AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Hei! Har blitt rådet av legen til å ta influensavaksine. Er det noen her som har tatt det og fikk dere noen bi-virkninger eller noe? Anonymkode: eb369...3f0
Diamant Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har blitt rådet av legen til å ta influensavaksine. Er det noen her som har tatt det og fikk dere noen bi-virkninger eller noe? Anonymkode: eb369...3f0 Har ikke tatt den og kommer heller aldri til å ta den. Ser at flere som har tatt den har fått influensa likevel.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 6 minutter siden, Diamant skrev: Har ikke tatt den og kommer heller aldri til å ta den. Ser at flere som har tatt den har fått influensa likevel. Ja jeg vet. Man kan likevel få influensa men sjansen er dog litt mindre. TS Anonymkode: eb369...3f0
Diamant Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet. Man kan likevel få influensa men sjansen er dog litt mindre. TS Anonymkode: eb369...3f0 Ja, mulig det, men da kommer vi til spørsmålet; Hva er mest skadelig for kroppen, influensa eller vaksine? Jeg vil si at det mest skadelige er vaksine. Med mindre du er veldig gammel. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 4 minutter siden, Diamant skrev: Ja, mulig det, men da kommer vi til spørsmålet; Hva er mest skadelig for kroppen, influensa eller vaksine? Jeg vil si at det mest skadelige er vaksine. Med mindre du er veldig gammel. Jeg har flere diagnoser. Blant annet en relativt alvorlig hjertediagnose og har et særs dårlig immunforsvar. Så når jeg blir forkjølet eller får influensa så varer det ekstremt mye lenger enn normalt, i tillegg til at jeg lettere får det. Derfor har legen anbefalt meg vaksinen. TS Anonymkode: eb369...3f0
SuperNova Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Da bør du ta den! Jeg har tatt den - fikk ingen bivirkninger. Men du bør skynde deg, jeg leste at influensaen kommer tidlig i år, og det tar to uker før den er fullt ut effektiv. Endret 6. desember 2016 av SuperNova
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, SuperNova skrev: Da bør du ta den! Jeg har tatt den - fikk ingen bivirkninger. Men du bør skynde deg, jeg leste at influensaen kommer tidlig i år, og det tar to uker før den er fullt ut effektiv. Takk for tilbakemelding Anonymkode: eb369...3f0
Diamant Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere diagnoser. Blant annet en relativt alvorlig hjertediagnose og har et særs dårlig immunforsvar. Så når jeg blir forkjølet eller får influensa så varer det ekstremt mye lenger enn normalt, i tillegg til at jeg lettere får det. Derfor har legen anbefalt meg vaksinen. TS Anonymkode: eb369...3f0 Ok Kjenner meg godt igjen i det jeg har uthevet, har det på akkurat samme måte. Jeg tar likevel ikke vaksine. Men jeg er ingen lege og kan ikke anbefale deg hverken det ene eller det andre
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, Diamant skrev: Ok Kjenner meg godt igjen i det jeg har uthevet, har det på akkurat samme måte. Jeg tar likevel ikke vaksine. Men jeg er ingen lege og kan ikke anbefale deg hverken det ene eller det andre Jeg var egentlig ikke uten etter anbefalinger siden jeg vil ta den. Jeg tenkte egentlig mer å høre om, og evt. hva slags bi-virkninger folk har erfaringer med. Spørsmålet er derfor ikke om jeg bør ta den eller ikke, eller hva som er vitsen med det, men hvilke erfaringer de som har tatt den har Anonymkode: eb369...3f0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, Diamant skrev: Ok Kjenner meg godt igjen i det jeg har uthevet, har det på akkurat samme måte. Jeg tar likevel ikke vaksine. Men jeg er ingen lege og kan ikke anbefale deg hverken det ene eller det andre Og selvom du er i mot å ta vaksinen ville det kanskje være llurt å vurdere det hvis du er syk ofte og har det mye lenger enn normalt også. For det jeg tenker er at det er lurt både for meg og for arbeidsgifer å slippe unødvendige sykedager og sykdom om man kan unngå det. TS Anonymkode: eb369...3f0 2
Diamant Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og selvom du er i mot å ta vaksinen ville det kanskje være llurt å vurdere det hvis du er syk ofte og har det mye lenger enn normalt også. For det jeg tenker er at det er lurt både for meg og for arbeidsgifer å slippe unødvendige sykedager og sykdom om man kan unngå det. TS Anonymkode: eb369...3f0 Skjønner at du tenker sånn altså, men jeg er ikke spesielt for vaksiner sånn generelt etter å ha lest en del for og imot, skadevirkninger på lang sikt osv. Jeg velger derfor å la det være, men alle må jo gjøre det de mener er best for en selv 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 40 minutter siden, Diamant skrev: Ja, mulig det, men da kommer vi til spørsmålet; Hva er mest skadelig for kroppen, influensa eller vaksine? Jeg vil si at det mest skadelige er vaksine. Med mindre du er veldig gammel. Veldig gamle mennesker har dødd av vaksinen. