AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #21 Skrevet 6. desember 2016 TS her. Ser det har utviklet seg til en liten "for eller mot vaksine" diskusjon. For noen år siden da jeg var helt frisk, ville jeg ikke engang tenkt tanken på å ta en influensavaksine. Jeg trengte det ikke, og når jeg ble syk så ble jeg relativt raskt frisk gjen og ikke noe problem. Nå, etter langvarig sykdom og hjertetrøbbel har jeg altså blitt anbefalt av legen å ta denne vaksinen. Og ja, det er mitt valg selvfølgelig. Men dere som er så i mot vaksine(n), råder altså alle til å ikke vaksinere seg? Eller har jeg misfostått? Dette var ikke ment som en diskusjon for og i mot vaksine, men hvilke bi-virkninger folk her inne har erfart. Neida, jeg har enda ikke vært å tatt vaksinen, så selvølgelig kan jeg velge å ikke ta den. Men noen ganger må man veie opp det som er negativt med det som er negatvt... og finne ut hva en kommr best ut av. Anonymkode: eb369...3f0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #22 Skrevet 6. desember 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere som er så i mot vaksine(n), råder altså alle til å ikke vaksinere seg? Eller har jeg misfostått? Nei, men man bør sette seg inn i hvilke bivirkninger den har. (Og der gjør helsevesenet en slett jobb med for eksempel å ikke gi pasienten pakningsvedlegget.) Anonymkode: 1fdd9...8ec
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #23 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har også nedsatt immunforsvar og må ta influensavaksinen hvert år. Har aldri opplevd noen andre bivirkninger enn ømhet i armen etterpå. Hvor øm jeg blir og hvor lenge det varer har variert veldig. For folk med nedsatt immunforsvar er det ekstra viktig å la seg vaksinere da vi kan bli veldig syke av influensaen. Anonymkode: 13110...b90
kanelsnurr Skrevet 7. desember 2016 #24 Skrevet 7. desember 2016 Har ikke tatt vaksinen tidligere år, men i år som jeg er gravid og i risikogruppen har jeg tatt den. Ingen bivirkninger.
hjertesukka Skrevet 7. desember 2016 #25 Skrevet 7. desember 2016 Har tatt den to år på rad nå, og har null bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #26 Skrevet 7. desember 2016 På Tuesday, December 06, 2016 den 10.24, Atea skrev: En annen ting er at har man gått gjennom en influensa vil det ta mange år før man igjen blir smittet, i alle fall er det min erfaring, og da er ikke antall sykedager lenger et argument. Hadde dette vært så enkelt så kunne man bare vaksinert annethvert år eller enda skjeldnere. Influensa virus er hele tiden i endring. Derfor får man ny type vaksine hvert år, og mange får influensa hvert år fordi man blir imun mot det viruset man har blitt syk av, men når viruset har endret seg litt eller mye på sin vei verden rundt, så blir man syk av det nye viruset. Ansatte i Helsevesenet er anbefalt å la seg vaksinere, for å unngå at de selv blir syke når det er behov for dem på jobb og fordi de kan være smitteførende om de får influensa. Anonymkode: 4085a...97e
Kragebein Skrevet 7. desember 2016 #27 Skrevet 7. desember 2016 Jeg tok den for litt siden, fikk ingen andre bivirkninger annet enn at jeg var litt øm i armen resten av dagen.
Gjest Snuppi Skrevet 11. desember 2016 #28 Skrevet 11. desember 2016 På 6.12.2016 den 7.24, AnonymBruker skrev: Hen snakker da tydelig om egenopplevde bivirkninger, og opplyser at hen aldri har fått noen slike. Selv tar jeg årets influensavaksine hvert år. Jeg har heller aldri opplevd noen bivirkninger annet enn litt ømhet og stivhet i muskelen vaksinen ble satt i. Anonymkode: 94c15...044 Du har selv nevnt at du jobber i helsevesenet. det er mange som har reagert på svineinfluensavaksinen, men du er tydeligvis bare opptatt av deg selv og egne reaksjoner på en influensavaksine.. Du må ha et særdeles dårlig immunforsvar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå