Gå til innhold

edru menn står og venter på å tilby sin «hjelp» til sårbare personer som kommer ut fra skjenkestedene. De framstår svært elskverdige og høflige under bli-kjent-fasen. Siden på kvelden opplever de unge damene voldtekt av den samme mann, i en leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å skrive hele innlegget i overskriften?

Anonymkode: b7d86...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

De var edrue og venter på fulle kvinner? Har vært i taxi kø ofte før, har aldri opplevd eller hørt at edrue menn står venter på fulle kvinner både i Oslo og Tromsø. Sett klein sjekking og dramatiske avvisinger, så lenge de unge mennene og unge kvinnene kan stå for egen maskin så er det ok (gå rimelig normalt, uten å falle). Uansett ganske sjokkerende for meg at dette skjer.                

 

Jeg har ingen anelse om hvor de kom fra eller om de har stått der og ventet, men i og med at de var kjørbare så antar jeg at de var edru. Dette var noe annet enn den desperate taxikøsjekkinga, iallfall. Kanskje de hadde et genuint ønske om å hjelpe, kanskje det er lenge siden de har hatt sex og har kjørt forbi og sett de drita jentene og tenkt at det er et lett ligg, kanskje de har stått der og spana etter noen, kanskje de har mer ondsinnede planer. Jeg vet ikke.

Det jeg vet er at de to jentene ikke hadde lyst til å dra hjem med noen andre, men at de var for fulle til å gjøre ordentlig motstand, og at de to mennene oppførte seg på en måte som jeg ikke synes er ok.

Anonymkode: c56f7...cdd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jerry Lee skrev:

Unge naive jenter.

Men deres (over)inntak av alkohol gir ingen mann rett til å bedrive det HI beskriver. Det er motbydelig.

Om fjellet ikke kommer til Mohammed, så får Mohammed gå til fjellet.

Hva med å øke aldergrensen for når man får lovt til å drikke alkohol til la oss si 25 år?

Situasjonen i HI er jo at jenta har drukket seg full og er et lett bytte. Hva med å lære seg til å ikke drikke så mye at man ikke klarer å si nei?

Anonymkode: 941ad...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting overraskende lenger over hva enkelte menn kan få seg til å finne på. Man ser jo hvor mange norske menn som tar seg til rette ovenfor selv barn, så intet overraskende over at de går etter kvinner på denne måten. Forkastelig. 

Anonymkode: 51309...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting overraskende lenger over hva enkelte menn kan få seg til å finne på. Man ser jo hvor mange norske menn som tar seg til rette ovenfor selv barn, så intet overraskende over at de går etter kvinner på denne måten. Forkastelig. 

Anonymkode: 51309...9ce

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke nyheter. 

Selv drikker jeg meg aldri så full at jeg mister all kontroll, men jeg har da ofte opplevd menn som går inn for å "redde meg" fra en annen mann når det er alt annet enn nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om fjellet ikke kommer til Mohammed, så får Mohammed gå til fjellet.

Hva med å øke aldergrensen for når man får lovt til å drikke alkohol til la oss si 25 år?

Situasjonen i HI er jo at jenta har drukket seg full og er et lett bytte. Hva med å lære seg til å ikke drikke så mye at man ikke klarer å si nei?

Anonymkode: 941ad...7bc

Hva med å lære seg til å ikke utnytte det at noen er så fulle at de ikke klarer å si nei?

Anonymkode: c56f7...cdd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lære seg til å ikke utnytte det at noen er så fulle at de ikke klarer å si nei?

Anonymkode: c56f7...cdd

Vi ønsker alle å lære alle andre til å være snille. Dessverre vet vi samtidig at ikke alle er snille, og de smarteste av oss tar til og med forholdsregler med tanke på nettopp dette. Vi bryr oss til og med nok om andre til å oppfordre dem om å gjøre det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lære seg til å ikke utnytte det at noen er så fulle at de ikke klarer å si nei?