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: eg var egentlig ikke uten etter anbefalinger siden jeg vil ta den. Jeg tenkte egentlig mer å høre om, og evt. hva slags bi-virkninger folk har erfaringer med. Spørsmålet er derfor ikke om jeg bør ta den eller ikke, eller hva som er vitsen med det, men hvilke erfaringer de som har tatt den har Hører ofte at de som er vaksinert får influensa, og vet det er mange som har blitt veldig syke:https://www.nrk.no/norge/flere-ble-lamme-av-influensavaksine-1.8375521 "Forskning han støtter seg til, blant annet fra Cochrane-instituttet, viser at det er nødvendig å vaksinere 100 personer for å unngå ett eneste tilfelle av influensa. En enorm sløsing av ressurser som i tillegg resulterer i dårligere helsetilstand i folket, mener legen."http://www.dagbladet.no/2014/02/18/nyheter/innenriks/influensa/vaksine/vaksinemotstand/31869962/ Her er noen som melder om bivirkninger på kg: http://forum.kvinneguiden.no/topic/979619-årets-influensavaksine-bivirkninger/ Om du tar den, så VÆR SÅ SNILL og melde inn bivirkningene, for det virker det som det er ingen som gjør med mindre de er døende. Anonymkode: 1fdd9...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 Har tatt hvert år pga jobber i helsevesenet og har aldri fåttbivirkinger. Tok også svineinfluensa vaksine den gangen og fikk aldri bivirkninger. Man tar et kollektivt ansvar ved å vaksinere seg. Ps. Mange blir forkjølet og skylder på vaksina. Hallo. Det er helt andre virus og har ingen sammenheng. Anonymkode: 73e02...40f 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Les om bivirkninger og innhold her, det finnes fire forskjellige: http://www.felleskatalogen.no/medisin/atc-register/J07B Her står det noe om hvilke de bruker: https://www.fhi.no/sv/vaksine/bestilling/utsending-av-influensavaksine-til-anbefalte-malgrupper2/ Anonymkode: 1fdd9...8ec
Gjest Snuppi Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere diagnoser. Blant annet en relativt alvorlig hjertediagnose og har et særs dårlig immunforsvar. Så når jeg blir forkjølet eller får influensa så varer det ekstremt mye lenger enn normalt, i tillegg til at jeg lettere får det. Derfor har legen anbefalt meg vaksinen. TS Anonymkode: eb369...3f0 Du må ta valget selv, men dersom legen din anbefaler seg å ta vaksinen grunnet din helsetilstand må du ha det i bakhodet. Influensavaksinen er det mange som har tatt og som fremdeles tar. Du vil gjerne få lettere symptomer på influensa etterpå, men det går helt fint.
Gjest Snuppi Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tatt hvert år pga jobber i helsevesenet og har aldri fåttbivirkinger. Tok også svineinfluensa vaksine den gangen og fikk aldri bivirkninger. Man tar et kollektivt ansvar ved å vaksinere seg. Ps. Mange blir forkjølet og skylder på vaksina. Hallo. Det er helt andre virus og har ingen sammenheng. Anonymkode: 73e02...40f Du som jobber i helsevesenet burde da vite at en kan få lette symptomer på influensa etter en influensavaksine!? Når det gjelder svineinfluensavaksinen er det en del som har fått bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 4 timer siden, Snuppi skrev: Du som jobber i helsevesenet burde da vite at en kan få lette symptomer på influensa etter en influensavaksine!? Når det gjelder svineinfluensavaksinen er det en del som har fått bivirkninger. Hen snakker da tydelig om egenopplevde bivirkninger, og opplyser at hen aldri har fått noen slike. Selv tar jeg årets influensavaksine hvert år. Jeg har heller aldri opplevd noen bivirkninger annet enn litt ømhet og stivhet i muskelen vaksinen ble satt i. Anonymkode: 94c15...044 1
Atea Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har tatt hvert år pga jobber i helsevesenet og har aldri fåttbivirkinger. Tok også svineinfluensa vaksine den gangen og fikk aldri bivirkninger. Man tar et kollektivt ansvar ved å vaksinere seg. Ps. Mange blir forkjølet og skylder på vaksina. Hallo. Det er helt andre virus og har ingen sammenheng. Anonymkode: 73e02...40f Jeg har aldri tatt influensavaksine og har influensa cirka hvert 12-15. år eller sjeldnere. Sist fikk jeg svineinfluensa og lå strak en uke, sov meg gjennom hele jula. Er lite syk, og tror grunnen er at immunforsvaret har fått jobbet seg sterkt. Er dere pålagt å ta vaksine i helsevesenet eller er det for å minske antall sykedager? Faren for smitte er vel liten hvis man blir hjemme straks man føler seg dårlig? En annen ting er at har man gått gjennom en influensa vil det ta mange år før man igjen blir smittet, i alle fall er det min erfaring, og da er ikke antall sykedager lenger et argument. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Skrevet 6. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere diagnoser. Blant annet en relativt alvorlig hjertediagnose og har et særs dårlig immunforsvar. Så når jeg blir forkjølet eller får influensa så varer det ekstremt mye lenger enn normalt, i tillegg til at jeg lettere får det. Derfor har legen anbefalt meg vaksinen. TS Anonymkode: eb369...3f0 Da bør du ta vaksine dersom du tåler ingrediensene i vaksinen. Du kan bli mer dårlig enn folk flest ved influensa. Jeg kommer ikke til å ta den, selv om jeg er i risikogruppen men det er fordi jeg er allergisk mot komponenter i vaksinen. Anonymkode: 4085a...97e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #20 Skrevet 6. desember 2016 5 timer siden, Atea skrev: En annen ting er at har man gått gjennom en influensa vil det ta mange år før man igjen blir smittet, i alle fall er det min erfaring, og da er ikke antall sykedager lenger et argument. Sant nok. I alle (uoffisielle) studier som har blitt gjort av vaksinerte vs. uvaksinerte, har de uvaksinerte vært friskere. Mine uvaksinerte dyr er også friskere enn de vaksinerte, og dette er det flere dyreeiere som melder om. Også foreldre til uvaksinerte barn sier de har mye friskere barn enn de som er vaksinerte, og foreldre som har både vaksinerte og uvaksinerte barn, sier jevnt over at de uvakisinerte er friskere. Anonymkode: 1fdd9...8ec 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå