Gå til innhold

Favorittnavn du ikke får brukt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest blåbærpike
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke bruke Ulrik, da det var eksen og min plan dersom vi fikk en gutt sammen. Føler det blir helt feil dersom jeg eller eksen tar i bruk dette navnet i nye forhold. Ellers så er det Sofie, som jeg ønsker å oppkalle en kommende datter etter en slektning, men som en kompis av samboer nettopp har tatt i bruk på sin yngste. Må nok litt i tenkeboksen der :P 

Anonymkode: fa45c...d41

Det gjorde min eks. Vi fikk to jenter sammen, men begge gangene var vi enige om Gustav dersom vi fikk gutt. Nå har han ny samboer og de har fått en Gustav. Det gjør ikke meg noe da, jeg eier ikke navnet, og forstår godt at flere enn meg synes det er et vakkert navn. Også passer det så godt til jentene sine navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Harlekin skrev:

Elisabeth, fordi vi mest sannsynlig ikke får flere barn. Livia av samme grunn.

Livia er kallenavnet til katten min :rodmer: Veldig fint navn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia fordi det er brukt 

Kunne også tenke meg å kalle opp etter faren til kjæresten min, men det er allerede tatt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fredrikke, Kristiane og Nikoline synes jeg er så fine navn. Og jeg fordinder de med gode søte og varme damer også. 

Men mannen er engelsk-talende og klarer ikke å si det, dermed gjør ikke resten av slekta hans det heller :( 

Jeg er ikke gravid da, men hvis vi får barn så utgår disse 3 navnene. Og sikkert mange andre og :P 

Anonymkode: 3ff0f...591

Kristiane er da ikke vanskelig å uttale for en engelsktalende? 

Anonymkode: 053fc...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josefine (fordi vi valgte et annet mavn som endte på -ine).

Amalie (mannen var ikke fan).

Amanda (vi har to jenter, og dette navnet havnet på tredjeplass. Elsker betydningen).

Anonymkode: 6aec4...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vel ingen jenteversjon av Marius? Mariusine? :klo:

Anonymkode: 76dd4...35d

Marie, Maria, Marissa, etc 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var mindre hadde jeg veldig lyst til å bruke navnene Zevs, Hades og Poseidon som mellomnavn hvis jeg fikk tre gutter. Jeg syns egentlig fortsatt det er ganske fint, men innser at det kanskje er litt vel barnslig. Dessverre tror jeg ikke navnet Hades ville blitt godkjent uansett.

Men ellers har jeg hatt lyst til å bruke navnet Emma etter mormor som døde før jeg ble født, men jeg syns det er blitt så oppbrukt nå som det har vært på top 10-lista i en årrekke. Ikke kjente jeg mormor heller, så det ville føltes mer naturlig å kalle opp en eventuell datter etter farmor som jeg har et veldig nært forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som navnenerd har jeg jo en lang liste med guilty pleasure navn som jeg absolutt ikke burde bruke på ekte barn i Norge :fnise: Avalon er vel en av de. Det er bare altfor fantasy-aktig. Og Isis, aldeles nydelig navn faktisk, etter det greske navnet på en egyptisk gudinne, men alle vet jo hvorfor det er uaktuelt.

Matheo har jeg gitt opp, det har blitt satt i bås som et unge mødre navn, og jeg syns det har blitt altfor populært. Da jeg falt for Matheo så hadde jeg aldri hørt eller sett det før.. og da jeg bestemte meg for at det ville bli navnet til min fremtidige sønn, ja da dukka det selvfølgelig opp over alt! Jeg liker det fortsatt, men jeg liker ikke lenger følelsen jeg får av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, December 09, 2016 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Kristiane er da ikke vanskelig å uttale for en engelsktalende? 

Anonymkode: 053fc...526

Det blir isåfall uttalt som kristian eller kristiani. Blir ikke helt likt uttalt som det skal da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎12‎.‎2016 den 20.30, Harlekin skrev:

Elisabeth, fordi vi mest sannsynlig ikke får flere barn. Livia av samme grunn.

Åh, Elisabeth er så fint :)

Jeg får aldri noen sønn som heter James, Charles eller Andrew, selv om jeg elsker engelske guttenavn. Siden jeg ikke er engelsk selv, og ikke hadde vett til å gifte meg med en heller, ville det bare blitt snålt å bruke disse. Andrew Moltubakk, liksom :ler:

Anonymkode: 02d92...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle guttenavnene mannen min syns var for gammelmodige, som Finn, Odd, Per, Torleif, Arnfinn, for å nevne noen. Eller Hans, som var en av mine favoritter, men som mannen min har dårlige assosiasjoner til pga. en han kjenner.

Og jentenavnene jeg tenkte på, men som utgikk da vi bare fikk gutter, som Bjørg, Liv, Karin, Edel, Dagmar, Dagny, Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amund. Mannen liker det ikke/assosierer det med en person han ikke liker.

Anonymkode: 34091...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9. desember 2016 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Mari kanskje? 

Anonymkode: 82e21...bb9

De ligner på Marius ja, men er ingen jenteversjon av Marius siden de har annen opprinnelse. :) 

Anonymkode: 76dd4...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære i all verden, TS. Du og din mann kan da kalle barnet/barna deres akkurat hva dere vil! Hvis man skulle ta hensyn i øst og vest til hva venner og bekjente har kalt sine barn, eller bekymre seg over at noen ville komme til å bruke feil uttale, ville det bli uhyre vanskelig å finne navn dere likte.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med barn, så er endel fine navn jeg aldri får brukt. Ella på jente og Malthe på gutt (sistnevnte nektet mannen på i tillegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alke

Arvil

Loki

Loki taler vel for seg selv og jeg ønsker ikke barn i utgangspunktet 

Anonymkode: efa64...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmenavnene mine til en jente er Veslemøy og Ylva. La fra meg tanken på første siden jeg kan forstå at det ble litt for spesielt. Gikk under hele svangerskapet og håpte at mannen skulle gå med på Ylva, men det gjorde han altså ikke. 

Anonymkode: 76e91...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke brukt Grandiola Paulina dessverre. Ufattelig trist, men slik er det bare.

Anonymkode: 6eb61...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drømmenavnene mine til en jente er Veslemøy og Ylva. La fra meg tanken på første siden jeg kan forstå at det ble litt for spesielt. Gikk under hele svangerskapet og håpte at mannen skulle gå med på Ylva, men det gjorde han altså ikke. 

Anonymkode: 76e91...062

Begge disse navnene er nydelige, synes jeg. Hvorfor skulle din manns mening telle mer enn din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...