare argumentasjonen min i tråden. Problematikken dreier seg om å ødelegge pizza med selskapsdressing. Jeg argumenterer for at typer tilbehør som ketchup, grillkrydder (altså i praksis MSG) og ketchup har som funksjon nettopp å ødelegge maten, i betydningen å overdøve det opprinnelige smaksbildet. Hvis poenget med dressingen er å få vekk smak en ikke liker i en rett, slik du her bekrefter, så ødelegger man jo retten, altså nuller ut smaken av den fullstendig, og gir en lite subtil beskjed til verten om at man ville foretrukket å styrte dressing rett fra flaska.

Denne diskusjonen har å gjøre med ting som er målbare og som kan diskuteres etter objektive kriterier. Hva som er et balansert smaksbilde og en balansert sammensatt rett er inntil et visst punkt fagkunnskap. Det er ikke slik at alt som har med smak av mat å gjøre er fullstendig subjektivt og opp til hver enkelt. Når det gjelder hva man selv liker og foretrekker: Selvsagt. Men når det gjelder hva som er en harmonisk og balansert rett, og hva som må til for å oppnå det: Ikke i det hele tatt. Merkelig at så mange ikke ser ut til å skjønne forskjellen.

Anonymkode: 00785...cb9

• Liker 2
Skrevet

Aldri hørt om denne dressingen. Jeg lager alltid dressing selv. Også til pizza. Jeg ville aldri tilbudt noen ketchup.

Anonymkode: fc0ba...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...