Gjest Urban utflytterjente Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Jeg er utflytter og single. Hvordan er mennene generelt i bygde-Norge? Da snakker jeg bygder med tre tusen innbyggere.. Finnes ingen sjekkesteder her, og jeg er faktisk en urban single jente på 32! Hva gjør man da? Lever i sølibat? Hvordan sjekker de på bygda? Jeg mener...alle er jo gift og har familie ser det ut til. Betyr det at jeg, ung og vakker jente, må forbli single i flere år bare fordi jeg har blitt "tvunget" til å ta jobb i utkant-Norge der hvor de grisgrendte strøk råder? Må jeg leve på minnene og klamre meg til DVD'er med "Sex and the City"? Blir det fremtiden? Herre jesus hjelpe meg.
Midnattsol Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 Bor du langt fra nærmeste by da? Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #3 Skrevet 29. november 2004 Ja, det kan man si jeg gjør...over 17 mil til nærmeste by. Så det blir jo ikke til at jeg drar dit for å "finne på noe"/feste, for man skal jo hjem igjen også! Ja ja, så blir kanskje noen av mine beste år kastet bort på manne-fronten. Når jeg er tilbake i Bergen og Oslo er de beste menn uansett tatt eller skilt. Man kan kanskje ikke få begge deler? Hvertfall ikke i Norge.
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #4 Skrevet 29. november 2004 Trøste deg med at menn også må ta jobber i grisgrente strøk. Har du ikke sett northern exposure, da? Før du vet ordet av det kommer det en attraktiv ung lege til bygda, og du vil skille deg ut fra mengden
Gjest Mann 28 Skrevet 30. november 2004 #5 Skrevet 30. november 2004 Finnes ingen sjekkesteder her, og jeg er faktisk en urban single jente på 32! Hva gjør man da? Lever i sølibat? Hvordan sjekker de på bygda? Jeg mener...alle er jo gift og har familie ser det ut til. Du får leie grendehuset/menighetssenteret eller what ever og invitere til singelfest!!! Da ser du hvilken mannebein som fortsatt er singel (eller skulle ønske de fortsatt var det ), og se om de som ikke har fått ring på fingeren ennå er noe å satse på
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #6 Skrevet 30. november 2004 det er flere kvinner enn menn som flytter fra bygdene, ergo er det alltids noen ungkarer igjen. min erfaring fra bygde-bygde-norge er rett nok at mange av disse ungkarene ikke egner seg for urbane kvinner som ikke interesserer seg for mekking, hjembrent eller fiske. men det finnes helt sikkert unntak. og så lenge du ikke framstår som arrogant synes kanskje noen at du er en interessant og eksotisk frukt? hehe.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #7 Skrevet 30. november 2004 Tror ikke jeg ville ha satset på et liv med en av disse bygdeorginalene, dersom du ikke selv har store ønsker om å bli boende på dette stedet. Nei, skaff deg heller en elsker eller to som kan stake deg opp litt innimellom, og søk drømmemannen når du flytter derfra igjen.
Gjest Trådstarteren Skrevet 30. november 2004 #8 Skrevet 30. november 2004 Tror ikke jeg ville ha satset på et liv med en av disse bygdeorginalene' date=' dersom du ikke selv har store ønsker om å bli boende på dette stedet. Nei, skaff deg heller en elsker eller to som kan stake deg opp litt innimellom, og søk drømmemannen når du flytter derfra igjen.[/quote'] Hehe...jeg ble faktisk i bedre humør av å lese svarene deres her. Det er jo endel grendehus her så kanskje...Nei da, jeg tør ikke invitere til single-fest, det blir vel litt patetisk her ute. Jeg håper jo innert inne at ikke absolutt alle ungkarene (hvor mange er det egentlig?!) kun er opptatt av sport og mekking! Det kan jo hende at noen av dem er litt reflekterte og ser filmer og leser litt? Mange by-menn kan jo være skikkelig storforbruker av damer..jeg har vel fått nok av slik oppblåste egoer også. Men på den annen side kan det bli litt drøyt å få ytterpunktene såpass dramatisk inn på seg: fra oppblåst urbant kafè-ego til traktor-Lars, liksom. "Landsby-legane" var en triveligserie. Men dessverre finnes ikke slike kjekkaser her jeg er. Landsby-legen her er to kvinner og en gammel mann.. Kan man bare "ta seg en elsker" mener du over her?!! Herregud, vil det ikke gå stygge rykter på bygda da? Jeg er ikke vant med slikt jeg da...er kun vant til å være single eller ha samboer jeg. Huff...
