Gå til innhold

Mrs W prøver på sin første lille store


OffTheBlock

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for dere :jepp: 

Heftig av mannen å si dere skal ha baby innen 2017 :P Da må det jo klaffe snart da :lur: 

Lillebror her ble nok laget ved at vi hadde oss 1-2 dager før EL. Jeg har alltid så veldig EL smerter, så orket ikke noe sengevals da :ler: 

Godt nytt år :blomst: Håper dere får en fin kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.12.2016 den 9.08, Kakaoen skrev:

Krysser fingrene for dere :jepp: 

Heftig av mannen å si dere skal ha baby innen 2017 :P Da må det jo klaffe snart da :lur: 

Lillebror her ble nok laget ved at vi hadde oss 1-2 dager før EL. Jeg har alltid så veldig EL smerter, så orket ikke noe sengevals da :ler: 

Godt nytt år :blomst: Håper dere får en fin kveld :) 

Godt nytt år til deg!

Fikk en fin feiring med venner på skitur, og denne gangen gikk det fint å være alkoholfri. :)

Fikk lagt inn aksjer både 30 og 31 og idag, selv om jeg er ganske sikker på at eggløsningen var den 30. 

Nesten litt godt å høre at du sier det med å føle seg uvel under EL - for det gjør jammen jeg også! Vondt/sår i livmor, kvalm, og de allerede temmelig store boobsa er tunge, vonde og varme i tillegg :P Det blir det sexy stemning av kan du tro... :sprettoy:

Jeg har skrevet "nyttårsforsetter" i dag og bestemt at jeg skal skjerme meg selv mot for mye prøvings-, graviditets-, og babyinfo inntil vi sitter der med positiv test, eller trenger infoen som hjelp til å bli gravide. Jeg skal også prøve å ta knekken på noen andre digitale uvaner (har en bildedelingsside som jeg i mange år ha brukt for å sovne til, men som jeg etterhvert nå også bruker som "avkobling" til ALT stress i hele livet), og bli mer zen og harmonisk i 2017. :fnise:

Prøverdagboken er selvfølgelig likevel lov da. Den er jo bare koselig og oversiktlig. :)

Da smører jeg meg med masse tålmodighet frem til IKM som jeg litt generøst har satt til 14. januar, og skal prøve iherdig å ikke kjenne på alt som beveger seg i kroppen og _IKKE_ google a single thing!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dager DPO i dag. Og jeg har over hode ikke greid å holde forsettet om å ikke google alt mulig rart om prøving. :fnise:

Har vært syk i noen dager denne uka, kjempesliten og gjennomkald :glare: Jeg har ingen symptomer nå. Skikkelig såre bryster, men det har jeg omtrent hatt nesten sammenhengende siden pille-slutt så det betyr ikke mye. Og tempingen kan jeg ikke tolke i noen retning, for jeg har tydeligvis hatt feber i går..

Vi tar nok sjansen på å prøve neste måned (novemberbarn), men ikke måneden etter. Har lite tro på denne prøveperioden av en eller annen grunn.

Oh well. Hadde aldri trodd at jeg skulle komme i denne situasjonen: super-verpesjuk og utålmodig, men her er jeg altså. :unsure:Krysser skikkelig fingrene for at vi ikke må prøve altfor lenge. Vi er så utrolig klare for å bli foreldre at vi nå føler vi skulle begynt å prøve for to år siden :P  

Hilsen Mrs W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg forvirret nå. Har hatt skikkelig mensmurringer i dag og litt i går og kom hjem til mannen i dag etter jobb og fortalte han at det nok ikke ble noe baby i 2017, for jeg kom til å få mensen snart.

Det eneste symptomet jeg har er at jeg føler meg veldig varm. Så, fordi jeg skal ha et lite kirurgisk inngrep i morgen og var litt bekymret for om jeg burde si noe om mulig graviditet, testet jeg nå i ettermiddag likevel (DPO 10/11).

Og det ser kanskje ut som denne testen er positiv.... :ohmy: Snill KGer i graviditetstesttolketråden mente at den var positiv, så da tør jeg nesten å tro på det.. Spent på å teste i morgen igjen! 

Hilsen Mrs W :blomst:

 

IMG_1526 (1).JPG

IMG_1525 (1).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny test igjen i morgen, men tror dere traff spikern denne gangen ;) 

Gratulerer igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 21.08, tr.heimspia83 skrev:

Spennende med ny test igjen i morgen, men tror dere traff spikern denne gangen ;) 

Gratulerer igjen! 

Tuusen takk!:yvonne:

Testen i dag tidlig var enda litt tydeligere positiv, så det begynner neesten å gå opp for meg at jeg faktisk er gravid.  (Gud vet hvilken uke jeg skal regne at jeg er i - for google svarer i vildens sky på utregningsreglene her.. :laugh:

Mannen derimot, greier ikke å ta det innover seg i det hele tatt.

Jeg har nesten litt dårlig samvittighet, for jeg har liksom pepret han litt med info om hvor mange påviste svangerskap som ikke ender i frisk og ferdig baby, og hvor lang tid det faktisk kan ta å bli gravid - for han er vanligvis en fyr som 100% av tiden antar at alt ordner seg. Men nå ser det ut til at jeg har overkorrigert bittelitt, for stakkars mannen sier fortsatt "vi får se nå du tar neste test om du heeelt sikkert er gravid" hver gang jeg prøver å få noen reaksjon fra han.. :fnise:

Jeg sitter nå og lurer litt på hvordan jeg skal forholde meg til at jeg sendte jobbsøknad på den drømmejobben jeg skrev om tidligere..

Jeg endte med å sende søknad dagen før positiv test, og hvis dette går veien med termin i slutten av september, så blir det ikke store greiene mellom oppsigelsestid og eventuell tiltredelse og permisjon. Nå er det jo høyst usannsynlig at jeg innkalles til intervju, men om jeg blir innkalt føler jeg at jeg må ha en plan.. Skulle man gått på intervju og prøvd å gjøre et godt inntrykk og heller takket nei til jobben med henvisning til graviditet, eller burde man prøve å trekke søknaden? I første tilfelle får man jo i alle fall presentert seg.. Å ta jobben er i grunn ikke et alternativ. Det vil ikke fungere godt med graviditet, barn og permisjon, og jeg tror det potensielt kan brenne noen broer. Jobben jeg har nå er kjedelig men det finnes ikke noe likestykke når det kommer til fleksibilitet og forståelse for graviditetsplager og permisjon og familieliv.

Ah. Spennende tider i alle fall! :nori:

Hilsen Mrs W

AALT for tidlig å bekymre seg for dette, men jeg gjør nå det litt likevel..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag mener jeg at jeg er 3 uker + 6 dager, basert på eggløsning den 30. desember, og første mensdag 14. desember. Jeg aner jo ikke hvor lang syklus jeg har siden jeg bare rakk å måle èn syklus, og den var på 27 dager. :vetikke:

I dag gikk jeg på med frisk mot på jobb - har fått nye spennende oppgaver og gledet meg til å gå løs på dem. Omtrent 2 timer ut i dagen kjente jeg meg intenst trøtt og pulsklokka kunne rapportere at jeg fikk +40 pulslag i minuttet bare av å prøve å sitte oppreist :P Jeg trodde jeg greide å holde maska inntil intet mindre enn fire personer, uavhengig av hverandre, kommentert at jeg så syk/trøtt/kvalm ut... :frkk: 

Jeg håper og tror det er på grunn av kirurgien i går at jeg føler meg så elendig. Det ble en del blodtap og litt påkjenning. Det er i alle fall det jeg har brukt som alibi i dag. :fnise: Ettermiddagen i dag har vært tilbragt i senga, og vært så trøtt som jeg ikke kan huske å ha vært noensinne. 

Jeg skal til oppfølging etter kirurgien om ti dager og da skal jeg spørre legen litt om dette mer jernnivå, bare for å være helt sikker på at jeg ikke er helt kjørt på grunn av jernmangel.

