Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe

Blå politibil

Anbefalte innlegg

Det jeg er skremt over er at denne gruppen kvinner kan være lekdommere som kan dømme over oss alle.

Anonymkode: bd17f...f13

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.9.2017 den 14.15, Sirah skrev:

Nei, ta et kjapt googlesøk lissom. Så får du opp en milliard maler som du bare kan kopiere inn i Word. Problem solved lissom.

Det er helt fantastisk... Hun har jo skutt gullfuglen! At de ikke ser det selv!

Og angående meldekort. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er så ufattelig vanskelig å forholde seg til! Du logger deg inn på NAV annenhver uke og fyller ut et ja/nei skjema. Så kommer det penger på kontoen din et par dager etter. Så enkelt! Alikevel mener mange at meldekort omtrent er et overgrep 🙄 Ærlig talt altså! Det tar 2 minutter!

å for de aller fleste går det greit men det finnes sykdommer som gjør at du kanskje ikke orker å gjøre det.

Anonymkode: 3ba73...f24

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

å for de aller fleste går det greit men det finnes sykdommer som gjør at du kanskje ikke orker å gjøre det.

Er man så syk at man ikke evner å bruke 2 min hver 14 dag på å sende et skjema fra pc eller mobil så kan man søke om automatisk meldekort. Men er man så syk er det jo merkelig at de har overskudd til å sitte på facebook halve dagen og bitche om det.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i veldig mye her,  men det med meldekort har jeg erfart som en belastning selv. Jeg ble utrolig stresset for at jeg skulle glemme å sende innen fristen eller krysse feil av eller andre slike ting.  Helt urasjonelt å stresse med en slik bagatell, men når man er sjuk så er man heller ikke istand til å takle alt normalt.  Og når man er så dårlig at det å se på tv en halvtime eller gå innom på en butikk er for mye, ja da er kanskje meldekort for stressende for noen? Helt ulogisk ja, men alikevel.... 

Anonymkode: b447b...3fc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2017 den 8.11, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i veldig mye her,  men det med meldekort har jeg erfart som en belastning selv. Jeg ble utrolig stresset for at jeg skulle glemme å sende innen fristen eller krysse feil av eller andre slike ting.  Helt urasjonelt å stresse med en slik bagatell, men når man er sjuk så er man heller ikke istand til å takle alt normalt.  Og når man er så dårlig at det å se på tv en halvtime eller gå innom på en butikk er for mye, ja da er kanskje meldekort for stressende for noen? Helt ulogisk ja, men alikevel.... 

Anonymkode: b447b...3fc

En venninne følte det på samme måte som deg. Hun lagret automatisk varsling på telefon slik at hun ikke skulle glemme det (3stk i løpet av helgen kortet skulle sendes). Hun printet også ut en "mal" på hvordan kortet skulle fylles ut slik at hun kunne dobbel og trippelsjekke med denne malen hver gang hun skulle sende. Kanskje det kunne funket for deg også? :)

Og er man så dårlig som det du beskriver under så kan det hende man går innunder kategorien for å få sendt meldekort automatisk? Verdt å sjekke ut!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å søke om å få sendt automatisk meldekort, ja. Det er bare å snakke med saksbehandleren sin. Jeg hadde det en periode da jeg var mye inn og ut av kreftavdelingen og det ble vanskelig å huske på. Jeg trengte ikke å gjøre noe, saksbehandleren min søkte for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Chroma skrev:

Det går an å søke om å få sendt automatisk meldekort, ja. Det er bare å snakke med saksbehandleren sin. Jeg hadde det en periode da jeg var mye inn og ut av kreftavdelingen og det ble vanskelig å huske på. Jeg trengte ikke å gjøre noe, saksbehandleren min søkte for meg.

Kan vi ta denne diskusjonen et annet sted?

Anonymkode: b2c0c...770

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har vært så stille på hønehjørnet i det siste. Jeg trenger underholdning.

Anonymkode: e3f58...97d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det har vært så stille på hønehjørnet i det siste. Jeg trenger underholdning.

Anonymkode: e3f58...97d

Kvinneforum har tatt over ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som spør om hvor mye folk bruker på julegaver, flere som bruker mellom 10-20 000. Jeg lurer oppriktig: Er det normalt? Ja, jeg bruker selv 500 per stk på mine nærmeste, har brukt rundt 1000 om jeg har vært i forhold, men jeg skjønner ikke dette gavejaget...20 000 er en månedslønn, er det virkelig vanlig?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Poppie skrev:

Ei som spør om hvor mye folk bruker på julegaver, flere som bruker mellom 10-20 000. Jeg lurer oppriktig: Er det normalt? Ja, jeg bruker selv 500 per stk på mine nærmeste, har brukt rundt 1000 om jeg har vært i forhold, men jeg skjønner ikke dette gavejaget...20 000 er en månedslønn, er det virkelig vanlig?