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #9 Skrevet 30. november 2004 Kan man bare "ta seg en elsker" mener du over her?!! Herregud, vil det ikke gå stygge rykter på bygda da? Jeg er ikke vant med slikt jeg da...er kun vant til å være single eller ha samboer jeg. Huff... Klart du kan vel, rykte får du vel kun om du ligger med alle ungakrene i bygda? Nei, finn en eller to som du kunne tenke deg å ha sex med. Fortell dem at du ikke er ute etter noe forhold, men kun litt uforpliktende kos en gang i blandt. Tipper der er minst like interessert i få seg et nummer i ny og ne som deg og dermed interessert i å ikke spre rykter om dette. Da mister de jo muligheten selv.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #10 Skrevet 30. november 2004 Kan man bare "ta seg en elsker" mener du over her?!! Herregud, vil det ikke gå stygge rykter på bygda da? Jeg er ikke vant med slikt jeg da...er kun vant til å være single eller ha samboer jeg. Huff... Så kanskje legen ikke var noe tips, men fortsatt er det slik at siden en jente som deg, med din bakgrunn, havnet opp på dette (gudsforlatte?) stedet, er det ikke umulig at menn med tilsvarende bakgrunn også gjør det. Selv har jeg vært i tilsvarende situasjon (mann), men holdt meg unna slike småsteder. Men det betyr ikke at alle gjør det.
Gjest Trådstarteren Skrevet 30. november 2004 #11 Skrevet 30. november 2004 Altså, dette er ikke noe jeg drøfter med venner, familie eller andre- så ypperlig at noen svarte her. I tillegg menn! Flotters. Jeg har allerede sett på en mann uten ring men han er ikke aktuell. Kanskje det finnes fler? Jeg skal speide på den lokale grende-puben utover. Håper ikke at 2500 av de 300 innbyggerne er pensjonister og barnefamilier og har ring på fingeren. Men hvis en "Lars" sier ja, kan han jo sladre og spre rykter dersom det plutselig blir slutt? Dette er jo like mye en antropologisk studie som det er trist. Håper flere jobber blir ledige og at flere menn søker seg til små utkants-distrikt.
Gjest Traktorkongen Skrevet 30. november 2004 #12 Skrevet 30. november 2004 Til trådstarter. Vi er her, vi. Det er bare å gi seg til kjenne. Komme frem fra skjulestedet. Vi sitter bare inne og venter på unge, vakre innflytterjenter. Sjokket var stort da vi, etter noen år ved universitet for å bli vis, kom tilbake til bygda og til vår store forskrekkelse så at de beste landsbyjentene var trillrunde og gikk og dyttet barnevogner. Derfor hilser vi slike som deg spesielt velkommen.
Gjest Trådstarteren Skrevet 30. november 2004 #13 Skrevet 30. november 2004 Dette ble en morsom tråd! Takk for alle (humoristiske) innspill. Haha, livet på bygda har sikkert sin sjarme, det er jeg overbevist om. Nesten.
Mamma1 Skrevet 30. november 2004 #14 Skrevet 30. november 2004 Er selv fra ei lita bygd med ca 2500 innbyggere. Det skal være sagt at på bygda har man sine egne sjekkemåter.. Tror ingen jeg kjenner har gått på date... Det er ikke vanlig.. det blir mest på pub folk blir sjekka... Ganske trist egentlig.
hyggeligfyr Skrevet 30. november 2004 #15 Skrevet 30. november 2004 Jeg kommer også fra ei bygd med rundt 2500 innbyggere, har bodd i diverse større byer, men bor nå i ei litt mer urban bygd med en del flere mennesker, og jeg kan vel både bekrefte og avkrefte myter rundt bygde-Noreg. Men for det første synes jeg det er sjokkerende hvor fordomsfull den unge og vakre trådstarteren er i forhold til det å bo i grisgrendte strøk - og flere etter dette. Jeg skjønner veldig godt skepsisen når man kommer fra en storby og det vil ikke minst være litt av et kultursjokk å komme til et mindre sted, men at det ikke skal finnes oppegående mannfolk der ute i det langstrakte land, det er jo mildest talt en sjokkerende påstand. Ikke minst på vegne av kvinnene der ute som må "ta til takke" med disse mannfolkene! Men det er klart det er vanskelig å finne noen man vil matche med på bygda, men det vil det også være i byen. Men du treffer sannsynligvis flere mannfolk på bygda enn du gjør i byen da det er mer oversiktlig og lettere å komme i kontakt med folk. Du står jo ikke akkurat på hjørnet og hilser på nye folk i byen heller... Sjekking på bygda er selvsagt et problem, men det er vel strengt like ille i byen. Som tidligere skrevet her, så er det selvsagt ikke vanlig å date på bygda. Hvordan skulle det gått? Alle ville jo visst om det med en gang. Og det er først og fremst anonymiteten det går utover når du flytter på bygda. Det er og blir den store plussen/minusen med å bo på slike steder. Som utflytta og urbanisert bygdegutt så ser jeg godt hvordan det kan by på problemer å flytte til bygda. Jeg trives ikke spesielt med måten "standarden" for hvordan man skal være på bygda (man skal ikke skille seg fop mye ut), samtidig som jeg trives med hvor avslappet det er. Så cluet er vel rett og slett å akklimatisere seg... ...og hvis du har behov for å finne en mellomting mellom bygdetulling og byklyse, så er det bare å ta kontakt...
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #16 Skrevet 30. november 2004 ..men at det ikke skal finnes oppegående mannfolk der ute i det langstrakte land' date=' det er jo mildest talt en sjokkerende påstand.Ikke minst på vegne av kvinnene der ute som må "ta til takke" med disse mannfolkene![/quote'] Større andel kvinner flytter fra bygda enn menn. Kvinner som er igjen får de beste mennene i relativt ung alder. Kommer du til en bygd i 30-årene, tror jeg ikke det er mange å velge mellom. Iallfall ikke i forhold til hva man er vant med i storbyer hvor mange er single. Så jeg forstår hennes frustrasjon.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. november 2004 #17 Skrevet 30. november 2004 Jeg bare sier det - det er en grunn til at jeg flytta fra bygda - og fant meg en fyr fra Kløfta i stedet! (For Kløfta er jo verdens navle...)
Gjest Trådstarteren Skrevet 1. desember 2004 #18 Skrevet 1. desember 2004 Jeg er jo tvert i mot, ikke arrogant, Hyggelig fyr.. ellers hadde jeg nok ikke gått så veldig inn for å forstå. Men jeg ble veldig nysgjerrig her nå: et par av dere bekrefter at det ikke er vanlig å date på bygda der alle vet om det med en gang: men hvis man ikke dater, hvordan "skjer ting" da? Hadde vært seriøst fint dersom noen kunne beskrive tingenes tilstand og noen harde facts her.
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #19 Skrevet 1. desember 2004 Jeg er jo tvert i mot, ikke arrogant, Hyggelig fyr.. ellers hadde jeg nok ikke gått så veldig inn for å forstå. Men jeg ble veldig nysgjerrig her nå: et par av dere bekrefter at det ikke er vanlig å date på bygda der alle vet om det med en gang: men hvis man ikke dater, hvordan "skjer ting" da? Mann ser kvinne. Liker kvinne. Byr opp til dans (etter mange pils da det er snakk om den fine frøkenen fra metropolen). Heftig klining etter Nazareth på dansegulvet. Dere er sammen.
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2004 #20 Skrevet 1. desember 2004 Hysterisk morsom tråd! Jeg kan bare si fatt mot, mennene er i flertall på bygda. (Selv om det kanskje ikke er de prakteksemplarene du drømmer om.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå