Gå til innhold

Stadig skuffet over folk, flere som har det slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, tussi680 skrev:

Som man reder så ligger man.

Det man gir ut, får man tilbake, gir du kjeft og baksnakker andre, får du igjen for det i fullt monn.

Så: forandre deg selv først du, så blir andre hyggeligere mot deg.

Litt naivt å anta at det ikke finnes ekle folk?

Anonymkode: be0ab...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar ikke at det ikke finnes ekle folk, jeg sier kun at måten en behandler andre får en i tifold tilbake.

For er en stadig skuffet over folk, blir folk stadig skuffet tilbake. Sånn er det med alt. Og er du positiv og ikke setter så høye krav, men roser de så vil du se blide og fornøyde fjes tilbake. 

Endret av tussi680
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg tenker bestandig det beste om en hver uansett hvor ofte det viser seg at jeg har feil. 

Anonymkode: 199de...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2016 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Blir så ofte skuffet over folk. Tror jeg har for høye forventninger? Blir så ofte lei meg over baksnakking, dulking i ryggen og grådighet. Får mest lyst til å isolere meg. Noen andre som har det slik? Eller er jeg i dårlige miljø?

Anonymkode: 38213...7e2

Jeg tror ikke du har for høye forventninger, men det er mulig du oppsøker feil type mennesker. Kanskje på tide på å oppsøke nye mennesker, om du har mulighet. Du kan kontakte besøksvenntjenesten i Røde Kors, eller så har du Aktivitetsvenner.no. Da finner man frem til nye mennesker. Jeg hadde akkurat slike venner rundt meg, og fant ut at man kunne gjøre noe med det. Det hjalp veldig på selvfølelsen. Bor du nære en større by, er det også lettere. Det er ikke enkelt, men jeg tror det handler mer om hva man gjør det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2016 den 14.57, tussi680 skrev:

Som man reder så ligger man.

Det man gir ut, får man tilbake, gir du kjeft og baksnakker andre, får du igjen for det i fullt monn.

Så: forandre deg selv først du, så blir andre hyggeligere mot deg.

Eller: bare kutt ut folk man har innsett at ikke er verdt det, rett og slett😉. Noen mennesker bare sladrer nedlatende for å ha noe å sladre om. I lengden er drit kjedelig for oss som har bedre ting å drive med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode innspill her. Selvfølgelig har alle positive og negative sider. Ser ikke på folk med svart- hvit perspektiv heller ( slem - snill). Allikevel; Jeg blir skuffet over mange. Synes få forsvarer de som trenger å bli forsvart osv. Jeg opplever også at dersom jeg gjør en tjeneste og hjelper noen med noe (også når jeg er blitt bedt om det)føler jeg meg bra. Men har jeg stått i samme situasjon selv senere, får jeg ikke samme støtten tilbake fra den jeg hjalp. 

Anonymkode: 38213...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, tussi680 skrev:

Jeg antar ikke at det ikke finnes ekle folk, jeg sier kun at måten en behandler andre får en i tifold tilbake.

For er en stadig skuffet over folk, blir folk stadig skuffet tilbake. Sånn er det med alt. Og er du positiv og ikke setter så høye krav, men roser de så vil du se blide og fornøyde fjes tilbake. 

Dette er dessverre naivt, for er du overdrevent hyggelig og bare positiv får man ofte bare dritt tilbake. Naivitet slår bare tilbake på deg selv i form av folk som forsøker å utnytte deg og det at du legger godviljen til. 

Verden er beintøff, og det er den sterkestes rett som gjelder. Husk det i ditt møte med andre folk, så vil det gå bedre. Det vil ikke si at du skal være kjip mot alle du møter, men overdreven hyggelighet fører heller ikke noe sted. Man må også stå opp for seg selv og slå beinhardt tilbake hvis noen prøver seg, husk at evolusjonen ikke er nådig mot de svake. 

Anonymkode: 6e56d...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er dessverre naivt, for er du overdrevent hyggelig og bare positiv får man ofte bare dritt tilbake. Naivitet slår bare tilbake på deg selv i form av folk som forsøker å utnytte deg og det at du legger godviljen til. 

Verden er beintøff, og det er den sterkestes rett som gjelder. Husk det i ditt møte med andre folk, så vil det gå bedre. Det vil ikke si at du skal være kjip mot alle du møter, men overdreven hyggelighet fører heller ikke noe sted. Man må også stå opp for seg selv og slå beinhardt tilbake hvis noen prøver seg, husk at evolusjonen ikke er nådig mot de svake. 

Anonymkode: 6e56d...c66

Og nå mener jeg ikke overdreven hyggelig heller, du må se an situasjonen. Ikke være naiv og smilende støtt. DET er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...