Gå til innhold

Holde tale til læreren min som døde av kreft

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Læreren min døde av kreft, og jeg har fått oppgave å holde tale til minnestunden vi skal ha på skolen. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal skrive. Dette er veldig tungt for meg, det var en lærer som var elsket av alle. 

Kan jeg få tips og råd til hvordan jeg skal starte og skrive. 

Anonymkode: 7d4df...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå sammen med noen medelever, eller be de i klassa skrive noen stikkord på hver sin lapp.
Så kan du gå gjennom dem og få noen ideer.
FÅ meg det at læreren var elsket av alle. Fortell om morsomme historier, om ting dere har lært av læreren, gjort dere til bedre mennesker osv.

Talen er ikke bare for deres skyld - og læreren - han hører nok fra himmelen, men det er også til veldig stor trøst for pårørende. Det vet jeg så altfor godt da faren min døde. Jeg ble overrasket da hans kolleger kom og holdt tale, og fortalte om hvor flink han var på jobben, morsomme historier, hvor sterkt han var savnet og masse godhistorier om han, ikke bare triste ting. 

Vi som var nærmeste pårørende var altfor knust til å klare å holde tale, og da gjorde det godt at andre kunne fortelle ting om han, gjerne ting vi ikke visste :) morsomme historier gjør godt. Begravelse trenger ikke bare å være trist, det er tiden for å mimre og tenke på de gode minnene :)

Anonymkode: 76d8e...9ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig leit å høre :( 
Få med alle de gode egenskapene til læreren og si alt som gjorde han/hun spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet fir avsporinger.
Ber om det det blir tatt hensyn i "vi som sørger"-forumet , da det er mange her som har det vanskelig.
/lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...