Gå til innhold

Ul i uke 5


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei TS, har du opplevd at det har gått galt tidligere siden du er bekymret? I så fall råder jeg deg til å prøve slappe av, ikke la angsten og stresset ta over slik at dagene går med til grubling og bekymring for det er ikke bra for deg eller det kommende barnet.

Det er helt normalt med en "tom" fosterpose så tidlig så jeg tenker at du må prøve la være å bekymre deg.

Og skulle det går galt kan spiren sitte neste gang, men du må finne roen..

Jeg har mistet tre ganger på under ett år, jeg skjønner bekymring og grubling osv men det hjelper overhode ingenting

Anonymkode: 64c34...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte:Jeg dør av denne tråden. Dette må jo være tull:skratte: 

Kjære deg, hadde du hadd svangerskap utenfor livmoren så LOVER jeg deg at du hadde merket det. Jeg hadde det for to år siden, du aner ikke hvor vondt det er. Jeg hadde vondt i hele nedre venstredel av magen. 

Det går BRA! Veldig sjeldent at man ser noe i uke 5+1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Djizez!! 

Unnskyld ordbruken, men nå må du gå å "ta deg en bolle". 
Ta deg sammen og for all del, SLUTT å være så negativ! 
Egget har NETTOPP festet seg! 
 

Hvordan i alle dager skal resten av svangerskapet gå dersom du er i kjellern etter 1 uke?!?!? 

Wow! Jeg ble litt satt ut av denne, for du pleier alltid å være støttende og snill her inne. Trodde ikke du hadde det i deg. Når jeg ser svarene dine etter at jeg har svart så tenker jeg alltid at hvorfor kan jeg ikke bruke en snillere tone som deg. Jeg trodde ikke du hadde det i deg😉

#respekt

Anonymkode: 69be0...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Wow! Jeg ble litt satt ut av denne, for du pleier alltid å være støttende og snill her inne. Trodde ikke du hadde det i deg. Når jeg ser svarene dine etter at jeg har svart så tenker jeg alltid at hvorfor kan jeg ikke bruke en snillere tone som deg. Jeg trodde ikke du hadde det i deg😉

#respekt

Anonymkode: 69be0...ad7

:fnise:

Biter hardt når jeg må da vettu :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tr.heimspia83 skrev:

:fnise:

Biter hardt når jeg må da vettu :tommelopp:

Ja må si det står respekt av å "bite hardt" etter sårbare gravide på internett som er så desperate at de spør fremmede på et forum om de tror det er håp etter å ha vært på en nedslående UL. :klaske:

Anonymkode: 9ecb9...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja må si det står respekt av å "bite hardt" etter sårbare gravide på internett som er så desperate at de spør fremmede på et forum om de tror det er håp etter å ha vært på en nedslående UL. :klaske:

Anonymkode: 9ecb9...06d

Å herregud. 

 

Virkelig? 

 

Nå sier flere her at det er for tidlig å se noe som "resultat" for å tolke det verken en vei eller en annen. 

Altså må trådstarter senke skuldrene og innse at man ikke (!) skal ta noen sorger på forskudd. Det er som å gråte over at biffen blir svidd før man i heletatt steker den. 

Samtlige som har svart her sier at det ER for tidlig for å se noe. 

 

Ta en ny sjekk om en ukes tid. Eventuelt ta en tur til legen å få målt hCG nivået i blodet for å se at den stiger. 

Endret av tr.heimspia83
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke foster sekk på ul :( 

Anonymkode: fbc3f...cf6

Fordi det som oftest (sikkert i 80% av tillfellene) ikke vises noen fostersekk i uke 5 ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar et kjapt google søk selv da, søk og les. Ikke sitt her inne å fjase rundt, men faktisk lete etter info. Finn noen forskningsrapporter og slapp av. 

Og om spiren ikke sitter i uke 5 så er det ikke en MA, men en SA. En missed abortion er at fosteret/embryoet slutter å voksen, men ikke støtes ut selv. At man må ha hjelp for å bli "kvitt" restene... En spontanabort er et svangerskap som naturlig sluttet og man blør ut helt naturlig slik en forsinket mensen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke foster sekk på ul :( 

Anonymkode: fbc3f...cf6

Nei nå! Det er derfor det IKKE ANBEFALES å ta ul før ETTER uke 6. Fordi det som regel IKKE vises noe. Helt utrolig at legen lot deg ta ul, stresser opp deg bare. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Å herregud. 

 

Virkelig? 

 

Nå sier flere her at det er for tidlig å se noe som "resultat" for å tolke det verken en vei eller en annen. 

Altså må trådstarter senke skuldrene og innse at man ikke (!) skal ta noen sorger på forskudd. Det er som å gråte over at biffen blir svidd før man i heletatt steker den. 

Samtlige som har svart her sier at det ER for tidlig for å se noe. 

 

Ta en ny sjekk om en ukes tid. Eventuelt ta en tur til legen å få målt hCG nivået i blodet for å se at den stiger. 

Det er forskjell på å si det er nok dessverre for tidlig å se noe resultat og 'ta deg en bolle'. Hva får du ut av å være så frekk mit andre i en sårbar possisjon? Gir det deg noe å trykke andre ned?

Anonymkode: 9ecb9...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

men herlighet, man gjør jo desperate ting når man er redd? Jeg var på UL når jeg var 6+0, greide ikke vente langer etter at jeg hadde blødd mye. Satt bare hjemme og gråt. Ja det var ikke sikkert de kunne finne noe, men muligheten for at man kanskje kunne bli beroliget gjorde det jo veldig verd det. 

Anonymkode: 9ecb9...06d

Nei, ikke nødvendigvis. Det er vondt å ikke vite, og man er i en sårbar situasjon... men det er lov å ikke la seg rive 100% med og beholde gangsynet litegranne. All fornuft trenger ikke fly ut av vinduet. Hvordan i all verden skal det hjelpe med en altfor tidlig UL? Dessuten er det ingen tidlige UL'er i verden som kan forhindre en SA eller MA. Skjer det så skjer det, og all verdens testing og sjekking hjelper ikke en millimeter. Å være gravid er et usikkert prosjekt, så man må nesten bare prøve å ikke la det ta fullstendig overhånd. Når det er sagt synes jeg ikke det er nødvendig å være ufin mot TS slik noen er.

Anonymkode: b65ed...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å si det er nok dessverre for tidlig å se noe resultat og 'ta deg en bolle'. Hva får du ut av å være så frekk mit andre i en sårbar possisjon? Gir det deg noe å trykke andre ned?

Anonymkode: 9ecb9...06d

Det er jo mange som har svart ts på det allerede og likevel tolket hun det negativt. Da er fint at noen faktisk ber henne ta henne sammen og slutte å være så hysterisk. Hun er såvidt befrukta og er uberhysterisk, så hvordan blir det utover graviditeten da? Det er heller ikke sunt å la folk dyrke negativiteten sin med å si dakar liten og oppmuntre dem til å fortsette til å være negativt. Det syns jeg er mye verre enn at noen ber dem ta seg sammen. Du er bare sårbar når du gjør deg selv sårbar. 

Anonymkode: 69be0...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ta en ultralyd i uke 5 er fullstendig unødvendig og bortkastede penger. Dersom en lege faktisk har henvist deg til ul så tidlig burde vedkommende få en reprimande. Det er en GRUNN til at man ikke blir anbefalt tidlig ul før uke 6/7. Det er rett og slett svært lite å se så tidlig, som oftest ingenting. 

Jeg forstår at du er stresset og engstelig ts, men dette må alle gravide gjennom. Du virker over gjennomsnittet hysterisk, og det kan kanskje være en idé å snakke med noen om disse følelsene. 

Anonymkode: f93a4...0ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som har svart ts på det allerede og likevel tolket hun det negativt. Da er fint at noen faktisk ber henne ta henne sammen og slutte å være så hysterisk. Hun er såvidt befrukta og er uberhysterisk, så hvordan blir det utover graviditeten da? Det er heller ikke sunt å la folk dyrke negativiteten sin med å si dakar liten og oppmuntre dem til å fortsette til å være negativt. Det syns jeg er mye verre enn at noen ber dem ta seg sammen. Du er bare sårbar når du gjør deg selv sårbar. 

Anonymkode: 69be0...ad7

Ja så det er rett og slett sv ren godhet at folk her kommer med frekke spydigheter...? Det har jeg vondt for å tro du...

Jeg er selvsagt ikke uenig i at 5 uker er fort tidlig, men folk kan gå noen runder med seg selv på hvordan de svarer i en slik situasjon. Å trykke andre ned i sølen er hverken informativt eller hjelpsomt...

Anonymkode: 9ecb9...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja så det er rett og slett sv ren godhet at folk her kommer med frekke spydigheter...? Det har jeg vondt for å tro du...

Jeg er selvsagt ikke uenig i at 5 uker er fort tidlig, men folk kan gå noen runder med seg selv på hvordan de svarer i en slik situasjon. Å trykke andre ned i sølen er hverken informativt eller hjelpsomt...

Anonymkode: 9ecb9...06d

Du og ts får tolke det dithen i hva og hvordan andre svarer. Hvis alt er så slemt og ufint når folk dere ikke kjenner svarer så bør man ta noen runder med seg selv. Det er ikke frekk når folk oppfatter ts som hysterisk og sier fra om det. 

Anonymkode: 69be0...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du og ts får tolke det dithen i hva og hvordan andre svarer. Hvis alt er så slemt og ufint når folk dere ikke kjenner svarer så bør man ta noen runder med seg selv. Det er ikke frekk når folk oppfatter ts som hysterisk og sier fra om det. 

Anonymkode: 69be0...ad7

For ente gang det er måten drt gjøres på!

Anonymkode: 9ecb9...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke foster sekk på ul :( 

Anonymkode: fbc3f...cf6

For å i det hele tatt finne fostersekken så må legen ha ganske god peiling på hva h*n driver med. Var dette en gynekolog?

Anonymkode: f60c7...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å i det hele tatt finne fostersekken så må legen ha ganske god peiling på hva h*n driver med. Var dette en gynekolog?

Anonymkode: f60c7...882

Ja.

Anonymkode: fbc3f...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor startet du denne tråden, ts? Du tror jo ikke på hva folk sier uansett. 

Det er altfor tidlig til å se noe. Hjertet har ikke begynt å slå ennå! Så klart, i noen tilfeller ser man noe, men som regel ikke. Legen din må være ganske dårlig når han for det første tok UL så tidlig, og for det andre ikke evnet å forklare deg at det er helt normalt å ikke finne noe. 

Men bare tro det verste du, hvis det er det du vil. Men hvis det ikke er fakta du er interessert i bør du faktisk ikke spørre på KG - det er litt respektløst overfor de som svarer deg skikkelig å overse svarene deres og heller anta noe helt, helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...