Jeg spiser vegetarisk, men har alltid hatt veldig gode jernverdier. Men da jeg ga blod i desember påpekte blodbanken at jernnivået hadde gått ned en del over tid. Det ligger nå på 30 (hva måleenheten er aner ikke jeg), og det er såvidt jeg skjønner normalt, men altså på vei nedover. Jeg antar at det har å gjøre med at jeg ikke hadde mens på flere år da jeg gikk på prevensjon, men det kan jo være kjekt å undersøke. Jeg greier altså ikke å finne noen steder på nett om hvorvidt det er anbefalt med jerntilskudd for gravide eller ikke. Jeg har kun greid å finne ut at noen i 2008 var veldig uenig med resten av forskningsmiljøet, men det er jo nesten et tiår siden :P 

Nå gleder jeg meg bare på helg! Da skal jeg lage alkoholfritt ingefærøl (og sove)! :yvonne:

Hilsen Mrs W

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test :danse:  Så gøy.

Min samboer var slik ved begge graviditeter at han trodde nesten ikke på meg før han så ræga sprelle på tidlig ul :P 

Hva har du operert?

Så gøy å lese her inne da gitt :strix: Når blir termin?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kakaoen skrev:

Gratulerer med positiv test :danse:  Så gøy.

Min samboer var slik ved begge graviditeter at han trodde nesten ikke på meg før han så ræga sprelle på tidlig ul :P 

Hva har du operert?

Så gøy å lese her inne da gitt :strix: Når blir termin?

Tusen takk! :nori: Terminen er såvidt jeg skjønner et sted mellom 23 og 25 september. Jeg innser nå at jeg egentlig ikke var heelt innstilt på at det skulle klaffe så raskt, så jeg føler at september er veldig like rundt hjørnet..  Men det blir fint - håper alt går bra og at det blir september-baby!

Jeg hadde en litt mystisk kul som fastlegen ville ha bort og sende til analyse. Det var bare et lite kirurgisk inngrep med lokalbedøvelse som tok 40 minutter, men det blødde helt sinnsykt og jeg endte opp med å bli både kvalm og få hodepine resten av dagen. Kirurgen syntes kulen så "mystisk men fin" ut, så jeg er lettet. 

I dag er jeg mye bedre og har bare vært litt kvalm, så jeg slår meg til ro med at graviditeten ikke skal medføre kvalme heelt enda og at jeg bare vart litt påkjent. :laugh:

Vi skal også på tidlig UL, det tror jeg er nødvendig for å få realitetsorientert mannen litt. :P 

Han fortalte i dag at han var overbevist om at det kom til å bli tvillinger da - om alt gikk bra frem til uke 12 vel og merke (måtte han selvfølgelig legge til..). Min mor fikk toeggede tvillinger og min far er toegget tvilling, og mannen hadde googlet og funnet ut at jeg da arvet sannsynlighet for tvillingfødsel på begge sider. Jeg noterer det som bittelitt engasjement, jeg da. :fnise:

Nå har jeg gått full-pregant-mode og begynt å bekymre meg for at graviditetstestene blir veeldig sakte sterkere og at jeg fortsatt ikke får det jeg regner som positiv test på de "test ofte"-testene fra RSFU. I morgen var det jeg regnet som IKM ut i fra vill gjetting om sykluslengde (14 dager etter EL), så jeg har kjøpt meg en ClearBlue som jeg skal teste med i morgen. Krysser fingrene for at spiren fortsatt er med! 

Hilsen Mrs W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene :) Jeg har en god magefølelse. :) 

Man kan bli gal av mindre.. Jeg tror jeg testet ca hver dag den første uka med mine svangerskap :ler: Før jeg plutselig roet meg en god del.

Så spennende om det er to da. Skal dere få tvillinger tror jeg det er lettest å få de først. Da vet du ikke hva du går til alikevel :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj såpass ja :nordvesta: 
Mulig double the trouble and double the fun! 
 

Herregud så spennende i morgen tidlig! Nesten så jeg må stå opp tidligere enn planlagt for å lese :fnise: 

Husker så godt med minien at vi skulle sette igang med å prøve. Det var i november en gang. Fikk såvidt en positiv test før mensen kom og det var trolig en kjemisk eller en SA etter bare noen dager. Men jeg tenkte ikke over det DA og vi skulle prøve igjen. Sjokkert når jeg da satt med en positiv test (knallsterk strek) i hånda mnd etter :hakeslepp: 
Det var liksom litt FOR fort klaff på en måte! Hadde nettopp begynt å venne meg til tanken om at vi ville ha og skulle prøve før det plutselig ble! 

Så det høres kjent ut ja ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kakaoen skrev:

Krysser fingrene :) Jeg har en god magefølelse. :) 

Man kan bli gal av mindre.. Jeg tror jeg testet ca hver dag den første uka med mine svangerskap :ler: Før jeg plutselig roet meg en god del.

Så spennende om det er to da. Skal dere få tvillinger tror jeg det er lettest å få de først. Da vet du ikke hva du går til alikevel :ler: 

Tusen takk! Jeg har testet hver dag siden den første "skyggestreken" min, må innrømme det :rodme: Håper at jeg roer meg ned nå etter definitivt positiv test i dag. :) Jeg tror også det er best med tvillinger først - man kan trenge en dose naivitet når man skal ha to. Men jeg tror nok bare det kommer èn av gangen her :P Både mamma og bestemor skulle "bare ha èn til", og så kom det selvfølgelig to. Det blir jo litt sprekk i logistikken, gjerne. Nå sitter jeg og leser graviditetsdagboka di og drømmer meg litt frem i tid. Den er sååå fin. :ninuskapus:

13 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Oj såpass ja :nordvesta: 
Mulig double the trouble and double the fun! 
 

Herregud så spennende i morgen tidlig! Nesten så jeg må stå opp tidligere enn planlagt for å lese :fnise: 

Husker så godt med minien at vi skulle sette igang med å prøve. Det var i november en gang. Fikk såvidt en positiv test før mensen kom og det var trolig en kjemisk eller en SA etter bare noen dager. Men jeg tenkte ikke over det DA og vi skulle prøve igjen. Sjokkert når jeg da satt med en positiv test (knallsterk strek) i hånda mnd etter :hakeslepp: 
Det var liksom litt FOR fort klaff på en måte! Hadde nettopp begynt å venne meg til tanken om at vi ville ha og skulle prøve før det plutselig ble! 

Så det høres kjent ut ja ;) 

Hihi, jeg håper det føles litt mindre panikkartet etterhvert. Jeg var egentlig innstilt på at vi ikke rakk 2017 og at vi skulle få litt mer tid til å venne oss på tanken om baby. :P Litt godt å høre at ikke alle andre hadde 100% stoisk ro rundt dette å plutselig skulle bli foreldre!  

Nå har vi innsett at vi må begynne å komme i gang med oppussing av bad, gjestebad og vaskerom som vi skulle "ta til sommeren en gang", så det tegnet vi forslag på i går. Og jeg har avtalt med arbeidsgiver at jeg skal ta videreutdanning (deltid) fra høsten, og det må jeg vel også se bittelitt nærmere på logistikken i. 

Testen fra RSFU ble plutselig mye mer positivt i dag! Så da var jo det eneste logiske (:phaedra:) å ta en ClearBlue i tillegg, og den er også positiv.

Gravid 2-3 uker stemmer helt passelig med eggløsning den 30 desember. Så nå skal jeg prøve å roe ned på testingen og ikke ta den andre CB før om litt over ei uke fra nå for å se om det stiger til 3+. 

IMG_1558.JPG

 

Hilsen Mrs W :blomst:

IMG_1561.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!! :nordvesta:Og hei!!

Jeg og investerte i en babycomp og rakk bare bruke den en halv måned før jeg ble gravid. Pluss at jeg hadde supertreig temperaturstigning, så det var helt umulig å slå fast når el egentlig var. Men UL sier det er nesten en uke seinere enn hva babycompen sa (og det er ikke akkurat umulig ut ifra de rare temperaturmålingene) :P 

Men, teorien om at med en gang man investeret i noe dyrt så trenger man det ikke lenger, den ser ihvertfall ut til å stemme :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, _marielle_ skrev:

Gratulerer!!! :nordvesta:Og hei!!

Jeg og investerte i en babycomp og rakk bare bruke den en halv måned før jeg ble gravid. Pluss at jeg hadde supertreig temperaturstigning, så det var helt umulig å slå fast når el egentlig var. Men UL sier det er nesten en uke seinere enn hva babycompen sa (og det er ikke akkurat umulig ut ifra de rare temperaturmålingene) :P 

Men, teorien om at med en gang man investeret i noe dyrt så trenger man det ikke lenger, den ser ihvertfall ut til å stemme :fnise:

 

Tusen takk! :laugh: Og hei til deg også!

Vil gjerne følge dagboka di - spennende med lita jente på vei! :nordvesta:

Hehe, tror det er ganske typisk ja! Jeg var så fornøyd med gadgeten min som skulle ta vare på all info og bare lose meg trygt gjennom prøvingen - men den oppdaget ikke EL denne måneden og driver fortsatt og sier at jeg er i "utrygg fase" :P Burde kanskje prøve å omsette den og bruke pengene på kule baby-gadgets i stedet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Gratulerer :)

Tusen hjertelig takk! :yvonne: Håper det er greit at jeg snoker litt på boka di! :)

Hilsen Mrs W  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, OffTheBlock skrev:

Tusen hjertelig takk! :yvonne: Håper det er greit at jeg snoker litt på boka di! :)

Hilsen Mrs W  :blomst:

Helt greit :) Snoker her uten å spørre så :P Blir spennende å følge deg hele veien. Spent på om det er en eller to jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Helt greit :) Snoker her uten å spørre så :P Blir spennende å følge deg hele veien. Spent på om det er en eller to jeg :)

Hurra! Så koselig med snoking! Uff, ja, nesten litt i overkant spennende det, kjenner jeg :P Håper vi får se det på tidlig UL hvis vi timer den riktig!

Hilsen Mrs W :blomst:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OffTheBlock skrev:

Tusen takk! :laugh: Og hei til deg også!

Vil gjerne følge dagboka di - spennende med lita jente på vei! :nordvesta:

Hehe, tror det er ganske typisk ja! Jeg var så fornøyd med gadgeten min som skulle ta vare på all info og bare lose meg trygt gjennom prøvingen - men den oppdaget ikke EL denne måneden og driver fortsatt og sier at jeg er i "utrygg fase" :P Burde kanskje prøve å omsette den og bruke pengene på kule baby-gadgets i stedet!

 

Takk for det!

Babycompen min slo fast el da, bare på feil tidspunkt. Og den sa også ifra om at jeg mest sannsynlig var gravid (alle lysene på uten blinking), så den hadde jo rett. Den sa til og med jente! Men det tror jeg er mest flaks :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, _marielle_ skrev:

Takk for det!

Babycompen min slo fast el da, bare på feil tidspunkt. Og den sa også ifra om at jeg mest sannsynlig var gravid (alle lysene på uten blinking), så den hadde jo rett. Den sa til og med jente! Men det tror jeg er mest flaks :fnise:

Det gjorde den i PP1 (hvor vi helt bommet på EL) til meg også. Ble temmelig brå oppvåkning den morgenen det var tre lys der.. :P 

Men i PP2 sa den fra om EL på dag 12-13, og så ble den kjempeforvirret på grunn av ny temperaturøkning på dag 16-17, og nå påstår den hardnakket at jeg er på dag 32 av syklusen min og ikke har hatt EL... :fnise: Føler meg nesten litt snytt for kjønnsprognosen deres! Hadde vært interessant å se om det var riktig. :P 

 

Hilsen Mrs W :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...