Ikke sett tråden, men er det snakk om til sammen så er det vanlig for endel. 

Jeg gir for 2-500 kroner til nieser og nevøer. Litt mer til yngre og fadderbarn. Litt mindre til de eldste. 

Jeg har 13. Jeg har fire søsken, partner, egne barn, alle mine besteforeldre lever. Selv om jeg bestiller små bordkalendere av barna til mine besteforeldre, og bruker lang tid, så blir det fort mye. Fordi vi er mange. 

Anonymkode: 0598f...165

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Poppie skrev:

Kommer ikke det litt an på hvor mange man kjøper til? 

Jeg tror aldri at jeg har brukt så mye på julegaver, så hos meg er det ikke normalt - tror ikke noen andre i familien min bruker så mye penger på julegaver heller, men det er fordi jeg aldri har hatt råd til det. Hadde jeg hatt en månedslønn eller to å bruke på julegaver hadde jeg sikkert gjort det siden jeg liker å kjøpe gaver. 

Er det ikke sånn at de fleste der inne er trygdemottakere av forskjellig grad? Hvordan har man da råd til å bruke så mye penger på julegaver? (Kan det være at noen kjøper julegaver jevnt over hele året?) 

Anonymkode: b97aa...237

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man bruker på julegaver, kommer an på to variabler: Hvor mange man kjøper til og hvor mye man har å bruke. 

I fjor kjøpte jeg til datteren min, broren min, foreldrene mine, mormor og fadderbarnet. Da brukte jeg vel max 2000 - datteren min fikk den klart dyreste til rundt 600. 

I år har jeg vært mye sammen med ei god venninne og ungene hennes, så da skal ungene der også få noe. 

Hadde jeg hatt veldig god råd, hadde jeg sikkert brukt mer. 

Anonymkode: e3f81...7ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser i julegave-tipsene til barn at noen gir penger så kan de dra på shopping sammen. Hadde blitt sååå skuffet om jeg som 10åring fikk cash og ikke den radiostyrte bilen jeg ønsket meg:fnise::fnise: 

Anonymkode: 2b57a...446

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser i julegave-tipsene til barn at noen gir penger så kan de dra på shopping sammen. Hadde blitt sååå skuffet om jeg som 10åring fikk cash og ikke den radiostyrte bilen jeg ønsket meg:fnise::fnise: 

Anonymkode: 2b57a...446

Enig! Det er mange fridager i julen, butikkene har stort sett stengt. Et av høydepunktene er jo å leke med de nye lekene (eller finne ut av de nye tekniske duppedittene, om man er litt eldre). Og for guds skyld - husk batterier om det trengs! :ler: 

Anonymkode: 913e2...866

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Poppie skrev:

ja normalt

jeg har 35 stk å kjøpe til. Klart det går endel penger da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 hours ago, AnonymBruker said:

ja normalt

jeg har 35 stk å kjøpe til. Klart det går endel penger da

I så fall burde du tenke på å kutte ned på antall mennesker du kjøper gaver til. Det der er helt sykt. 

Anonymkode: 80b66...432

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall burde du tenke på å kutte ned på antall mennesker du kjøper gaver til. Det der er helt sykt. 

Hvorfor skal hun det? Hun må da få bestemme hvem hun skal kjøpe gave til selv

Anonymkode: b2c0c...770

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle ønsker det, og folk har ofte forskjellige behov, lyst og mulighet etter alder og plass i livet. 

En yrkesaktiv, gjeldsfri bestemor med ektefelle, gjenlevende foreldre, tre barn med partnere, og åtte barnebarn. Det er ganske gjennomsnittlig. Ved å droppe egne søsken og kun kjøpe til disse nærmeste så er vi oppe i 15 stk for denne tenkte damen. Og de fleste har et fadderbarn, egne søsken, en nabo, og noen gode venner å kjøpe til. Noen har tjue barnebarn. Noen har oldebarn. Noen har fem nieser og nevøer I tillegg. 

Med mindre noen klager, hvorfor skal de kutte ned? Ser mange har gitt deg pluss også, men hvorfor det, om den som har 35 å gi til ikke har uttrykt det som et problem, men kun som en forklaring på hvorfor det kan koste mye totalt.

Anonymkode: 0598f...165

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2017 den 19.02, AnonymBruker skrev:

hvorfor skal jeg det?

det er familie å jeg har ikke tenkt å kutte ned fordi du mener jeg skal det

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...