Anonymkode: c56f7...cdd

Ikke det som er årsaken til problemene. Årsaken er at jenter drikker seg hemningsløse på alkohol og gjør ting de angrer på. Se bare på hun jenta i Hemsedal. Tok narkotika og etterpå hevder hun at hun ble voldtatt. Nei hun var med på alt hele veien og etterpå kunne hun kassere inn 300 000 kroner for jobben.

Anonymkode: 941ad...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

hele artikkelen virker vinklet og ikke nyansert

Men så er det ikke en artikkel heller da, men to (?) natteravners meninger, som like gjerne kunne vært et debattinnlegg på KG. 

Når det er sagt så tviler jeg ikke på at de har opplevd det de beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastpresent

Noen damer og menn er så innpåslitne at det nesten er umulig å få bli kvitt dem, men jeg har heldigvis fått hjelp av og til. Både av damer og menn. Jeg har også hatt mine dager hvor jeg følger litt med og hjelper andre. Er ikke det helt naturlig da. Alle kan gå på en smell, og vi skal hjelpe hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har ingen anelse om hvor de kom fra eller om de har stått der og ventet, men i og med at de var kjørbare så antar jeg at de var edru. Dette var noe annet enn den desperate taxikøsjekkinga, iallfall. Kanskje de hadde et genuint ønske om å hjelpe, kanskje det er lenge siden de har hatt sex og har kjørt forbi og sett de drita jentene og tenkt at det er et lett ligg, kanskje de har stått der og spana etter noen, kanskje de har mer ondsinnede planer. Jeg vet ikke.

Det jeg vet er at de to jentene ikke hadde lyst til å dra hjem med noen andre, men at de var for fulle til å gjøre ordentlig motstand, og at de to mennene oppførte seg på en måte som jeg ikke synes er ok.

Anonymkode: c56f7...cdd

Flott at de to jentene ble reddet, men slikt er egentlig en politioppgave, og mennene som antastet jentene, burde vært buret inne. Politi som patruljerer om kvelden/ natta, må være mye mer aktive for å gripe inn mot menn som leter etter berusede jenter de kan forgripe seg på. Disse mennene er kriminelle og farlige, og det er mange av dem.

Anonymkode: f91dc...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde med en venninne av meg. Han sa han skulle kjøre henne hjem. Men kjørte til seg selv. Så hadde han sex med henne når hun var nærmest bevisstløs, men hun husker det og husker at hun sa nei, men klarte ikke gjøre motstand. Hun skyldte på seg selv for hendelsen og anmeldte ikke. 

Anonymkode: d38d8...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ute på byen å drikker så må man passe på seg selv. Gjør man ikke det, så lever man en risiko for å kunne bli utnyttet. Dessverre så er samfunnet slik. Men alle menn er ikke slik, men å stole på en mann du ikke kjenner godt fra før av når du drikker på byen er jo rett og slett ikke noe særlig smart. For det første så gjør jo alkoholen ting med hjernen og noen endrer personlighet osv. Det er bare uvitenhet, unge mennesker uten mye livserfaring og gjerne psykisk skadete personer som lar seg utnytte av menn i en slik situasjon. 

Det er uansett alltid overgriper som står ansvarlig for dette uansett hvor dum kvinner måtte være. Men det er klart at det er mulig å beskytte seg selv for å bli voldtatt om man bare har et lite ønske om å forstå det på forhånd. Det er trist at kunnskapen gjerne er så dårlig der ute. Kanskje skolen må steppe mer opp for å undervise de som ikke bruker sunn fornuft.

Anonymkode: e0559...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott at de to jentene ble reddet, men slikt er egentlig en politioppgave, og mennene som antastet jentene, burde vært buret inne. Politi som patruljerer om kvelden/ natta, må være mye mer aktive for å gripe inn mot menn som leter etter berusede jenter de kan forgripe seg på. Disse mennene er kriminelle og farlige, og det er mange av dem.

Anonymkode: f91dc...2e8

Tull. og. tøys. 

Skal gjerne se kilde på at menn "leter etter berusede jenter de kan forgrepet seg på". Tror du blander med vanlige folk som møtes og har sex. Her er partene likeverdige uansett promille, selv om du forsøker å redusere kvinnen til et offer. 

Du høres ut som den forsmådde venninnen som ble sittende alene når de andre fant seg noen å ha sex med. Nå går du bitter hjem alene og hater menn. 

Anonymkode: fc019...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Miklo Velka skrev:

Men så er det ikke en artikkel heller da, men to (?) natteravners meninger, som like gjerne kunne vært et debattinnlegg på KG. 

Når det er sagt så tviler jeg ikke på at de har opplevd det de beskriver.

Det tviler jeg heller ikke på, men jeg fant en råtten appelsin i frukt skålen forleden dag. Tar jeg å sier at dette er enormt problem som løses med å ansette fruktsjekkere i vær linje, som sjekker appelsinene om de er friske eller ikke. Om vi har nøtt til å ha personer som sjekker om unge kvinner, for det er ikke jenter er snakk om siden jenter er ikke myndige. Så behandler vi Kvinner som barn som ikke kan ta ansvar for egne handlinger, dette var hele poenget med feminisme at man skulle ta kvinner alvorlig (brukte å være det, dagens feminister er helt sprø i min mening da og gjør det motsatte).

Hele artikkelen virker som et debatt innlegg, og det virker som noen detaljer mangler eller holder tilbake.         

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette blir satt søkelys på!

Har observert slike som venter på en dame som har drukket nok til at de tør og ved noen anledninger reddet venninner fra slike, selv om jeg ikke vet om det ville blitt voldtekt av det., så var jeg veldig klar over at dette var noen de egentlig ikke ville bli med. 

Har vært borti temmelig edru menn som rett og slett forsøker  å dra deg med seg etter armen - heldigvis har jeg ikke vært så fordrukken at det lyktes og jeg har i tillegg hatt mannlige venner som har kommet meg til unnsetning og bedt vedkommende holde seg unna.   Et par av disse gangene, har den samme mannen forsøkt samme taktikk på to andre damer som lignet meg i størrelse, frisyre og hårfarge - den ene blir stadig tatt for å være søsteren min, så vi lurte på om han kanskje trodde vi var en og samme dame. Den tredje dama hadde det med å drikke seg litt for snydens, så mulig det er derfor vi ble regnet som passende offer. 

Nå er denne perioden ca 10 år siden, men jeg har tenkt at vi burde anmeldt, når vi oppdaget at han hadde både forfulgt og forsøkt å fysisk dra oss med seg, alle tre i forskjellige situasjoner.  

Tror at disse typene går under radaren, fordi vi damer rett og slett går ut fra at vi kommer til å møte noen " ekle menn" når vi er på byen og at vi som kommer oss unna putter dem i bunken med ekle situasjoner med ekle menn og glemmer at vi kanskje burde være ekstra sjokkert, fordi disse er edru og at de kommer til å finne noen som kanskje ikke kommer seg vekk i tide. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. desember 2016 den 6.11, AnonymBruker skrev:

Rett skal være rett. Grunnlaget her er et "ordet er fritt" innlegg. Ikke en artikkel, men mer personlig mening og synsing. 

Videre ble det nevnt at vi ikke må behandle kvinner - til og med de fulle som barn. Hadde en natteravn eller lignende kommet bort mens jeg sto med kveldens fangst for å spørre om jeg kjenner vedkommende, hadde jeg blitt irritert. En voksen edru person som går ut i fra at jeg ikke er i stand til å ta egne valg. 

Om kvinnen i artikkelen går til nattbussen bare fordi noen bryr seg, hadde hun nok klart det uansett. Eller om hun ville blitt med mannen hjem og hatt det gøy. Hun bestemmer selv. 

Vi må ikke gå rundt og lage offer av alle som tar valg vi ikke er enige i. 

Anonymkode: fc019...868

Det kunne være at de spurte fordi de har observert samme menn i tvilsomme situasjoner før og at det slett ikke var helt tilfeldig at de spurte. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...